Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:14

Elnienjo, klopt wat je schrijft , alleen Nederland was al vrij snel van de 1,5 meter afstand.
Wij zijn 7 maart vervroegd naar Frankrijk terug gereden vanwege covid. Wat min opviel was, dat Nl veel sneller als Frankrijk de afstand economie had. 5 maart heb ik nog in Breda met mijn zoon gegeten ie restaurant in het uitgangscentrum. Normaal heel druk. Nu kon je een kanon afschieten en restaurant was erg leeg.
Frankrijk had o zo strenge regelgeving na een week toen wij zelf klaar waren met de vrijwillige isolatie vanwege besmet gebied.
Vrienden echt weg moeten sturen want er werd te lacherig over gedaan. In maart ging Frankrijk in lock down nr1. Geloof me Elnienjo, de maatregelen in Nl werd door het volk beter opgevolgd als lock down 1 in Frankrijk.
Dus ik deel je conclusie over Nl van het begin totaal niet. Mensen in Midden Nl en Zuid Nl hielden zich zeer ad regels begin maart. Meer als de Fransen in onze regio tijdens de lock down.
Zo ook met Zweden waar heel badinerend over gedaan wordt. Van een Zweedse kennis begrepen dat de mensen vrijwillig heel precies zijn als het gaat om afstand houden, maskers ophouden, isolatie. Discipline noemen we dat.
Dus niet eens met je verhaal over Nl dat het niet zou kloppen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:41

bigone schreef:
Het blijkt dat Trump al in Januari op de hoogte was en begreep hoe dodelijk en besmettelijk Corona was en ook dat hij het heel bewust heeft gebagatelliseerd. Hij wilde geen paniek ontketenen blijkbaar .
Dus geen paniek veroorzaken maar ook geen flikker doen die eerste cruciale weken om zo veel mogelijk levens te behouden. Ik had al geen respect voor hem maar dit ? Hoop dat dit zich echt tegen hem gaat keren.

Klopt, staat in het nieuwe boek van journalist Bob Woodward die Trump vele malen interviewde.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-54094559
Benieuwd wat dit gaat betekenen: blijkt het de zoveelste storm in een glas water of is er nu echt stront aan de knikker voor Trump.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:49

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:20

pien_2010 schreef:
Elnienjo, klopt wat je schrijft , alleen Nederland was al vrij snel van de 1,5 meter afstand.
Wij zijn 7 maart vervroegd naar Frankrijk terug gereden vanwege covid. Wat min opviel was, dat Nl veel sneller als Frankrijk de afstand economie had. 5 maart heb ik nog in Breda met mijn zoon gegeten ie restaurant in het uitgangscentrum. Normaal heel druk. Nu kon je een kanon afschieten en restaurant was erg leeg.
Frankrijk had o zo strenge regelgeving na een week toen wij zelf klaar waren met de vrijwillige isolatie vanwege besmet gebied.
Vrienden echt weg moeten sturen want er werd te lacherig over gedaan. In maart ging Frankrijk in lock down nr1. Geloof me Elnienjo, de maatregelen in Nl werd door het volk beter opgevolgd als lock down 1 in Frankrijk.
Dus ik deel je conclusie over Nl van het begin totaal niet. Mensen in Midden Nl en Zuid Nl hielden zich zeer ad regels begin maart. Meer als de Fransen in onze regio tijdens de lock down.
Zo ook met Zweden waar heel badinerend over gedaan wordt. Van een Zweedse kennis begrepen dat de mensen vrijwillig heel precies zijn als het gaat om afstand houden, maskers ophouden, isolatie. Discipline noemen we dat.
Dus niet eens met je verhaal over Nl dat het niet zou kloppen.

Oh maar dat ben ik wel met je eens hoor. Het ging me meer om dat er eerst werd ontkend dat corona een probleem bij ons zou gaan worden. Terwijl ik allang dacht aan carnaval en die wintersporters.
Er is me op 'n ander forum uitgelegd door iemand die wat van gedragswetenschappen afweet dat Nederlanders openlijk veel morren en klagen, maar op zich best vaak de regels in acht nemen terwijl Belgen vaker openlijk zeggen braaf te gaan zijn, maar stiekem toch de regels overtreden. En zo zal de strenge lockdown voor de zuidelijke landen ook z'n functie hebben gehad, want die mensen zijn veel knuffeliger dan wij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:39

Frankrijk is te los. Onlangs een begrafenis gehad. 200!! Mensen in de kerk, minimaal. Wel met maskers.
Buiten waaronder man en ik ook veel mensen. Maar paar koppels hielden echt afstand waaronder man en ik. De geluidsinstalatie was pet, dus we hoorden weinig. Dus heb ik voor de lieve overledene gebieden en voor iedereen dat niemand covid zou krijgen. Gebed is verhoord, niemand heeft covid gekregen en dat is een wonder. Gebed verhoord(haha).
Dus mensen moeten zelf ook gedisciplineerd zijn anders werkt het niet.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 00:26

Ailill schreef:
Dat is het dan ook wel? Dat zijn zo'n beetje de twee meest domme dingen die je zou kunnen bedenken, ik was er zelf i.i.g. niet opgekomen. Ik zie die balans niet zo? Eerst wilde hij minder betalen richting de WHO, later dus zelfs uittreding. En die opmerking over chloride, hóé dom kun je zijn?!

En dan binnen zo'n positie. Enorm verkeerd. En met heel veel slachtoffers als gevolg. Werkelijk, ik kan er zó niet bij met mijn hoofd, chloride injecteren (I'm not a doctor, but...) |o

Het ging over het feit dat een desinfectiemiddel het virus binnen 1 minuut dood.

Waarop trump eigenlijk de vraag stelt of er niet een middel is wat geïnjecteerd kan worden in de longen komt als clean up. Dat zou namelijk fantastisch zijn als dat werkt. Maar dat medici dat eens moeten onderzoeken of er zoiets mogelijk is.

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... casme.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 04:32

Askja schreef:
bigone schreef:
Het blijkt dat Trump al in Januari op de hoogte was en begreep hoe dodelijk en besmettelijk Corona was en ook dat hij het heel bewust heeft gebagatelliseerd. Hij wilde geen paniek ontketenen blijkbaar .
Dus geen paniek veroorzaken maar ook geen flikker doen die eerste cruciale weken om zo veel mogelijk levens te behouden. Ik had al geen respect voor hem maar dit ? Hoop dat dit zich echt tegen hem gaat keren.

Klopt, staat in het nieuwe boek van journalist Bob Woodward die Trump vele malen interviewde.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-54094559
Benieuwd wat dit gaat betekenen: blijkt het de zoveelste storm in een glas water of is er nu echt stront aan de knikker voor Trump.

Storm in een glas water, het is allemaal propaganda dat toen al bekend was hoe besmettelijk het was.

Of iemand was vergeten om het aan de grote expert Dr Fauci te vertellen, want die ging nog rond om het met een influenza te vergelijken en gaf aan dat de risico's in de USA minuscuul waren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:30

pien_2010 schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat een injectie met chloride niet werkt of zelfs dodelijk is is ook maar een mening...... :roll:

Pardon???? Is bewezen feit hoor! Tjonge tjonge...

Ik help je even: DE HIERVOOR DOOR MIJ VERKONDIGDE OPINIE WAS SARCASTISCH EN MOET ALS ZODANIG NIET SERIEUS GENOMEN WORDEN.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:12

robert45 schreef:
Ailill schreef:
Dat is het dan ook wel? Dat zijn zo'n beetje de twee meest domme dingen die je zou kunnen bedenken, ik was er zelf i.i.g. niet opgekomen. Ik zie die balans niet zo? Eerst wilde hij minder betalen richting de WHO, later dus zelfs uittreding. En die opmerking over chloride, hóé dom kun je zijn?!

En dan binnen zo'n positie. Enorm verkeerd. En met heel veel slachtoffers als gevolg. Werkelijk, ik kan er zó niet bij met mijn hoofd, chloride injecteren (I'm not a doctor, but...) |o

Het ging over het feit dat een desinfectiemiddel het virus binnen 1 minuut dood.

Waarop trump eigenlijk de vraag stelt of er niet een middel is wat geïnjecteerd kan worden in de longen komt als clean up. Dat zou namelijk fantastisch zijn als dat werkt. Maar dat medici dat eens moeten onderzoeken of er zoiets mogelijk is.

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... casme.html

Nou, niet zonder in één moeite door ook heel veel longcellen en vitale microorganismen te doden die best belangrijk voor je longfunctie zijn. :+

robert45

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:40

@magrathea

Hij stelt alleen de vraag of er niet een middel is wat in het lichaam gebruikt kan worden ter ontsmetting. Dat ze daar best eens naar zouden kunnen kijken.

En inderdaad, stel er was een mogelijkheid geweest om een bepaald “ontsmettigsmiddel” inderdaad inwendig te gebruiken wat goede resultaten had dan zou dat toch prima zijn?

In dit geval zegt hij weinig bijzonders. Hij stelt gewoon een vraag als dat al niet meer mag?

Of gaan we Rutte ook tot de grond afmaken omdat er uitspraken gedaan zijn over mondkapjes? Die maanden niet werkten maar plots moest iedereen wel een niet werkende op in het openbaar vervoer die dan blijkbaar wel werkte?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:53

robert45 schreef:
@magrathea

Hij stelt alleen de vraag of er niet een middel is wat in het lichaam gebruikt kan worden ter ontsmetting. Dat ze daar best eens naar zouden kunnen kijken.

En inderdaad, stel er was een mogelijkheid geweest om een bepaald “ontsmettigsmiddel” inderdaad inwendig te gebruiken wat goede resultaten had dan zou dat toch prima zijn?

In dit geval zegt hij weinig bijzonders. Hij stelt gewoon een vraag als dat al niet meer mag?

Of gaan we Rutte ook tot de grond afmaken omdat er uitspraken gedaan zijn over mondkapjes? Die maanden niet werkten maar plots moest iedereen wel een niet werkende op in het openbaar vervoer die dan blijkbaar wel werkte?

Nee, nee, dat soort hardop denken doe je niet op een live persconferentie. Iemand die ook maar iets weet van het menselijk lichaam zal inzien dat het "ontsmetten" van het lichaam zeer snel tot de dood kan leiden aangezien we letterlijk leven bij de gratie van alle microorganismen in ons lichaam. Dit soort balletjes moet je niet opgooien in een live uitzending, doe dat in taskforce overleg ofzo, dan kan je namelijk de uitleg krijgen die nodig is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:06

Magrathea schreef:
robert45 schreef:
@magrathea

Nee, nee, dat soort hardop denken doe je niet op een live persconferentie. Iemand die ook maar iets weet van het menselijk lichaam zal inzien dat het "ontsmetten" van het lichaam zeer snel tot de dood kan leiden aangezien we letterlijk leven bij de gratie van alle microorganismen in ons lichaam. Dit soort balletjes moet je niet opgooien in een live uitzending, doe dat in taskforce overleg ofzo, dan kan je namelijk de uitleg krijgen die nodig is.
Precies.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:10

Cowboy55 schreef:
Ik help je even: DE HIERVOOR DOOR MIJ VERKONDIGDE OPINIE WAS SARCASTISCH EN MOET ALS ZODANIG NIET SERIEUS GENOMEN WORDEN.

Oeps pardon, nu wel gehoord!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:20

robert45 schreef:
@magrathea

Komop man, dat was gewoon damage control nadat hij door de hele wereld uitgelachen werd om zijn belachelijke idee.

@Enzino, het staat op tape wat hij gezegd heeft en hij geeft gewoon toe dat hij het gezegd heeft, inclusief dat hij vertelde dat het om een hele besmettelijke en dodelijke ziekte is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:44

Karl66 schreef:
@Enzino, het staat op tape wat hij gezegd heeft en hij geeft gewoon toe dat hij het gezegd heeft, inclusief dat hij vertelde dat het om een hele besmettelijke en dodelijke ziekte is.

Het mocht je misschien nog niet opgevallen zijn, maar alles is bij hem het dodelijkste, grootste, beste of mooiste.

Waarom wist Dr. Fauci niets van deze onomstotelijk informatie?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:49

Kom op Enzino, hier kun zelfs jij niet omheen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:12

Ailill schreef:
Kom op Enzino, hier kun zelfs jij niet omheen :')

Nou he, goh, phoeeeeeee

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:03

Het is natuurlijk ook maar een heel onbenullig onderwerp :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:11

Inderdaad, haha :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:49

Trump geeft zelf toe dat de informatie bekend was en dat het gedownplayed is, met als gevolg dat er veel meer doden zijn gevallen dan nodig is.

Maar blijf het vooral verdedigen, want doden zijn volgens Trump nou eenmaal toch maar losers en ze kunnen trouwens toch niet meer stemmen, dus niet van belang. Het enige probleem voor Trump is dat de mensen die het overleefd hebben, maar nu gehandicapt zijn, je weet wel de suckers in Trump zijn vocabulaire, wel mogen stemmen. Net als al die familieleden van die losers en suckers en die zorgen ervoor dat Trump op een serieuze achterstand staat. Volgens de laatste update van fivethirtyeight heeft hij nou nog maar een kans van 26%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:50

Geen antwoord op mijn vraag, wel een hoop emoties. Sterkte.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:40

Dat moet je dan ook niet aan mij vragen, maar aan Fauci. Ik kan niet in zijn hoofd kan kijken.

Maar dat verandert niks aan het feit dat Trump toegeeft dat hij dat gezegd heeft en dat het doel was om de risico's te downplayen. Het heeft dus niet zoveel zin voor jou om er een andere twist aan proberen te geven dan Trump zijn eigen verklaring.

Verder heeft ook niet zoveel met emoties te maken. Vorige week kwam ook naar buiten dat hij geen zin had om naar een Amerikaanse militaire begraafplaats tijdens een Frans staatsbezoek te gaan. De regen was slecht voor zijn haar en het waren toch maar losers omdat ze gesneuveld waren. En veteranen in een militair hospitaal waren suckers volgens hem. Hij heeft dan ook kans gezien om als republikeins president slechter te peilen bij de militairen dan de democraat Biden. En daar moet je als republikein echt wel je best voor doen om ze zo tegen je in het harnas te jagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:49

Dat kwam helemaal niet naar buiten, dat verhaal is al lang ontkracht met bewijzen en (niet anonieme) getuigenissen (zelfs van zijn "vijanden") dat het weer het niet toeliet.

Terugkomend op Fauci:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-20 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:00

enzino schreef:
Dat kwam helemaal niet naar buiten, dat verhaal is al lang ontkracht met bewijzen en (niet anonieme) getuigenissen (zelfs van zijn "vijanden") dat het weer het niet toeliet.

Ook ik heb het in mijn hoofd zoals Karl het schrijft. Gelezen in de Nl en Franse publicaties over dit nieuws item.
En dan de officiele serieuze nieuws kranten. Les francais étaient sous choque. De Fransen waren geschokt!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:02

enzino schreef:

Is dat andere verhaal ook al ontkracht, dat hij wist hoe schadelijk en besmettelijk het virus was en daar desondanks over loog met nu 200.000 doden en counting als gevolg?