Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Het blijkt dat Trump al in Januari op de hoogte was en begreep hoe dodelijk en besmettelijk Corona was en ook dat hij het heel bewust heeft gebagatelliseerd. Hij wilde geen paniek ontketenen blijkbaar .
Dus geen paniek veroorzaken maar ook geen flikker doen die eerste cruciale weken om zo veel mogelijk levens te behouden. Ik had al geen respect voor hem maar dit ? Hoop dat dit zich echt tegen hem gaat keren.
pien_2010 schreef:Elnienjo, klopt wat je schrijft , alleen Nederland was al vrij snel van de 1,5 meter afstand.
Wij zijn 7 maart vervroegd naar Frankrijk terug gereden vanwege covid. Wat min opviel was, dat Nl veel sneller als Frankrijk de afstand economie had. 5 maart heb ik nog in Breda met mijn zoon gegeten ie restaurant in het uitgangscentrum. Normaal heel druk. Nu kon je een kanon afschieten en restaurant was erg leeg.
Frankrijk had o zo strenge regelgeving na een week toen wij zelf klaar waren met de vrijwillige isolatie vanwege besmet gebied.
Vrienden echt weg moeten sturen want er werd te lacherig over gedaan. In maart ging Frankrijk in lock down nr1. Geloof me Elnienjo, de maatregelen in Nl werd door het volk beter opgevolgd als lock down 1 in Frankrijk.
Dus ik deel je conclusie over Nl van het begin totaal niet. Mensen in Midden Nl en Zuid Nl hielden zich zeer ad regels begin maart. Meer als de Fransen in onze regio tijdens de lock down.
Zo ook met Zweden waar heel badinerend over gedaan wordt. Van een Zweedse kennis begrepen dat de mensen vrijwillig heel precies zijn als het gaat om afstand houden, maskers ophouden, isolatie. Discipline noemen we dat.
Dus niet eens met je verhaal over Nl dat het niet zou kloppen.
Ailill schreef:Dat is het dan ook wel? Dat zijn zo'n beetje de twee meest domme dingen die je zou kunnen bedenken, ik was er zelf i.i.g. niet opgekomen. Ik zie die balans niet zo? Eerst wilde hij minder betalen richting de WHO, later dus zelfs uittreding. En die opmerking over chloride, hóé dom kun je zijn?!
En dan binnen zo'n positie. Enorm verkeerd. En met heel veel slachtoffers als gevolg. Werkelijk, ik kan er zó niet bij met mijn hoofd, chloride injecteren (I'm not a doctor, but...)
Askja schreef:bigone schreef:Het blijkt dat Trump al in Januari op de hoogte was en begreep hoe dodelijk en besmettelijk Corona was en ook dat hij het heel bewust heeft gebagatelliseerd. Hij wilde geen paniek ontketenen blijkbaar .
Dus geen paniek veroorzaken maar ook geen flikker doen die eerste cruciale weken om zo veel mogelijk levens te behouden. Ik had al geen respect voor hem maar dit ? Hoop dat dit zich echt tegen hem gaat keren.
Klopt, staat in het nieuwe boek van journalist Bob Woodward die Trump vele malen interviewde.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-54094559
Benieuwd wat dit gaat betekenen: blijkt het de zoveelste storm in een glas water of is er nu echt stront aan de knikker voor Trump.
robert45 schreef:Ailill schreef:Dat is het dan ook wel? Dat zijn zo'n beetje de twee meest domme dingen die je zou kunnen bedenken, ik was er zelf i.i.g. niet opgekomen. Ik zie die balans niet zo? Eerst wilde hij minder betalen richting de WHO, later dus zelfs uittreding. En die opmerking over chloride, hóé dom kun je zijn?!
En dan binnen zo'n positie. Enorm verkeerd. En met heel veel slachtoffers als gevolg. Werkelijk, ik kan er zó niet bij met mijn hoofd, chloride injecteren (I'm not a doctor, but...)
Het ging over het feit dat een desinfectiemiddel het virus binnen 1 minuut dood.
Waarop trump eigenlijk de vraag stelt of er niet een middel is wat geïnjecteerd kan worden in de longen komt als clean up. Dat zou namelijk fantastisch zijn als dat werkt. Maar dat medici dat eens moeten onderzoeken of er zoiets mogelijk is.
https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... casme.html
robert45 schreef:@magrathea
Hij stelt alleen de vraag of er niet een middel is wat in het lichaam gebruikt kan worden ter ontsmetting. Dat ze daar best eens naar zouden kunnen kijken.
En inderdaad, stel er was een mogelijkheid geweest om een bepaald “ontsmettigsmiddel” inderdaad inwendig te gebruiken wat goede resultaten had dan zou dat toch prima zijn?
In dit geval zegt hij weinig bijzonders. Hij stelt gewoon een vraag als dat al niet meer mag?
Of gaan we Rutte ook tot de grond afmaken omdat er uitspraken gedaan zijn over mondkapjes? Die maanden niet werkten maar plots moest iedereen wel een niet werkende op in het openbaar vervoer die dan blijkbaar wel werkte?
Magrathea schreef:Precies.robert45 schreef:@magrathea
Hij stelt alleen de vraag of er niet een middel is wat in het lichaam gebruikt kan worden ter ontsmetting. Dat ze daar best eens naar zouden kunnen kijken.
En inderdaad, stel er was een mogelijkheid geweest om een bepaald “ontsmettigsmiddel” inderdaad inwendig te gebruiken wat goede resultaten had dan zou dat toch prima zijn?
In dit geval zegt hij weinig bijzonders. Hij stelt gewoon een vraag als dat al niet meer mag?
Of gaan we Rutte ook tot de grond afmaken omdat er uitspraken gedaan zijn over mondkapjes? Die maanden niet werkten maar plots moest iedereen wel een niet werkende op in het openbaar vervoer die dan blijkbaar wel werkte?
Nee, nee, dat soort hardop denken doe je niet op een live persconferentie. Iemand die ook maar iets weet van het menselijk lichaam zal inzien dat het "ontsmetten" van het lichaam zeer snel tot de dood kan leiden aangezien we letterlijk leven bij de gratie van alle microorganismen in ons lichaam. Dit soort balletjes moet je niet opgooien in een live uitzending, doe dat in taskforce overleg ofzo, dan kan je namelijk de uitleg krijgen die nodig is.
robert45 schreef:@magrathea
Karl66 schreef:@Enzino, het staat op tape wat hij gezegd heeft en hij geeft gewoon toe dat hij het gezegd heeft, inclusief dat hij vertelde dat het om een hele besmettelijke en dodelijke ziekte is.
enzino schreef:Dat kwam helemaal niet naar buiten, dat verhaal is al lang ontkracht met bewijzen en (niet anonieme) getuigenissen (zelfs van zijn "vijanden") dat het weer het niet toeliet.
enzino schreef:Dat kwam helemaal niet naar buiten, dat verhaal is al lang ontkracht met bewijzen en (niet anonieme) getuigenissen (zelfs van zijn "vijanden") dat het weer het niet toeliet.