Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:15

Yasmine schreef:
Killyenn schreef:
Vrijheid van meningsuiting betekent dat de staat geen beperkingen mag opleggen. Heeft niets te maken met individuele discussies, en niets met wat er hier gezegd wordt. Jij hebt mogen zeggen wat je wil en anderen hebben daarop mogen reageren wat zij willen.

Dat dus.

Je moet hier niet dingen zitten spuien en zitten hameren op "vrijheid van meningsuiting", en dan vervolgens gekwetst zijn omdat een ander ook zijn mening uit. Vrijheid van meningsuiting werkt in twee richtingen, niet alleen als het jou uitkomt.

Ik mag jou dan ook een terrorist noemen?

Tieneke

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:16

Alsjeblieft zeg...

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:16

Varekaj schreef:
Je beseft toch wel, als die kerel medische zorg nodig heeft die ze in de gevangenis niet kunnen verlenen of een onderzoek (bijvoorbeeld RX) dat die kerel dan voor gaat op jou? Terwijl jij een nette afspraak hebt genomen? Ja, hij zal daar zwaar bewaakt zitten. Ja, hij zal geboeid zijn. Maar jij mag netjes wat langer wachten omdat hij eerst passeert. Kwestie van de tijd buiten de gevangenis zo kort mogelijk te houden. Maar hij heeft dan wel een "voorkeursbehandeling" want jij moet wachten en hij niet.

Niemand heeft te beslissen over leven of dood van een medemens. Hij niet, wij niet, niemand.

Het zou de eerste keer wel niet zijn dat de onderzoeken van gevangenen niet op standaard consultatie uren zijn.
lees: vaak voor 8u30 of na 20u.
Dit opdat de meeste patiënten de gevangenen niet zien en dus ook niet kunnen roddelen over zulke toestanden in een bepaald ziekenhuis.
Met de huidige social media is een slecht bericht op fb of twitter snel de wereld rond.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:17

komop chanel. Je bent gewoon het kleine kind aan het uithangen. Ga lekker op je kamer zitten mokken en kom terug als je op een normale manier mee kan praten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:18

Iemand in dit topic heeft mij vergeleken met een terrorist. Ik mag daar niet op reageren want is vrijheid van meningsuiting.

Dan is was mijn vraag dan, of ik haar ook een terrorist mag noemen, onder het mom van vrije meningsuiting, aangezien dat tegen mij wel gezegd mag worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:19

Je bent gewoon een slachtofferrol aan het aannemen en dingen uit de context aan het halen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:20

Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je niet mag reageren he, Chanel? Alleen dat zij recht heeft op haar mening.

Daarnaast is begrijpend lezen een kunst, net als volwassen reageren. IMO.

kiki1976

Mensen zullen we het gewoon gezellig houden hier, ellende is al erg genoeg.
Iedereen heeft recht op een eigen mening en mag deze ook zeggen. Maar het is nodig om elkaar erop af te rekenen.

verootjoo

chanel1985 schreef:
Iemand in dit topic heeft mij vergeleken met een terrorist. Ik mag daar niet op reageren want is vrijheid van meningsuiting.

Dan is was mijn vraag dan, of ik haar ook een terrorist mag noemen, onder het mom van vrije meningsuiting, aangezien dat tegen mij wel gezegd mag worden.

Mijn hemel, en dan vond je de discussie over radicalisering al erg :') echt, doe normaal, grow up, heb net alles terug gelezen maar niemand noemt je een terrorist.

Er staat wel dat alle mensen gelijk zijn en gelijke rechten hebben, en godzijdank is dat ook zo. Het zou wat wezen als we de grondwet niet meer hadden -O-

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:21

ok, ik heb het begrepen.

Vero

niemand heeft je een terrorist genoemd....

ontherun

Chanel ik heb op je bericht getemd. Ik lees al het hele topic mee en ik heb nergens iemand specifiek zien zeggen dat ze jou een terrorist vonden. De discussie loopt hier nu totaal ergens anders naartoe als het onderwerp: de aanslagen in Brussel. Geef jezefl even een bokt-ban, blaas stoom af, en kom pas terug als je alles weer in een normaal perspectief kunt zien. Er werd hier nergens op de man gespeeld en dat gaat nu wel gebeuren. Jammer van het topic.

Zoe_97, hoe gaat het nu verder bij jou op unief? Volgen de lessen weer normaal of merk je nog wat van nasleep?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:22

ik heb even getemd. Op deze manier kunnen we hier niets meer zeggen. :r

Tieneke

chanel1985 schreef:
ok, ik heb het begrepen.

Top! Dan kunnen we nu weer verder.

purny

Ik begin het nu toch wel een beetje eng te vinden dat er ook aan Nederland dreiging is gegeven. Ik zou wel door willen gaan met m'n leven maar de angst begint toch te komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:23

@Keandra: Ik heb vaak genoeg politie in de wachtzaal gehad omdat die met een gevangene op consult kwamen of voor een onderzoek. Ook midden op de dag. Er wordt wel eens raar gekeken, maar de meeste mensen gaan gewoon verder met wat ze bezig zijn. Tenzij die gevangene plots voor hen binnengaat als die nadien was toegekomen, want dat kan dan weer niet :P
En ik heb geen flauw benul wat die mannen uitgevreten hebben. Kan best dat ik een moordenaar voor mijn neus heb gehad zonder dat ik het weet.

@chanel: niemand noemt je een terrorist. Maar je bent wel net zoals die terrorist een mens.

Er zijn zat misdadigers (zoals Dutroux) die zaniken over koude koffie ja. Vergeet niet dat daar serieus wat scheelt in de bovenkamer en dat zij een volledig andere perceptie hebben van de wereld. Dat praat hun daden absoluut niet goed, maar inzicht gaan ze nooit krijgen. Voor hen is die koude koffie belangrijk, want ze beseffen gewoon niet hoe fout ze gehandeld hebben.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:24

Misschien moet je even terugdenken aan de opmerking die je mij 20 pagina's geleden gaf, namelijk dat de discussie on-topic moet blijven. Als je dan toch het idee hebt dat jij kan bepalen waar het topic over gaat, dan kan hand in eigen boezem steken ook geen kwaad.

Net als begrijpend lezen even oefenen, voordat je op je achterpoten gaat staan over een opmerking die je volledig uit z'n context rukt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:25

Santigo_ schreef:
Chanel ik heb op je bericht getemd. Ik lees al het hele topic mee en ik heb nergens iemand specifiek zien zeggen dat ze jou een terrorist vonden. De discussie loopt hier nu totaal ergens anders naartoe als het onderwerp: de aanslagen in Brussel. Geef jezefl even een bokt-ban, blaas stoom af, en kom pas terug als je alles weer in een normaal perspectief kunt zien. Er werd hier nergens op de man gespeeld en dat gaat nu wel gebeuren. Jammer van het topic.

Zoe_97, hoe gaat het nu verder bij jou op unief? Volgen de lessen weer normaal of merk je nog wat van nasleep?

ik ben zelf niet meer in Brussel. Ben bij de eerste mogelijkheid naar huis gegaan omdat ik (samen met iedereen daar) goed geschrokken ben van de gebeurtenissen en nog erger van de ontploffing die we gehoord hebben. De VUB is vandaag heropend voor personeel, maar de lessen zullen pas na de paasvakantie (2e week van April) hervat worden.
Een vriendin die nog in Brussel is zegt dat het erg rustig is . Het voelde er volgens haar erg onwerkelijk, alles begon weer normaal te worden (behalven dat er dan weinig studenten waren), maar ze kon het niet echt vatten dat het leven daar gewoon voort nu zou gaan en weer 'normaal' zou worden.

Met dat gevoel zit ik nu ook erg, dus ik ben erg blij dat ik een paar weekjes heb om thuis alles op een rijtje te zetten voordat ik weer naar brussel moet

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:27

Ik ben blij dat ik niet meer naar Brussel moet. Mijn vader heeft jaren in Vorst gewoond, dus elke 14 dagen was ik daar. Heb me nooit veilig gevoeld in Brussel als kind, en zal dat als volwassene ook nooit doen. Terecht of niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:28

Ik woon zelf in het centrum van Den haag. We hebben hier natuurlijk het Vredespaleis, tweede kamer, ICC enz. Veel toerisme

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:30

ik moet wel eerlijk toegeven dat ik me voordien nooit onveilig in Brussel heb gevoeld. Ik wandelde gerust in het donker rond, zelfs in kleine straatjes en sloeg rustig met 'enge buitenlanders' een praatje bij een stoplicht. Ik hoop dat op termijn ik weer naar die gemoedstoestand kan gaan. Maar voorlopig zit dat er nog niet in

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:31

Zoe, helemaal begrijpelijk dat je je zo voelt. Neem vooral alle tijd om te bekomen.

Ik zit niet in hartje Brussel (werk in Molenbeek, maar goed, dat is niet veel beter :') ) en het valt me ook wel op dat alles hier sneller weer op gang komt dan na Parijs. Heb het gevoel dat mensen sneller het dagelijkse leven weer willen oppakken. Wel nog een paar collega's die thuis werken, maar dat is omdat hun metro's nog niet rijden. Was wel een naar gevoel toen ik vanochtend voorbij Zaventem luchthaven reed.

Ik ga maandag wel naar een concert in de Ancienne Belgique in hartje Brussel, maar daar maak ik me niet zoveel zorgen om. Integendeel, ik kijk er net naar uit om in Brussel centrum te zijn op zo'n fijne plaats met allemaal mensen om me heen. Denk dat dat echt deugd gaat doen.

Volgende week moet ik wel naar de Amerikaanse ambassade normaal gezien, denk dat de security daar wel een ander paar mouwen zal zijn :=

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:32

Mensen,ik ben geen kleuter die in zijn kamer moet gaan mokken, of hoe men mij ook hier beziet.

Ik ben wel een mens die compleet in shock is en een totaal andere mening heeft als vele hier.

Heb lang getwijfeld of ik mijn mening kenbaar te maken, omdat ik weet dat die niet met de actuele tendens strookt en ik daar ook op afgerekend word. Vergeleken ga worden met trump bv.
En ja dan wordt ik boos, nee, furieus.
Als ik de beelden bekijk op tv, dan kan een normaal mens dit niet gedaan hebben. Voor mij is dat geen mens meer, wel voor de grondwet, wel voor vele onder jullie, maar voor mij, nee sorry.

Ik kan me ook niet ontdoen van mijn bedenking dat men nog zelf zo politiek correct zou reageren als je man, je kind, je mama, je papa,... tussen de slachtoffers zou zitten of nog erger dood zouden zijn.

Mijn excuses voor bepaalde uitlatingen, voor bepaalde dan weer niet. Net zoals ieder hier achter haar mening staat, sta ik achter de mijne.Dan mag je dat nog tunnelvisie noemen of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 24-03-16 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:33

Is de AB alweer open dan? Ik las dat die voorlopig gesloten waren. (erg leuke straat trouwens waar dat licht, vooral rond kerst :D )

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:33

[quote="Varekaj"]@Keandra: Ik heb vaak genoeg politie in de wachtzaal gehad omdat die met een gevangene op consult kwamen of voor een onderzoek. Ook midden op de dag. Er wordt wel eens raar gekeken, maar de meeste mensen gaan gewoon verder met wat ze bezig zijn. Tenzij die gevangene plots voor hen binnengaat als die nadien was toegekomen, want dat kan dan weer niet :P
En ik heb geen flauw benul wat die mannen uitgevreten hebben. Kan best dat ik een moordenaar voor mijn neus heb gehad zonder dat ik het weet.

Dat weten we ook liefst niet he.
Maar ik begin heel vroeg (en werk niet in de keuken of kuisploeg) en heb vaak zulke patiënten voor de reguliere consultatie-uren geholpen zien worden.
Zal dus afhangen van wat mogelijk is in het ziekenhuis zelf.
Ik vind het dus eigenlijk geen mooi visitekaartje van het ziekenhuis uit naar de andere patiënten.
(vaak als ze iets voor hebben, hadden ze dit wel vermeden kunnen hebben, bvb in een been geschoten worden, tja, ...)