Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:08

Nou wss 3 verdachte opgepakt aan de grens bij kerkrade in zuid limbrg. 10 minuten bij mij vandaan. Geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:09

Samblabla schreef:
Nou wss 3 verdachte opgepakt aan de grens bij kerkrade in zuid limbrg. 10 minuten bij mij vandaan. Geweldig.

Bron?

R12312

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:15

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:34

Hier in Amsterdam gingen net appjes rond dat er dreiging was op leidse en Rembrandt plein. Kwam vanuit een meisje wiens vader bij justitie zit. Weet dus niet wat er van waar is, maar loop toch met een minder veilig gevoel in Amsterdam rond na alles in Parijs.
Laatst bijgewerkt door ElSea op 17-11-15 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:34

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:35

liekec schreef:
Hier in Amsterdam gingen net appjes rond dat er dreiging was op leidse en Rembrandt plein. Kwam vanuit een meisje wiens vader bij justitie zit.

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... uist.dhtml

Zijn al sinds gisteravond in de omloop. Pure onzin. Angstzaaien. Er is ook een Twitteraccount met 'terroristische dreigingen' die de hele dag tweeten dat heel Nederland vandaag platgebombardeerd wordt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:37

Emmaa_ schreef:
liekec schreef:
Hier in Amsterdam gingen net appjes rond dat er dreiging was op leidse en Rembrandt plein. Kwam vanuit een meisje wiens vader bij justitie zit.

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... uist.dhtml

Zijn al sinds gisteravond in de omloop. Pure onzin. Angstzaaien. Er is ook een Twitteraccount met 'terroristische dreigingen' die de hele dag tweeten dat heel Nederland vandaag platgebombardeerd wordt.

Dacht het al. Maar desalniettemin vind ik het spannend om tijdens de spits op centraal rond te lopen etc.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:37

Nou ik denk dat mensen elkaar ook wel bang maken nu, hoor. Is natuurlijk heel normaal, want iedereen staat op scherp. Maar in Brussel alleen al waren er gisteren 2 of 3 bommeldingen waar de ontmijningsdienst is moeten tussenkomen. Better safe than sorry, natuurlijk, maar het is nou ook niet dat er op iedere hoek van de straat een terrorist zit (behalve hier in Molenbeek misschien :+ ).

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:38

RTL net. Totaal 5 verdachten opgepakt in Kreis Aachen. en een officieel bericht dat het vliegtuig eind okt door een bom is neergestort. Er zijn springstofresten gevonden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:38

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:39

iedereen is natuurlijk bang. Ik hoor hier dagelijks politiewagens en ambulance rondracen in brussel (kazerne zit kortbij mijn kamer), maar toch denk ik iedere keer nu " er zal toch geen aanslag zijn"

LadyMadonna

liekec schreef:
Hier in Amsterdam gingen net appjes rond dat er dreiging was op leidse en Rembrandt plein. Kwam vanuit een meisje wiens vader bij justitie zit. Weet dus niet wat er van waar is, maar loop toch met een minder veilig gevoel in Amsterdam rond na alles in Parijs.

En precies hierom heb ik zaterdag dus twitter uit gezet. Of, niet uit, ik volg alleen m'n eigen tijdlijn met sporters en het regio nieuws. Ik ga niet zoeken op #terreur, #parisattacks, en weet ik wat nog meer.
Bevalt me prima voor nu.

Anoniem

liekec schreef:
Dacht het al. Maar desalniettemin vind ik het spannend om tijdens de spits op centraal rond te lopen etc.

Absoluut, en dat is begrijpelijk. Je zorgen maken is ook niet erg, het is de waarheid dat er een verhoogde terreurdreiging is in Nederland. Maar je wilt niet weten hoe veel agenten in burger er rondlopen op plekken als het centraal. Juist vlak na zo'n grote aanslag is de beveiliging dusdanig aangescherpt dat je nergens veiliger bent dan op grote publieke plekken. Je ziet de extra beveiliging misschien niet, maar die is er zeker wel.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:43

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:49

https://terrorismemonitor.nl/

Hier spreekt men ook van dreiging in Amsterdam.

Kent iemand deze site, en weet iemand iets te vertellen over de betrouwbaarheid?
Zij hadden op Twitter de aanslagen in Parijs wel voorspeld, maar dan op verkeerde datum. Ze geven ook dreiging aan voor Monaco al een tijdje, maar is nog niks gebeurd.

Overigens denk ik dat we nu 'veiliger' zitten dan in de week voor de aanslagen in Parijs bijv. De dreiging is er namelijk wrs al langer, alleen nu zijn we er alerter op.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 17-11-15 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:49

Ik vind het ook best spannend om op bepaalde plaatsen buiten te komen, hoor. Als ik 's ochtends naar het werk rijd (ons kantoor is in Sint-Jans-Molenbeek op 2-3 kilometer van waar enkele van de terroristen woonden) kijk ik ook wel eens om me heen met de gedachte dat ik misschien wel in de auto naast me plots de voortvluchtige zie, of zo. := En 's avonds loop ik regelrecht naar m'n auto en ben ik zo snel ik kan weer weg. Maar dan bedenk ik me dat de politiebewaking hier in Molenbeek waarschijnlijk nog zwaarder is dan op andere plaatsen, net omdat hier veel "gevaarlijke" individuen wonen. En dat ze ook wel slimmer zijn dan iets uit te vreten in hun eigen buurt...

Het is natuurlijk ook wel goed dat iedereen waakzaam is, want op die manier kunnen verdachten ook sneller gevonden worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:51

@thesserd Zaterdag is er een dreigtweet geweest voor Brussel en Amsterdam. Dit kwam van hetzelfde account als de tweet voor het air france toestel. Daarvoor is vandaag een jongen van 16 (!!!) in Rotterdam aangehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:59

Thesserd schreef:
https://terrorismemonitor.nl/

Hier spreekt men ook van dreiging in Amsterdam.

Kent iemand deze site, en weet iemand iets te vertellen over de betrouwbaarheid?
Zij hadden op Twitter de aanslagen in Parijs wel voorspeld, maar dan op verkeerde datum. Ze geven ook dreiging aan voor Monaco al een tijdje, maar is nog niks gebeurd.

Overigens denk ik dat we nu 'veiliger' zitten dan in de week voor de aanslagen in Parijs bijv. De dreiging is er namelijk wrs al langer, alleen nu zijn we er alerter op.

Terrorismemonitor is de website van de Twitter pagina die ik bedoelde. Ik zou dit niet als betrouwbaar aanprijzen, en zou er ook zeker niet vanuit gaan.

De aanslagen in Parijs hebben ze inderdaad voorspeld, maar de datum niet. Het is natuurlijk sinds Charlie Hebdo op een bepaalde manier een beetje 'afwachten' tot er nog een keer iets gebeurt in Parijs. In meerdere interviews met insiders is te lezen dat de IS Frankrijk ziet als de zwakke schakel in Europa. Er bestaat in Frankrijk al ernstig veel afzet tegen vluchtelingen en migranten, en het enige wat de IS wilt is dit versterken. Het interview wat net door iemand gedeeld werd (was te vinden op HLN.be) waarin een Franse journalist sprak die gevangen is geweest door IS belichtte dit goed. Ze willen landen in tweeën scheuren, en opzetten tegen het islamitische geloof. Hierdoor zal radicalisering namelijk toenemen.

Terrorismemonitor roept al een paar maanden elke maand wel een keer dat er een aanslag gaat komen in Parijs, het was maar afwachten tot het een keer daadwerkelijk ging gebeuren.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:04

Oke, goed om te weten :)

Dan ga ik daar ook niet te veel aandacht aan besteden.
Daarnaast; we kunnen elk moment bang zijn om dood te gaan door een ongelukkige val van je paard of door een hartaanval omdat je overgewicht hebt (ik noem maar wat). Ik ga dit weekend gewoon naar Amsterdam naar een concert waar ik al mega lang naar uit kijk :D tenzij het afgelast wordt natuurlijk... :Y)

R12312

Angst is een slechte raadgever

its_daantjee

gatsie! nu er zo veel gedrijgt word vind ik het niet leuk meer!

zag net op fb voorbijkomen dat rusland raqqa ook aan het bombarderen is

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:07

its_daantjee schreef:
gatsie! nu er zo veel gedrijgt word vind ik het niet leuk meer!

zag net op fb voorbijkomen dat rusland raqqa ook aan het bombarderen is

Er wordt al zo lang langs alle kanten gedreigd op sociale media... Alleen, nu besteden de media en veel mensen er aandacht aan, aan van die domme, nietszeggende websites en twitteraccounts die onzin verkopen. En zo zaai je angst, waar IS op uit is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:08

Ik zag net het verhaal van iemand die een zwangere vrouw gered heeft. Blijkbaar zijn die arme mensen niet gewoon dood geschoten maar gemarteld... ;(

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:10

ik ben ook niet echt bang.. maar leuk is anders