verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:06

Schakel over naar Rtl 4 nu, dan heb je een onwijs mooi voorbeeld.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:07

papagroom schreef:
Ach...t hangt natuurlijk ook van het werk af.....selecteren op afkomst,en sexe mag niet,maar stel ik zoek iemand voor de parfumerie in een luxe drogisterij....dan neem ik natuurlijk geen twee meter lange Surinamer aan.....
Zoek ik een matroos op de koopvaardij,dan is een kaapverdiaan favoriet...daar is matroos nog een vak om trots op te zijn...daar kan een Hollandse knul niet aan tippen...Hollandse matrozen van boven de 24 is altijd plebs....zo zijn er voorbeelden genoeg van beroepen waarbij je uit zakelijk oogpunt wel moet discrimineren.

Eens, maar dat is een andere soort discriminatie, bij jou gaat het om wie het beste past.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:09

geerke schreef:
ik heb al verschillende bedrijfjes op de fles zien gaan door het aannemen van Achmedjes die niet meer kwamen :7
Die doen dat inderdaad geen tweede maal meer,mochten ze nogmaals een bedrijf beginnen.

Nochtans wel vervelend voor de achmedjes die wel willen werken... Want die hebben in bepaalde regio's inderdaad twee punten achterstand. Maar als ik even kijk naar de ervaringen hier met achmed en co.. Eten jatten- dozen vol naar de auto sjouwen- (is ook gedaan door Polen trouwens), na het werk rond blijven hangen in de hoop zo laat mogelijk uit te kunnen klokken, na tekenen jaarcontract ziek melden tot eind contract (echter ook meegemaakt bj een Nederlander), bepaalde werkzaamheden opeens niet meer willen doen en op zaterdag hebben we altijd extern ingehuurd een 'trosje echte baardjes' ;) die s middags bij het eten de Koran lezen en amper Nederlands spreken, maar wel zo +:)+ hun werk doen.

R12312 schreef:
Dat jij dat niet geloofd is jouw probleem.
nee, hoor dat is helemaal geen probleem :D

papagroom schreef:
Ach...t hangt natuurlijk ook van het werk af.....selecteren op afkomst,en sexe mag niet,maar stel ik zoek iemand voor de parfumerie in een luxe drogisterij....dan neem ik natuurlijk geen twee meter lange Surinamer aan.....
Zoek ik een matroos op de koopvaardij,dan is een kaapverdiaan favoriet...daar is matroos nog een vak om trots op te zijn...daar kan een Hollandse knul niet aan tippen...Hollandse matrozen van boven de 24 is altijd plebs....zo zijn er voorbeelden genoeg van beroepen waarbij je uit zakelijk oogpunt wel moet discrimineren.

Dat denk ik ook wel. Zo zijn er bepaalde bedrijven die geen Nederlanders willen, maar Polen. Die werken gewoon hard door en willen dat werk ook doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:11

Zo kende ik een vacature waar bij stond dat je minimaal 170 groot moest zijn.
Even later was die eis weg.
Navraag gedaan waarom.
Ze waren op de vingers getikt was discriminatie.
Maar je moest daar regelmatig dingen im een hoger schap leggen en dat was te belastend voor een klein persoon.

Nu ga je daar solliciteren met je 160.
Hebt een fijn lopend gesprek en toch wordt je het niet.
Beter dus voor iedereen dat de eis vooraf bekend was maar doorgeslagen regels.
Maar klein Marokkaantje werd boos.
Was volgens hem op afkomst. Zucht.

LadyMadonna

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:15

Oh, maar dat was hier laatst ook, stond een vacature bij de ijssalon, moest je 1.70 of langer voor zijn, omdat je anders niet bij de bakken met ijs kon. Hele rel geweest op Facebook, allemaal Nederlanders doe het belachelijk vonden en het discriminatie vonden.
Nogmaals, ik woon niet in de stad, heb geen last van buitenlanders.
Een groep Marokkaanse "bontkraagjes" loop ik snel voorbij, maar een groep Nederlandse bontkraagjes, of destijds, gabbers, loop ik ook snel voorbij.
Moeten we de personen uit de derde generatie die overlast veroorzaken nu gelijk trekken met mensen die vluchten voor hun leven? Die niets meer hebben?
Ik heb heel veel moeite met de generalisatie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:00

Ik denk dat je wat betreft het laatste eerder moet kijken naar ‘hun’ tweede en derde generatie. Want ook hun kinderen krijgen moeite met het opgroeien in twee culturen en hebben meer moeite meer het vinden van een baan én dus het ontkomen van die ontsporing. De kans dat ook zij ‘ontsporen’ is aanwezig. Maar daar valt op te anticiperen, dus dat is een kwestie van hulp. Maar ja.. dan krijg je weer de ‘gewone’ bevolking incl. de Tokkies daar weer boos over zijn. Nu na al die weken, waarbij de nieuwigheid wat wegebt, kan ik nog steeds niet zeggen de oplossing gevonden of gezien te hebben..

Nu is Rusland aan het bombarderen geslagen, klinkt heel nobel maar tegelijkertijd al geluiden dat ze alles ‘tegen’ Assad bombarderen, dus ook de ‘good’ guys tegen de bad guys IS. Dus de ‘yeay er gebeurt wat in Syrië’ verstompt dan al snel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:36

Sammie schreef:
Nu is Rusland aan het bombarderen geslagen, klinkt heel nobel maar tegelijkertijd al geluiden dat ze alles ‘tegen’ Assad bombarderen, dus ook de ‘good’ guys tegen de bad guys IS. Dus de ‘yeay er gebeurt wat in Syrië’ verstompt dan al snel.

Klopt: http://www.volkskrant.nl/buitenland/russen-bombardeerden-volgens-vs-door-cia-getrainde-strijders~a4153975/

Het Russisch belang in Syrie is het behoud van 'hun' militaire haven van Latakia. Meer niet. Rusland heeft een tekort aan ijsvrije havens voor hun vloot. Dit is zo'n ijsvrije haven. Een andere ijsvrije haven? Sebastopol. Op de recent door de Russen bezette 'bevrijde' Krim.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:09

bruintje123 schreef:
Zo kende ik een vacature waar bij stond dat je minimaal 170 groot moest zijn.
Even later was die eis weg.
Navraag gedaan waarom.
Ze waren op de vingers getikt was discriminatie.
Maar je moest daar regelmatig dingen im een hoger schap leggen en dat was te belastend voor een klein persoon.

Nu ga je daar solliciteren met je 160.
Hebt een fijn lopend gesprek en toch wordt je het niet.
Beter dus voor iedereen dat de eis vooraf bekend was maar doorgeslagen regels.
Maar klein Marokkaantje werd boos.
Was volgens hem op afkomst. Zucht.

Vreselijk |o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:20

De russen hebben in Syrië het hoofdkwartier van de IS plat gebombardeerd.Nog effe en de IS is daar weg en kunnen de vluchtelingen weer terug naar hun land.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:29

gohya schreef:
De russen hebben in Syrië het hoofdkwartier van de IS plat gebombardeerd. <KNIP>

Dat ligt eraan wie je het vraagt: Bron: NOS

Russische gevechtsvliegtuigen hebben voor de tweede achtereenvolgende dag doelen in Syrië gebombardeerd. Volgens een Libanees televisiestation zijn er zeker dertig aanvallen uitgevoerd. Er werd onder meer landelijk gebied bij de stad Jisr al-Shughour in het noordwesten van Syrië onder vuur genomen. Ook andere delen van de provincie Idlib en doelen in de provincie Hama zouden onder vuur zijn genomen.

De gebieden zijn in handen van tegenstanders van president Assad, waaronder het al-Nusra-front, de Syrische tak van al-Qaida. Islamitische Staat is er volgens westerse waarnemers niet aanwezig. De doelen zijn volgens waarnemers voor Assad van strategisch belang omdat ze dicht bij het kerngebied van zijn regime liggen.

Rusland bevestigt dat er opnieuw luchtaanvallen zijn uitgevoerd. Volgens een woordvoerder zijn daarbij wel degelijk doelen van Islamitische Staat getroffen. Er zouden twaalf IS-doelen vernietigd zijn, waaronder een munitiedepot, een commandocentrum en een werkplaats waar auto's werden gereedgemaakt voor zelfmoordaanslagen.

Zorgen

Gisteren voerden de Russen twintig luchtaanvallen uit in de provincies Homs en Hama. De Russische aanvallen leidden tot grote zorgen bij westerse leiders, omdat ze niet waren gewaarschuwd en omdat Rusland zich zou keren tegen alle tegenstanders van president Assad, ook de oppositiebewegingen die door het Westen worden gesteund.

De ministers van Buitenlandse Zaken van de VS en Rusland, Kerry en Lavrov, spraken gisteren wel af dat de landen zeer binnenkort gaan kijken of hun acties op elkaar afgestemd kunnen worden.

Een woordvoerder van president Poetin zei vandaag dat Rusland niet alleen IS aanvalt, maar ook andere "bekende" terroristische groepen. Hij voegde eraan toe dat de aanvallen worden gecoördineerd met het Syrische leger.

Saudi-Arabië

Saudi-Arabië eiste vandaag bij de Verenigde Naties in New York dat Rusland zijn aanvallen op Syrië staakt. Volgens Riyad zijn de aanvallen niet tegen IS gericht en maken ze onschuldige slachtoffers.

Rusland kan volgens de Saudische ambassadeur bij de VN niet én het terrorisme van IS bestrijden én het terrorisme van het Assad-regime ondersteunen.

Iran

Iran, een bondgenoot van Assad, liet vandaag weten dat het de Russische aanvallen wel steunt. Volgens Teheran zijn ze een stap vooruit in de strijd tegen het terrorisme en brengen ze een oplossing van de crisis in Syrië dichterbij.

Een woordvoerder van het Syrische leger begroette het Russische optreden als een grote verandering op het slagveld. Volgens hem zijn de Russen vooral goed in het lokaliseren van de terreurgroeperingen en hun leiders.

Lekker eenduidig weer..........

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:35

Ze bombarderen op alles wat tegen Assad is,en terecht. Als die allemaal zijn opgeruimt is het land weer uit de oorlog en dus veilig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:39

Nou ‘veilig’ is hier dan weer redelijk relatief.. Maar bij gebrek aan beter zit er voorlopig niet veel anders op :=

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:48

gohya schreef:
Ze bombarderen op alles wat tegen Assad is,en terecht. Als die allemaal zijn opgeruimt is het land weer uit de oorlog en dus veilig.

Op Assad zelf na dan? Of blijft die zitten?

En als ze de Koerden/Peshmerga in het noorden bombarderen breekt echt de pleuris uit. Maar zo dom zijn ze dan ook nog even niet......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:21

RTL 4 nu uitleg over ruzies in azc.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:28

Wat valt daar aan uit te leggen dan dat het vervelende lui zijn die hier geen vrede willen.

Die vechten direct oppakken en op het vliegtuig terug. Ook met de klagers dat het niet luxe genoeg is.
Blijven de mensen die veiligheid belangrijk vinden tenminste over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:33

Stop een heleboel mensen in een ruimte en ze mogen niks doen. Moet jij eens zien wat verveling met mensen kan doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:36

Het is er geem gevangenis.
ZE wandelen ook lekker buiten.
Gaan naar de winkel enz.
Nee dat van veel bij elkaar zijn goed praat smoesjes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:56

bruintje123 schreef:
Wat valt daar aan uit te leggen dan dat het vervelende lui zijn die hier geen vrede willen.

Die vechten direct oppakken en op het vliegtuig terug. Ook met de klagers dat het niet luxe genoeg is.
Blijven de mensen die veiligheid belangrijk vinden tenminste over.

Je kán natuurlijk ook eens je oogkleppen af doen en open staan voor iets wat misschien niet jouw visie is. Misschien werpt het een ander licht op de zaak, en misschien ook niet.

Nogmaals, het is niet zwart of wit....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:12

Lady

Ik heb bij de vorige lichting op een azc gewerkt. Ik denk dat ik minder oogklep heb dan menig ander een roze bril.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:21

Mijn recente ervaring met het aan het werk helpen van een hoogopgeleide Syrische man:

Danny (zo noemt hij zichzelf omdat zijn naam voor ons moeilijk uit te spreken is) was hoofd boekhouding bij een energiemaatschappij en is 3 jaar geleden gevlucht en heeft verblijfsstatus in Belgie. Hij wilde zo graag werken (mijn ouders hadden hem ingehuurd voor een schilderklus, ze dachten dat hij een zelfstandige was maar hij bleek uiteindelijk gewoon zwart te werken) Ik heb hem dus bij mijn ouders ontmoet en hij wilde zo graag een echte baan....solliciteerde zichzelf suf naar eigen zeggen maar werd nergens aangenomen.

Dus heb ik hem voorgesteld bij een bedrijf waar ik regelmatig mensen van inhuur en waar hij gezien zijn opleiding vele doorgroeimogelijkheden had, hij moest wel onderaan beginnen natuurlijk, zeker omdat zijn NL behoorlijk slecht is, vooral schriftelijk en als leidinggevende moet je wel enigzins kunnen rapporteren.

Dit bedrijf heeft hem goed opgevangen en hem de eerste 3 weken allerlei cursussen laten volgen, die zij voor hem betaald hebben, zonder deze cursussen (VCA o.a.) kon hij ook niet beginnen met werken.

Hij heeft het eigenlijke werk welgeteld 3 wkn volgehouden, toen is hij zelf gestopt omdat hij het werk "te saai" vond !!! Hij verkoos de belgische "dop" (bijstand) boven een eerlijk loon van 1800euro NETTO.

Dus mijn nek uitsteken voor zo iemand.....mij niet meer gezien !

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:21

Snap ik helemaal mist :j walchelijk zo'n mentaliteit..
Maar die mentaliteit hangt niet aan een nationaliteit vast. Ken genoeg Hollanders die net zo zijn

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:14

OsMo schreef:
Stop een heleboel mensen in een ruimte en ze mogen niks doen. Moet jij eens zien wat verveling met mensen kan doen.

gaat bij de Toppers in concert aardig goed... :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:10

bruintje123 schreef:
Lady

Ik heb bij de vorige lichting op een azc gewerkt....

Had je beter niet kunnen doen........

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:58

Mist schreef:
Mijn recente ervaring met het aan het werk helpen van een hoogopgeleide Syrische man:

Danny (zo noemt hij zichzelf omdat zijn naam voor ons moeilijk uit te spreken is) was hoofd boekhouding bij een energiemaatschappij en is 3 jaar geleden gevlucht en heeft verblijfsstatus in Belgie. Hij wilde zo graag werken (mijn ouders hadden hem ingehuurd voor een schilderklus, ze dachten dat hij een zelfstandige was maar hij bleek uiteindelijk gewoon zwart te werken) Ik heb hem dus bij mijn ouders ontmoet en hij wilde zo graag een echte baan....solliciteerde zichzelf suf naar eigen zeggen maar werd nergens aangenomen.

Dus heb ik hem voorgesteld bij een bedrijf waar ik regelmatig mensen van inhuur en waar hij gezien zijn opleiding vele doorgroeimogelijkheden had, hij moest wel onderaan beginnen natuurlijk, zeker omdat zijn NL behoorlijk slecht is, vooral schriftelijk en als leidinggevende moet je wel enigzins kunnen rapporteren.

Dit bedrijf heeft hem goed opgevangen en hem de eerste 3 weken allerlei cursussen laten volgen, die zij voor hem betaald hebben, zonder deze cursussen (VCA o.a.) kon hij ook niet beginnen met werken.

Hij heeft het eigenlijke werk welgeteld 3 wkn volgehouden, toen is hij zelf gestopt omdat hij het werk "te saai" vond !!! Hij verkoos de belgische "dop" (bijstand) boven een eerlijk loon van 1800euro NETTO.

Dus mijn nek uitsteken voor zo iemand.....mij niet meer gezien !

Heel herkenbaar
En alles wordt ook steeds vergeleken met de Nederlandse bevolking, ook zo irritant.
Ik 'ken' talloze mensen die dan via het vrijwilligerswerk moesten gaan integreren ( dus ik heb het dan nog niet eens over betaald werk, maar 'proeven' van de cultuur en het werk.
De meesten zaten er niet bepaald bij vol met initiatieven laten we maar zeggen.
En taal en een stukje begrip van de maatschappij hier dan nog buiten beschouwing gelaten.
Het gros 'vindt het wel best'.
En ondertussen brult iedereen dat de immigranten zo'n verrijking voor de samenleving hier zijn
:+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:00

geerke schreef:
OsMo schreef:

gaat bij de Toppers in concert aardig goed... :+

Ja, en zelfs toen ik met heel veel mensen opgepropt in de wachtkamer van de huisartsenpost zat ( snachts...en dat liep uren uit omdat er maat 1 arts was :o ) zat ging het goed en niemand ging elkaar te lijf vanwege een ander geloof.