Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
papagroom schreef:Ach...t hangt natuurlijk ook van het werk af.....selecteren op afkomst,en sexe mag niet,maar stel ik zoek iemand voor de parfumerie in een luxe drogisterij....dan neem ik natuurlijk geen twee meter lange Surinamer aan.....
Zoek ik een matroos op de koopvaardij,dan is een kaapverdiaan favoriet...daar is matroos nog een vak om trots op te zijn...daar kan een Hollandse knul niet aan tippen...Hollandse matrozen van boven de 24 is altijd plebs....zo zijn er voorbeelden genoeg van beroepen waarbij je uit zakelijk oogpunt wel moet discrimineren.
geerke schreef:ik heb al verschillende bedrijfjes op de fles zien gaan door het aannemen van Achmedjes die niet meer kwamen![]()
Die doen dat inderdaad geen tweede maal meer,mochten ze nogmaals een bedrijf beginnen.
R12312 schreef:nee, hoor dat is helemaal geen probleemDat jij dat niet geloofd is jouw probleem.
papagroom schreef:Ach...t hangt natuurlijk ook van het werk af.....selecteren op afkomst,en sexe mag niet,maar stel ik zoek iemand voor de parfumerie in een luxe drogisterij....dan neem ik natuurlijk geen twee meter lange Surinamer aan.....
Zoek ik een matroos op de koopvaardij,dan is een kaapverdiaan favoriet...daar is matroos nog een vak om trots op te zijn...daar kan een Hollandse knul niet aan tippen...Hollandse matrozen van boven de 24 is altijd plebs....zo zijn er voorbeelden genoeg van beroepen waarbij je uit zakelijk oogpunt wel moet discrimineren.
Sammie schreef:Nu is Rusland aan het bombarderen geslagen, klinkt heel nobel maar tegelijkertijd al geluiden dat ze alles ‘tegen’ Assad bombarderen, dus ook de ‘good’ guys tegen de bad guys IS. Dus de ‘yeay er gebeurt wat in Syrië’ verstompt dan al snel.
bruintje123 schreef:Zo kende ik een vacature waar bij stond dat je minimaal 170 groot moest zijn.
Even later was die eis weg.
Navraag gedaan waarom.
Ze waren op de vingers getikt was discriminatie.
Maar je moest daar regelmatig dingen im een hoger schap leggen en dat was te belastend voor een klein persoon.
Nu ga je daar solliciteren met je 160.
Hebt een fijn lopend gesprek en toch wordt je het niet.
Beter dus voor iedereen dat de eis vooraf bekend was maar doorgeslagen regels.
Maar klein Marokkaantje werd boos.
Was volgens hem op afkomst. Zucht.
gohya schreef:De russen hebben in Syrië het hoofdkwartier van de IS plat gebombardeerd. <KNIP>
gohya schreef:Ze bombarderen op alles wat tegen Assad is,en terecht. Als die allemaal zijn opgeruimt is het land weer uit de oorlog en dus veilig.
bruintje123 schreef:Wat valt daar aan uit te leggen dan dat het vervelende lui zijn die hier geen vrede willen.
Die vechten direct oppakken en op het vliegtuig terug. Ook met de klagers dat het niet luxe genoeg is.
Blijven de mensen die veiligheid belangrijk vinden tenminste over.
Mist schreef:Mijn recente ervaring met het aan het werk helpen van een hoogopgeleide Syrische man:
Danny (zo noemt hij zichzelf omdat zijn naam voor ons moeilijk uit te spreken is) was hoofd boekhouding bij een energiemaatschappij en is 3 jaar geleden gevlucht en heeft verblijfsstatus in Belgie. Hij wilde zo graag werken (mijn ouders hadden hem ingehuurd voor een schilderklus, ze dachten dat hij een zelfstandige was maar hij bleek uiteindelijk gewoon zwart te werken) Ik heb hem dus bij mijn ouders ontmoet en hij wilde zo graag een echte baan....solliciteerde zichzelf suf naar eigen zeggen maar werd nergens aangenomen.
Dus heb ik hem voorgesteld bij een bedrijf waar ik regelmatig mensen van inhuur en waar hij gezien zijn opleiding vele doorgroeimogelijkheden had, hij moest wel onderaan beginnen natuurlijk, zeker omdat zijn NL behoorlijk slecht is, vooral schriftelijk en als leidinggevende moet je wel enigzins kunnen rapporteren.
Dit bedrijf heeft hem goed opgevangen en hem de eerste 3 weken allerlei cursussen laten volgen, die zij voor hem betaald hebben, zonder deze cursussen (VCA o.a.) kon hij ook niet beginnen met werken.
Hij heeft het eigenlijke werk welgeteld 3 wkn volgehouden, toen is hij zelf gestopt omdat hij het werk "te saai" vond !!! Hij verkoos de belgische "dop" (bijstand) boven een eerlijk loon van 1800euro NETTO.
Dus mijn nek uitsteken voor zo iemand.....mij niet meer gezien !
geerke schreef:OsMo schreef:Stop een heleboel mensen in een ruimte en ze mogen niks doen. Moet jij eens zien wat verveling met mensen kan doen.
gaat bij de Toppers in concert aardig goed...