Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:04

Daar ging het toch niet om..? Het ging om de ‘zware’ straffen en als ik zie welke straffen hier soms voorbij komen, moet je dus zijn in landen waar je voor de overige omstandigheden eigenlijk niet zou willen wonen.

Als je ziet hoe lang onze samenleving bestaat en hoe lang het rechtssysteem bestaat dan mag je er toch wel vanuit gaan dat er al generaties over na gedacht is waarom men onschuldig is tot het tegendeel is bewezen en dat je pas schuldig bent als een rechter dat verklaard heeft en waarom er scheiding van machten is en de hele reutemeteut. (bedenk wel dat we hier in Nederland daar ook gewoon ons leergeld voor hebben betaald met genoeg redenen waaróm we dat hier nu zo doen) Hier leven een aantal mensen nog in de middeleeuwen waarbij je gelijk gevierendeeld wordt als de meute op het plein daar maar hard genoeg om schreeuwt. En dat je dat in je opwelling van emoties roept zonder er naar te handelen oké, kan gebeuren! Maar dat je dat daarna nog steeds blijft volhouden.. Dan mogen wat mij betreft de lessen geschiedenis en maatschappijleer aangepast worden.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:08

Sammie schreef:
Wet van Godwin :+

En imo een complete overtrokken reactie. Als je dan toch denkt dat alles inmiddels gezegd is, zeg dan niks meer. Iedereen doet wel eens dingen waar ze spijt van hebben, volwassen wil niet zeggen perfect.. Het is aan de rechters om hun oordeel over te vellen of en welke straf daarop zou moeten volgen. Niet aan het volk.

Lekker opbouwende kritiek. Ik wilde graag iets neerzetten wat meerdere mensen waarschijnlijk denken maar hier nog niet gezegd is. Dus nee, niet alles is al gezegd.
Iedereen doet weleens dingen waar ze spijt van hebben, ja klopt inderdaad, maar denk je er ook zo over bij kinderprikkers? Want die krijgen namelijk ook een sociale straf naast het normale rechtssysteem als het bekend is.

Ik vind je een beetje aanvallend overkomen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:16

Wat bedoel je met kinderprikkers?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-07-13 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht eruit gehaald.

unihorses

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:18

las net dat het waarschijnlijk door een bokker opgevangen wordt ( De ponys )

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:25

Sammie schreef:

Het is absoluut niet mijn bedoeling die 2 te vergelijken. Die 2 staan totaal los van elkaar.
Ik doe absoluut ook niet mee met "het recht in eigen handen nemen", alleen ik kan deze reactie van "het volk" wel begrijpen als het Nederlands recht hierbij niet toereikend is.

Kinderprikkers = mensen die sex met kinderen hebben
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-07-13 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:28

is t filmpje verwijderd want ik zie geen link?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:35

xTesske, daarover staan meedere moderatoropmerkingen in het topic waaronder deze:
delerium schreef:
Moderatoropmerking:
wederom de links naar de betreffende filmpjes verwijderd. Ook via FB het filmpje plaatsen en via Bokt daarnaar verwijzen valt onder het verspreiden en is niet toegestaan.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:36

Ow oke dan heb ik dat niet meegekregen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:40

Maar er is nog geen recht gesproken :D En dat is nu juist het euvel. Men is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Het volk weet helemaal nog welke straf (als er straf volgt, want aanhouding wil niet zeggen dat men ook voor een rechter eindigt) er komt en dus kan men daar geen oordeel over vellen. Het merendeel van het 'volk' zat al te roepen en te klagen dat de overheid iets moest doen, terwijl het politieonderzoek juist in volle gang was. En je kan pas recht spreken als alle (zoveel mogelijk iig) details bekend zijn. Om op die manier de juiste strafmaat te kunnen bepalen :)

Over pedofielen en hun sociale straf heb ik wel een mening, maar dat is hier offtopic. Ik zal mij dus beperken tot een vergelijking. Pedofielen mogen vaak van de rechter geen beroep meer uitoefenen waar kinderen bij betrokken zijn. Dat is niet zonder reden. Men poogt de persoon zelf én nog veel meer de kinderen in bescherming te nemen. Die sociale straf gebeurt soms ook bij dierenmishandelaars, hoor. Bijvoorbeeld zoveel jaar geen pony's/paarden/dieren meer mogen houden. Maar ik betwijfel ten zeerste of dat in dit geval ook opgelegd gaat worden, aangezien de filmpjes zoveel oud waren én het (bij de amazones) geen eigen pony's betroft. Maar goed, dat zal de tijd gaan leren of en wat de straf wordt)

@xtesske, filmpjes mogen idd niet geplaatst gaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:13

PowerReiner schreef:
Sammie schreef:

Het is absoluut niet mijn bedoeling die 2 te vergelijken. Die 2 staan totaal los van elkaar.
Ik doe absoluut ook niet mee met "het recht in eigen handen nemen", alleen ik kan deze reactie van "het volk" wel begrijpen als het Nederlands recht hierbij niet toereikend is.

Kinderprikkers = mensen die sex met kinderen hebben

Hoe kom je er zonder enige uitspraak nu al bij dat het Nederlands recht niet toereikend is?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:14

Sammie schreef:
Maar er is nog geen recht gesproken :D En dat is nu juist het euvel. Men is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Het volk weet helemaal nog welke straf (als er straf volgt, want aanhouding wil niet zeggen dat men ook voor een rechter eindigt) er komt en dus kan men daar geen oordeel over vellen. Het merendeel van het 'volk' zat al te roepen en te klagen dat de overheid iets moest doen, terwijl het politieonderzoek juist in volle gang was. En je kan pas recht spreken als alle (zoveel mogelijk iig) details bekend zijn. Om op die manier de juiste strafmaat te kunnen bepalen :)

Over pedofielen en hun sociale straf heb ik wel een mening, maar dat is hier offtopic. Ik zal mij dus beperken tot een vergelijking. Pedofielen mogen vaak van de rechter geen beroep meer uitoefenen waar kinderen bij betrokken zijn. Dat is niet zonder reden. Men poogt de persoon zelf én nog veel meer de kinderen in bescherming te nemen. Die sociale straf gebeurt soms ook bij dierenmishandelaars, hoor. Bijvoorbeeld zoveel jaar geen pony's/paarden/dieren meer mogen houden. Maar ik betwijfel ten zeerste of dat in dit geval ook opgelegd gaat worden, aangezien de filmpjes zoveel oud waren én het (bij de amazones) geen eigen pony's betroft. Maar goed, dat zal de tijd gaan leren of en wat de straf wordt)

Gedeeltelijk met je eens. Inderdaad, een straf is nog niet opgelegd dus niemand weet of het zwaar genoeg is. Anderzijds, in het verleden waren de straffen voor dierenmislhandeling al heel laag, en dat was als er al een straf werd opgelegd. Dus in dat opzicht vind ik het een logische reactie dat mensen het zelf willen oplossen.

Over pedofielen heb je helemaal gelijk, maar waarom zou dit ook niet bij dierenmishandelaars mogen? Betreffende kind en andere kinderen worden in bescherming genomen door de bekendheid van de persoon. Nu zijn de dierenmishandelaars bekend, dus worden dieren in bescherming genomen hiervoor. Of ze zelf dieren mogen houden of niet staat even terzijde dan.

Ik zeg hierbij overigens niet dat de 2 misdrijven te vergelijken zijn met elkaar, maar er zijn wel vergelijkingspunten qua straf door het volk.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:18

xTesske schreef:
is t filmpje verwijderd want ik zie geen link?

Snap echt niet waarom mensen steeds hier komen vragen om die fimpjes.
Het is toch bekend waar deze staan... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:18

PowerReiner schreef:
Sammie schreef:

Gedeeltelijk met je eens. Inderdaad, een straf is nog niet opgelegd dus niemand weet of het zwaar genoeg is. Anderzijds, in het verleden waren de straffen voor dierenmislhandeling al heel laag, en dat was als er al een straf werd opgelegd. Dus in dat opzicht vind ik het een logische reactie dat mensen het zelf willen oplossen.

Over pedofielen heb je helemaal gelijk, maar waarom zou dit ook niet bij dierenmishandelaars mogen? Betreffende kind en andere kinderen worden in bescherming genomen door de bekendheid van de persoon. Nu zijn de dierenmishandelaars bekend, dus worden dieren in bescherming genomen hiervoor. Of ze zelf dieren mogen houden of niet staat even terzijde dan.

Ik zeg hierbij overigens niet dat de 2 misdrijven te vergelijken zijn met elkaar, maar er zijn wel vergelijkingspunten qua straf door het volk.

Ik blijf het me toch maar afvragen. Wat zijn lage straffen? In Amerika krijg je ook een boete/mag je geen dieren meer houden en moet je de dieren afstaan. Daar verdwijn je ook niet levenslang achter de tralies.
Volgens mij is dat overigens nergens ter wereld zo, dus ik vraag me af waar de schreeuw om zwaardere straffen vandaan komt, terwijl het, wanneer je het vergelijkt met andere landen, helemaal niet raar is hoe het er in NL aan toe gaat.

En over dat laatste: we leven in een mensenwereld, niet in het rijk der dieren. (hoewel sommige mensen wel degelijk als beesten te bestempelen zijn) Hierdoor is het nogal kortzichtig om dat soort vergelijkingspunten aan te nemen. (niet specifiek door jou, maar door 'het volk')

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:31

@ Rowdine, daar sla je de spijker op zijn kop!!! We leven in een mensen wereld.

Dit is precies waarom dit soort dingen gebeuren. Mensen verheffen zichzelf boven dieren, op zich logisch, maar mensen hebben de neiging dit op zo'n manier te doen, dat ze altijd alles maar kunnen maken.
Ja inderdaad, we leven in een mensen wereld, maar dat rechtvaardigd niet alles!

Ik zeg hierbij niet dat dieren meer waard zijn dan mensen, maar het zou op zich fijn zijn als mensen wat meer die kant op zouden neigen, want dan zouden dit soort dingen een stuk minder vaak voorkomen.

En ja je hebt absoluut gelijk dat sommige mensen als beesten te bestempelen zijn, sommige dingen kan ik absoluut niet bij dat mensen dat kunnen doen.

Overal ter wereld zijn de straffen laag voor dierenmishandeling, dus Nederland is daar inderdaad niet anders in. Als je het aan mij vraagt mogen die straffen wel wat zwaarder. Levenslang achter de tralies is wel heel erg overdreven, maar ik vind wel dat de straf wat hoger mag om het te ontmoedigen.
Maar zoals ik al eerder vertelde, dit is puur mijn mening, uiteraard is iedereen vrij om zijn eigen mening te hebben en probeer ik deze ook niemand op te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:48

PowerReiner schreef:

Dit is precies waarom dit soort dingen gebeuren. Mensen verheffen zichzelf boven dieren, op zich logisch, maar mensen hebben de neiging dit op zo'n manier te doen, dat ze altijd alles maar kunnen maken.

Ik zeg hierbij niet dat dieren meer waard zijn dan mensen, maar het zou op zich fijn zijn als mensen wat meer die kant op zouden neigen, want dan zouden dit soort dingen een stuk minder vaak voorkomen.

En ja je hebt absoluut gelijk dat sommige mensen als beesten te bestempelen zijn, sommige dingen kan ik absoluut niet bij dat mensen dat kunnen doen.

Overal ter wereld zijn de straffen laag voor dierenmishandeling, dus Nederland is daar inderdaad niet anders in. Als je het aan mij vraagt mogen die straffen wel wat zwaarder. Levenslang achter de tralies is wel heel erg overdreven, maar ik vind wel dat de straf wat hoger mag om het te ontmoedigen.
Maar zoals ik al eerder vertelde, dit is puur mijn mening, uiteraard is iedereen vrij om zijn eigen mening te hebben en probeer ik deze ook niemand op te leggen.

In een maatschappij waar alles om de mens draait, en waarin de mens behoorlijk egoistisch is, gaan mensen en dieren (gelukkig) nooit gelijk worden aan elkaar.
Een dier wordt door mensen gehouden voor eigen genot. Waarom rijd je paard? Waarom heb je een hond? Of een konijn? Niet voor het dier zelf.
En dat is precies waarom mensen en dieren nooit gelijk zullen worden aan elkaar, dat is godsonmogelijk. Jij houdt een dier voor eigen genot. Niet vice versa.
Mede daarom is het mishandelen van dieren en mensen (of verkrachters, ik weet even niet meer waar je het precies over had) nooit, en in geen enkel opzicht met elkaar te vergelijken.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:52

Weet je wat ik eng vind?
De reacties met de meest afgrijselijke martelmethoden die volgens de reageerder op de daders moeten worden uitgeoefend. Dan ben je in mijn ogen dus geen haar beter dan de dader. Of het uit wraak, uit lust, uit verveling, uit idioterie of waardan ook uit voortkomt, het maakt me ziek, letterlijk misselijk.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:22

Rowdine schreef:
PowerReiner schreef:

In een maatschappij waar alles om de mens draait, en waarin de mens behoorlijk egoistisch is, gaan mensen en dieren (gelukkig) nooit gelijk worden aan elkaar.
Een dier wordt door mensen gehouden voor eigen genot. Waarom rijd je paard? Waarom heb je een hond? Of een konijn? Niet voor het dier zelf.
En dat is precies waarom mensen en dieren nooit gelijk zullen worden aan elkaar, dat is godsonmogelijk. Jij houdt een dier voor eigen genot. Niet vice versa.
Mede daarom is het mishandelen van dieren en mensen (of verkrachters, ik weet even niet meer waar je het precies over had) nooit, en in geen enkel opzicht met elkaar te vergelijken.

Je leest mijn verhaal niet goed. Ik zeg nergens dat dieren en mensen gelijk zijn aan elkaar of dat het zo hoort te zijn.
Ik zeg alleen dat het nier verkeerd zou zijn als sommige mensen daarnaar zouden neigen.

Ja wij hebben de dieren voor ons plezier, maar dat betekend niet dat we ermee kunnen doen wat we willen, en waarom? Omdat die beesten gevoel hebben. Het zijn geen stukken ijzer zoals een auto.
En laat ik even een herinnering sturen dat wij ook dieren hebben omdat ze anders afgemaakt moeten worden omdat er simpelweg geen plek meer is omdat mensen alles overmeesterd hebben.

Daarnaast heb ik nooit gezegt dat dieren mishandelen en verkrachting op het zelfde niveau zit. Sterker nog, dit heb ik in bijna iedere post nog eens duidelijk gemaakt, dus hoe je hier op kan blijven hangen is mij een raadsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:29

PowerReiner schreef:
Rowdine schreef:

Je leest mijn verhaal niet goed. Ik zeg nergens dat dieren en mensen gelijk zijn aan elkaar of dat het zo hoort te zijn.
Ik zeg alleen dat het nier verkeerd zou zijn als sommige mensen daarnaar zouden neigen.

Ja wij hebben de dieren voor ons plezier, maar dat betekend niet dat we ermee kunnen doen wat we willen, en waarom? Omdat die beesten gevoel hebben. Het zijn geen stukken ijzer zoals een auto.
En laat ik even een herinnering sturen dat wij ook dieren hebben omdat ze anders afgemaakt moeten worden omdat er simpelweg geen plek meer is omdat mensen alles overmeesterd hebben.

Daarnaast heb ik nooit gezegt dat dieren mishandelen en verkrachting op het zelfde niveau zit. Sterker nog, dit heb ik in bijna iedere post nog eens duidelijk gemaakt, dus hoe je hier op kan blijven hangen is mij een raadsel.

Jij zegt toch dat het volk deze vergelijkingen maakt op sommige aspecten? Ik zeg vervolgens dat het nooit en in geen enkel opzicht met elkaar vergeleken kan worden. Dat sluit toch prima aan op wat je zegt?

Wij hebben dieren omdat ze anders afgemaakt moeten worden omdat er geen plek is? Uh rewind. Wij fokken dieren zoals honden en paarden omdat wij dat zelf willen. Wij fokken deze dieren om er gebruikers/gezelschapsdieren van te maken. Niet met het doel om ze af te maken omdat er geen plek voor is. Wellicht heb je het over wilde dieren, maar die houden wij naar mijn idee niet als gebruikers of gezelschapsdieren.
Laat ik voor mezelf spreken: ik heb geen paard en geen kat omdat ze anders afgemaakt worden. Ik heb een paard en een kat omdat ik wil paardrijden en savonds gezelschap heb op de bank. Had ik dit paard en deze kat niet, dan had waarschijnlijk iemand anders ze voor deze doeleinden gekocht. Dus of ik begrijp niet wat je daar zegt, of je argument gaat niet op.

Over het gevoel van dieren kunnen we niet praten aangezien we zelf geen dier zijn. Ik weet niet hoe dieren zaken voelen en aanvoelen. Ik weet niet of dieren daarover nadenken. Wat overigens niet betekent dat waar dit topic over gaat gewoon te gek voor woorden is en bestraft moet worden.

Daarbij zeg ik nergens dat jij mensen en dieren gelijk trekt. Ik zeg alleen dat het gelukkig nooit gaat gebeuren, omdat dieren onderdanig aan ons zijn omdat wij ze voor het genot houden. Op die manier kan je nooit gelijkwaardig worden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:39

vanLotje schreef:
Weet je wat ik eng vind?
De reacties met de meest afgrijselijke martelmethoden die volgens de reageerder op de daders moeten worden uitgeoefend. Dan ben je in mijn ogen dus geen haar beter dan de dader. Of het uit wraak, uit lust, uit verveling, uit idioterie of waardan ook uit voortkomt, het maakt me ziek, letterlijk misselijk.

:j :j :j :j :j +:)+

En wat ik dan gewoon ronduit doodeng vind is dat ze het paard van ''ponypletter'' te pakken willen nemen!!!!!! WTF! Daar snap ik werkelijk niks van. Echt nog minder dan niks

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:44

muts_marijke schreef:
vanLotje schreef:
Weet je wat ik eng vind?

En wat ik dan gewoon ronduit doodeng vind is dat ze het paard van ''ponypletter'' te pakken willen nemen!!!!!! WTF! Daar snap ik werkelijk niks van. Echt nog minder dan niks

Dat hoor ik nu heel vaak mensen roepen, maar ik ben zelf nog niemand tegengekomen die gezegd heeft het paard van de ponypletter te grazen wil nemen..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:45

muts_marijke schreef:
vanLotje schreef:
Weet je wat ik eng vind?

Dat snap ik ook niet, maar ik weet ook niet waar iemand dat vandaan heeft gehaald, want ik heb dat nog nergens gelezen.
Maar ik vind wel dat ze haar paard in beslag moeten nemen.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:47

Ik snap ook niet waarom mensen het paard van die vrouw te pakken willen nemen.
Net of dat paard er wat aan kan doen dat zijn eigenaresse zo is!

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:48

overigens over het paard in beslag nemen: ik heb op stal gestaan bij 1 van de dames en ik heb haar nooit raar met haar paard om zien gaan. Niet om het gebeuren te verdedigen hoor, maar even om perspectief te krijgen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:49

Hoeft toch niet per se iemand te zijn die dat hier heeft gedaan :)?

Klarinda schreef:
Ik snap ook niet waarom mensen het paard van die vrouw te pakken willen nemen.
Net of dat paard er wat aan kan doen dat zijn eigenaresse zo is!

De eigenaresse is een goed mens naar haar paard toe hoor. Slecht wat ze destijds heeft gedaan, maar dat betekend nog niet dat slecht voor haar dieren zorgt.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:52

Nee zo bedoel ik het ook niet, ik weet niet hoe zij is,
Maar dat paard kan er niks aan doen dat die situatie gebeurd is!
Zo bedoel ik het ;)
Niet dat zij ook slecht met haar eigen paard om gaat, daar heb ik geen idee van!