Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Wet van Godwin
En imo een complete overtrokken reactie. Als je dan toch denkt dat alles inmiddels gezegd is, zeg dan niks meer. Iedereen doet wel eens dingen waar ze spijt van hebben, volwassen wil niet zeggen perfect.. Het is aan de rechters om hun oordeel over te vellen of en welke straf daarop zou moeten volgen. Niet aan het volk.
Sammie schreef:Wat bedoel je met kinderprikkers?
PowerReiner schreef:Sammie schreef:Wat bedoel je met kinderprikkers?
Het is absoluut niet mijn bedoeling die 2 te vergelijken. Die 2 staan totaal los van elkaar.
Ik doe absoluut ook niet mee met "het recht in eigen handen nemen", alleen ik kan deze reactie van "het volk" wel begrijpen als het Nederlands recht hierbij niet toereikend is.
Kinderprikkers = mensen die sex met kinderen hebben
Sammie schreef:Maar er is nog geen recht gesprokenEn dat is nu juist het euvel. Men is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Het volk weet helemaal nog welke straf (als er straf volgt, want aanhouding wil niet zeggen dat men ook voor een rechter eindigt) er komt en dus kan men daar geen oordeel over vellen. Het merendeel van het 'volk' zat al te roepen en te klagen dat de overheid iets moest doen, terwijl het politieonderzoek juist in volle gang was. En je kan pas recht spreken als alle (zoveel mogelijk iig) details bekend zijn. Om op die manier de juiste strafmaat te kunnen bepalen
Over pedofielen en hun sociale straf heb ik wel een mening, maar dat is hier offtopic. Ik zal mij dus beperken tot een vergelijking. Pedofielen mogen vaak van de rechter geen beroep meer uitoefenen waar kinderen bij betrokken zijn. Dat is niet zonder reden. Men poogt de persoon zelf én nog veel meer de kinderen in bescherming te nemen. Die sociale straf gebeurt soms ook bij dierenmishandelaars, hoor. Bijvoorbeeld zoveel jaar geen pony's/paarden/dieren meer mogen houden. Maar ik betwijfel ten zeerste of dat in dit geval ook opgelegd gaat worden, aangezien de filmpjes zoveel oud waren én het (bij de amazones) geen eigen pony's betroft. Maar goed, dat zal de tijd gaan leren of en wat de straf wordt)
@xtesske, filmpjes mogen idd niet geplaatst gaan worden.
PowerReiner schreef:Sammie schreef:Maar er is nog geen recht gesprokenEn dat is nu juist het euvel. Men is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Het volk weet helemaal nog welke straf (als er straf volgt, want aanhouding wil niet zeggen dat men ook voor een rechter eindigt) er komt en dus kan men daar geen oordeel over vellen. Het merendeel van het 'volk' zat al te roepen en te klagen dat de overheid iets moest doen, terwijl het politieonderzoek juist in volle gang was. En je kan pas recht spreken als alle (zoveel mogelijk iig) details bekend zijn. Om op die manier de juiste strafmaat te kunnen bepalen
Over pedofielen en hun sociale straf heb ik wel een mening, maar dat is hier offtopic. Ik zal mij dus beperken tot een vergelijking. Pedofielen mogen vaak van de rechter geen beroep meer uitoefenen waar kinderen bij betrokken zijn. Dat is niet zonder reden. Men poogt de persoon zelf én nog veel meer de kinderen in bescherming te nemen. Die sociale straf gebeurt soms ook bij dierenmishandelaars, hoor. Bijvoorbeeld zoveel jaar geen pony's/paarden/dieren meer mogen houden. Maar ik betwijfel ten zeerste of dat in dit geval ook opgelegd gaat worden, aangezien de filmpjes zoveel oud waren én het (bij de amazones) geen eigen pony's betroft. Maar goed, dat zal de tijd gaan leren of en wat de straf wordt)
@xtesske, filmpjes mogen idd niet geplaatst gaan worden.
Gedeeltelijk met je eens. Inderdaad, een straf is nog niet opgelegd dus niemand weet of het zwaar genoeg is. Anderzijds, in het verleden waren de straffen voor dierenmislhandeling al heel laag, en dat was als er al een straf werd opgelegd. Dus in dat opzicht vind ik het een logische reactie dat mensen het zelf willen oplossen.
Over pedofielen heb je helemaal gelijk, maar waarom zou dit ook niet bij dierenmishandelaars mogen? Betreffende kind en andere kinderen worden in bescherming genomen door de bekendheid van de persoon. Nu zijn de dierenmishandelaars bekend, dus worden dieren in bescherming genomen hiervoor. Of ze zelf dieren mogen houden of niet staat even terzijde dan.
Ik zeg hierbij overigens niet dat de 2 misdrijven te vergelijken zijn met elkaar, maar er zijn wel vergelijkingspunten qua straf door het volk.
PowerReiner schreef:@ Rowdine, daar sla je de spijker op zijn kop!!! We leven in een mensen wereld.
Dit is precies waarom dit soort dingen gebeuren. Mensen verheffen zichzelf boven dieren, op zich logisch, maar mensen hebben de neiging dit op zo'n manier te doen, dat ze altijd alles maar kunnen maken.
Ja inderdaad, we leven in een mensen wereld, maar dat rechtvaardigd niet alles!
Ik zeg hierbij niet dat dieren meer waard zijn dan mensen, maar het zou op zich fijn zijn als mensen wat meer die kant op zouden neigen, want dan zouden dit soort dingen een stuk minder vaak voorkomen.
En ja je hebt absoluut gelijk dat sommige mensen als beesten te bestempelen zijn, sommige dingen kan ik absoluut niet bij dat mensen dat kunnen doen.
Overal ter wereld zijn de straffen laag voor dierenmishandeling, dus Nederland is daar inderdaad niet anders in. Als je het aan mij vraagt mogen die straffen wel wat zwaarder. Levenslang achter de tralies is wel heel erg overdreven, maar ik vind wel dat de straf wat hoger mag om het te ontmoedigen.
Maar zoals ik al eerder vertelde, dit is puur mijn mening, uiteraard is iedereen vrij om zijn eigen mening te hebben en probeer ik deze ook niemand op te leggen.
Rowdine schreef:PowerReiner schreef:@ Rowdine, daar sla je de spijker op zijn kop!!! We leven in een mensen wereld.
Dit is precies waarom dit soort dingen gebeuren. Mensen verheffen zichzelf boven dieren, op zich logisch, maar mensen hebben de neiging dit op zo'n manier te doen, dat ze altijd alles maar kunnen maken.
Ja inderdaad, we leven in een mensen wereld, maar dat rechtvaardigd niet alles!
Ik zeg hierbij niet dat dieren meer waard zijn dan mensen, maar het zou op zich fijn zijn als mensen wat meer die kant op zouden neigen, want dan zouden dit soort dingen een stuk minder vaak voorkomen.
En ja je hebt absoluut gelijk dat sommige mensen als beesten te bestempelen zijn, sommige dingen kan ik absoluut niet bij dat mensen dat kunnen doen.
Overal ter wereld zijn de straffen laag voor dierenmishandeling, dus Nederland is daar inderdaad niet anders in. Als je het aan mij vraagt mogen die straffen wel wat zwaarder. Levenslang achter de tralies is wel heel erg overdreven, maar ik vind wel dat de straf wat hoger mag om het te ontmoedigen.
Maar zoals ik al eerder vertelde, dit is puur mijn mening, uiteraard is iedereen vrij om zijn eigen mening te hebben en probeer ik deze ook niemand op te leggen.
In een maatschappij waar alles om de mens draait, en waarin de mens behoorlijk egoistisch is, gaan mensen en dieren (gelukkig) nooit gelijk worden aan elkaar.
Een dier wordt door mensen gehouden voor eigen genot. Waarom rijd je paard? Waarom heb je een hond? Of een konijn? Niet voor het dier zelf.
En dat is precies waarom mensen en dieren nooit gelijk zullen worden aan elkaar, dat is godsonmogelijk. Jij houdt een dier voor eigen genot. Niet vice versa.
Mede daarom is het mishandelen van dieren en mensen (of verkrachters, ik weet even niet meer waar je het precies over had) nooit, en in geen enkel opzicht met elkaar te vergelijken.
PowerReiner schreef:Rowdine schreef:
In een maatschappij waar alles om de mens draait, en waarin de mens behoorlijk egoistisch is, gaan mensen en dieren (gelukkig) nooit gelijk worden aan elkaar.
Een dier wordt door mensen gehouden voor eigen genot. Waarom rijd je paard? Waarom heb je een hond? Of een konijn? Niet voor het dier zelf.
En dat is precies waarom mensen en dieren nooit gelijk zullen worden aan elkaar, dat is godsonmogelijk. Jij houdt een dier voor eigen genot. Niet vice versa.
Mede daarom is het mishandelen van dieren en mensen (of verkrachters, ik weet even niet meer waar je het precies over had) nooit, en in geen enkel opzicht met elkaar te vergelijken.
Je leest mijn verhaal niet goed. Ik zeg nergens dat dieren en mensen gelijk zijn aan elkaar of dat het zo hoort te zijn.
Ik zeg alleen dat het nier verkeerd zou zijn als sommige mensen daarnaar zouden neigen.
Ja wij hebben de dieren voor ons plezier, maar dat betekend niet dat we ermee kunnen doen wat we willen, en waarom? Omdat die beesten gevoel hebben. Het zijn geen stukken ijzer zoals een auto.
En laat ik even een herinnering sturen dat wij ook dieren hebben omdat ze anders afgemaakt moeten worden omdat er simpelweg geen plek meer is omdat mensen alles overmeesterd hebben.
Daarnaast heb ik nooit gezegt dat dieren mishandelen en verkrachting op het zelfde niveau zit. Sterker nog, dit heb ik in bijna iedere post nog eens duidelijk gemaakt, dus hoe je hier op kan blijven hangen is mij een raadsel.
vanLotje schreef:Weet je wat ik eng vind?
De reacties met de meest afgrijselijke martelmethoden die volgens de reageerder op de daders moeten worden uitgeoefend. Dan ben je in mijn ogen dus geen haar beter dan de dader. Of het uit wraak, uit lust, uit verveling, uit idioterie of waardan ook uit voortkomt, het maakt me ziek, letterlijk misselijk.
muts_marijke schreef:vanLotje schreef:Weet je wat ik eng vind?
De reacties met de meest afgrijselijke martelmethoden die volgens de reageerder op de daders moeten worden uitgeoefend. Dan ben je in mijn ogen dus geen haar beter dan de dader. Of het uit wraak, uit lust, uit verveling, uit idioterie of waardan ook uit voortkomt, het maakt me ziek, letterlijk misselijk.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En wat ik dan gewoon ronduit doodeng vind is dat ze het paard van ''ponypletter'' te pakken willen nemen!!!!!! WTF! Daar snap ik werkelijk niks van. Echt nog minder dan niks
muts_marijke schreef:vanLotje schreef:Weet je wat ik eng vind?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En wat ik dan gewoon ronduit doodeng vind is dat ze het paard van ''ponypletter'' te pakken willen nemen!!!!!! WTF! Daar snap ik werkelijk niks van. Echt nog minder dan niks
Klarinda schreef:Ik snap ook niet waarom mensen het paard van die vrouw te pakken willen nemen.
Net of dat paard er wat aan kan doen dat zijn eigenaresse zo is!