Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Vala schreef:Geen enkele stem is weggegooid, wat een onzin!
Het is van de week door Rutte uitgelegd dat geen enkele stem de PVV naar een meerderheid zal helpen en hoe hard de PVV stemmers het ook hopen, regeren zit er niet in. Prem had vandaag ook gelijk (en dat zeg ik niet gauw over Prem) dat regeren de makkelijkste manier is om van de PVV af te komen zoals ook gebeurde met LPF.
purny schreef:En bovendien ik werk met dementerende ouderen. Noem dat niet bepaald geestdodend... eerder geestverrijkendMisschien eens een kijkje nemen in een zorginstelling Air?
purny schreef:Het programma van de VVD is gewoon de rijken voor de rijken en de arme mensen mogen het allemaal maar uitzoeken en moeten steeds vaker naar de voedselbank gaan. Rutte beweert dat er geen armoede is in N, nou dan mag hij eens door het centrum lopen, dan zal je zien hoeveel mensen staan te bedelen.
eigen risico naar 350 euro plus een eigen bijdrage van 150 euro. Wie kan dat nou nog betalen? Plus wanneer je 6 maanden niet je premie kan betalen omdat je het geld niet hebt krijg je er nog eens een boete bovenop!
Langstudeerdersboete: Ben je door ziekte een jaar vertraagd? 3000 euro bovenop het collegegeld.
Kortom, een boete op ziek zijn. En het geld naar Griekenland mag ook hier blijven. Laten ze eerst maar eens naar ons eigen land kijken.
Lonen bevriezen in de zorg. We werken ons de hele dag te pletter, doen lichamelijk en geestelijk heel zwaar werk en dat mag wel eens meer beloond worden vind ik.
Doorwerken tot je 69ste na 2040.
Komt voor mij ook TOTAAL niet goed uit de verf.
purny schreef:Het programma van de VVD is gewoon de rijken voor de rijken en de arme mensen mogen het allemaal maar uitzoeken en moeten steeds vaker naar de voedselbank gaan.
Citaat:Rutte beweert dat er geen armoede is in N, nou dan mag hij eens door het centrum lopen, dan zal je zien hoeveel mensen staan te bedelen.
Citaat:eigen risico naar 350 euro plus een eigen bijdrage van 150 euro. Wie kan dat nou nog betalen? Plus wanneer je 6 maanden niet je premie kan betalen omdat je het geld niet hebt krijg je er nog eens een boete bovenop!
Citaat:Langstudeerdersboete: Ben je door ziekte een jaar vertraagd? 3000 euro bovenop het collegegeld.
Citaat:Kortom, een boete op ziek zijn. En het geld naar Griekenland mag ook hier blijven. Laten ze eerst maar eens naar ons eigen land kijken.
Citaat:Lonen bevriezen in de zorg. We werken ons de hele dag te pletter, doen lichamelijk en geestelijk heel zwaar werk en dat mag wel eens meer beloond worden vind ik.
Citaat:Doorwerken tot je 69ste na 2040.
moos24 schreef:Lovely schreef:
Het is van de week door Rutte uitgelegd dat geen enkele stem de PVV naar een meerderheid zal helpen en hoe hard de PVV stemmers het ook hopen, regeren zit er niet in. Prem had vandaag ook gelijk (en dat zeg ik niet gauw over Prem) dat regeren de makkelijkste manier is om van de PVV af te komen zoals ook gebeurde met LPF.
Voor de LPF hadden ze iemand ingehuurd die dat even regelde
Lovely schreef:purny schreef:Het programma van de VVD is gewoon de rijken voor de rijken en de arme mensen mogen het allemaal maar uitzoeken en moeten steeds vaker naar de voedselbank gaan. Rutte beweert dat er geen armoede is in N, nou dan mag hij eens door het centrum lopen, dan zal je zien hoeveel mensen staan te bedelen.
Sorry, maar er komt heel weinig echte armoede voor in Nederland. Als je straks weer met je bipsje in New York zit, kun je met eigen ogen zien wat echte armoede eigenlijk inhoudt.
Rinske schreef:Zo bedoel ik het niet Abiola (of ik begrijp je verkeerd). Een baan bij ons op de dementerenden afdeling is een zeer zware baan, waarbij zwaar fysiek en mentaal werk wordt verricht. En dat tegen een laag loon. En dan ook nog de lonen bevriezen. Als ze nou eens de problemen in de zorg aanpakken, en niet de medewerkers straffen.
Ariebren schreef:Voor het eigen risico moet je niet te onpas naar de dokter gaan.
En daarom zou ik wel graag zien dat de zorg premie via de werkgever of uitkerende instantie verekend wordt.
Voor een schrammetje op je vinger verkoopt de super markt een hele leuke pretpleister.
purny schreef:Lovely schreef:
Sorry, maar er komt heel weinig echte armoede voor in Nederland. Als je straks weer met je bipsje in New York zit, kun je met eigen ogen zien wat echte armoede eigenlijk inhoudt.
Wat heeft Amerika te maken met Nederland? We wonen hier hoor en niet daar. Op dit moment zijn er 60.000 mensen die gebruik maken van de voedselbank.
En ik zou het erg waarderen als jij niet iedere keer over mijn reis naar NY begint als ik iets zeg. Eerder zou ik dat respecteren als je dat onderwerp buiten schot laat.
moos24 schreef:Het is van de week door Rutte uitgelegd dat geen enkele stem de PVV naar een meerderheid zal helpen en hoe hard de PVV stemmers het ook hopen, regeren zit er niet in. Prem had vandaag ook gelijk (en dat zeg ik niet gauw over Prem) dat regeren de makkelijkste manier is om van de PVV af te komen zoals ook gebeurde met LPF.
Lovely schreef:purny schreef:En bovendien ik werk met dementerende ouderen. Noem dat niet bepaald geestdodend... eerder geestverrijkendMisschien eens een kijkje nemen in een zorginstelling Air?
Het is misschien niet onbelangrijk om te realiseren dat de zorg (als bedrijfstak) maar een deeltje is van de economie. JIj baseert je stemkeuze volledig op de plannen met de zorg en niks anders, er is wel iets meer op de wereld te beleven dan jouw jaarlijkse salarisverhoging.
purny schreef:Ariebren schreef:Voor het eigen risico moet je niet te onpas naar de dokter gaan.
En daarom zou ik wel graag zien dat de zorg premie via de werkgever of uitkerende instantie verekend wordt.
Voor een schrammetje op je vinger verkoopt de super markt een hele leuke pretpleister.
En de chronisch zieken dan? Die zijn er vaak al door heen. Ik ben ook chronisch ziek. Heb astma, gebruik daarvoor 2 puffers en ik gebruik ook chronische pillen tegen mijn maagklachten.