Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

gohya

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:02

Wow de SP blijft maar stijgen in de peilingen.
SP,PvdA,GroenLinks en miss. ook nog de CDA lijkt me wel een degelijk kabinet.Maar die 3 mogen het ook wel zonder de CDA doen van mij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:06

Het is de trent in Europa he, in Frankrijk ook een totale omslag naar links. Toch zou het beter voor de economie zijn als er een neutraal kabinet komt nadat Rutte 1 1/2 jaar de boel heeft stilgelegd om Geert terwille te zijn.

Dat Rutte nu roept dat hij het won werk verkeer niet gaat belasten en GL dat alleen voor het openbaar vervoer niet wil doen is verkiezingsretoriek, ze hebben het vastgelegd en aan Europa ter goedkeuring gepresenteerd, dus na de verkiezingen zeggen ze weer dat ze er toch niet onderuit kunnen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:39

Shellyke schreef:
Heino als ik in de V&D, C&A, Hema etc naar het toilet ga staan daar echt geen buitenlanders de toiletten te poetsen. Net als andere gebouwen. En er zullen er best zijn die dat werk doen, maar ga me niet vertellen dat zij de enige zijn.

Tijdens openingstijden is maar een deel van het plaatje, hoewel ik dan toch ook vrij veel allochtoon-ogende zie. Maar voor en na openingstijden is het met schoonmaken weer een heel ander plaatje.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:18

ik denk ook niet dat het in het voordeel is van de economie als er een linkse regering zou komen ,ze geven nu al aan dat ze geen twaalf miljard willen bezuinigen en het dus weer voor zich uit willen schuiven, daarnaast wil Samson ook nog eens een rendementbelasting in gaan voeren van 40% , dus hoe jaag je het grote geld het land uit 8)7

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:25

Redneck1 schreef:
ik denk ook niet dat het in het voordeel is van de economie als er een linkse regering zou komen ,ze geven nu al aan dat ze geen twaalf miljard willen bezuinigen en het dus weer voor zich uit willen schuiven, daarnaast wil Samson ook nog eens een rendementbelasting in gaan voeren van 40% , dus hoe jaag je het grote geld het land uit 8)7

Door 1 1/2 jaar met de PVV te gedogen en de hele economie stil te leggen zodat zelfs mensen met wat geld dat niet uitgeven maar op de bank zetten omdat de MP voortdurend iedereen bang staat te maken in zijn wekelijkse sombere praatjes die hij met zijn gulle lach presenteert.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:27

Voor de mensen die over dat schoonmaak gebeuren continue vallen.. Zelf wel eens in de schoonmaak gezeten? Voor zover ik het kan lezen is het voornl. ‘van horen zeggen’ of ‘gezien dat’. Lijkt mij niet een representatief plaatje voor de schoonmaak sector an sich. Ook nog eens afhankelijk van in welke regio u zich bevindt ;)

SP, Groenlinks en PVDA vind ik niet een degelijk kabinet. Groenlinks moet lekker oppositie blijven voeren, zijn ze beter in dan regeren. Lijkt ook steeds meer een draaipartij te worden.. (lijkt besmettelijk te zijn in Den Haag). Geef mij maar midden(links).

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:33

sarabande schreef:
Redneck1 schreef:

Door 1 1/2 jaar met de PVV te gedogen en de hele economie stil te leggen zodat zelfs mensen met wat geld dat niet uitgeven maar op de bank zetten omdat de MP voortdurend iedereen bang staat te maken in zijn wekelijkse sombere praatjes die hij met zijn gulle lach presenteert.

zou dat allemaal de schuld zijn van de PVV , ja jij zal dat misschien zo zien
en ik denk dat aan de bangmakerij van nederland ook een heel groot deel schuld ligt bij de media

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:35

Redneck1 schreef:
ook een heel groot deel schuld ligt bij de media

absoluut. Je kan de tv niet aanzetten of het is crisis dit of crisis dat. Terwijl het gros van Nederland het op dit moment absoluut nog niet in hun portomonee heeft gevoeld.

De media kan het niet nalaten om alle doemscenario's tot in detail uit te leggen en voor te berekenen.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:36

Sammie schreef:
SP, Groenlinks en PVDA vind ik niet een degelijk kabinet. Groenlinks moet lekker oppositie blijven voeren, zijn ze beter in dan regeren. Lijkt ook steeds meer een draaipartij te worden.. (lijkt besmettelijk te zijn in Den Haag). Geef mij maar midden(links).

nou reken er maar op dat als de SP de grootste zou worden dat Sap vanuit traditie de SP en de PvdA uitnodigt op de koffie ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:39

Redneck1 schreef:
nou reken er maar op dat als de SP de grootste zou worden dat Sap vanuit traditie de SP en de PvdA uitnodigt op de koffie ;)

Dat heeft ze al direct, zoals gewoonlijk achteraf geschrokken van haar daden, na het sluiten van het lenteakkoord gedaan

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:40

Redneck1 schreef:
en ik denk dat aan de bangmakerij van nederland ook een heel groot deel schuld ligt bij de media

De media volgt de politiek en het zijn de politici die praten in de media. Het is de politiek van de laatste 2 jaar geweest die knijpt aan de onderkant en als een mantra herhaalt dat het nog slechter gaat worden

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:52

Ik heb slecht nieuws voor alle halve en hele racisten in dit topic. Na overleg met zijn amerikaanse geldschieters heeft Wilders besloten dat allochtonen uit zijn en Europa in. Hij denkt met zijn anti Europa thema meer stemmen te trekken dan met zijn vroegere allochtonen thema en de amerikaanse geldschieters hebben blijkbaar baat bij een zwak en verdeeld Europa.

Maar voor zijn anti Islam standpunten hoef je ondertussen niet meer op Wilders te stemmen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:52

_O- Als dat werkelijk zo is, dan is Wilders toch wel de clown van Nederland :=

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:01

Sammie schreef:

Clowns horen leuk te zijn -O-

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:33

Sammie schreef:

En jij denkt dat dat niet werkelijk zo is? Ik wil graag weten waar zijn "partij" het geld vandaan haalt. Geen openheid in zaken willen leveren vind ik echt slecht.
Ik ben bang dat -mocht hij weer mee gaan regeren- hij al zijn standpunten weer laat varen. Net zoals de vorige keer.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:39

Rinske schreef:
Ik ben bang dat -mocht hij weer mee gaan regeren- hij al zijn standpunten weer laat varen. Net zoals de vorige keer.

Daar hoef je niet bang voor te zijn Rinske. Waarom denk je dat Sjef en Mark zo sjaggie zijn, ze zijn indien ze groot worden gedwongen om met links samen te gaan in plaats van een programma uit te kunnen voeren waar rechts Nederlamd zijn vingers bij aflikt, zoals Mark dat na de formatie zo plastisch verkondigde.

Niemand gaat met Geert samenwerken dat is iets dat zeker is en dat weten ze, want anti immigranten en wat gekat op Marokkanen daar viel nog mee te leven maar anti de Europese samenwerking en de munt dat gaat zelfs Roemer te ver
Dus ze beginnen nu al een heleboel eigen stokpaardjes op te geven

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:36

sarabande schreef:
Het is de trent in Europa he, in Frankrijk ook een totale omslag naar links. Toch zou het beter voor de economie zijn als er een neutraal kabinet komt nadat Rutte 1 1/2 jaar de boel heeft stilgelegd om Geert terwille te zijn.

Dat Rutte nu roept dat hij het won werk verkeer niet gaat belasten en GL dat alleen voor het openbaar vervoer niet wil doen is verkiezingsretoriek, ze hebben het vastgelegd en aan Europa ter goedkeuring gepresenteerd, dus na de verkiezingen zeggen ze weer dat ze er toch niet onderuit kunnen.

Ja hoor ze mogen er ook gewoon andere bezuinigingen voor doorvoeren voor dat bedrag.

Ik blijf nog steeds bij de VVD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:46

Dat klopt, met een nieuwe regering komt er ook een nieuw regeringsakkoord met een begroting. Alles wat er nu ligt, hoeft dus niet gehandhaafd te worden na de verkiezingen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:35

Eerder in dit topic zag ik een opmerking, (kan die niet meer 1 2 3 vinden) dat nu het wachtgeld omlaag gaat er wel veel linkse politici zullen opstappen
Vooralsnog zie ik vooral veel CDA politici (waaronder alle CDA ministers en staatssecretarissen) opstappen.
Dat die CDA coryfeeën verdwijnen is vooral toe te juichen, maar het staaft niet echt de stelling dat vooral linkse politici van het nu nog hoge wachtgeld gaan profiteren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:40

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:44

Donner had nooit op die plaats mogen zitten, nu probeert hij nog geld voor zijn hele falende CDA regeringsploeg en de fractieleden te versieren
Donner is absoluut niet neutraal, nooit geweest ook

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:57

"De rechtspositie van politieke ambtsdragers wijkt af, omdat ze hun ambt onafhankelijk moeten kunnen vervullen."
In een rechtvaardige wereld zou er nu een blikseminslag volgen...

En " De Raad benadrukt dat zittende politici verwachtingen konden ontlenen aan de bestaande rechtspositieregeling." - dat lijkt me in elk geval hoopgevend voor de studenten die OOK verwachtingen ontleenden aan hun bestaande rechtspositieregeling (de studenten die toen ze de studie begonnen of vertraging opliepen nog niets konden weten van de langstudeerboete.)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:59

Dat is een goeie shadow +:)+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:10

Afbeelding

Waar kan ik die beloning halen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:28

Boris van der Ham heeft besloten de Tweede Kamer te verlaten. Wel jammer, het was zo'n charmante man... qua uitstraling dan...