zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:50

Teddy321 schreef:
Ik heb een paar jaar uitzettingsvluchten gedaan voor m'n baas. Hele ladingen werden uitgezet naar Cassablanca!! Zeker rond het einde van het jaar. Alles werd op kosten van de Nederlandse belastingbetaler naar Marokko gevlogen! Eind januari waren ze allemaal weer terug volgens de KMAR. Erger nog, tijdens het instappen van de terugvlucht zeiden de KMAR heren al: die hebben we vorige week gebracht en die 3 weken geleden, enz, enz.

En waar betalen ze het van he?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:58

Citaat:
Maakt niks uit. Al moeten we een luchtbrug maken, we blijven ze terugsturen. Er is net weer een groter vliegtuig op de markt. :-)

En wie gaat dat betalen|????[/quote]
Vroeg ik ook op pag.68

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:59

shilady schreef:
De staat als het koningshuis voor miljoenen op vakantie kan kunnen ze dat ook wel betalen _O-

En dit was het....uuhhh....magnifieke antwoord!!

Ptries

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:04

Ik heb eerder betoogd waarom ik vind dat de PVV géén oplossing biedt en aangegeven wat, volgens mij, de beweegredenen van de heer Wilders zijn. Ik heb dat nog door niemand weerlegd gezien. Ook werd er gevraagd om voorbeelden om de problematiek wel op te lossen. Die heb ik ook gegeven, maar daar is vanuit de betogers van de PVV ook géén reactie op gekomen. Het enige wat wederom aangehaald wordt is negatieve berichtgeving over moslims.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:06

Ptries schreef:
Ook werd er gevraagd om voorbeelden om de problematiek wel op te lossen.

Als ik die had was ik mijn eigen partij begonnen :) en volgens mij heb ik er al een aantal genoemd ook, eigenlijk.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:08

Ik ook :D. Maar ik heb voorbeelden aangedragen die al bedacht zijn en volgens mij wel geholpen hebben. Jij trouwens ook in je voorbeeld over je dorp. Dat vind ik véél constructiever discussiëren dan alleen negatieve berichtgeving plaatsen en roepen dat "ze" allemaal (of grotendeels) zo slecht zijn.

Ook het op de man gaan spelen in een discussie vind ik niet prettig.

Edit: en dat zie ik bij zowel voor- als tegenstanders terugkomen. Ik kan me de frustratie wel voorstellen, maar het maakt de discussie zo dood. Vind ik in een debat trouwens ook verschrikkelijk vervelend als dat gebeurt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:18

Ik roep volgens mij niet dat 'ze' slecht zijn, maar ik heb problemen met een aantal dingen.

Ten eerste vind ik de Islam niet bepaald in onze samenleving passen op de manier waarop bepaalde niet-westerse moslims deze nu proberen 'op te dringen' aan ons.
Ten tweede vind ik het bijzonder erg dat de woede over onze samenleving behoorlijk gegroeid is bij de zogenaamde *** -Marokkaantjes.

De gevolgen zijn dat zij zowel boos zijn op 'die kaaskoppen' omdat zij menen dat wij onze democratie opdringen aan ons, maar (zoals door sommige imams wordt gepreekt en blijkbaar ook op de gesubsidieerde website ter bevordering van het begrip voor de Islam) ondertussen heel ondemocratisch, niet de Sharia invoeren, niet het oproep van het gebed 5x per uur toestaan, geen minaretten in elk dorp neerzetten enz..

Ik heb regelmatig gehoord of gelezen "jullie beweren democratich te zijn maar ondertussen dringen jullie je eigen regels aan ons op"

Misschien heb ik het mis, maar volgens mij is dit echt wat er op straat leeft en gevoed wordt.

Ik vind dat dat de kop in gedrukt mag worden, zo gaan wij niet met elkaar om hier.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:24

Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik blijf er wel bij dat Wilders geen oplossingen biedt voor de problematiek. Ik denk juist dat de tweespalt die er nu gezaaid wordt, ertoe kan leiden dat de problemen alleen maar zullen verergeren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:30

Nee ik vind de manier waarop ook niet altijd kunnen maar ik ben wel van mening dat zijn beweging/ partij met zijn openlijk grote mond en kritiek, een discussie heeft losgemaakt die een jaar of 10 geleden niet gevoerd kon worden.

Ik vind dat de linkse partijen door op die manier met hem om te gaan, zijn partij alleen maar voedt.
Ze doen namelijk zo precies, waar ze zo op tegen zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:39

Die discussie is door Pim Fortuyn geopend, niet door Wilders. De wijze waarop Fortuyn dat deed was aanmerkelijk beter onderbouwd en ook hij trok veel kiezers.
Dus waarom Wilders veel dingen op zon platvloerse manier moet brengen, het lijkt me onnodig.
Als hij de zaken op een behoorlijke manier zou onderbouwen zou hij niet zo veel tegenstand krijgen.
Door zich tegen alles en iedereen af te zetten en onmogelijke dingen te roepen plaatst hij zichzelf buiten het machtscentrum en omdat hij weinig doet zonder er over na te denken, lijkt me dat gewoon een bewuste strategie.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:55

Ptries schreef:
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik blijf er wel bij dat Wilders geen oplossingen biedt voor de problematiek. Ik denk juist dat de tweespalt die er nu gezaaid wordt, ertoe kan leiden dat de problemen alleen maar zullen verergeren.

Volgens mij die er al ;) Ook vind ik dat links daar zich ook schuldig aan maakt, maar juist door de manier van "helpen"
Imo vraag ik me ook af hoever de problemen verergeren als we op deze manier verder gaan.
Ik ben het met je eens dat wilders imo ook geen oplossing biedt, maar ik ben blij dat hij het beesje wel bij de naam durft te noemen. Vind het erg dat hij zoveel beveiliging nodig heeft, evenals andere mensen die niet positief spreken over de islam.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:57

sarabande schreef:
Die discussie is door Pim Fortuyn geopend, niet door Wilders.

Ja klopt die vond ik ook een stuk beter, maar die is niet echt zelf in de kamer gekomen.

Maarja die werd ook tegengewerkt en niet zo zachtjes ook, door de partijen of weet je dat niet meer?

Je kon toen echt niet openlijk ervoor uitkomen dat je het wel een geschikte vent vond want dan werd er hetzelfde gereageerd als nu op Wilders.
Pas nu Wilders er is, vinden wij Fortuyn eigenlijk beter.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:02

Trouwens de discussie was al geopend door ene Hans Janmaat, maar je wil niet weten wat hem allemaal is overkomen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:20

Teddy321 schreef:
Citaat:
Maakt niks uit. Al moeten we een luchtbrug maken, we blijven ze terugsturen. Er is net weer een groter vliegtuig op de markt. :-)

En wie gaat dat betalen|????

Vroeg ik ook op pag.68[/quote]

Als je mijn antwoorden toch niet leest vraag dan ook niks.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:25

Nicolletje schreef:
Trouwens de discussie was al geopend door ene Hans Janmaat, maar je wil niet weten wat hem allemaal is overkomen.

Janmaat is zo schandalig behandeld daar zou links zich nog dood voor moeten schamen. Achteraf heeft hij ieder woord gelijk gekregen.
Ook nu wilde de linkse pers Wilders dezelfde behandeling geven, maar dat bleek in deze moderne tijd niet meer mogelijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:36

Beetje gemakkelijk achteraf dat gejammer over Janmaat en daar links de schuld van geven.
Janmaat was in die tijd, dat zal je je niet voor kunnen stellen omdat beschaving toen iets van iedereen was, gewoon buiten de orde.
De Telegraaf was toen ook niet links en was ook niet vrolijk of enthousiast over hem.

De wereld en omgangsvormen zijn sindsdien verhard en afgevlakt, dat komt ook door de media en internet.
Hier wordt voortdurend gezegd dat de TV toen alleen links was omdat de tegenwoordige publieke zenders als links bestempeld worden.
Dat laatste is niet helemaal waar, maar het eerste helemaal niet.
Er waren wel degelijk rechtse opinieprogramma's.
Ik weet niet of je de heer Hilterman ooit hebt zien en horen spreken.

Dat links niet gediend was van Fortuyn en hem nu met andere ogen bekijkt dat is zeker een feit, het is ook een gevolg van ontwikkelingen sindsdien.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:38

Ik ben opgegroeid in die tijd en ik wist niet beter dan dat Janmaat zo verschrikkelijk 'fout' was (en 'fout' was in die tijd ook een NSB'er in de lessen op school) dat je maar beter gewoon zijn naam niet kon noemen.
Daarom ben ik denk ik zo tegen de demonisering van Wilders uit de linkse hoek. Als Wilders weg is staat er weer een volgende op. En wie weet wat voor een dat er is.
Hoelang moet men nog demoniseren? Dan is er oorlog, vrees ik. En dan denken we: oliebol.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:40

Sarabande schreef:
Beetje gemakkelijk achteraf dat gejammer over Janmaat en daar links de schuld van geven.
Janmaat was in die tijd, dat zal je je niet voor kunnen stellen omdat beschaving toen iets van iedereen was, gewoon buiten de orde.
De Telegraaf was toen ook niet links en was ook niet vrolijk of enthousiast over hem.

De wereld en omgangsvormen zijn sindsdien verhard en afgevlakt, dat komt ook door de media en internet.
Hier wordt voortdurend gezegd dat de TV toen alleen links was omdat de tegenwoordige publieke zenders als links bestempeld worden.
Dat laatste is niet helemaal waar, maar het eerste helemaal niet.
Er waren wel degelijk rechtse opinieprogramma's.
Ik weet niet of je de heer Hilterman ooit hebt zien en horen spreken.

Dat links niet gediend was van Fortuyn en hem nu met andere ogen bekijkt dat is zeker een feit, het is ook een gevolg van ontwikkelingen sindsdien.

Hilterman ken ik alleen uit de boeken, maar ik heb wel die zuurpruim van een Melkert (PVDA) zien zitten tijdens dat debat met Fortuyn. Als iemand een masker liet zakken was het die Melkert wel, destijds.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:43

Nicolletje schreef:
Ik ben opgegroeid in die tijd en ik wist niet beter dan dat Janmaat zo verschrikkelijk 'fout' was (en 'fout' was in die tijd ook een NSB'er in de lessen op school) dat je maar beter gewoon zijn naam niet kon noemen.
Daarom ben ik denk ik zo tegen de demonisering van Wilders uit de linkse hoek. Als Wilders weg is staat er weer een volgende op. En wie weet wat voor een dat er is.
Hoelang moet men nog demoniseren? Dan is er oorlog, vrees ik. En dan denken we: oliebol.

Als Wilders de dingen op een normale manier zou brengen en geen hele bevolkingsgroepen zou demoniseren, zou hij ook niet zoveel tegenweer krijgen
Probleem is dat buiten zijn extreme ideeën zoals de Koran verbieden, de kopvoddentax en meer van die onuitvoerbare onzin, hij bijna geen originele zaken aandraagt.
Bijna alles waar hij het over heeft wordt al in uitvoering gebracht, of is al uitgevoerd, zoals hier diverse malen al uitgelegd is.
Dus zeggen dat Wilders gedemoniseerd wordt is de boel omdraaien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:44

superwoman schreef:
Volgens mij die er al ;) Ook vind ik dat links daar zich ook schuldig aan maakt, maar juist door de manier van "helpen"
Imo vraag ik me ook af hoever de problemen verergeren als we op deze manier verder gaan.

Maar volgens mij hoeven we niet op deze manier verder te gaan. Er zijn beslist manieren om problemen en overlast aan te pakken, die werken. Centraal staan snelle aanpak (niet maanden of jaren blijven hannessen), duidelijkheid, maar niet alleen maar negatief. Wil je probleemjongeren op school houden (bijvoorbeeld), dan moet je aan de ene kant bovenop ze zitten: zodra ze te laat zijn hang je aan de bel, bij de tweede keer nablijven, slecht gedrag wordt niet getolereerd, duidelijkheid in de regels. Maar van de andere kant moet je ze betrokken houden. Je moet duidelijk maken dat het zin heeft om zich goed te gedragen, ze betrokken houden, niet de kans geven om zich als willoos slachtoffer op te stellen.

Alleen maar lief en aardig zonder duidelijke grenzen en regels werkt niet. Maar alleen maar regels en grenzen zonder ook maar het minste beetje positiviteit werkt ook niet. De effectiefste aanpak is een combinatie van beide: duidelijke grenzen aan slecht gedrag, duidelijke waardering voor goede dingen en voor de mensen zelf. (En dat geldt, wat mij betreft, gewoon voor alle mensen. Dus moet je marokkanen meer waardering geven dan anderen? Nou nee... wat mij betreft heeft elk mens daar recht op.)

Je kunt duidelijk en streng zijn en flink aanpakken zonder dat je hele groepen buitensluit en vol vooroordelen behandelt. Ik ben helemaal voor een strengere aanpak (maar dan vooral een die strenger is omdat er eerder wordt ingegegrepen). Maar niet zonder dat te balanceren. Ik wil namelijk het liefst een maatschappij die prettig is om te leven. En een maatschappij die alleen maar geregeerd wordt door machtsvertoon, agressie en angst is niet prettig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:45

janesmith schreef:
Hilterman ken ik alleen uit de boeken, maar ik heb wel die zuurpruim van een Melkert (PVDA) zien zitten tijdens dat debat met Fortuyn. Als iemand een masker liet zakken was het die Melkert wel, destijds.

Het ging over de Janmaat tijd en dat er toen alleen linkse pers was volgens nicolletje, dat was voor Melkert zijn tijd. Overigens geloof ik niet dat er een PVDA politicus is waar jij warm voor loopt, dus is dat een voorspelbare reactie.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:55

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Het ging over de Janmaat tijd en dat er toen alleen linkse pers was volgens nicolletje, dat was voor Melkert zijn tijd. Overigens geloof ik niet dat er een PVDA politicus is waar jij warm voor loopt, dus is dat een voorspelbare reactie.

Dat zie je verkeerd, want ik vind Wouter Bos erg leuk. :o

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:50

Er wordt hier aangegeven dat links in eerste instantie de ogen heeft gesloten voor het integratieprobleem, maar ik denk dat iedereen het erover eens is dat de SP een linkse partij is toch? Het eerste grote politieke incident rond immigratie/integratie staat echter op naam van de SP met het rapport "Gastarbeid en kapitaal" in 1983. Die constateerden toen al dat er problemen zouden komen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:11

Ptries schreef:
Er wordt hier aangegeven dat links in eerste instantie de ogen heeft gesloten voor het integratieprobleem, maar ik denk dat iedereen het erover eens is dat de SP een linkse partij is toch? Het eerste grote politieke incident rond immigratie/integratie staat echter op naam van de SP met het rapport "Gastarbeid en kapitaal" in 1983. Die constateerden toen al dat er problemen zouden komen.

Dat is ook de reden dat de PVDA niks wil weten van de SP. Ze doen alles om niet samen te hoeven werken met de SP.

Shadow0

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:18

Maar is de SP links?