Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:37

Heino schreef:
Ik heb dat hier nog niemand zien beweren :) Iedereen erkent volgens mij de problemen wel, ik begrijp niet helemaal waar het idee vandaan komt dat dat niet zo is.

Inderdaad, snap ik ook niet. Kritiek op racisme en Wilders staat toch niet gelijk aan het ontkennen van problemen :?

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:45

jameyskatje schreef:
hebben jullie er nog vertrouwen in? dat er werkelijk een kabinet komt?

ik vind het steeds hopelozer worden. opnieuw stemmen lijkt me ook geen goede optie, maar dit lijkt ook geen einde te hebben.

zit nu nova te kijken, maar wat is de politiek toch deprimerend geworden. ik kan me voorstellen dat men overzapt naar rtl 4, glitter glamour gordon

Er is maar één mogelijkheid om uit de impasse te komen, en dat is dat Cohen inbindt. Doet hij dat niet, dan is een regering VVD-PVV-CDA onvermijdelijk. Zoveel zeiden ze net ook in NOVA.
Zal wel een positieve schok door Europa gaan, en zeker door Nederland. Heel veel mensen hadden dat nooit gedacht.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:49

Waves schreef:
Heino schreef:
Ik heb dat hier nog niemand zien beweren :) Iedereen erkent volgens mij de problemen wel, ik begrijp niet helemaal waar het idee vandaan komt dat dat niet zo is.

Inderdaad, snap ik ook niet. Kritiek op racisme en Wilders staat toch niet gelijk aan het ontkennen van problemen :?

Indirect wel. Want de Islamisering is nou eenmaal een heet hangijzer in Nederland en Europa. Iedere keer dat hij dat benoemt, wordt hem weer discriminatie verweten.
Racisme is sowieso de verkeerde benaming want hij heeft het nooit over rassen!
Laatst bijgewerkt door janesmith op 23-07-10 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:55

maar het blijft maar speculeren. en ik blijf maar horen 'als dit als dat'- dan is het mogelijk. maar wat als cohen dat niet doet ;)?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:01

jameyskatje schreef:
hebben jullie er nog vertrouwen in? dat er werkelijk een kabinet komt?

Ik weet het niet
Eigenlijk hoop ik dat Wilders (en daarmee ook de PVV) toch schuldig bevonden wordt door de rechter aan oa aanzetten tot haat, en niet vrijgesproken wordt door zijn functie. Zodat die partij niet meer verkiesbaar is en we weer een fatsoenlijk politiek klimaat krijgen waarin de nadruk ligt op oplossen ipv erkennen van problemen :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:05

Zolang het economisch niet goed gaat ben ik bang dat er dan weer een andere partij opstaat... Ik zie Wilders net zo lief regeren en er een zooitje van maken. Dan hebben de mensen het voorlopig wel even gehad hoop ik...
Maar jouw optie kan ook werken natuurlijk Heino :) Een duidelijk signaal van wat wel en niet kan.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:10

De broek die jij aantrekt Jane is een hele grote... Je volgt het allemaal goed, maar bent duidelijk niet echt volledig op de hoogte van alle ins en outs. Pas daar een beetje mee op voordat je zaken presenteert als voldongen feiten.

Op zijn Mart Smeets: "Mag ik dat zeggen als persoonlijk medewerker van de fractievoorzitter van het CDA? Ja, dat mag ik zeggen..."

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:16

Consort schreef:
De broek die jij aantrekt Jane is een hele grote... Je volgt het allemaal goed, maar bent duidelijk niet echt volledig op de hoogte van alle ins en outs. Pas daar een beetje mee op voordat je zaken presenteert als voldongen feiten.

Op zijn Mart Smeets: "Mag ik dat zeggen als persoonlijk medewerker van de fractievoorzitter van het CDA? Ja, dat mag ik zeggen..."

Toch beter dan jij vermoedt, want 2 ooms van mij zitten in het bestuur van de VVD en die vertellen nogal eens wat.
Vandaar dat ik vanmiddag al wist te vertellen dat de heren vandaag een diner hebben gehad. Dat wist helemaal niemand behalve de incrowd.
Maar nu een vraag. Welke ins of outs doel jij precies op?

Edit: Ik denk dat ik al weet waar je op doelt. Je hoeft mij niet te vertellen dat er een spelletje gespeeld wordt van het CDA uit. Dat hele Lubbers verhaal is een grote zeepbel die maar één doel heeft. De PVV afserveren, en daar moet Verhagen voor zorgen. Maar luister maar eens goed de komende dagen op kantoor bij je, ze vergissen zich in hoe graag de VVD met de PPV wil. Daar hebben ze niet op gerekend. En die noot gaat veel harder zijn om te kraken dan men voor mogelijk heeft gehouden. In VVD kring is men in het geheel niet te spreken over de aanstelling van Lubbers, maar naar buiten toe laten ze dat niet blijken. Zoveel is mij wel duidelijk geworden vanmiddag.
Zoals jij weet wat er binnen de CDA speelt, weten mijn ooms wat er binnen de VVD speelt.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 23-07-10 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:16

ik zie ook brood in beide oplossingen. zowel die van heino als die van waves. als feyenoorder moet ik zeggen 'geen woorden maar daden'

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:19

janesmith schreef:
Consort schreef:

Toch beter dan jij vermoedt, want 2 ooms van mij zitten in het bestuur van de VVD en die vertellen nogal eens wat.
Vandaar dat ik vanmiddag al wist te vertellen dat de heren vandaag een diner hebben gehad. Dat wist helemaal niemand behalve de incrowd.

Dan kan ik niet anders dan jouw beide ooms van harte feliciteren met zo'n discreet nichtje...

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:23

Consort schreef:
janesmith schreef:

Dan kan ik niet anders dan jouw beide ooms van harte feliciteren met zo'n discreet nichtje...

Zolang niemand weet wie het zijn is er helemaal niets aan de hand.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:25

Niet veel anders dan het verstoren van het formatieproces. Ok, nu blaas ik het op misschien. Goed, ik houd er over op.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:29

Consort schreef:
Niet veel anders dan het verstoren van het formatieproces. Ok, nu blaas ik het op misschien. Goed, ik houd er over op.

Precies. Dat is wel een beetje overdreven. Ook NOVA wist het vanavond te vertellen. Dat hele formatieproces is een wassen neus. Alles wat nu speelt heeft maar één doel. Wilders afserveren op een manier dat hij de zwarte Piet krijgt en het geen electorale schade veroorzaakt. Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze dat nog wel eens op zou kunnen breken. Die Wilders is zo een gehaaide politicus dat die dat zeker ziet en al lang weet hoe hij dat aan moet gaan pakken. Als ze binnen het VVD kader dat spelletje al doorzien, zouden er niet veel meer mensen zijn die het doorzien dan?
Het grote probleem in de politiek is wel dat ze categorisch het volk onderschatten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:32

sarabande schreef:
En om te laten zien dat er wel degelijk met Wilders gesproken wordt
Kijk hij mocht als eerste op bezoek bij Lubbers

Afbeelding

Dit ziet er niet echt als een gehaaide politicus uit, meer als Oh mag ik ook meedoen, dank u :o

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:41

sarabande schreef:
sarabande schreef:
En om te laten zien dat er wel degelijk met Wilders gesproken wordt
Kijk hij mocht als eerste op bezoek bij Lubbers

Afbeelding

Dit ziet er niet echt als een gehaaide politicus uit, meer als Oh mag ik ook meedoen, dank u :o

Dat is Lubbers waar je het over hebt. Je moet die rechtse hebben. _O-

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:45

janesmith schreef:
Dat is Lubbers waar je het over hebt. Je moet die rechtse hebben. _O-

Nee ik heb het over die schlemiel die daar met dat zielige lachje staat van mag ik echt meedoen en niet over de man die hem met een armzwaai uitnodigt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:00

Waves schreef:
Heino schreef:

Het is even iets anders, maar ik heb hier een interessant artikel over de situatie in Zweden en de dubbele agenda van Malmo.

Dat is pas écht een positief uitgangspunt :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:06

Ik begrijp je even niet, Nicolletje?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:15

Ik vond het een interessant artikel, dat de burgemeester van Malmo glashard blijft geloven in de integratie want ondanks de problemen zorgen ze mooi ook voor een boost in de samenleving en haalden ze in 1 klap de hele vergrijzing weg.

Dat is pas echt positief bekijken :j :D

Wilde ik gewoon delen :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:34

Ohzo, ok :)
Tja, elk nadeel heb zn voordeel hè ;)

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:49

De volgende fase van de operatie PVV definitief uitsluiten is begonnen. Het vervolg is dat ze gaan onderhandelen en binnen een week of twee zal naar buiten gebracht worden dat de samenwerking toch onmogelijk was en zal men verder gaan met het favoriete kabinet van Beatrix en Lubbers. helaas voor hen is;
a) het volk niet gek, en
b) zal dit resulteren in nog meer overloop naar de PVV
Let goed op, want we zijn getuige van één van de grootste manipulaties in de Nederlandse politieke geschiedenis. Hier kunnen we onze kinderen en kleinkinderen later nog over vertellen dat we erbij waren.
Helemaal nu het CDA alleen geist heeft dat het hoofddoekjesverbod van tafel moet en voor de rest niks.
Dat is doorgestoken kaart die te doorzichtig is.

CDA wil praten met VVD en PVV
24 juli 2010, 14:45 uur | FD.nl
De CDA-fractie heeft na overleg unaniem gekozen voor informele gesprekken met de VVD en PVV over de vorming van een kabinet.

Dat heeft fractievoorzitter Maxime Verhagen na het overleg meegedeeld. Het CDA zal voor de start van de gesprekken geen voorwaarden stellen.

Informateur Ruud Lubbers had het CDA gisteren gevraagd om gesprekken te beginnen met de twee partijen. Daarop riep Verhagen de CDA-fractie bij elkaar om dat verzoek te bespreken. Lubbers is van mening dat als eerste de vorming van een rechts kabinet moet worden onderzocht.

Aan het begin van de formatieperiode weigerde Verhagen nog om de tafel te gaan zitten met de PVV en VVD. Die twee partijen moesten het eerst onderling eens worden over belangrijke sociaal-culturele onderwerpen.
Bron

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:35

Precies, want de linkse helft van het CDA zal het niet prettig vinden als er gesneden gaat worden in hun linkse hobby's

Bron

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:20

De algehele opinie is dat er echt een regering gaat komen van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV. Voorlopig lijkt het er ook niet op dat Wilders veel moet inleveren van zijn standpunten. Uiteraard moet de kopvoddentaks en koranverbod van tafel, maar voor de rest gaat hij een heel groot gedeelte van zijn standpunten wat betreft de aanpak van straatterrorisme en imigratiebeleid. In de praktijk is het zo dat de partij die gedoogsteun geeft, zeer veel macht heeft daar ze beslissen over de val of succes van een kabinet.

Zelf moet ik het nog zien gebeuren want ik heb weinig vertrouwen is die gladde CDA. Dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen. 20 zetels verloren in de laatste verkiezingen en nog steeds het meest gewilde meisje van het bal. Het kan raar lopen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:37

78% van de CDA kiezers heeft geen probleem met regeren met PVV
De afgelopen weken stapten veel VVD-kiezers over naar de PVV in relatie tot de coalitiebesprekingen rondom Paars Plus. Nu echter
die pogingen mislukt zijn zien we (nog?) niet dat die kiezers in grote mate weer terugkeren naar de VVD. Op dit moment is dat (pas?)
Bij de andere partijen zien we ook geen of weinig verschuivingen. De kiezers wachten duidelijk de verdere ontwikkelingen af.

PVV__34 zetels
VVD__23 zetels
PvdA_27 zetels
CDA__18 zetels
SP___15 zetels
D66__11 zetels
GL___12 zetels
CU____5 zetels

VVD+PVV+CDA_______76 zetels
VVD+PvdA+D66+GL___73 zetels
VVD+PvdA+CDA______68 zetels

Bron: www.peil.nl

Het ziet er naar uit dat Nederland de PVV steeds meer begint te accepteren.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:44

jantergouw schreef:
Het ziet er naar uit dat Nederland de PVV steeds meer begint te accepteren.

Nood breekt wet is het gezegde toch := :))