Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessah schreef:Lovely schreef:Toch gewoon dat er steeds meer moslims komen? Dat het land ipv christelijk steeds met islamitisch wordt?
Misschien wel, maar in de praktijk valt dat reuze mee. Het aandeel moslims is op dit moment niet hoog, zeker niet hoog genoeg dat we bang moeten zijn dat we ondergesneeuwd raken.
Megamutsj, welke wijken??
Nessah schreef:Als je erg tegen discriminatie bent, waarom zou je dan op een partij stemmen die hele heftige uitspraken doet? Uitspraken die mensen discrimineert en mensen kwetst? Ik zou nooit op zo'n partij stemmen, ook ik vind dat wilders een paar goede punten heeft.. Maar de andere punten zijn zo discriminerend dat ik daar niets mee te maken wil hebben..
Overigens scheer ik niemand over 1 kam hoor, ik ken niemand die pvv stemt dus kan er niet goed genoeg over oordelen. Wel vraag me ik me af als iemand tegen discriminatie is, waarom ze dan wel op zo'n partij stemmen.. Want behalve de aow en immigratiebeleid waren de andere standpunten ook terug te vinden in andere partijen.
Megamutsj schreef:Ik woon in Utrecht en ik was laatst in Kanaleneiland (moest werkkleding kopen en die winkel zit toevalling daar in het winkelcentrum..) en echt waar, ik voelde me echt bijna de enigste Nederlander. Niet echt prettig.
Verder zijn er ook veel "buitenlanders" in Overvecht. Hier waar ik woon zie je ze bijna niet.
Als ze de "buitenlanders" gewoon verspreid laten wonen, krijg ik hierdoor ook een fijner gevoel.
Niet omdat ik een hekel aan ze heb, maar gewoon zodat het gevoel van Islamisering minder is. Nederland is Nederland en ik vind dat dat ook Nederland moet blijven.
Nogmaals wil ik even zeggen dat ik niets tegen Moslims hebKan het erg leuk vinden met ze.
Ariebombarie schreef:Nessah schreef:Als je erg tegen discriminatie bent, waarom zou je dan op een partij stemmen die hele heftige uitspraken doet? Uitspraken die mensen discrimineert en mensen kwetst? Ik zou nooit op zo'n partij stemmen, ook ik vind dat wilders een paar goede punten heeft.. Maar de andere punten zijn zo discriminerend dat ik daar niets mee te maken wil hebben..
Overigens scheer ik niemand over 1 kam hoor, ik ken niemand die pvv stemt dus kan er niet goed genoeg over oordelen. Wel vraag me ik me af als iemand tegen discriminatie is, waarom ze dan wel op zo'n partij stemmen.. Want behalve de aow en immigratiebeleid waren de andere standpunten ook terug te vinden in andere partijen.
ook benieuwd naar
Suuskipje schreef:@ Megamutsj: Hmm, je hebt geen problemen met al die punten maar je stemt wel op de partij die al die punten wil verbieden en afschaffen.
Weet je wat ik vind, als Wilders neit zo extreem zou zijn en neit zo schofterig zou doen in debatten had ik misschien best op hem gestemt, als hij zijn punten ook goed kon onderbouwen.
Want waarom geen immigranten uit islamitische landen meer maar wel uit bv. rusland en polen? Of hongarije waar zn geliefde partner vandaan komt?
Zijn gedachtes zitten me gewoon echt niet lekker, hij dicrimineert de islamitische medemens in NL zo erg, terwijl de polen, russen, hongaren etc etc net zo erg zijn alleen minder opvallen. Net zoals de nederlandse 'tokkies'.
Het merendeel van zijn programma gaat over de islamitische medemens in NL.
Adil18 schreef:Ariebombarie schreef:
ook benieuwd naar
Het verbeteren van het politiestelsel en het onderwijssysteem, zijn manier van bezuinigen en inderdaad ook zijn punt betreft de AOW spraken me erg aan
Jade15 schreef:Fiffill schreef:Ik zeg niet dat alle lager opgeleide mensen buiten de stad wonen en de hoger opgeleide mensen erin. Ik zeg dat hier de boeren vooral op de PVV stemmen, ik heb het over mijn omgeving en niet die van jou. Ik geef mijn eigen ervaring en dat staat er ook bij, ik zeg toch niet dat het overal zo is.Iets beter lezen. Ik bedoel boeren ook helemaal niet negatief. Lager opgeleid hoeft ook helemaal niet negatief te zijn, en het is nu eenmaal zo dat de meeste boeren niet heel hoog zijn opgeleid.
Jij maakt er iets negatiefs van, ik bedoel het niet zo.
Dan moet je het misschien iets anders opschrijven als dat is wat je bedoelt. Het komt namelijk heel anders aan. Ik maak er niets negatiefs van, ik moet er alleen om lachen. De negativiteit komt uit jouw bericht helaas
lifaya schreef:Ik kom regelmatig in de bijlmer, en in mijn ogen is het prima zo. Lekker veel culturen, lekker eten, enzovoort. Voel me er niet echt onveilig ofzo. Ja, ik zou er niet in mijn eentje in de avond willen lopen, maar ik zal me niet bedreigd voelen ofzoen dan ben ik maar de melkchocolade tussen de pure chocolade, ik trek me daar niet echt veel van aan, van binnen zijn we allemaal hetzelfde
Fiffill schreef:Ik zeg niet dat alle lager opgeleide mensen buiten de stad wonen en de hoger opgeleide mensen erin. Ik zeg dat hier de boeren vooral op de PVV stemmen, ik heb het over mijn omgeving en niet die van jou. Ik geef mijn eigen ervaring en dat staat er ook bij, ik zeg toch niet dat het overal zo is.Iets beter lezen. Ik bedoel boeren ook helemaal niet negatief. Lager opgeleid hoeft ook helemaal niet negatief te zijn, en het is nu eenmaal zo dat de meeste boeren niet heel hoog zijn opgeleid.
Lovely schreef:Kan iemand mij vertellen er precies met die Islamisering bedoeld wordt? Concreet in 3-10 punten het liefst.
Jade15 schreef:Megamutsj schreef:
Nu even niet in 3-10 punten, maar als ik hier in bepaalde wijken kom lijkt het echt net alsof ik in Marokko ben in plaats van in Nederland.. En dat is toch niet de bedoeling?
Het is vrij dat ze in het land komen, maar sommige wijken vind ik wel erg overdreven.
Ik vind dat ze de "buitenlanders" dan wel iets beter kunnen spreiden met hun woonplaats in plaats dat ze iedereen hutje mutje op 1 bepaalde plaats droppen. Zo komt het ook veel minder over als Islamisering.
Ik heb wel voorbeelden van soort islamitisering.
Subsidies op bouwen islamitische scholen en moskeen
Vertalen van gemeente info in het arabisch
Positieve discriminatie, bijv. bedrijven verplichten om een X-aantal allochtoonse mensen in dienst te nemen
Komt er allemaal op neer dat autochtone mensen zich meer moeten aanpassen aan nieuwkomers terwijl het juist andersom zou moeten zijn. (in mijn opinie)
Ariebombarie schreef:Megamutsj schreef:Ik woon in Utrecht en ik was laatst in Kanaleneiland (moest werkkleding kopen en die winkel zit toevalling daar in het winkelcentrum..) en echt waar, ik voelde me echt bijna de enigste Nederlander. Niet echt prettig.
Verder zijn er ook veel "buitenlanders" in Overvecht. Hier waar ik woon zie je ze bijna niet.
Als ze de "buitenlanders" gewoon verspreid laten wonen, krijg ik hierdoor ook een fijner gevoel.
Niet omdat ik een hekel aan ze heb, maar gewoon zodat het gevoel van Islamisering minder is. Nederland is Nederland en ik vind dat dat ook Nederland moet blijven.
Nogmaals wil ik even zeggen dat ik niets tegen Moslims hebKan het erg leuk vinden met ze.
hoezo niet? zijn toch gewoon mensen?
ik was de enige blanke zo ongeveer in mijn wijk in NL, maar ben geen moment bang geweest EDIT: of mezelf daar neit prettig gevoeld. ik zie ze niet als "moslim", of uberhaupt 'geloof', maar als medemens.
Suuskipje schreef:@ Megamutsj: Hmm, je hebt geen problemen met al die punten maar je stemt wel op de partij die al die punten wil verbieden en afschaffen.
Weet je wat ik vind, als Wilders neit zo extreem zou zijn en neit zo schofterig zou doen in debatten had ik misschien best op hem gestemt, als hij zijn punten ook goed kon onderbouwen.
Want waarom geen immigranten uit islamitische landen meer maar wel uit bv. rusland en polen? Of hongarije waar zn geliefde partner vandaan komt?
Zijn gedachtes zitten me gewoon echt niet lekker, hij dicrimineert de islamitische medemens in NL zo erg, terwijl de polen, russen, hongaren etc etc net zo erg zijn alleen minder opvallen. Net zoals de nederlandse 'tokkies'.
Het merendeel van zijn programma gaat over de islamitische medemens in NL.
Adil18 schreef:Fiffill schreef:Ik zeg niet dat alle lager opgeleide mensen buiten de stad wonen en de hoger opgeleide mensen erin. Ik zeg dat hier de boeren vooral op de PVV stemmen, ik heb het over mijn omgeving en niet die van jou. Ik geef mijn eigen ervaring en dat staat er ook bij, ik zeg toch niet dat het overal zo is.Iets beter lezen. Ik bedoel boeren ook helemaal niet negatief. Lager opgeleid hoeft ook helemaal niet negatief te zijn, en het is nu eenmaal zo dat de meeste boeren niet heel hoog zijn opgeleid.
Kom op, hoeveel "boeren" ken jij? Ik kom oorspronkelijk uit een klein gat in Twente en kan met volle overtuiging beamen dat veel agrariërs een intelligentie hebben waar de gemiddelde Nederlander "u" tegen mag zeggen...!