wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:33

@ Jade15: Want openbare en christelijke en katholieke scholen krijgen géén subsidie?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:34

Nessah schreef:
Lovely schreef:
Toch gewoon dat er steeds meer moslims komen? Dat het land ipv christelijk steeds met islamitisch wordt?

Misschien wel, maar in de praktijk valt dat reuze mee. Het aandeel moslims is op dit moment niet hoog, zeker niet hoog genoeg dat we bang moeten zijn dat we ondergesneeuwd raken.

Megamutsj, welke wijken??

Ik woon in Utrecht en ik was laatst in Kanaleneiland (moest werkkleding kopen en die winkel zit toevalling daar in het winkelcentrum..) en echt waar, ik voelde me echt bijna de enigste Nederlander. Niet echt prettig.
Verder zijn er ook veel "buitenlanders" in Overvecht. Hier waar ik woon zie je ze bijna niet.
Als ze de "buitenlanders" gewoon verspreid laten wonen, krijg ik hierdoor ook een fijner gevoel.
Niet omdat ik een hekel aan ze heb, maar gewoon zodat het gevoel van Islamisering minder is. Nederland is Nederland en ik vind dat dat ook Nederland moet blijven.

Nogmaals wil ik even zeggen dat ik niets tegen Moslims heb :) Kan het erg leuk vinden met ze.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:36

Nessah schreef:
Als je erg tegen discriminatie bent, waarom zou je dan op een partij stemmen die hele heftige uitspraken doet? Uitspraken die mensen discrimineert en mensen kwetst? Ik zou nooit op zo'n partij stemmen, ook ik vind dat wilders een paar goede punten heeft.. Maar de andere punten zijn zo discriminerend dat ik daar niets mee te maken wil hebben..

Overigens scheer ik niemand over 1 kam hoor, ik ken niemand die pvv stemt dus kan er niet goed genoeg over oordelen. Wel vraag me ik me af als iemand tegen discriminatie is, waarom ze dan wel op zo'n partij stemmen.. Want behalve de aow en immigratiebeleid waren de andere standpunten ook terug te vinden in andere partijen.

ook benieuwd naar :j

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:36

Like I said, mensen die PVV stemmen zijn NIET tegen discriminatie.. ze gedogen het..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:37

Megamutsj schreef:
Ik woon in Utrecht en ik was laatst in Kanaleneiland (moest werkkleding kopen en die winkel zit toevalling daar in het winkelcentrum..) en echt waar, ik voelde me echt bijna de enigste Nederlander. Niet echt prettig.
Verder zijn er ook veel "buitenlanders" in Overvecht. Hier waar ik woon zie je ze bijna niet.
Als ze de "buitenlanders" gewoon verspreid laten wonen, krijg ik hierdoor ook een fijner gevoel.
Niet omdat ik een hekel aan ze heb, maar gewoon zodat het gevoel van Islamisering minder is. Nederland is Nederland en ik vind dat dat ook Nederland moet blijven.

Nogmaals wil ik even zeggen dat ik niets tegen Moslims heb :) Kan het erg leuk vinden met ze.

hoezo niet? zijn toch gewoon mensen?
ik was de enige blanke zo ongeveer in mijn wijk in NL, maar ben geen moment bang geweest EDIT: of mezelf daar neit prettig gevoeld. ik zie ze niet als "moslim", of uberhaupt 'geloof', maar als medemens.
Laatst bijgewerkt door Ariebombarie op 11-06-10 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:37

Ariebombarie schreef:
Nessah schreef:
Als je erg tegen discriminatie bent, waarom zou je dan op een partij stemmen die hele heftige uitspraken doet? Uitspraken die mensen discrimineert en mensen kwetst? Ik zou nooit op zo'n partij stemmen, ook ik vind dat wilders een paar goede punten heeft.. Maar de andere punten zijn zo discriminerend dat ik daar niets mee te maken wil hebben..

Overigens scheer ik niemand over 1 kam hoor, ik ken niemand die pvv stemt dus kan er niet goed genoeg over oordelen. Wel vraag me ik me af als iemand tegen discriminatie is, waarom ze dan wel op zo'n partij stemmen.. Want behalve de aow en immigratiebeleid waren de andere standpunten ook terug te vinden in andere partijen.

Het verbeteren van het politiestelsel en het onderwijssysteem, zijn manier van bezuinigen en inderdaad ook zijn punt betreft de AOW spraken me erg aan :j

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:38

Ik zeg niet dat alle lager opgeleide mensen buiten de stad wonen en de hoger opgeleide mensen erin. Ik zeg dat hier de boeren vooral op de PVV stemmen, ik heb het over mijn omgeving en niet die van jou. Ik geef mijn eigen ervaring en dat staat er ook bij, ik zeg toch niet dat het overal zo is. ;) Iets beter lezen. Ik bedoel boeren ook helemaal niet negatief. Lager opgeleid hoeft ook helemaal niet negatief te zijn, en het is nu eenmaal zo dat de meeste boeren niet heel hoog zijn opgeleid. :) Jij maakt er iets negatiefs van, ik bedoel het niet zo.[/quote]

Dan moet je het misschien iets anders opschrijven als dat is wat je bedoelt. Het komt namelijk heel anders aan. Ik maak er niets negatiefs van, ik moet er alleen om lachen. De negativiteit komt uit jouw bericht helaas

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:38

Suuskipje schreef:
@ Megamutsj: Hmm, je hebt geen problemen met al die punten maar je stemt wel op de partij die al die punten wil verbieden en afschaffen.

Weet je wat ik vind, als Wilders neit zo extreem zou zijn en neit zo schofterig zou doen in debatten had ik misschien best op hem gestemt, als hij zijn punten ook goed kon onderbouwen.
Want waarom geen immigranten uit islamitische landen meer maar wel uit bv. rusland en polen? Of hongarije waar zn geliefde partner vandaan komt?
Zijn gedachtes zitten me gewoon echt niet lekker, hij dicrimineert de islamitische medemens in NL zo erg, terwijl de polen, russen, hongaren etc etc net zo erg zijn alleen minder opvallen. Net zoals de nederlandse 'tokkies'.
Het merendeel van zijn programma gaat over de islamitische medemens in NL.

Dat is zo, maar mijn gevoel zegt dat de Islamitische punten van Wilders echt niet zo extreem door zullen komen.. Ik vind het ook krom dat hij alleen de Islamitische mensen pakt en niet de rest. Maar om dan maar niet op hem te stemmen maar op een andere partij.. nee. Mijn gevoel lag gewoon goed bij de PVV, ondanks enkele punten waar ik het niet mee eens ben. Maar ik neem aan dat een kiezer van de VVD, PVDA, CDA het ook niet met alle punten eens zou zijn :) En dat het dan nou net om sommige punten gaat die over de islamitische mensen gaat.. hmm. Lastig lastig, maar ik heb de keuze gemaakt omdat mijn gevoel mij vertelde dat het land en ik er beter vanaf zouden zijn als Wilders aan de macht zou zijn.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:39

Adil18 schreef:
Ariebombarie schreef:

Het verbeteren van het politiestelsel en het onderwijssysteem, zijn manier van bezuinigen en inderdaad ook zijn punt betreft de AOW spraken me erg aan :j

ja maar die punten zijn ook terug te vinden in andere partijen, waarom dan toch gekozen voor PVV?

Rennie89

Ik kom regelmatig in de bijlmer, en in mijn ogen is het prima zo. Lekker veel culturen, lekker eten, enzovoort. Voel me er niet echt onveilig ofzo. Ja, ik zou er niet in mijn eentje in de avond willen lopen, maar ik zal me niet bedreigd voelen ofzo :+ en dan ben ik maar de melkchocolade tussen de pure chocolade, ik trek me daar niet echt veel van aan, van binnen zijn we allemaal hetzelfde :D

Fenrir

Jade15 schreef:
Fiffill schreef:
Ik zeg niet dat alle lager opgeleide mensen buiten de stad wonen en de hoger opgeleide mensen erin. Ik zeg dat hier de boeren vooral op de PVV stemmen, ik heb het over mijn omgeving en niet die van jou. Ik geef mijn eigen ervaring en dat staat er ook bij, ik zeg toch niet dat het overal zo is. ;) Iets beter lezen. Ik bedoel boeren ook helemaal niet negatief. Lager opgeleid hoeft ook helemaal niet negatief te zijn, en het is nu eenmaal zo dat de meeste boeren niet heel hoog zijn opgeleid. :) Jij maakt er iets negatiefs van, ik bedoel het niet zo.

Dan moet je het misschien iets anders opschrijven als dat is wat je bedoelt. Het komt namelijk heel anders aan. Ik maak er niets negatiefs van, ik moet er alleen om lachen. De negativiteit komt uit jouw bericht helaas

Ik denk toch dat jij het negatiever leest dan ik het bedoel, ik zet namelijk nergens neer dat laagopgeleid negatief is maar jij gaat daar kennelijk wel vanuit. Enfin, ik heb het uitgelegd, ik hoop dat je het nu beter begrijpt. ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 11-06-10 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:40

Rock schreef:
@ Jade15: Want openbare en christelijke en katholieke scholen krijgen géén subsidie?

Die krijgen wel subsidie en ik weet eerlijk gezegd niet of Wilders zo consequent is om die ook af te schaffen (waar ik persoonlijk wel voor ben want scholing kan voor iedereen prima zonder godsdienst)

Splinter

Ariebombarie schreef:
ja maar die punten zijn ook terug te vinden in andere partijen, waarom dan toch gekozen voor PVV?

ik denk dat zn kapsel een hoop mensen aanspreekt :j

Ariebombarie

lifaya schreef:
Ik kom regelmatig in de bijlmer, en in mijn ogen is het prima zo. Lekker veel culturen, lekker eten, enzovoort. Voel me er niet echt onveilig ofzo. Ja, ik zou er niet in mijn eentje in de avond willen lopen, maar ik zal me niet bedreigd voelen ofzo :+ en dan ben ik maar de melkchocolade tussen de pure chocolade, ik trek me daar niet echt veel van aan, van binnen zijn we allemaal hetzelfde :D

:D ik ben hartstikke witte chocolade, nam gewoon de nachtbus naar huis, liep gewoon savonds over straat etc. loved my neighbourhood!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:41

Fiffill schreef:
Ik zeg niet dat alle lager opgeleide mensen buiten de stad wonen en de hoger opgeleide mensen erin. Ik zeg dat hier de boeren vooral op de PVV stemmen, ik heb het over mijn omgeving en niet die van jou. Ik geef mijn eigen ervaring en dat staat er ook bij, ik zeg toch niet dat het overal zo is. ;) Iets beter lezen. Ik bedoel boeren ook helemaal niet negatief. Lager opgeleid hoeft ook helemaal niet negatief te zijn, en het is nu eenmaal zo dat de meeste boeren niet heel hoog zijn opgeleid. :) Jij maakt er iets negatiefs van, ik bedoel het niet zo.

Kom op, hoeveel "boeren" ken jij? Ik kom oorspronkelijk uit een klein gat in Twente en kan met volle overtuiging beamen dat veel agrariërs een intelligentie hebben waar de gemiddelde Nederlander "u" tegen mag zeggen...!

Anoniem

Er moet juist extra in het onderwijs geïnvesteerd worden, dus als Wilders dat allemaal afschaft is hij óók niet slim bezig. Op dat vlak kan hij dus niet winnen :n

Anoniem

Lovely schreef:
Kan iemand mij vertellen er precies met die Islamisering bedoeld wordt? Concreet in 3-10 punten het liefst :).
Jade15 schreef:
Megamutsj schreef:

Nu even niet in 3-10 punten, maar als ik hier in bepaalde wijken kom lijkt het echt net alsof ik in Marokko ben in plaats van in Nederland.. En dat is toch niet de bedoeling?
Het is vrij dat ze in het land komen, maar sommige wijken vind ik wel erg overdreven.

Ik vind dat ze de "buitenlanders" dan wel iets beter kunnen spreiden met hun woonplaats in plaats dat ze iedereen hutje mutje op 1 bepaalde plaats droppen. Zo komt het ook veel minder over als Islamisering.

Ik heb wel voorbeelden van soort islamitisering.
Subsidies op bouwen islamitische scholen en moskeen
Vertalen van gemeente info in het arabisch
Positieve discriminatie, bijv. bedrijven verplichten om een X-aantal allochtoonse mensen in dienst te nemen

Komt er allemaal op neer dat autochtone mensen zich meer moeten aanpassen aan nieuwkomers terwijl het juist andersom zou moeten zijn. (in mijn opinie)

1- Ik denk dat als wij mensen naar dit land toe halen, we op zijn minst ook kunnen zorgen dat ze hun eigen geloof kunnen uitoefenen. Veel van de moskeeen worden trouwens gedeeltelijk uit eigen middelen betaald. Een islamitische school zie ik als een toevoeging aan het toch al brede schoolaanbod. Integratie moet van beide kanten komen en ik denk zelf dat er op alle andere scholen meer aandacht voor de islam moet komen om te zorgen dat de jeugd niet meet rare vooroordelen worden grootgebracht. Ik hecht veel waarde aan de macht van goede informatie.
2- De folders zijn in die talen omdat de gemeente niemand informatie mag onthouden. Veel oudere allochtonen zijn hiernaartoe gekomen met het idee om na een aantal jaar weer terug te gaan naar het land van herkomst. Dit heeft er mede toe geleid dat ze de taal niet hebben geleerd. Deze generatie is inmiddels ook best al op leeftijd en mettertijd verdwijnt deze dus ook. De volgende generaties hebben dit probleem veel minder en daarom is het dus een tijdelijk probleem.
3- We zijn als maatschappij verplicht om iedereen gelijke kansen te geven op de arbeidsmarkt zodat iedereen zijn steentje bij kan dragen. Positieve discriminatie is een tegenwicht voor de negatieve discriminatie die wel degelijk heel veel toegepast werd. Daarom moeten bedrijven nu zoveel mogelijk een afspiegeling zijn van de maatschappij door x% vrouwen in hogere functies, x% allochtonen in hogere functies, x% jongeren, x% gehandicapten en ga zo maar door. Inmiddels is daar ook nog het aanmoedigingsbeleid mbt ouderen bij gekomen, die hebben we straks hard nodig.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:42

Splinter schreef:
Ariebombarie schreef:

Wat is dat nou voor kul? >;)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:42

Ariebombarie schreef:
Megamutsj schreef:

hoezo niet? zijn toch gewoon mensen?
ik was de enige blanke zo ongeveer in mijn wijk in NL, maar ben geen moment bang geweest EDIT: of mezelf daar neit prettig gevoeld. ik zie ze niet als "moslim", of uberhaupt 'geloof', maar als medemens.

Ja maar dat is een verschil tussen jou en mij. Fijn dat jij wel dat fijne gevoel daarbij hebt :) Respect voor.
Maar wanneer ik langs een verlaten parkeerplaats moet en ik door "buitenlanders" word nageroepen, word dat gevoel niet echt bij mij versterkt. Ik heb er niets tegen als er een paar Islamitische mensen zijn overal verspreid, maar wanneer ik door een wijk wandel waar ze alleen maar zijn, krijg ik toch een beetje een benauwd gevoel van: "hmm, er zijn er hier misschien toch iets te veel". En dat komt misschien door de uitstraling die ik van hun heb gekregen door de jaren heen.
Ik heb verder niets tegen hun, maar wanneer de hutje mutje zitten krijg ik toch dat Islamisering gevoel. Als we de hele boel nou verspreiden zou ik dat gevoel niet krijgen.

En nee, ik heb niet gestemd op Wilders omdat hij tegen de Islaam is, of tegen alle buitenlanders. Maar ik leg gewoon even uit waarom ik dat gevoel heb. :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:43

Adil18 schreef:
Wat is dat nou voor kul? >;)

Joh een beetje lucht mag ook weleens, in dit topic wordt toch niemand het eens, het is een weerspiegeling van hoe het land nu verdeeld is

Adil

Ariebombarie schreef:

Ik heb meer vertrouwen in Wilders als persoon dan in een Cohen of Ruttte of wie dan ook :)

CtjeLief

Splinter schreef:
Ariebombarie schreef:

_O- :')

Jess1989

Suuskipje schreef:
@ Megamutsj: Hmm, je hebt geen problemen met al die punten maar je stemt wel op de partij die al die punten wil verbieden en afschaffen.

Weet je wat ik vind, als Wilders neit zo extreem zou zijn en neit zo schofterig zou doen in debatten had ik misschien best op hem gestemt, als hij zijn punten ook goed kon onderbouwen.
Want waarom geen immigranten uit islamitische landen meer maar wel uit bv. rusland en polen? Of hongarije waar zn geliefde partner vandaan komt?
Zijn gedachtes zitten me gewoon echt niet lekker, hij dicrimineert de islamitische medemens in NL zo erg, terwijl de polen, russen, hongaren etc etc net zo erg zijn alleen minder opvallen. Net zoals de nederlandse 'tokkies'.
Het merendeel van zijn programma gaat over de islamitische medemens in NL.

Is het niet eens nodig om een 'schoft' in ons midden te hebben. Die niet alles politiek correct probeert te omschrijven, maar gewoon zegt waar het op staat.
Als er weer eens een overval is geweest mag er niet eens gezegd worden dat dat door een buitenlander/getint persoon is, want dat is discriminatie.... Nou dat vind ik niet, als het de waarheid is, mag dat gewoon gezegd worden.
Ik heb al zoveel overvallen meegemaakt (bij mij op het werk) en ik kan je verzekeren dat 99% door "buitenlanders" is gedaan. Dat wil niet zeggen dat nederlanders engeltjes zijn, maar tis wel frappant!
En ik denk werkelijk dat het aan de cultuur ligt.
Aangezien paps de hele dag aan het werk is, mama een vrouw is en dus geen inspraak heeft, zoonlief de straten terroriseert en als mamsie daar dan wat van zegt, kan ze nog een knal toekrijgen ook!
En dat heeft niks met geloof te maken, maar met de cultuur.
Daarnaast is een deel van mijn familie Turks, dus ik zie ook de goede kanten... maar dat zijn dan ook mensen die gewoon netjes geintegreerd zijn. Vloeiend Nederlands spreken. Man en vrouw als gelijke zien en hard werken voor hun centen.
En oh wee als zoonlief wat uitvreet, want dat krijgt ie thuis dan wel ingepeperd. Door zowel de vader, als moeder!
Dus ja, er zijn ook goeie 'buitenlanders', maar helaas verliezen die het nogsteeds van de slechte...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:45

Adil18 schreef:
Fiffill schreef:

Kom op, hoeveel "boeren" ken jij? Ik kom oorspronkelijk uit een klein gat in Twente en kan met volle overtuiging beamen dat veel agrariërs een intelligentie hebben waar de gemiddelde Nederlander "u" tegen mag zeggen...!

Behoorlijk veel en het zijn allemaal prima mensen. :j Althans, de meesten. Lekker nuchter. Maar ik merk dat de jeugd vaak (extreem) rechts is - het is zelfs zo dat er hier stukken zijn waar je als getint persoon niet eens doorheen kan fietsen. Ik vind dat een groot verschil met de stad even verderop, waar de instelling heel anders is. En again, dit is wat ik in mijn omgeving merk. :)
Intelligentie is wat anders dan laag/hoog opgeleid zijn. ;) Zoals ik ook al zei (ik kan wel blijven herhalen), "boeren" is niet negatief.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 11-06-10 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:45

Megamutsj, ik ben juist dol op dat multiculti, ik heb het op bokt wel vaker uitgelegd dat ik het heerlijk vind om op loopafstand van mijn huis booschapjes te doen: patatjes bij de belg, verse deli bij de italiaan, heerlijk brood, verse baklava bij de turk, op het terras bij de algerijn, lekkere spiesjes bij weer een andere turk, soms rijsttafel van de indo en ga zo maar door.