[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:35

@Lovely: Ik vond het juist niet erg subtiel _O- maar wel erg duidelijk! +:)+

Toekie

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:36

Het gaat de SP en GroenLinks stemmen kosten maar ik moet zeggen dat ik dit wel een goede reden vind. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:42

Wranglerbutt schreef:
@Lovely: Ik vond het juist niet erg subtiel _O- maar wel erg duidelijk! +:)+

Subtiel in de zin dat iedereen het begreep, maar het wel nog zo bedekt was dat Wilders er geen toestand over hoeft te beginnen. Maar ik ben met je eens dat ze hem nog net niet hardop uit zaten te lachen, het was bijna een gezellig links theekransje.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:49

Wranglerbutt schreef:
Ik ben al jaren lid van de SP, maar de komende Tweede Kamerverkiezingen gaat mijn stem naar Job! :j

Speel hier met hetzelfde idee...

Wat de hele affaire PVV betreft kan ik me werkelijk alleen voorstellen dat het een test is. Een integratietest. Een ieder die op Wilders stemt blijkt daar jammerlijk voor gefaald te zijn op de typisch Nederlandse punten: vrijheid van godsdienst, acceptatie van mensen die op enige manier 'anders' zijn en daarvoor een veilige haven te vormen, progressiviteit, relatieve afwezigheid van racisme, een sociale houding, talent om je in te leven en om te gaan met andere culturen en daaruit voordeel te halen (zonder welk Nederland als minilandje in de grote boze wereld nooit deze positie zou kunnen hebben behaald) en bovenal tolerantie. :P:)

(edit: ff een smiley erbij gezet om te laten blijken dat ook deze kritische noot bedoeld is om met HUMOR te worden gelezen.)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:54

Dit is wat Joost en anderen hier ook diverse malen gezegd hebben. Vooral het voor de hand liggende commentaar van Geert is weer :Z Alsof het feit dat mensen hem kiezen het legitiem maakt om de economie van Nederland uit te hollen.

Wilders beschadigt Nederland'
Werkgeversvoorman Bernard Wientjes vindt dat Geert Wilders Nederland ''op een geweldige manier'' beschadigt.

De voorzitter van ondernemersorganisatie VNO-NCW brengt dat naar voren in een interview met de Volkskrant van zaterdag.
Wientjes over de PVV-leider: ''Zoals hij zichzelf laatst in Londen presenteerde als toekomstig premier van Nederland en vervolgens de Turkse premier Erdogan uitschold. Dat is ongehoord. De Engelse pers was diep geschokt over de die vertoning, die de hele wereld overging.''

Gevaar
Uit het vraaggesprek blijkt dat Wientjes Wilders als een gevaar ziet voor Nederland en de Nederlandse economie.
''Ja, echt. Niet alleen voor het bedrijfsleven, maar voor heel Nederland. Want driekwart van wat we verdienen komt uit het buitenland. Dat verdienen we in het buitenland. Daar komen onze welvaart en en onze goede voorzieningen vandaan.''
Democratie
Toch zal VNO-NCW met elk kabinet zaken doen, ook als daar de PVV in zit. ''Dat is democratie. Lobby is ons vak. Maar een kabinet met Wilders of de PVV, dat zal Nederland niet meemaken. Toch?'', zegt de werkgeversvoorman.
Volgens Wientjes is er de afgelopen jaren iets ''vreselijk fout'' gegaan met de integratie. ''Uit die fout is de beweging van Wilders ontstaan.''
Niet onder de indruk
Wilders is 'totaal niet onder de indruk' van de mening van Wientjes. De PVV'er zegt dat het aanpakken van massa-immigratie, criminaliteit en hoge belastingen Nederland juist sterker maakt 'en daar staat de PVV voor'.
''Wientjes vertegenwoordigt de werkgevers van Nederland niet. Hij overlegt vooral in de papieren bureaucratische werkelijkheid van de SER en de Stichting van de Arbeid, vanuit zijn comfortabele vergaderstoel.''
Sympathiek
''Enorm veel burgers en ondernemers vinden de PVV en onze oplossingen sympathiek en nodig voor Nederland. Wientjes en zijn semi-ambtenarenclubje veranderen daar geen jota aan.''
©ANP

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:36

Windhond, jammer dat je de reputatie van PVV-stemmers nog even naar beneden moet halen. En het dan maar raar vinden dat mensen niet zo'n hoge pet op hebben van PVV-stemmers :=

De hele krant staat hier trouwens zo'n beetje vol met Bos en Cohen. Wat zo'n opstap al niet teweeg kan brengen zeg!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:37

Ben het helemaal met Wientjes eens, wat een ellende als Nl vertegenwoordigd gaat worden door een ongelikte beer als de heer W.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:46

Heino schreef:
Windhond, jammer dat je de reputatie van PVV-stemmers nog even naar beneden moet halen. En het dan maar raar vinden dat mensen niet zo'n hoge pet op hebben van PVV-stemmers :=

De hele krant staat hier trouwens zo'n beetje vol met Bos en Cohen. Wat zo'n opstap al niet teweeg kan brengen zeg!

Ik naar beneden halen . Komop zeg. De enige mening die jullie willen horen is jullie eigen mening. Zodra er hier een "rechts" persoon komt springen jullie erop als een bok op een haverkist. Net zolang door blijven drammen tot die persoon het topic maar verlaat door maar met kwetsende en neerbuigende opmerkingen te komen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:45

windhond schreef:
Ik naar beneden halen . Komop zeg. De enige mening die jullie willen horen is jullie eigen mening. Zodra er hier een "rechts" persoon komt springen jullie erop als een bok op een haverkist. Net zolang door blijven drammen tot die persoon het topic maar verlaat door maar met kwetsende en neerbuigende opmerkingen te komen.

Kom eens met voorbeelden van die kwetsende en neerbuigende opmerkingen dan?
Als je geen zin hebt om te discussiëren heb je niets te zoeken in een discussietopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:52

Windhond: Ik vind het erg jammer dat je nu ruzie lijkt te zoeken hier.

Ik vind het erg knap van de rest dat ze het met humor benaderen!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:02

Als je de mening van een ander niet kan/wil respecteren dan heb je niks te zoeken in een discussietopic.

Vond je de opmerking van Sarabande tegen Onassa niet kwetsend dan?!

Deze :
arabande schreef:
Nou dat is dan wel weer een voordeel van die vermaledijde allochtonen, die zorgen wel voor hun eigen ouderen. Dat vind jij dus boven je stand zo te zien

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:06

windhond schreef:
Als je de mening van een ander niet kan/wil respecteren dan heb je niks te zoeken in een discussietopic.

Vond je de opmerking van Sarabande tegen Onassa niet kwetsend dan?!

Mijn hemel dat is pagina's terug en tig keer toegelicht en uitgelegd je zoekt wel spijkers op laag water en een stok om mee te slaan. Onassa zei dat ze er op zou temmen en als de mods het kwetsend gevonden hadden dan had ik wel een pb met een berisping gehad, die mag jij zo langzamerhand wel hebben voor bewust willen rellen.

Je komt hier met een opmerking, beetje Wilders napraten, waarvan je niet eens weet wat die inhoudt en vervolgens klaag je dat je voor dom aangezien wordt.

Wie is er nu dom?????

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:16

Ik rellen ? Ja tuurlijk jullie dulden gewoon echt geen tegenspraak dat is het hele probleem. Er werd door Heino om een voorbeeld gevraagd. Dan geef ik die en dan is het (uiteraard) weer niet goed.

Ik praat Wilders helemaal niet na dat zit je gewoon zelf te verzinnen. Ik weet ook wel degelijk wat het inhoudt.

Die opmerking was ook humoristisch bedoeld . Niet meer en niet minder.

Je had ook Onassa je excuses aan kunnen bieden dat had je gesierd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:25

Ik reageer op een opmerking van Onassa, dat ze later wat anders zegt of bedoelt en reuze beledigt doet, betekent niet dat ik fout zat.

Het zou je sieren om eens gewoon bij het onderwerp te blijven en je wellicht wat beter op de hoogte te stellen voor je iets post.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:34

sarabande schreef:
Ik reageer op een opmerking van Onassa, dat ze later wat anders zegt of bedoelt en reuze beledigt doet, betekent niet dat ik fout zat.

Het zou je sieren om eens gewoon bij het onderwerp te blijven en je wellicht wat beter op de hoogte te stellen voor je iets post.

En als ik jou was zou ik me maar wat beter op de hoogte gaan stellen van wat er allemaal onder het volk leeft dan zou je misschien gaan begrijpen waarom er zoveel mensen achter Wilders gaan staan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:10

windhond schreef:
Ik rellen ? Ja tuurlijk jullie dulden gewoon echt geen tegenspraak dat is het hele probleem. Er werd door Heino om een voorbeeld gevraagd. Dan geef ik die en dan is het (uiteraard) weer niet goed.

Dat was niet netjes nee, die quote die je aanhaalde. Maar ga je dan nu ook even goed kijken wat oa ik als linkse stemmer naar mijn hoofd gekregen heb? Is ook niet te zuinig hoor..

Maar, omdat ik me keer op keer aan je stoor en je een fatsoenlijke discussie alleen maar in de weg staat gebruik ik voor het eerst de foei-knop (als ik uitgezocht heb waar die zit :+)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:17

Onassa schreef:
Er word nu gewoon maar verwacht als je bij je demente moeder op bezoek bent datjij als bezoek zijnde de hele woonkamer maar even in de gaten wil houden omdat er elders nog mensen zitten te wachten om geholpen te worden.
Dit kan toch niet in een land als Nederland????

Hier reageerde ik op, voor dat iedereen mijn uitspraak weer laakbaar vindt.

Dat je klaagt omdat personeel je vraagt een oogje in het zeil te houden, want dat staat er, dat vond ik nogal kinderachtig.

Later legde ze uit dat ze dat niet zo bedoelde etc etc, maar op dat moment had ik alleen deze tekst.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:00

Nou dan gebruik je toch die foei-knop. Ik stoor me keer op keer aan de manier waarop jullie je op PVV-aanhangers storten. Er zijn niet voor niets al diverse mensen geweest die dit topic verlaten hebben. Dat was zeker omdat hier fatsoenlijk een discussie gevoerd werd!!!!!!!!!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:08

Ik begrijp NIKS van de mensen die PVV willen stemmen, waarom??
Wil je echt die wolf in schaapskleren als premier hebben, zodat hij iedereen tegen elkaar op kan zetten..?

Ik ben er trots op dat we in zo'n klein landje met zoveel verschillende culturen samen kunnen leven, we elkaar kunnen respecteren en tolerant zijn naar elkaar; dat we hier de ware democratie en vrijheid van meningsuiting hebben. Alle extreme figuren die deze situatie willen veranderen/bedreigen mogen ze van mij opsluiten en naast de radicale moslims die hier wonen hoort in mijn ogen Wilders daar ook bij, hij is ook extreem in mijn ogen...
Hij mag Engeland al niet eens meer in, denk je eens in wat er kan gebeuren als hij premier wordt; zou dat goed zijn voor bijvoorbeeld de export en de ecenomie..? Denk je dat hij het land werkelijk vooruit helpt..?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 00:08

Ik heb juist al een tijd geleden gezegd dat mensen zich wel heel erg snel aangevallen voelen. Ik zeg nergens dat iemand dom is. Ik reageer wel op de stellingen en argumenten omdat ik het er gewoon niet mee eens ben. Dat is niets persoonlijks. Wel spreek ik van discriminatie. En dat neem ik niet terug. Ik vind meneer Wilders discriminerend en dat kan ik prima onderbouwen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 01:50

Ik hoop dat Job Cohen iemand is die de stem van de redelijkheid kan worden. Maar iedereen is het er wel over eens dat de campagnes voor de komende verkiezing heel hard gaat worden. Het is wel de vraag of hij daarin overeind blijft en of hij aan redelijkheid voldoende heeft.

Kijk bijvoorbeeld naar een John Kerry, één en al redelijkheid, een uitstraling van gezag, een hele goede statuur, maar tegen het gezwets en de aanvallen van Bush had hij gewoon te weinig weerwoord.

Zijn start is goed, maar het is de vraag hoe hij de finish haalt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:43

sarabande schreef:
Onassa schreef:
Er word nu gewoon maar verwacht als je bij je demente moeder op bezoek bent datjij als bezoek zijnde de hele woonkamer maar even in de gaten wil houden omdat er elders nog mensen zitten te wachten om geholpen te worden.
Dit kan toch niet in een land als Nederland????

Hier reageerde ik op, voor dat iedereen mijn uitspraak weer laakbaar vindt.

Dat je klaagt omdat personeel je vraagt een oogje in het zeil te houden, want dat staat er, dat vond ik nogal kinderachtig.

Later legde ze uit dat ze dat niet zo bedoelde etc etc, maar op dat moment had ik alleen deze tekst.

Ik zal hier nog 1 keer op in gaan.
Het lijkt me toch duidelijk dat en daar ging het toen ook over, dat er veels te weinig verplegent personeel is.
Dat er mensen, zoals mijn moeder toendertijd, gewoon een hele dag in een zwaar natte luier moesten zitten met alle gevolgen vandien omdat er maar 1 is op 3 kamers.
Ik had zwaar medelijden ook met diegene, want die meid rende zich de benen onder haar gat vandaan en nog kwam ze niet aan alle taken toe waarvan mijn moeder een schrijnend voorbeeld was.
Als ik dan bij mijn moedertje op bezoek kom, wil ik er voor haar zijn , maar vaak lukte dat niet omdat er geen leiding was in die kamer en waar andere bewoners die ook dement waren elkaar soms in de haren vlogen.
Dan kan ik niet blijven zitten en het schouwspel zomaar aanzien, dus ik greep dan in (hoewel ik daar absoluut niet voor opgeleid ben en misschien een hele foute toenadering zocht), dat mag toch niet hoeven te gebeuren?
Alle andere begrepen die tekst van mij wel en gaven ook aan dat jou opmerking niet echt gepast was.
Dan zoet zoiets wel pijn wetende van mezelf dat ik juist WEL handel en nu voor mij pa ook de mantelzorg op me neem wat betekent dat ik bepaalde stappen die ik nu graag in mijn leven zou willen zetten niet kan doen zolang mijn pa nog leeft (en ik hoop dat die beste man 100 word hoor), dus als er iemand is die zich dan niet boven zijn stand voelt, ben ik dat wel.
Maar goed....als jij hier geen berisping oven hebt gehad, dan zegt dat meer over de mods dan over jou in dit geval.
Blijkbaar mogen hier mensen die wel met veel Wilders punten eens zijn (nogmaals, niet alle) afgezeken en gekrenkt worden.
Verder voor mij nu zand erover.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:44

Krips schreef:
Ik heb juist al een tijd geleden gezegd dat mensen zich wel heel erg snel aangevallen voelen. Ik zeg nergens dat iemand dom is. Ik reageer wel op de stellingen en argumenten omdat ik het er gewoon niet mee eens ben. Dat is niets persoonlijks. Wel spreek ik van discriminatie. En dat neem ik niet terug. Ik vind meneer Wilders discriminerend en dat kan ik prima onderbouwen.

Dit vind ik dus een eerlijke post.
Hier kan ik ook wat mee en idd, Wilders zou eens kunnen gaan proberen zichzelf soms wat beter te verwoorden, daar ben ik het mee eens.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:56

Onassa schreef:
Ik zal hier nog 1 keer op in gaan.
Het lijkt me toch duidelijk dat en daar ging het toen ook over, dat er veels te weinig verplegent personeel is.
Dat er mensen, zoals mijn moeder toendertijd, gewoon een hele dag in een zwaar natte luier moesten zitten met alle gevolgen vandien omdat er maar 1 is op 3 kamers.
Ik had zwaar medelijden ook met diegene, want die meid rende zich de benen onder haar gat vandaan en nog kwam ze niet aan alle taken toe waarvan mijn moeder een schrijnend voorbeeld was.
Als ik dan bij mijn moedertje op bezoek kom, wil ik er voor haar zijn , maar vaak lukte dat niet omdat er geen leiding was in die kamer en waar andere bewoners die ook dement waren elkaar soms in de haren vlogen.
Dan kan ik niet blijven zitten en het schouwspel zomaar aanzien, dus ik greep dan in (hoewel ik daar absoluut niet voor opgeleid ben en misschien een hele foute toenadering zocht), dat mag toch niet hoeven te gebeuren?
Alle andere begrepen die tekst van mij wel en gaven ook aan dat jou opmerking niet echt gepast was.
Dan zoet zoiets wel pijn wetende van mezelf dat ik juist WEL handel en nu voor mij pa ook de mantelzorg op me neem wat betekent dat ik bepaalde stappen die ik nu graag in mijn leven zou willen zetten niet kan doen zolang mijn pa nog leeft (en ik hoop dat die beste man 100 word hoor), dus als er iemand is die zich dan niet boven zijn stand voelt, ben ik dat wel.
Maar goed....als jij hier geen berisping oven hebt gehad, dan zegt dat meer over de mods dan over jou in dit geval.
Blijkbaar mogen hier mensen die wel met veel Wilders punten eens zijn (nogmaals, niet alle) afgezeken en gekrenkt worden.
Verder voor mij nu zand erover.

Dat is allemaal achteraf, dat zei je niet op dat moment. En deze discussie gaat er onder andere over dat Wilders daar nu niet echt de redder in nood voor is. Hij heeft namelijk helemaal geen programma om dat op te lossen, laat staan de middelen.
Maar het klinkt goed en het is wat het volk (heb ik begrepen want daar heb ik ook al geen verstand van) wil horen.
En dat is wat wij proberen duidelijk te maken, Wilders roept maar wat en als je daar intrapt zonder het te verifiëren dan lijkt dat op zijn zachts gezegd niet erg slim.

Iedere partij heeft een programma en bij iedere partij, behalve de PVV wordt dat programma ook financieel onderbouwd. Je begrijpt toch zelf wel dat als je in een etalage een mooie jas ziet en de winkel ingaat zonder geld dat je die jas niet meekrijgt. Zo is het ook met al die mooie dingen die Wilders belooft, belasting verlaging maar meer geld naar de zorg, veiligheid, onderwijs etc. en er moet bezuinigd worden :?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:25

Onassa schreef:

Ik wordt een beetje moe van dit soort gezeik. Ik als GroenLinks-stemmer wordt net zo goed afgezeken en gekrenkt.