ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:46

Mmmm, ik heb hier ook nog een boek liggen over een moeder die er van verdacht wordt haar autistisch zoontje gedood te hebben (kind wordt dood in bad gevonden, moeder liet kuip vollopen en valt in slaap, kind ging nooit vrijwillig in bad was hier doodsbang voor). Ik heb het jaren geleden eens gelezen en ik weet niet meer hoe het verder gaat.
Bloos
Moest hier ineens aan denken...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:48

Ann schreef:
Mag ik vragen hoe jij weet wat er in dat dagboek staat? Dat staat gewoon in de krant?
Omdat het dan onderstaand stukje tegenspreekt? Lachen
Citaat:
In het dagboek vertelt ze nl dat Gerry helemaal niet betrokken is bij de kinderen en dat ze alles zelf moet doen (en dit blijkt ook uit het deel wat ik gisteren vertaalde en in het gedrag wat hij op vakantie vertoonde). Ze noemt daarin ook de kinderen hysterisch, en vertelt hoe Maddie met haar hyperactiviteit alle krachten uit haar zoog. Het dagboek was in beslag genomen om te onderzoeken (niet op de inhoud) en de inhoud mag alleen gebruikt worden op nadrukkelijk verzoek van de rechter. Dit soort dingen vallen, evenals ongeopende brieven, onder dubbelgeheimhoudingsrecht. Of hoe ze dat ook noemen in Nederland.

Het spreekt het niet tegen, er staat nl niets over PUBLICEREN, ze mogen het alleen niet als BEWIJS in de rechtzaal gebruiken, TENZIJ de rechter toestemming heeft gegeven het te lezen daarvoor.
(die toesteming is nu aangevraagd)

Wat in de krant staat is zeer summier (precies zoals ik het in die post heb gezegd) en geen citaten. Het is uiteraard gelezen door de politie, maar niet in de eerste instantie om aan bewijzen te komen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:55

pff en het gaat maar door , ik moet zeggen mochten de ouders schuldig zijn kunnen ze lang hun mond houden .
en toneelstukjes opvoeren als de beste , maar ja
ik denk ook dat ze dan hulp gehad hebben van kennisen secu vrienden ,

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:01

Mistic schreef:
De enige verklaring die ik heb (is puur hypothetisch) is dat de McCanns belastende dingen hebben die de vrienden, die nu mee werken, flink zou schaden.
Misschien zou het onderzoek geholpen zijn als ze de achtergrond van iedereen eens flink onder de loep nemen.

Daar zat ik ook aan te denken.
Dat ze nu pas de vorige huurders van de auto eens gaan bekijken is te slordig voor woorden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:19

Alles gaat op volgorde van belangrijkheid. Er zijn ontzettend veel stappen genomen en onderzoeken gedaan en men heeft wel meer te doen dan alleen de zaak McCann die het hele politiekorps zowat opslokt tot groot ongenoegen van de bevolking. Er zijn ook dingen waar autorisatie voor aangevraagd moet worden, ik weet niet of dit een van die dingen is.
Maar er wordt vergeten dat ze echt wel meer doen dan wat wij te lezen krijgen en niet uit hun neus zitten te peuteren. Het was eerder helemaal niet belangrijk wie de auto voor hen gehuurd had, dat kwam pas in beeld toen die sporen zijn gevonden. Daarn is ze verhoord en men had natuurlijk gehoopt op een bekenning. Toen die niet is gekomen, was het pas in beeld om na te gaan wie de auto vóór hen had. En dat is dus vrij recent.
Ook weet ik niet hoe snel de journalisten iets te weten krijgen. Misschien was het al gedaan voordat het de journalisten verteld werd dat het gedaan zou worden, om te voorkomen dat die zelf hun neus erin zouden steken, bv...

Er zijn trouwens een aantal labresultaten nog niet uit Birmingham gekomen.

Een van de vrienden gaat opnieuw verhoord worden en ja, de andere vrienden worden ook onder de loep genomen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:52

Lusitana, fijn zo'n correspondent op locatie zullen we maar zeggen. Ben reuze benieuwd hoe dit afloopt.
Het onderzoek zou in korte tijd wel eens in een stroomversnelling kunnen komen.
Er zijn zoveel aanwijzingen richting ouders dat je eigenlijk niet meer van toeval kan spreken. Wellicht komen daar in de komende dagen nog aanwijzingen/bewijzen bij Alleen nu nog iemand die gaat praten....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:00

"Ja maar, edelachtbare, Lusitana zegt dat..." ROFL
Sorry, off topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:14

Hebben ze de zee/afgrond achter de kerk ook onderzocht?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:17

Ja, met speurhonden en de McCanns hadden dus en wichelroede loper ingehuurd.
En er is nu opnieuw onderzoek gedaan.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:41

hoe langer het allemaal duurt, hoe minder goed eventuele sporen natuurlijk nog gevonden worden...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:03

Er zijn goede sporen gevonden, waar tests op gedaan worden in dat lab in Birmigham. Lijklucht/sappen blijven jaren na data nog goed waarneembaar. Dat trekt in de grond (mocht ze begraven zijn geweest). Sterker nog, als je bv graan zal planten op die grond, krijgt het een andere kleur...
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-09-07 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:06

Lusitana schreef:
Ja, met speurhonden en de McCanns hadden dus en wichelroede loper ingehuurd.
En er is nu opnieuw onderzoek gedaan.

als ze er wel zelfs iets mee te maken hebben
was het waarschijnlijk goed schrikken dat die man dezelfde kant op ging
als de politiehonden Knipoog

"grappig" van dat graan ! had er geen idee van dat dat zo'n invloed had,
maar dan zou het eventueel ook al veel ouder kunnen zijn ?!

nou goed ik blijf het volgen en hoop dat het meiske binnenkort in ieder geval gevonden wordt!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:08

Ja, daarom is men bv niet met honden naar die kerk zelf gegaan, omdat daar naturrlijk zoveel begravenissen worden gehouden en er een begraafplaats naast is. Dat heeft geen zin.

Die wichelroede loper heeft ook aangegeven dat er een lichaam was, maar blijkbaar hebben ze het niet gevonden. Eerlijk gezegd is het niet ondenkbaar dat ze het een paar keer verplaatst hebben (of laten verplaatsen)...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:11

ja precies...gossie...zou ze misschien toch nog leven denk je dan, dat het 1 grote geldjacht is, ik hoop het ergens zo hè dat ze nu "gewoon" bij een kennis of tante ofzo is...dat ze haar via via via naar het buitenland hebben gekregen of iets

nou ja laat mij maar gaan haha mijn fantasie slaat op hol Knipoog

we wachten af...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:12

gedver dus wel erg luguber...
een beetje met het lichaam van je kind slepen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:15

kekaro schreef:
ja precies...gossie...zou ze misschien toch nog leven denk je dan, dat het 1 grote geldjacht is, ik hoop het ergens zo hè dat ze nu "gewoon" bij een kennis of tante ofzo is...dat ze haar via via via naar het buitenland hebben gekregen of iets

nou ja laat mij maar gaan haha mijn fantasie slaat op hol Knipoog

we wachten af...

Niks mis mee, wie weet zit je wel juist soms zijn het de raarste dingen Lachen
Kan je later zeggen ik had gelijk, het is ook een situatie waarin rare dingen uitkomen, zoals ik zei jerry springer is er niks tegen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:16

Alle straten openbreken en overal graan planten, benieuwd hoe lang het duurt Nagelbijten / Gniffelen

Heb even gezocht in et woordenboek naar wichelroede, maar in de Van Dale staat dat zo'n man met een soort stok aanwezigheid van water en metalen kan voelen.. Kunnen ze dan ook een evt. lijkje voelen?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:17

hahaha nou dan hoop ik dat ik dat straks kan zeggen ! en dan kan ik het nog bewijzen ook want het staat al op bokt Tong uitsteken

het is inderdaad een heel ingewikkeld iets dit !

wicelroedes heb ik geen kaas van gegeten maar het schijnt idd dat ze dit soort dingen kunnen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:18

hadden ze niet zo een nieuw machien, ben nog niet aan dat hoofdstuk, dan hoef je niet eens op te breken, maar goed tis ook al effie geleden, hoelang is dat nu al bezig?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:26

Volgens mij bedoel je zo'n apparaat die eruit ziet als een bodemvlakker (die ze gebruiken om zand gelijk te maken bij het aanleggen van een stoep) die kan zien wat er tot een bepaald aantal meters onder de grond ligt. Volgens mij werkt zo'n apparaat op warmte/kleuren.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:28

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:30

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:30

Mistic schreef:
Volgens mij bedoel je zo'n apparaat die eruit ziet als een bodemvlakker (die ze gebruiken om zand gelijk te maken bij het aanleggen van een stoep) die kan zien wat er tot een bepaald aantal meters onder de grond ligt. Volgens mij werkt zo'n apparaat op warmte/kleuren.

Maar die bestaat al lang
Kom strakjes aan dat hoofdstuk toe, en dan zal ik het overschrijven als er iets over instaat. Anyway ik hoop dat er iets gevonden word

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:36

Lusitana schreef:
Carolinef schreef:
zo mega groot is Luz niet, je hebt er het centrum waar de Ocean club is gevestigd en dat ligt misschien800m van het strand met kleine boulevard zodra je eigenlijk het cenrtun uitrijdt in de rinchting van de kust dan zit je gelijk op het platteland met vervallen boerderijtjes, als je Luz uitrijd richting Lagos (waar wij hebben gewoond, op de berg uitkijkend op Luz) zit je gelijk op moderne weg , een Nationale weg soort snelweg maar dan nog net niet, tsja en dan heb je de grootste naastliggend steden wel gehad, rondom is veel berglandschap met her en der n doprje maar waar de toeristen eigenlijk niet komen, op de bij de nationale weg liggende campings na.

luz staat bekend als een engels dorp, er zitten ook meer engelsen met zaken (waaronder Mirage, en de Ocean club) dan dat er portugezen zitten gehuisvesd.

Dank je voor de uitleg. Maar hoe in het zicht ligt die kerk, daar gaat het om? En als gezegd, wat betreft de sociale controle, ik denk niet dat men veel acht slaat op de engelsen en de engelsen ook niet op elkaar.

als ik de juiste kerk voor ogen heb dan ligt deze net buiten het zichtsveld van het toeristische centrum, net daarbuiten tegen de kant aan van de vlaktes richting Sagres, tsja en ach elke engelse toerist ziet er t zelfde uit en valt heus niet meer of minder op dan n ander

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Carolinef op 13-09-07 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:38

Mistic schreef:

Of werken ze met sonar?