Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
trudydejong schreef:Ik heb VVD gestemd.
Jammer dat ze veel kiezers kwijt zijn aan Wilders.
faye schreef:Ik heb op CDA gestemt omdat ik Jp een hele capabele man vind en het programma me het meest aanspreekt. Dus om het geringe verlies (eigenlijk winst na alle kritiek en ontevredenheid) nu een beetje te bagataliseren is wel flauw!
MissJ schreef:trudydejong schreef:Ik heb VVD gestemd.
Jammer dat ze veel kiezers kwijt zijn aan Wilders.
Rechts had zich beter moeten organiseren, ipv zich in allerlei kleine groepjes op te splitsen. En imo heeft de VVD een kardinale fout gemaakt door Rutte aan te stellen als lijsttrekker, ipv Rita.
youngster schreef:Rita is een sterkere persoonlijkheid, maar of zij nu meer stemmen had binnengehaald weet ik zo net nog niet.
Whiz schreef:Als ik zo kijk wat er per gemeente is gestemd dan zie ik dan rond mijn kleine stadje en buursteden. TOch relatief meer links gestemd wordt. Gelukkig.
MissJ schreef:Jawel, dat is al vele malen berekend. Bovendien heeft 64% van de nu getelde VVD stemmers op haar gestemd, ipv op Rutte. Lijkt me een vrij duidelijk signaal.
Mar, spijt van mijn stem op het CDA heb ik ook niet, ik had alleen wel mijn zinnen gezet op een voortzetting van de huidige coalitie, minus D66.
faye schreef:Nou Whiz, waar maak je je dan druk om?
Bovendien maakt Wilders de mensen niet bang, hij benoemt dat wat er momenteel in de wereld aan de gang is schrikbarend is en daar heeft hij gelijk in.
MissJ schreef:Ik vraag me af of de SP nu niet hetzelfde heeft als Fortuyn destijds. Hoeveel zetels zullen ze overhouden over 4 jaar?
Aimee schreef:De SP bestaat sinds 1972 en zit sinds 1994 in de kamer.... lijkt me niet hè....
youngster schreef:Wilders is zo verkeerd nog niet hoor
Ik denk dat hij zeker een groot punt heeft, zeker gezien de afgelopen jaren. Het is gewoon waar, er is een probleem.
En vast niet alle mensen zullen er zo over denken, maar ik ga hierin wel mee met MarianneR.
Ik heb overigens CDA gestemt. Om te verkomen dat PVDA de grootste zou worden.
Pipo schreef:Wilders.............mijn keuze is het niet
Aimee schreef:Weet je... als een autochtoon in Amsterdam Nieuw-West woont en vindt dat er zoveel islamitische buitenlanders zijn die overlast veroorzaken... dan kan ik me best voorstellen dat zo iemand Wilders wat vindt.... maar jij?
MissJ schreef:Ik ook, maar achteraf toch spijt van deze verloren VVD stem.
Justy, ben het met je eens dat beide mannen niet te vergelijken zijn, maar de LPF was een ware hype, en volgens mij is de SP dat op dit moment ook.
Pipo schreef:Ik kan Wilders op geen een punt betrappen wat goed zou zijn