Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Anoniem

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:38

Ik heb op CDA gestemt omdat ik Jp een hele capabele man vind en het programma me het meest aanspreekt. Dus om het geringe verlies (eigenlijk winst na alle kritiek en ontevredenheid) nu een beetje te bagataliseren is wel flauw! Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:39

trudydejong schreef:
Ik heb VVD gestemd.
Jammer dat ze veel kiezers kwijt zijn aan Wilders.

Rechts had zich beter moeten organiseren, ipv zich in allerlei kleine groepjes op te splitsen. En imo heeft de VVD een kardinale fout gemaakt door Rutte aan te stellen als lijsttrekker, ipv Rita.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:39

faye schreef:
Ik heb op CDA gestemt omdat ik Jp een hele capabele man vind en het programma me het meest aanspreekt. Dus om het geringe verlies (eigenlijk winst na alle kritiek en ontevredenheid) nu een beetje te bagataliseren is wel flauw! Haha!

Is het ook. Bovendien vind ik hem veruit de geschikste kandidaat voor het premierschap.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:40

Wilders hoeft van mij niet de grootste partij te worden, maar iemand met zo'n blik vind ik persoonlijk niet verkeerd Bloos
Maar ik ben vrij rechts. Ik ga er wel in mee dat er een hype is. Zowel op SP als op Wilders, al had ik niet verwacht dat hij zoveel stemmen zou krijgen eerlijk gezegd.

MissJ, ik heb geen spijt. Ik heb voorgaande jaren ook op CDA gestemd, ik ben het ook eens met hun partij programma. VVD spreekt mij ook erg aan. Maar nu was het voornamelijk om PVDA van de winst af te houden.

Anoniem

Ben het helemaal met je eens MissJ Haha!

Rutte heeft zoals verwacht gefaald.

youngster

MissJ schreef:
trudydejong schreef:
Ik heb VVD gestemd.
Jammer dat ze veel kiezers kwijt zijn aan Wilders.

Rechts had zich beter moeten organiseren, ipv zich in allerlei kleine groepjes op te splitsen. En imo heeft de VVD een kardinale fout gemaakt door Rutte aan te stellen als lijsttrekker, ipv Rita.

Rita is een sterkere persoonlijkheid, maar of zij nu meer stemmen had binnengehaald weet ik zo net nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:42

Ze had meer rechtse stemmers binnen de VVD gehouden dat zeker!

MissJ

youngster schreef:
Rita is een sterkere persoonlijkheid, maar of zij nu meer stemmen had binnengehaald weet ik zo net nog niet.

Jawel, dat is al vele malen berekend. Bovendien heeft 64% van de nu getelde VVD stemmers op haar gestemd, ipv op Rutte. Lijkt me een vrij duidelijk signaal.

Mar, spijt van mijn stem op het CDA heb ik ook niet, ik had alleen wel mijn zinnen gezet op een voortzetting van de huidige coalitie, minus D66. Haha!

Trudy_dJ

Idd Youngster, dat weet ik ook zo net nog niet!
Ik vind Rutte best wel een goede vent, maar misschien wat te "zacht" voor de VVD.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:43

Whiz schreef:
Als ik zo kijk wat er per gemeente is gestemd dan zie ik dan rond mijn kleine stadje en buursteden. TOch relatief meer links gestemd wordt. Gelukkig.

Ik quote mezelf hier ook maar ff .. ben toch blij dat het hier iets linkser c.q meer solidair is.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 22-11-06 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:43

MissJ schreef:
Jawel, dat is al vele malen berekend. Bovendien heeft 64% van de nu getelde VVD stemmers op haar gestemd, ipv op Rutte. Lijkt me een vrij duidelijk signaal.

Mar, spijt van mijn stem op het CDA heb ik ook niet, ik had alleen wel mijn zinnen gezet op een voortzetting van de huidige coalitie, minus D66. Haha!

Dat percentage had ik nog niet meegekregen Haha!
Zowiezo heeft de VVD het niet slim aangepakt met het kiezen van een lijsttrekker

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:44

faye schreef:
Nou Whiz, waar maak je je dan druk om? Clown

Bovendien maakt Wilders de mensen niet bang, hij benoemt dat wat er momenteel in de wereld aan de gang is schrikbarend is en daar heeft hij gelijk in.

Nee, Wilders maakt mensen niet bang.... mensen zijn al bang gemaakt door Bush en zijn anti-Islam-politiek/oorlogen. Dát is er in de wereld aan de hand.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:46

MissJ schreef:
Ik vraag me af of de SP nu niet hetzelfde heeft als Fortuyn destijds. Hoeveel zetels zullen ze overhouden over 4 jaar?

De SP bestaat sinds 1972 en zit sinds 1994 in de kamer.... lijkt me niet hè....

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:46

Aimee schreef:
De SP bestaat sinds 1972 en zit sinds 1994 in de kamer.... lijkt me niet hè....

Even verder lezen Aimee. Knipoog

Wouter op tv. Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:47

youngster schreef:
Wilders is zo verkeerd nog niet hoor Bloos
Ik denk dat hij zeker een groot punt heeft, zeker gezien de afgelopen jaren. Het is gewoon waar, er is een probleem.
En vast niet alle mensen zullen er zo over denken, maar ik ga hierin wel mee met MarianneR.

Ik heb overigens CDA gestemt. Om te verkomen dat PVDA de grootste zou worden.

Weet je... als een autochtoon in Amsterdam Nieuw-West woont en vindt dat er zoveel islamitische buitenlanders zijn die overlast veroorzaken... dan kan ik me best voorstellen dat zo iemand Wilders wat vindt.... maar jij? Verward

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:48

Wilders heeft niet alleen maar slechte punten Aimee, echt niet. Er is geen enkele partij met enkel slechte punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:49

Hahahahaha die Wouter, wat een pretenties nog, hilarisch. Maar goed, na zijn smoelwerk is mijn avond weer goed Clown

Ach gut Wouter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:50

Wilders.............mijn keuze is het niet Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:52

Pipo schreef:
Wilders.............mijn keuze is het niet Bloos

En toch als ik hem zie heb ik wel een zwak voor hem. Als mijn dochtertje uit de douche komt en haar haren afdroogt heeft ze precies hetzelfde kapsel Clown

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:53

Aimee schreef:
Weet je... als een autochtoon in Amsterdam Nieuw-West woont en vindt dat er zoveel islamitische buitenlanders zijn die overlast veroorzaken... dan kan ik me best voorstellen dat zo iemand Wilders wat vindt.... maar jij? Verward

Omdat ik niet in een stad woon mag ik niet zo denken Verward Beetje vreemd.

Ik had zowiezo niet op Wilders gestemd. Maar hij heeft wel goede punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:55

Ik kan Wilders op geen een punt betrappen wat goed zou zijn Bloos

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:56

Tja, goed.. eerder makkelijk. Te makkelijk. Zo makkelijk werkt het niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:56

MissJ schreef:
Ik ook, maar achteraf toch spijt van deze verloren VVD stem. Bloos
Justy, ben het met je eens dat beide mannen niet te vergelijken zijn, maar de LPF was een ware hype, en volgens mij is de SP dat op dit moment ook.

Je stem is toch niet verloren? Als alle VVD-stemmers zo zouden denken, houdt VVD helemaal niets meer over.

Weet je.... volgens mij is er nooit een hype.... óf als er een hype is, dan wordt die door de politiek zelf in het leven geroepen.
Waarom? Omdat ik denk dat uiteindelijk iedereen hetzelfde wil. Rijke mensen willen ook niet dat arme mensen creperen, arme mensen hebben geen problemen met rijke mensen, iedereen wil een veilig land, iedereen wil goed onderwijs, iedereen wil goede gezondheidszorg, een bloeiende economie.... het probleem is echter dat politieke partijen bepaalde speerpunten kiezen, voor een bepaalde groep opkomen, bepaalde nadrukken legt.... wanneer partijen dan een coalitie vormen, gaan ze hun punten uitwerken en proberen uit te voeren. Wat gebeurt er? Bepaalde zaken worden uit het oog verloren.... bij paars bijvoorbeeld gebrek aan investering in de toekomst, daar wordt vervolgens tegen gestemd want mensen willen dat de vergeten zaken ook behartigd worden. Bij CDA/VVD werd het sociale aspect vergeten, vervolgens komt er een roep om het sociale....
Niet omdat het extreem links moet.... maar omdat het gevoerde beleid niet overeenkwam met wat iedereen wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:58

Toch valt de roep om links wel mee. PvdA en Groen Links verliezen, VVd verliest aan rechts. In mijn ogen is het gewoon iets verschoven over de partijen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:58

Pipo schreef:
Ik kan Wilders op geen een punt betrappen wat goed zou zijn Bloos

Als ik kijk naar de standpunten van Wilders (en echt niet alleen op het gebied van moslims) dan vraag ik me oprecht af hoe iemand die lijst kan bekijken, om vervolgens te denken: 'Ja, in zo'n samenleving wil ik wel leven'... VVD en CDA zijn echt mijn partijen niet maar ik kan me er nog iets bij indenken. Wilders snap ik gewoon niet, met de beste wil van de wereld niet.

Maar goed, dat is heel persoonlijk natuurlijk Haha!