Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joltsje schreef:Wat betreft PVV stemmen, dat mag gewoon. Ik denk ook dat zij de grootste worden. De schaamte is er af. En ik vind het dus ook stom dat ze gelijk worden uitgesloten door veel partijen. Als Nederland PVV stemt, dan hebben ze t recht om in de regering te komen vind ik. Dan kunnen se wel zeggen, dat willen we niet, masr volgens mij heb je niet zoveel te willen. Nederland is democratisch en als dat pvv is, dan is dat PVV
Jildau schreef:
Joltsje schreef:Zelfs als ze, grondwettelijk gezien, programma onderdelen überhaupt niet eens waar kunnen maken?Hier heel lang getwijfeld. Eerst over alles. CDA en D66 vind ik nu erg fijn.
Wat eerder ook al gezegd, ik wil graag politici in de 2kamer. Dacht ik eerst anders over (we moeten eens wat anders als al dat meegewaai), maar dat was geen succes afgelopen regeerperiode. Sommige partijen zijn ineens zo groot dat er mensen in de kamer komen die niet weten hoe ze dat moeten doen, laat staan een minister post.
Bij de stemwijzer was de CDA het dichtste bij, dus die gestemd
Wat betreft PVV stemmen, dat mag gewoon. Ik denk ook dat zij de grootste worden. De schaamte is er af. En ik vind het dus ook stom dat ze gelijk worden uitgesloten door veel partijen. Als Nederland PVV stemt, dan hebben ze t recht om in de regering te komen vind ik. Dan kunnen se wel zeggen, dat willen we niet, masr volgens mij heb je niet zoveel te willen. Nederland is democratisch en als dat pvv is, dan is dat PVV
Elisa2 schreef:Ik hoop oprecht dat andere partijen, wat dit standpunt betreft, toch standvastig blijvenVergeet niet dat het ook een tactiek kan zijn om te zeggen de PVV uit te sluiten zodat mensen er niet op gaan stemmen omdat ze bang zijn hun stem weg te gooien..
Even los van dat sommige partijen niet meer met Wilders willen werken waar ik best begrip voor kan hebben gezien zijn gedrag.
Maar mocht de PVV de grootste worden dan ben ik wel benieuwd wie er nog bijdraait mocht dat aan de orde komen.
Elisa2 schreef:Als Timmermans en Wilders zouden moeten samenwerken wordt het 1 bak ellende dus beter van niet lijkt me. Ergerde me ook echt aan die twee tegen elkaar.
Maar inderdaad, hoe ze met elkaar omgaan kan nooit een fijne samenwerking worden. In de debatten worden natuurlijk altijd enorm verschillen benadrukt, terwijl er ook echt wel overeenkomsten zijn. Alleen soms niet voldoende om samen een coalitie te vormen. Elisa2 schreef:MarlindeRooz schreef:Ik denk dat de VVD mee alles en iedereen mee gaat draaien.
Ja en CDA wellicht ook wel.