Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:51

Dit is niet om de persoon Mark Rutte, maar om het feit dat een persoon (Pieter Omtzigt) die zo belangrijk is voor de kamer (dat is wel duidelijk gezien zijn actieve rol bij o.a. de toeslagenaffaire, malta-affaire etc.) weggewerkt moet worden uit de kamer, omdat hij erg lastig is voor het kabinet (en ook voor zijn eigen partij). Dat is een aanval op het gehele fundament van de democratie. Het wegwerken van de lastige mensen, waar bijna 350.000 mensen op hebben gestemd, dat kán niet de bedoeling zijn. Vervolgens had het kunnen gebeuren dat er werd gezegd ‘Ja, Pieter wil zelf een andere functie’ of zoiets, maar nee, dat is niet zo. De verkenners treden af, en niemand mag er iets over zeggen. Dat is niet democratisch, en dát is het probleem. Rutte is daar direct verantwoordelijk voor, en daarom zit de kamer nu in deze crisis.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:52

Want een ministerpost overwegen te geven is wegwerken :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:00

Femke_Tweety schreef:
App die ik net naar een vriend stuurde.

Dit vind ik ervan, en nu eens niet op mijn gebruikelijke politiek voorzichtige bokt-toon:

--

Jup.

In dit geval meen ik dit echt:

Arme Rutte.

De grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog al een jaar lang zo goed mogelijk (echt niet perfect, maar wel zo goed mogelijk) het hoofd bieden.
Tegelijkertijd een cabinetsval en campagne en verkiezingen.

En nu omdat hij ergens als een soort gedachtensprong gezegd heeft dat Omtzigt misschien wel oké als minister zou zijn, als zijsprongetje notabene in een gesprek over heel andere dingen, waarbij dat helemaal geen eis was of echt doordachte wens, en óók nog niet eens een of andere lowlife k#t functie,

Daar krijgt hij nou gezeik over??

Kunnen we alstjeblieft gewoon een land gaan regeren in plek van gezeik over een persoonlijke notitie van een mogelijke invulling van wat iemand anders niet eens in die context gezegd heeft...

Echt hoor.

Ik zet het zo wel aan.

Helemaal mee eens, zei ongeveer hetzelfde net aan tafel. Alleen zei niemand iets terug. :')

Femke_Tweety

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:02

Vriend appt net terug dat het haast 1 april lijkt... :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:03

Met je eens hoor Femke.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:06

IMANDRA schreef:
Tja, toch bepaald de meerderheid het beleid. Gelukkig zijn die extreme partijen niet in de meerderheid.

Maar hoe heeft hij het staatsrecht geschonden dan?

De hele middag gaat het over waarin Rutte te kort schiet. Daarnaast hoe hij de wet gewoon naast zich neer legt wanneer het hem uit komt.

https://www.nederlandsegrondrechten.nl/ ... t-grondwet

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:07

Femke_Tweety schreef:

Dit vind ik ervan, en nu eens niet op mijn gebruikelijke politiek voorzichtige bokt-toon:

--

Jup.

Arme Rutte.

De grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog al een jaar lang zo goed mogelijk (echt niet perfect, maar wel zo goed mogelijk) het hoofd bieden.

En nu omdat hij ergens als een soort gedachtensprong gezegd heeft dat Omtzigt misschien wel oké als minister zou zijn, als zijsprongetje notabene in een gesprek over heel andere dingen, waarbij dat helemaal geen eis was of echt doordachte wens, en óók nog niet eens een of andere lowlife k#t functie,

Kunnen we alstjeblieft gewoon een land gaan regeren in plek van gezeik over een persoonlijke notitie van een mogelijke invulling van wat iemand anders niet eens in die context gezegd heeft...

Echt hoor.

Ik zet het zo wel aan.

Helemaal met bovenstaande eens!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:09

Femke_Tweety schreef:

--

Jup.

Arme Rutte.

Echt hoor.

Ik zet het zo wel aan.

Zelf denk ik meer aan de arme mensen die na 10 jaar Rutte amper te vreten hebben. En de mensen die helemaal kapot zijn gemaakt bij de toeslagenaffaire. Met Rutte hoef je geen medelijden te hebben. Hij heeft dit aan zichzelf te wijten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:11

Femke_Tweety schreef:

--

Jup.

Arme Rutte.

Echt hoor.

Ik zet het zo wel aan.

Goed gezegd!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:17

IMANDRA schreef:
Want een ministerpost overwegen te geven is wegwerken :')

Volgens mij ging het erom dat je als minister minder kan ondernemen. Je kunt dan geen dossiers boven tafel laten komen. Dat heb ik ergens gehoord maar correct me if i'm wrong

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:19

Femke_Tweety schreef:

--

Jup.

Arme Rutte.

Echt hoor.

Ik zet het zo wel aan.

Ik kan me hier prima in vinden.
En ik heb niet op Rutte gestemd.

Ze buitelen over elkaar, om alsnog punten te scoren. Of straks om wat te kunnen eisen bij de formatie of bij het grote publiek te scoren.

Ik hoor net Pechtold zeggen, dat het niet zo gek is dat Rutte op dat moment iets zou hebben vergeten. Hij kwam net uit een langdurige Europese vergadering, werkt ruim 80 uur per week en staat al een jaar onder grote druk door de Corona-crisis.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:21

Ik heb nog nooit VVD of Rutte gestemd.

Eerder een andere politieke hoek zelfs.

Maar ik vind wat hier gebeurt echt te vergelijken met eennstel piranha's dat bloed ruikt, en zelf hopen er iets uit te halen.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 01-04-21 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:22

Ik ook niet.
Ik ook.
;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:22

Dit is niet vergeten door Rutte, hij zit de boel gewoon schaamteloos te gaslighten.
Als Rutte aanblijft schaadt dat het vertrouwen in de politiek. De VVD heeft gewoon een nieuwe lijsttrekker/fractievoorzitter nodig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:30

Citaat:
Ik hoor net Pechtold zeggen, dat het niet zo gek is dat Rutte op dat moment iets zou hebben vergeten. Hij kwam net uit een langdurige Europese vergadering, werkt ruim 80 uur per week en staat al een jaar onder grote druk door de Corona-crisis.

Naar mijn idee lopen er twee zaken door elkaar.

Menselijkerwijs ben ik het eens met Pechtold. 'Vergissen is menselijk' en de baan van Rutte is loeizwaar.
Wat dat betreft: alle begrip.

Maar begrip is geen instemming.

Begrip of niet : staatsrechtelijk vind ik het ten minste een motie van afkeuring waard,
en er ligt een motie van wantrouwen.
... het draait tenslotte om vertrouwen.
Alle begrip als de crises de mens Mark Rutte te zwaar blijken,
maar ten zake is het feit dat hij in zijn positie het vertrouwen van de Kamer moet hebben. Met al dat geheugenverlies is dat aan het wankelen.

Dat is geen pesterij of proberen ergens een slaatje uit te slaan.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:31

Ik kan er met mijn pet echt niet bij dat er nog mensen trappen in het zoveelste Ohh dat kan ik mij niet herrineren puntje van rutte.
Damn dan heb je echt een betonnen blok voor je toeter of je hebt een net zo goed geheugen als Rutte.

Beschamend en gevaarlijk dat die man nog steeds mp genoemd word. Dit heeft hij zeker na de toeslagen affaire helemaal verkloot. En nu zijn er nog meer Niet herrineringen naar boven. Bah bah bah

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:35

Er hebben bijna 2 miljoen mensen op Rutte gestemd (naast de andere VVD stemmen), blijkbaar zijn best wat mensen die jouw mening niet delen, Daks?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:37

Ehm, we praten over nieuw geheugenverlies.
Geheugenverlies van NA de verkiezingen - dus het is wat ingewikkeld om
van al die mensen die stemden op het bovenste vvd-hokje
nu direct steun aan 'de Rutte van vandaag' toe te dichten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:38

Maar wel na de toeslagenaffaire dir constant er bij gehaald blijft worden in deze.
Daar hebben de kiezers zich over uit kunnen spreken. Met een duidelijke boodschap

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:39

Daks noemt ook de toeslagenaffaire en die was toch echt voor de verkiezingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:39

Ann schreef:
Er hebben bijna 2 miljoen mensen op Rutte gestemd (naast de andere VVD stemmen), blijkbaar zijn best wat mensen die jouw mening niet delen, Daks?

Ik denk dat er ook best 'n hoop niet politiek betrokken mensen op Rutte hebben gestemd om het leiderschap tijdens de coronacrisis. Hij is het vaakst met z'n kop op tv, hij heeft charisma/uitstraling, dus dat levert hem natuurlijk ook stemmen op.

Vraag me af hoe de peilingen zouden zijn als er nu verkiezingen zouden worden gehouden. Dat lijkt me wel interessant. Denk dat VVD nog steeds als grootste uit de bus zou komen, maar toch wel minder groot dan het nu is. En dat Rutte minder voorkeursstemmen krijgt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:40

elnienjo schreef:
Ann schreef:

Ik denk dat er ook best 'n hoop niet politiek betrokken mensen op Rutte hebben gestemd om het leiderschap tijdens de coronacrisis. Hij is het vaakst met z'n kop op tv, hij heeft charisma/uitstraling, dus dat levert hem natuurlijk ook stemmen op.

Vraag me af hoe de peilingen zouden zijn als er nu verkiezingen zouden worden gehouden. Dat lijkt me wel interessant. Denk dat VVD nog steeds als grootste uit de bus zou komen, maar toch wel minder groot dan het nu is. En dat Rutte minder voorkeursstemmen krijgt.

Dat is niet anders voor een FvD die het gros van zijn stemmen te danken heeft aan complotwappies.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:46

Femke_Tweety schreef:
Maar ik vind wat hier gebeurt echt te vergelijken met eennstel piranha's dat bloed ruikt, en zelf hopen er iets uit te halen.

Dat is het ook wel. Toch zal ik wel blij zijn als Rutte het veld zou ruimen. Zijn machtspolitiek begint toch wel zorgelijk te worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:49

Er zijn zoveel schuldigen aan die Toeslagen-affaire, die is al gestart voordat Rutte MP is.
Dat kan je niet blijven aandragen. De kiezers hebben gesproken.

Ik vraag me af, wat is de rol van het CDA geweest in dit hele gebeuren. Omtzigt is niet populair binnen het CDA, maar door zijn vele voorkeurstemmen, kan CDA geen kant meer op.

Ik ben echt benieuwd als Rutte verdwijnt, wie dan de kar gaat trekken bij de VVD en vooral wie wordt MP. Zeker met de huidige Corona-crisis moet je een hele ervaren politicus hebben.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:51

Ik vraag me serieus af wie hem zou kunnen vervangen bij de VVD als MP? Kan zo direct niet iemand noemen...