Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:26

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:
@cer ik begreep gewoon oprecht niet wat je daar mee bedoelde?

Oh dat iemand iets zei over dat de demo niet door mocht gaan, toen schreef ik dat dat wel mocht alleen niet met autos op het gras, en toen schreef jij 'het gaat dus echt om auto's op het gras'...en toen dacht ik 'ja, dat schreef ik toch net :') ' en dan is het een standaardgrapje om dan te zeggen 'that's what he/she said' zo van, ja dat zei ik net :')

Dat had ik niet begrepen en ik heb heel traag internet dus ik had dat dus gewoon niet gezien. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:26

Ik ben gecorrigeerd... margrathea heeft gelijk :oo :')

Edit: ik kan er iets van maken over parkeren.. dan zou ik mezelf er nog uit kunnen kletsen :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 13:34

Electra63 schreef:
mvdende schreef:
Dat er geen grote wagens op het gras mogen is natuurlijk te begrijpen.

En ergens vind ik nog steeds dat er zolang er geen evenementen georganiseerd mogen worden, demonstraties ook niet toegestaan mogen zijn.

Ik had alleen begrepen dat er helemaal niet gedemonstreerd mocht worden door de kermis exploitanten.

Jij vond die 1,5-meter-afstand toch sowieso onzin?
Uit eerdere discussies heb ik wel onthouden, dat jij je ook niet aan alle richtlijnen en regels hebt gehouden ;).

Ik ben geen heilig boontje, maar ik probeer me wel aan de 1,5 meter afstand te houden.

Alleen jammer dat ik vervolgens voor Koerva wordt uitgescholden in de supermarkt als ik vraag aan de man achter me om zich óók aan de 1,5m te houden.

Ik doe echt mn best, maar merk hier in de supermarkt bijvoorbeeld dat steeds meer mensen zich niet aan de 1,5m houden.

Ik ben één keer met de trein weg geweest eind maart en afgelopen weekend één keer met de bus en tram.
En dat is nog steeds niet verboden.

Verder houdt ik me best prima aan de regels hoor. Leuk is anders ja, maar ik denk dan niemand deze regels erg grappig vind.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:47

Kurva betekend gewoon verdomme he, een pool die hard zn teen stoot roept ook kurva

Cer

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:49

Dan is het nog een beetje onterecht LM...
als ik iemand vraag afstand te houden, en die zegt vervolgens tegen mij "Verdomme" denk ik ook 'ga je lekker'..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:53

Ik bedoel meer dat het niet persoonlijk is in de trant van poedersuiker oid

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:53

Cer schreef:
_Penotti schreef:
Zelf vind ik beide nu niet oke.
Maar als het ene mag, mag het andere ook.
Of allemaal niet.
2 maten heet dat toch?

Penotti, hou nou es op met dat gezever ... of ga door, moet je zelf weten, maar word je zelf niet een beetje moe van je negatieve insteek.. jij hebt toch ook google? Zoek t even op anders :+

Ze MOGEN wel en ze zijn er ook. Ze mogen niet met al die autos op het gras van het malieveld..
Of dat er 5000 mensen staan of dat er 500 vrachtwaggels staan... das nogal een verschil..
Er mochten een bepaald aantal autos naast t malieveld staan, en die staan er nu..

Wat heb jij een fijne manier van communiceren :j +:)+

_Penotti schreef:
Ze worden nu toch tegen gehouden? Of althans een heel groot deel. Die komen niet aan de 5000.

LadyMadonna schreef:
Kurva betekend gewoon verdomme he, een pool die hard zn teen stoot roept ook kurva

Nou dat bedoelen ze toch echt niet als ze dat zeggen.
https://www.betekenis-definitie.nl/Kurva

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:56

_Penotti schreef:
Wat heb jij een fijne manier van communiceren :j +:)+

In dit geval niet... maar ik vind het gewoon jammer dat je zo negatief bent..

_Penotti schreef:
Ze worden nu toch tegen gehouden? Of althans een heel groot deel. Die komen niet aan de 5000.

Ze worden met pendelbussen vervoerd... geen idee hoeveel mensen het worden uiteindelijk.
De (vracht)autos mogen het malieveld niet op, de mensen wel..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:59

Misschien dat ze nu met pendelbussen worden vervoerd, heb nu geen krant meer gekeken.
Maar toen ik dat poste stond er op het AD dat ze tegen werden gehouden door de ME, geen verdere toevoeging.

Dus negatief of was het gewoon een feit?!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:04

mvdende, je bent gewoon uitgescholden voor moerbijboom... :+

Inmiddels staan er bijna 100 voertuigen op het Malieveld las ik.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:06

Haha, ja die stond er ook bij :+
De enige die zo te zen was, de rest heeft censuur geloof ik :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:07

Ligt eraan of het Hongaars was.... die vond ik wel op google translate..
Verdomme in het Pools wil niet op google translate :')
Maar goed, ik zou het gewoon bij Moerbijboom houden :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:09

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:16

Blue_Eyes schreef:
mvdende schreef:
En ergens vind ik nog steeds dat er zolang er geen evenementen georganiseerd mogen worden, demonstraties ook niet toegestaan mogen zijn.

Dat kan je wel vinden, maar het recht op demonstreren staat gewoon in de grondwet. Het recht op kermissen en festivals niet.

Maar in de grondwet staat ook het recht op vergadering. Alleen rechten komen met plichten en dat geldt ook voor grondrechten. En zo'n plicht wordt in dit geval aan die rechten gehangen, namelijk de plicht om de volksgezondheid te bewaren. Dat betekent dat je wel mag demonstreren maar dat je dan aan een aantal voorwaarden moet voldoen en het betekent dat je je op dit moment niet mag vergaderen voor een festival.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:21

Misschien kunnen we er op wachten dat een festival zich zich demonstratie gaat noemen met artiesten.
Wat vakjes op het gras kleurt en dan mag het wel doorgang hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:38

LadyMadonna schreef:

Nou dat bedoelen ze toch echt niet als ze dat zeggen.
https://www.betekenis-definitie.nl/Kurva[/quote]

Goh, weer wat geleerd. Heb een Poolse collega gehad en die riep het te pas en te onpas, vooral als iets niet lukte of het kopieermachine vast liep ofzo

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:31

Las dat de kermisexploitanten de snelweg hadden geblokkeerd. Juist ja... was even vergeten dat je dan sneller je zin krijgt in Nederland :+

Ik ben echt de eerste die weer staat te juichen als concerten en festivals weer van start gaan (er zijn mij zo'n 10 festivals en 6-8 concerten door de neus geboord tot dusver, om maar te zwijgen over kleinere feesten op plekken die bijvoorbeeld de omzet van Koningsdag of Bevrijdingsdag echt nodig hebben) maar als je echt het verschil niet snapt tussen een protest tegen racisme en een festival denk ik dat we nog een lange weg te gaan hebben :o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:35

Magrathea schreef:
Las dat de kermisexploitanten de snelweg hadden geblokkeerd. Juist ja... was even vergeten dat je dan sneller je zin krijgt in Nederland :+

Ik ben echt de eerste die weer staat te juichen als concerten en festivals weer van start gaan (er zijn mij zo'n 10 festivals en 6-8 concerten door de neus geboord tot dusver, om maar te zwijgen over kleinere feesten op plekken die bijvoorbeeld de omzet van Koningsdag of Bevrijdingsdag echt nodig hebben) maar als je echt het verschil niet snapt tussen een protest tegen racisme en een festival denk ik dat we nog een lange weg te gaan hebben :o

Natuurlijk is er een wezenlijk verschil. Er is alleen ook 1 overeenkomst: veel mensen op 1 plek.

Voor mij is het stille hoop dat het gauw weer mag, misschien ook wel dankzij de protesten :x

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:36

O zeker, ik ook! Maar zeggen dat je je festival dan maar een demonstratie moet noemen vind ik erg kinderachtig

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:37

Magrathea schreef:
O zeker, ik ook! Maar zeggen dat je je festival dan maar een demonstratie moet noemen vind ik erg kinderachtig

Ja, wel mee eens.

Ik hoorde ook dat een zanger in een vliegtuig gaat optreden zodat er meer mensen mogen komen :roll:.
Leuk bedacht, maar ik heb zelf niet zoveel met dat gedoe om onder de regels uit te komen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:42

dat zal "die" zanger geweest zijn die het als ludieke actie onder de aandacht wilde brengen en het niet werkelijk gaat doen..
Maar misschien is er nog een andere zanger die het wel gaat doen ..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:44

Cer schreef:
dat zal "die" zanger geweest zijn die het als ludieke actie onder de aandacht wilde brengen en het niet werkelijk gaat doen..
Maar misschien is er nog een andere zanger die het wel gaat doen ..

Oh excuses, ik heb het over dezelfde schijnbaar.
Gevaarlijk zulke grapjes :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 15:57

Niobe schreef:
Magrathea schreef:

Natuurlijk is er een wezenlijk verschil. Er is alleen ook 1 overeenkomst: veel mensen op 1 plek.

Voor mij is het stille hoop dat het gauw weer mag, misschien ook wel dankzij de protesten :x

En toch, al was het een demonstratie tegen het doden van muggen met een elektrische vliegenmepper....

Een demonstratie is een demonstratie en daar moet één lijn in getrokken worden.

Niet Jantje wel en Pietje niet.

Of het mag (met strikte 1,5m regels) of het mag níét!

Het is niet aan de politiek (En ons) om te gaan bedenken welk protest er zwaarder weegt.... Want voor de kermisexploitanten zal hun demonstratie het aller zwaarste wegen en voor de BLM groep is dat natuurlijk hún demonstratie.

Er lijkt tot nu toe wel één verschil te zijn: de kermisexploitanten houden zich wél aan de 1,5m regels en de demonstratie op de Dam (en andere misschien ook) niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:59

Maar je vergeet nu al die andere demonstraties die wel goed gingen!
Van de misstanden op de Dam lijkt geleerd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:00

Maar de kermisexploitanten mogen toch gewoon protestren? Ik snap je probleem niet?... ze mogen alleen niet met al hun wagens het malieveld op.