Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Net dus wat jij ook doet door te claimen dathet wel had gekund Shadow. Ik zie dat echt anders.
enzino schreef:Interessant artikel, Enzino. Snoeiharde, maar naar mijn idee behoorlijk adequate analyse van het hedendaagse Amerika, naar aanleiding van de coronacrisis. Waarbij tevens helder aangegeven wordt waarom de teloorgang van Amerika als toonaangevende wereldmacht en rolmodel zulk slecht nieuws is voor de rest van de wereld.
Karl66 schreef:Shadow0, er is een hele tak van wetenschap aan gewijd, waardoor we weten dat het zo niet werkt, geschiedenis.
Shadow0 schreef:Maar jawel, het doet er wel degelijk toe. Wat er namelijk gebeurt rondom Trump is dat ons idee van normaal en haalbaar erodeert. Wat 6 jaar geleden (!!) nog heel normaal leek, een internationale infrastructuur opzetten om ziekten snel op te sporen en daar snel op te handelen, zodat ze mogelijk gestopt kunnen worden voor ze uitgroeien tot een alomspannende pandemie, is nu zover weg dat er gedaan wordt alsof IK met een raar idee kom.
elnienjo schreef:Wat heeft dat in godsnaam met Trump te maken?
Citaat:Moet je zien wat voor puinhoop Nederland er van gemaakt heeft: de IC-zorg wegbezuinigd, niet voldoende beschermingsmiddelen op voorraad en wat we hadden nog heel dom naar China gestuurd.
Citaat:Van Trump kun je veel negatiefs zeggen, maar een pandemie tegenhouden zonder dat je een dictatuur bent, is godsonmogelijk.
Ailill schreef:Precies, ik denk dat dit de wederzijdse boodschap is. Dan snap ik het niet zo goed waarom mensen nu wel zo over Shadow vallen, terwijl ze feitelijk hetzelfde wil zeggen als wat ik zeg (en daar vervolgens een oorzaak aan hangt, die misschien niet juist is).
Karl66 schreef:Omdat Shadow0 iets heel anders dan jou zegt. Zij zegt dat met een andere president in de VS de pandemie wereldwijd gestopt had kunnen worden voor het een pandemie werd en dat het dus de schuld van Trump is dat we een pandemie hebben.
Karl66 schreef:Maar dat slaat natuurlijk nergens op, het kwam vanuit China/Azië via het zuiden Europa binnen en is van daaruit naar, onder andere, de USA gegaan.Ailill schreef:Precies, ik denk dat dit de wederzijdse boodschap is. Dan snap ik het niet zo goed waarom mensen nu wel zo over Shadow vallen, terwijl ze feitelijk hetzelfde wil zeggen als wat ik zeg (en daar vervolgens een oorzaak aan hangt, die misschien niet juist is).
Omdat Shadow0 iets heel anders dan jou zegt. Zij zegt dat met een andere president in de VS de pandemie wereldwijd gestopt had kunnen worden voor het een pandemie werd en dat het dus de schuld van Trump is dat we een pandemie hebben. En als er dan uitgelegd wordt waarom die aanname niet klopt, verdraait ze die uitleg, zodat ze hem kan ridiculiseren, om op die manier te proberen nog steeds gelijk te krijgen.
Maar zoals nu al een paar keer gezegd, dat is behoorlijk oftopic.
elnienjo schreef:De gemiddelde president zou het lidmaatschap van de WHO waarschijnlijk niet hebben opgezegd en geen onzin hebben lopen uitkramen over chloroquine, maar dat is het dan ook wel. Fouten hebben ze allemaal wel gemaakt omdat het lastig is om 'n balans te vinden tussen gezondheid en economie.
bigone schreef:elnienjo schreef:De gemiddelde president zou het lidmaatschap van de WHO waarschijnlijk niet hebben opgezegd en geen onzin hebben lopen uitkramen over chloroquine, maar dat is het dan ook wel. Fouten hebben ze allemaal wel gemaakt omdat het lastig is om 'n balans te vinden tussen gezondheid en economie.
Nou! Hij heeft wel veel meer gedaan, ontkennen dat het een probleem kon worden, grenzen openlaten, is maar een griepje , hij is nog erger dan Bolsanaro, enigste verschil is dat Trump nog geen Corona heeft gehad maar verder?? Gaat vanzelf weg in April, maak je niet druk, scholen moeten open, in het ergste geval 60. 000 doden , nou vind het nog al wat .