Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:07

mysa schreef:
Waarom zou de manier waarop ons voedsel geproduceerd wordt geen punt op de politieke agenda kunnen zijn en immigratie of arbeidsomstandigheden of de hoogte van uitkeringen wel?

Sterker nog. Het is zelfs een punt op de politieke agenda. Daarom is het juist belangrijk ook vanuit de tegenpartij om aan te tonen hoe bepaalde argumenten tot stand komen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 21:18

De manier hoe voedsel word geproduceerd hoort imo bij het kopje klimaat.

Wel of geen vlees of dierlijke producten consumeren heeft los van dat je de dieren er mee helpt geen baat voor ons als maatschappij zijnde, hoe stom dat ook klinkt. Daarom vind ik het iets wat niet in de politiek thuis hoort.

Ineke2

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:22

Nou dat is iets te zwart wit gesteld Shaggy.
De manier waarop het geproduceerd word is wel een politiek punt en niet alleen vanwege het klimaat.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 21:45

Ineke2 schreef:
De manier waarop het geproduceerd word is wel een politiek punt en niet alleen vanwege het klimaat.

Weet ik, ik vind het alleen los van het klimaat niet iets wat per se thuis hoort in de politiek.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:56

Shaggy09 schreef:
Ineke2 schreef:

Weet ik, ik vind het alleen los van het klimaat niet iets wat per se thuis hoort in de politiek.

Aangezien andere mensen het wel tot een discussiepunt hebben gemaakt in de politiek voel ik me als tegenstander van hun opvattingen geroepen om daar op te reageren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:00

Jildau schreef:
Ja en dan is probleem twee dat ik vind dat geloof en politiek gescheiden moeten zijn. Heeft niks met elkaar te maken vind ik dus dat is een principe dingetje.

Snap ik helemaal. Heb ik ook.

Alleen ik denk niet dat FvD iets anders gaat doen dan de VVD op dit vlak.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:02

Ik haal Gandhi nog maar eens aan: 'De mate van beschaving van een samenleving is te zien aan de manier waarop ze dieren behandelt' (vrij naar Gandhi hoor, ik weet het niet letterlijk meer) Maar wat mij betreft dus wel iets waar ook bindende afspraken over gemaakt moeten worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:46

Ik stemde voorheen PVDD, daarna VVD en heb nu FVD gestemd. Waarom? Omdat ik dat opdringerige klimaat gedoe van de linkse partij een beetje zat geworden was.
Rutte heeft mij flink teleur gesteld de laatste 2 jaar en de PvDD vind ik ook een belachelijke vertoning.

Heb mijzelf voor genomen om vanaf dat ik 50 ben op een senioren partij te gaan stemmen. :D

Enyway, ik Ben geen tokkie en al helemaal niet extreem rechts maar wil een tegengeluid laten horen op de reeds gevestigde grote eerdergenoemde partijen. En met mij denk ik heel veel Nederlanders die er net zo over denken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:53

Popstra schreef:
maar wil een tegengeluid laten horen op de reeds gevestigde grote eerdergenoemde partijen. En met mij denk ik heel veel Nederlanders die er net zo over denken.

Dit hoor ik idd vaak als reden.
Mensen blijken dus niet zozeer vóór Thierry te stemmen, maar vooral tégen het huidige kabinet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:22

Maar is het niet veel slimmer om te stemmen waar je voor bent in plaats van waar je tegen bent? Kijk naar het VK, daar stemden ze tegen de EU en nu zijn ze al drie jaar aan het bakkeleien waar ze eigenlijk voor zijn. Het is veel belangrijker om te weten waar je naar toe wilt dan te weten waar je niet naar toe wilt, daar kan je namelijk geen koers op uitzetten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 23:26

Ja dat ook vooral denk ik.
En als je dan tussen Wilders (een man die al jaren zwaar negatief in de media verschijnt) of Baudet (een nieuw gezicht waar ben nog niet veel van af weet maar op een frissere manier pvv ideeën erkent) 'moet' kiezen om tegengeluid te laten horen dan word er dus eerder op de FvD gestemt. Dat denk ik tenminste.

Ik vind de FvD als partij ook niet verkeerd maar vind Baudet echt een heel naar mannetje.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:31

En hoe vinden jullie Hiddema dan? Die kan ik wel pruimen. Helemaal als hij t.o Peter R de Vries zit :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 00:01

Ik heb me nooit echt in Hiddema verdiept. Hij lijkt me wel sympathieker dan Baudet, en minder gevaarlijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:14

Popstra schreef:
Ik stemde voorheen PVDD, daarna VVD en heb nu FVD gestemd. Waarom? Omdat ik dat opdringerige klimaat gedoe van de linkse partij een beetje zat geworden was.
Rutte heeft mij flink teleur gesteld de laatste 2 jaar en de PvDD vind ik ook een belachelijke vertoning.

Heb mijzelf voor genomen om vanaf dat ik 50 ben op een senioren partij te gaan stemmen. :D

Enyway, ik Ben geen tokkie en al helemaal niet extreem rechts maar wil een tegengeluid laten horen op de reeds gevestigde grote eerdergenoemde partijen. En met mij denk ik heel veel Nederlanders die er net zo over denken.

Opdringerige klimaat gedoe? Ik vind dat zo’n stomme benaming. Met klimaatverandering is het al 5 voor 12 geweest, we moeten samen met andere landen actie gaan ondernemen anders gaan we in de toekomst grote problemen krijgen. En je stemt er dus voor om nu het ‘opdringerige klimaat gedoe’ te negeren zodat we later alleen nog maar meer problemen krijgen?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 00:25

Please niet weer de klimaat discussie :') Die komt echt mijn neus uit. Iedereen kiest waar die voor kiest of dat nou voorkomt uit feiten of een mening.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:42

Hele klimaatakkoord is de strengste van de hele wereld, investering tot 2030 vergt in 11 jaar tijd dik 30 miljard euro, 3 miljard per jaar, grotendeels door de staat via subsidie die uit de schatkist en dus uit onze portemonnee komen en dan nog word niet de hoeveelheid megaton CO2 reductie gehaald.
We moeten zeker naar CO2 reductie streven maar jongens, onze ouden en zieken creperen want op alles is de laatste jaren bezuinigd maar voor het klimaat is wel drie tot vier miljard per jaar beschikbaar? Los van de hele discussie, ik vind het een verkeerde keuze/manier.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 02:06

bigone schreef:
Hele klimaatakkoord is de strengste van de hele wereld, investering tot 2030 vergt in 11 jaar tijd dik 30 miljard euro, 3 miljard per jaar, grotendeels door de staat via subsidie die uit de schatkist en dus uit onze portemonnee komen en dan nog word niet de hoeveelheid megaton CO2 reductie gehaald.
We moeten zeker naar CO2 reductie streven maar jongens, onze ouden en zieken creperen want op alles is de laatste jaren bezuinigd maar voor het klimaat is wel drie tot vier miljard per jaar beschikbaar? Los van de hele discussie, ik vind het een verkeerde keuze/manier.

Heel eerlijk? Beter dan niks. Ik ben geen econoom: ik weet niet welke maatregelen effectief gaan zijn en ook nog redelijkerwijs in te stellen. Daar vertrouw ik de regering op, die laten alles ook doorberekenen.

Maar het alternatief, dus FvD die zijn mening doordrukt, en 0,0 doen aan klimaat? Dan tast ik liever wat dieper in mijn portemonnee. Beter zou zijn als idd ook de andere groepen goed onderhouden worden, dat daar ook geld voor apart wordt gezet, laat ik daar duidelijk over zijn. Maar beter een (te) dure maatregel, dan helemaal niks.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 07:06

De reden dat er nu in korte tijd veel moet gebeuren is júist dat we jarenlang helemaal níks hebben gedaan voor het klimaat. Wij bungelen juist ergens onderaan als het gaat om verduurzaming.
En daar kun je groen links en andere linkse partijen niet de schuld van geven. Dat komt door het huidige kabinet. Als het kabinet jaren geleden al veel linkser zou zijn geweest dan waren al die maatregelen veel geleidelijker en minder extreem ingevoerd.. maar nu moeten we gewoon flink aan de bak om andere landen bij te kunnen blijven en de doelen te kunnen halen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:34

Shaggy09 schreef:
Ik heb me nooit echt in Hiddema verdiept. Hij lijkt me wel sympathieker dan Baudet, en minder gevaarlijk.

Hidema vind ik net zo’n naar mannetje en net zo gevaarlijk.

Maar ik snap het hele rechts extremistische conservatieve gedachtegoed ook niet. Ik heb daar echt niets mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:37

Hiddema vind ik veel enger want die is nog raadselachtiger in zijn uitspraken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:28

Popstra schreef:
En hoe vinden jullie Hiddema dan? Die kan ik wel pruimen. Helemaal als hij t.o Peter R de Vries zit :')

Intelligenter dan de gehele fractie van sommige andere partijen bij elkaar en onsympathiek.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:37

bigone schreef:

Dat vind ik nu inderdaad een punt waar de progressief linkse partijen naar mijn mening toch net iets te weinig oog hebben. Het staat wel in de agenda een betere zorg en opkomen voor de zwakkeren. Het gaat in de eerste plaats alleen maar over klimaat. Ik heb SP gestemd omdat naar mijn mening deze thema's net iets beter uit de verf komen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:40

Loretta schreef:
bigone schreef:

Dat vind ik nu inderdaad een punt waar de progressief linkse partijen naar mijn mening toch net iets te weinig oog hebben. Het staat wel in de agenda een betere zorg en opkomen voor de zwakkeren. Het gaat in de eerste plaats alleen maar over klimaat. Ik heb SP gestemd omdat naar mijn mening deze thema's net iets beter uit de verf komen.

Maar we hebben al die jaren geen drol gedaan aan het klimaat. We lopen dramatisch achter op andere landen en halen de doelstellingen nooit. We moeten nu wel... waren we eerder begonnen hadden we nu niet zoveel hoeven uitgeven.
En ja, ik vind de zorg ook enorm belangrijk, werk er zelf in.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:41

En over de afzonderlijke Fvd'ers: Nanninga heeft een heel ongepast gevoel voor humor. (refererend aan haar uitspraken aangaande joden en holocaust)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:51

verootjoo schreef:
Maar we hebben al die jaren geen drol gedaan aan het klimaat. We lopen dramatisch achter op andere landen en halen de doelstellingen nooit. We moeten nu wel... waren we eerder begonnen hadden we nu niet zoveel hoeven uitgeven.
En ja, ik vind de zorg ook enorm belangrijk, werk er zelf in.

We kunnen niet zo makkelijk andere landen die al veel verder zijn eventjes inhalen. Het geld is er gewoon niet. Het zijn mooie doelstellingen maar ze zijn onrealistisch.