bigone schreef:Hele klimaatakkoord is de strengste van de hele wereld, investering tot 2030 vergt in 11 jaar tijd dik 30 miljard euro, 3 miljard per jaar, grotendeels door de staat via subsidie die uit de schatkist en dus uit onze portemonnee komen en dan nog word niet de hoeveelheid megaton CO2 reductie gehaald.
We moeten zeker naar CO2 reductie streven maar jongens, onze ouden en zieken creperen want op alles is de laatste jaren bezuinigd maar voor het klimaat is wel drie tot vier miljard per jaar beschikbaar? Los van de hele discussie, ik vind het een verkeerde keuze/manier.
Heel eerlijk? Beter dan niks. Ik ben geen econoom: ik weet niet welke maatregelen effectief gaan zijn en ook nog redelijkerwijs in te stellen. Daar vertrouw ik de regering op, die laten alles ook doorberekenen.
Maar het alternatief, dus FvD die zijn mening doordrukt, en 0,0 doen aan klimaat? Dan tast ik liever wat dieper in mijn portemonnee. Beter zou zijn als idd ook de andere groepen goed onderhouden worden, dat daar ook geld voor apart wordt gezet, laat ik daar duidelijk over zijn. Maar beter een (te) dure maatregel, dan helemaal niks.