Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:17

Riddershow schreef:
Als eerste snap ik niet dat mensen op PVV gestemd hebben (en dan ben ik zelfs een ex-PVV stemmer) omdat GW gebakken lucht staat te verkopen. Het probleem alleen is dat hij dat erg goed doet, want het lukt hem zelfs zonder (een enigszins) gedegen onderbouwing.

Als je een coalitie opstelt doe je dat omdat je 4 jaar wil regeren. GW heeft al een keer laten zien dat hij als hem iets niet uit komt zijn kont in de krip gooit waardoor de coalitie klapt en we allemaal weer opnieuw naar de stembus kunnen. Daarnaast heeft hij ook qua stemgedrag in de kamer laten zien dat hij niet dat doet wat hij belooft heeft. Ik kan me dus ergens heel goed voorstellen dat mensen hem niet echt een betrouwbare coalitie partner vinden

Maar vervolgens gaat hij op een vrij kinderachtige wijze lopen stampen en roepen dat hij mee wil regeren. Zelfs al zou ik “als partij” nog open gestaan hebben om met de PVV samen te werken, dan had hij op dat moment zijn eigen ruiten ingegooid. Ik mag verwachten dat iedereen in de politiek ouder is dan 18. Van mijn kinderen verwacht ik nog dergelijk gedrag, maar niet in de politiek…

En ondertussen lacht Geertje in zijn vuistje, want hij heeft iedereen waar hij ze wilde hebben en heeft zelf weer de positie waarin hij zichzelf zo graag begeeft: het slachtoffer uithangen... en zijn plebs schreeuwt wel voor hem; men is boos en Geertje zegt waar het op staat... de held :+ Dat ze verder kijken dan hun neus lang is over hóe hun Geertje dat denkt te kunnen gaan doen, komt niet in ze op... Bijzonder vind ik het.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:30

Picasso schreef:
Dat ze verder kijken dan hun neus lang is over hóe hun Geertje dat denkt te kunnen gaan doen, komt niet in ze op... Bijzonder vind ik het.

Ik vind dit echt wel een beetje denigrerend tegenover PVV stemmers... Niet iedereen heeft het vermogen om alles op waarde te schatten, dat hier nu allemaal HBO-ers (denkvermogen) zitten die de politiek helemaal uitpluizen (én daar tijd voor hebben), weten hoe coalitievorming werkt, en de processen volgen en snappen is prima, maar dat kan niet iedereen.

Overigens hoor ik van de 'andere' kampen ook dat de VVD de boel voorliegt, dat de plannen van GL niet betaald kunnen worden etc etc..

Ik vind het zelf veel opvallender dat Denk zetels heeft... hoe denken die dingen te gaan doen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:31

Ik persoonlijk vind Geert W zelf nogal denigrerend naar zijn kiezers toe: geen visie en inspelen op de angsten van 'zijn achterban'. Geen partijprogramma etc etc etc

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:33

Ik verbaas me altijd, dat GW zo populair is in witte kleine dorpen als Urk en Volendam bijvoorbeeld.
Daar wonen amper moslims en van islamisering is zeker geen sprake in zulke gemeenten.
Zij laten zich dus beïnvloeden door media en Internet.
Ik vind ook gelovigen (zoals in Urk bijvoorbeeld) niet tolerant en van naastenliefde blijkt ook weinig.

Nederlanders blijken ook erg gelukkig te zijn (nr. 5 of 6 op de ranglijst) maar uit het stemgedrag blijkt dat ook niet echt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:34

Picasso schreef:
Ik persoonlijk vind Geert W zelf nogal denigrerend naar zijn kiezers toe: geen visie en inspelen op de angsten van 'zijn achterban'. Geen partijprogramma etc etc etc

Dat is niet wat je in je vorige post aangeeft..bijv met "hun" geertje ...

Over het partijprogramma.. ik kan me de discussie op de radio nog herinneren van een partijprogramma van 400+ pagina's wat mensen niet lezen want het is teveel... tegenover een programma van 1 A4tje.. De radiocommentator vroeg waarom het zo kort was.. hij zei 'ja dat programma van 400 pagina's lezen mensen ook niet, dus wat maakt het uit'... ergens zit er wat in...
Maar omdat het er niet is, kan je erover zeiken... zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:40

Cer schreef:
Picasso schreef:

Over het partijprogramma.. ik kan me de discussie op de radio nog herinneren van een partijprogramma van 400+ pagina's wat mensen niet lezen want het is teveel... tegenover een programma van 1 A4tje.. De radiocommentator vroeg waarom het zo kort was.. hij zei 'ja dat programma van 400 pagina's lezen mensen ook niet, dus wat maakt het uit'... ergens zit er wat in...

Je hebt gelijk; ik verbaas me er inderdaad over dat er zo gedweept wordt met die man en zijn 'plannen' voor NL. Ik schrik inderdaad ook van de commentaren die door de PVV aanhang op internet gegooid worden (Facebook o.a.) onder nieuwsberichten o.a., door deze aanhang, en dan onder het mom: "We hebben vrijheid van meningsuiting.", dus is elke grove post daarmee gerechtvaardigd. Niet willen luisteren naar een tegengeluid of uitleg en vooral erg beledigd zijn....

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:41

Cer schreef:
Picasso schreef:

Maar dat is dus niet waar. Er zijn best veel mensen die, zeker vrij kort voor de verkiezingen en bij twijfel, wél die verkiezingsprogramma's lezen. En zijn programma maakt het ook onmogelijk om het door te rekenen dus kan ook het CPB de plannen niet controleren op haalbaarheid en kan de burger nadien ook niet 'in de verkorte versie' geïnformeerd worden. Ik vind het echt een belediging van je stemmers als je er vanuit gaat dat ze toch te ongeïnteresseerd/dom/goedgelovig zijn om je verkiezingsprogramma te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:42

Ps. Overigens hecht ik wel waarde aan een partijprogramma.
Pps. Precies Mir, eens.

Grapjasjes12

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:44

Wordt vandaag de definitieve uitslag bekend gemaakt?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:49

Picasso schreef:
Je hebt gelijk; ik verbaas me er inderdaad over dat er zo gedweept wordt met die man en zijn 'plannen' voor NL. Ik schrik inderdaad ook van de commentaren die door de PVV aanhang op internet gegooid worden (Facebook o.a.) onder nieuwsberichten o.a., door deze aanhang, en dan onder het mom: "We hebben vrijheid van meningsuiting.", dus is elke grove post daarmee gerechtvaardigd. Niet willen luisteren naar een tegengeluid of uitleg en vooral erg beledigd zijn....

Dat is wel zo, maar ik vind elke discussie op fb van tenenkrommend niveau. Of het nou over de PVV, GroenLinks of over het weer gaat. Je moet het niet lezen als je vertrouwen in de mensheid wil hebben :+

Ik las trouwens ook ergens dat er een petitie tegen het uitsluiten van de PVV in het leven geroepen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:51

Cer schreef:
Picasso schreef:
Dat ze verder kijken dan hun neus lang is over hóe hun Geertje dat denkt te kunnen gaan doen, komt niet in ze op... Bijzonder vind ik het.

Ik vind dit echt wel een beetje denigrerend tegenover PVV stemmers... Niet iedereen heeft het vermogen om alles op waarde te schatten, dat hier nu allemaal HBO-ers (denkvermogen) zitten die de politiek helemaal uitpluizen (én daar tijd voor hebben), weten hoe coalitievorming werkt, en de processen volgen en snappen is prima, maar dat kan niet iedereen.

Overigens hoor ik van de 'andere' kampen ook dat de VVD de boel voorliegt, dat de plannen van GL niet betaald kunnen worden etc etc..

Ik vind het zelf veel opvallender dat Denk zetels heeft... hoe denken die dingen te gaan doen dan?

Pardon? PVV stemmers stemmen op een racistische idioot die allochtonen discrimineerd, maar gaan vervolgens wel piepen wanneer ze zelf gedenigreerd worden?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-17 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:51

Picasso schreef:

Dus er moet geen vrijheid van meningsuiting zijn?

Citaat:
Er zijn best veel mensen die, zeker vrij kort voor de verkiezingen en bij twijfel, wél die verkiezingsprogramma's lezen
maar dan maakt het toch al helemaal geen reet uit? Want de mensen die het programma van de PVV willen lezen kunnen dat niet en als ze dat stuitend vinden gaan ze op een ander stemmen... maar blijkbaar heeft ie wel veel stemmers..

En ik vraag me werkelijk af wie de programma's van de partijen leest.
En nogmaals, er worden meerdere partijen uitgemaakt voor leugenachtige bende, dus waarom de focus op de PVV?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:53

Cer schreef:
Picasso schreef:

Dus er moet geen vrijheid van meningsuiting zijn?

Citaat:
Er zijn best veel mensen die, zeker vrij kort voor de verkiezingen en bij twijfel, wél die verkiezingsprogramma's lezen
maar dan maakt het toch al helemaal geen reet uit? Want de mensen die het programma van de PVV willen lezen kunnen dat niet en als ze dat stuitend vinden gaan ze op een ander stemmen... maar blijkbaar heeft ie wel veel stemmers..

En ik vraag me werkelijk af wie de programma's van de partijen leest.
En nogmaals, er worden meerdere partijen uitgemaakt voor leugenachtige bende, dus waarom de focus op de PVV?

Inderdaad, er is namelijk geen programma... ohja. Een A4'tje. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:54

Resistance schreef:
Pardon? PVV stemmers stemmen op een racistische idioot die allochtonen discrimineerd, maar gaan vervolgens wel piepen wanneer ze zelf gedenigreerd worden?

IK zeg dat hier Restance, met je grote muil ineens....
Ik ben geen PVV stemmer, maar ik vind er wel wat van, mag ik even .... dankjewel?
Want we leven nog STEEDS in een land waar vrijheid van menings uiting mag, dus ik mág daar wat van vinden... sjeeees echt hee... :n
Citaat:
Inderdaad, er is namelijk geen programma... ohja. Een A4'tje.
Ja, bijna net zo nietszeggend als deze opmerking.... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:56

Beetje kort door de bocht Cer: natuurlijk is vrijheid van meningsuiting belangrijk, ik vraag me alleen af sommige mensen van de PVV-aanhang: waarom zo grof en beledigend, waarom zo weinig respect naar andere mensen? Wat bereik je daarmee behalve nog meer verdeeldheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:57

Cer schreef:
Resistance schreef:

Ik ben geen PVV stemmer, maar ik vind er wel wat van, mag ik even .... dankjewel?
Want we leven nog STEEDS in een land waar vrijheid van menings uiting mag, dus ik mág daar wat van vinden... sjeeees echt hee... :n

Je mag heel veel vinden, maar zodra dat ten koste gaat van een hele bevolkingsgroep heb ik GEEN GREINTJE respect meer over voor iemand. En als je dan op zo iemand stemt, ben je in mijn ogen net zo erg, en zal je dat merken ook. Da's mijn mening, aangezien vrijheid van meningsuiting kennelijk zo belangrijk is. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:58

Cer schreef:
Ja, bijna net zo nietszeggend als deze opmerking.... 8)7

Of bijna net zo nietszeggend als het "partijprogramma"... _O-

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:59

Resistance schreef:

Ik vind nog steeds dat iemand die veroordeeld is voor discriminatie niet in de tweede kamer thuis hoort.

Overigens gaat de partij programma van geert niks worden, bijna alles is in strijd met de grondwet.

Anoniem

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:00

Cer, iedereen mág zeggen wat hij/zij wil, maar móet iedereen dan ook maar altijd zijn mond open doen om een ander te beledigen? Wat voegt dat toe?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:00

Resistance schreef:
Cer schreef:

Je mag heel veel vinden, maar zodra dat ten koste gaat van een hele bevolkingsgroep heb ik GEEN GREINTJE respect meer over voor iemand. En als je dan op zo iemand stemt, ben je in mijn ogen net zo erg, en zal je dat merken ook. Da's mijn mening, aangezien vrijheid van meningsuiting kennelijk zo belangrijk is. :+

Iets met oog om oog, tand om tand is dit volgens mij.. pot verwijt de ketel..

Iedereen moet lekker zelf weten waar hij/zij op stemt. Dat er nu prutsmuts komt omdat mensen vinden dat hun stem niet is gehoord, moet lekker zich gaan verdiepen in de politiek. Wel ben ik nog steeds voor het feit dat mensen eigk een soort van onderbouwing moeten kunnen geven voor ze gaan stemmen. En dat betekent niet het stemrecht afnemen, absoluut niet daar hebben we voor gevochten. Echter vind ik wel dat je eigk iets zou moeten invoeren dat je op zn minst drie standpunten van een partij moet kunnen noemen voordat je op iemand stemt.. maar dat is mijn persoonlijke mening :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:01

Picasso schreef:
Beetje kort door de bocht Cer: natuurlijk is vrijheid van meningsuiting belangrijk, ik vraag me alleen af sommige mensen van de PVV-aanhang: waarom zo grof en beledigend, waarom zo weinig respect naar andere mensen? Wat bereik je daarmee behalve nog meer verdeeldheid?

Ja nu zeg je 'sommige' mensen, maar dat deed je in je eerdere post niet. dus dan wordt het 'pot verwijt ketel'...

Je bereikt er niks mee behalve nog meer verdeeldheid, maar de vraag is wellicht 'hoe is het zo ver gekomen'.. Want er zijn meer bevolkingsgroepen met een grote mond die maar wat roepen, maar omdat die in een slachtoffer hoekje zitten, komen die er wel mee weg...
Dus ik zou me als ik de politiek was, afvragen waar het vandaan komt, dan men dat soort dingen vind en doet... en dan kijken wat eraan te doen zou kunnen zijn, in plaats van heen en weer blijven wijzen met vingers (net zoals hier nu gebeurt)...

Citaat:
Da's mijn mening, aangezien vrijheid van meningsuiting kennelijk zo belangrijk is.
want jij vind het niet belangrijk? Is dat nu wat je hier beweert??

En je gaat compleet voorbij aan wat ik eerder aangeef... maar dat geeft niet hoor.. roeptoeteren kan blijkbaar iedereen, alleen als je het zogenaamd politiek correct doet, mag het wel... en anders niet (twee maten of hoe zat het ookalweer)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:02

Picasso schreef:
Cer, iedereen mág zeggen wat hij/zij wil, maar móet iedereen dan ook maar altijd zijn mond open doen om een ander te beledigen? Wat voegt dat toe?

En zie hier mijn probleem met Resistance... :j

Verder ben ik het met je eens, zie mijn eerdere post.. (je was te snel met deze post)..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:02

Cowboy55 schreef:
http://sargasso.nl/zelfverkozen-zijspoor/

Quote: We zullen horen dat ‘de elite ons erbuiten wil houden’, we zullen horen dat ‘de wil van het volk niet gevolgd wordt’, we zullen horen dat ‘ze Nederland niet willen redden’. We zullen misschien nog een doorzichtige poging tot coalitievorming vanuit Wilders zelf krijgen als ze daadwerkelijk de grootste worden. En vervolgens staat de PVV aan de zijlijn. Door haar eigen toedoen en precies volgens plan: buiten de regering kan Wilders wild om zich heen slaan en iedereen overal de schuld van geven, binnen de regering moet hij met z’n billen bloot.

Geniaal _/-\o_ . In zijn onvoorspelbaarheid is GW zo voorspelbaar geworden, dat men in augustus al weet wat hij in maart gaat zeggen.

GW zijn voorstel voor een coalitie met PVV, SGP en FvD vind ik wel een horrorcombinatie %) . De PVV wil alle moslims uitsluiten, en een coalitiepartners wil de vrouwen buitenspel zetten :brr: .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:03

Imo is het inderdaad het overgrote deel van de PVV-aanhang Cer. En nee, wegkijken is geen optie, maar schreeuwen dat je het er niet mee eens bent en grof en beledigend worden, voegt nog steeds niks toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:04

Ik roeptoeterde inderdaad. Even om te zien wat de reactie zou zijn. Dus mijn geroeptoeter is fout en denigrerend, maar van de PVV-stemmers op facebook worden alle uitspraken (die overigens veel erger zijn dan de mijne) goedgepraat. Hoe verklaar je dat?