Riddershow schreef:Als eerste snap ik niet dat mensen op PVV gestemd hebben (en dan ben ik zelfs een ex-PVV stemmer) omdat GW gebakken lucht staat te verkopen. Het probleem alleen is dat hij dat erg goed doet, want het lukt hem zelfs zonder (een enigszins) gedegen onderbouwing.
Als je een coalitie opstelt doe je dat omdat je 4 jaar wil regeren. GW heeft al een keer laten zien dat hij als hem iets niet uit komt zijn kont in de krip gooit waardoor de coalitie klapt en we allemaal weer opnieuw naar de stembus kunnen. Daarnaast heeft hij ook qua stemgedrag in de kamer laten zien dat hij niet dat doet wat hij belooft heeft. Ik kan me dus ergens heel goed voorstellen dat mensen hem niet echt een betrouwbare coalitie partner vinden
Maar vervolgens gaat hij op een vrij kinderachtige wijze lopen stampen en roepen dat hij mee wil regeren. Zelfs al zou ik “als partij” nog open gestaan hebben om met de PVV samen te werken, dan had hij op dat moment zijn eigen ruiten ingegooid. Ik mag verwachten dat iedereen in de politiek ouder is dan 18. Van mijn kinderen verwacht ik nog dergelijk gedrag, maar niet in de politiek…
En ondertussen lacht Geertje in zijn vuistje, want hij heeft iedereen waar hij ze wilde hebben en heeft zelf weer de positie waarin hij zichzelf zo graag begeeft: het slachtoffer uithangen... en zijn plebs schreeuwt wel voor hem; men is boos en Geertje zegt waar het op staat... de held