Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:35

Foaly schreef:
@HorseTimeXL: Nee, dat kan niet. Zijn bedrijf en zijn kapitaal moeten nu worden overgedragen aan een zogeheten 'blind trust', dat wordt beheerd door een onafhankelijke partij. Alleen is dat de familie Trump nog niet helemaal duidelijk, want volgens Donald konden zijn kinderen ook wel op de winkel passen :+

Ah ja regels wat zijn da zal die denken :+
Is het eigenlijk wel eerlijk dat hele systeem? Want ik begreep dus dat Clinton gewoon meer stemmen had. Dan klopt eigenlijk dat hele systeem toch niet.

Electra63

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:48

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:50

Lienie_F schreef:
Kan ik de speech van Obama ergens terugkijken? Ik heb al de hele tijd de livestream aanstaan, maar heb hem kennelijk gemist toen ik even wegliep.

Deze bedoel je?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:56

Mirjam1202 schreef:
Amandavd schreef:
Ik vind het bijna beledigend dat je er bijna vanuit gaat dat de mensen hier de menigte en media achterna rent. Misschien het hele topic lezen dan kom je erachter dat een aantal hier zich echt wel verdiept heeft en dan bedoel ik niet mijzelf.

Misschien komt het verkeerd over, dat is niet de bedoeling. Mijn vraag was of mensen ook de standpunten wisten en deze met mij wilden delen.

Accoord.
Inhoudelijk heb ik al antwoord gegeven en niet iedereen formuleert even handig.
(Ik had je vraag gelezen "Waarom, mensen die voor Clinton en tegen Trump zijn- kennen jullie hun standpunten?" Het antwoord op die vraag luidde bevestigend. Eerder noemde ik de argumenten.)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:13

Ik las zojuist deze post, en ik kan me hier wel in vinden. Wat denken jullie? Gaat Trump het zelf nog betreuren dat ie ooit president wilde worden?

Citaat:
I do take some small, cold, bitter satisfaction in one thing, and that’s the fact that Trump is going to be absolutely fiets miserable for the next four years.

He’s an entertainer and an attention whore, not a public servant. He wants to be on TV and in front of crowds, not actually working a difficult, grueling, stressful job he can’t opt out of. He’s going to have to sit through SO many meetings, be forced to read SO many briefings, get shoehorned into serious business all day every day, without crowds to perform for, and he’s going to hate Every. Single. Minute.

And then, when he doesn’t deliver on his promises, when he doesn’t build the wall or create jobs or make people rich, when it becomes clear how incompetent and buffoonish he is, the country and all his supporters will turn on him. They’re gonna start blaming him for everything, and those crowds that cheered for him are going to start booing. He’ll be humiliated at every turn, and leave office with the lowest approval rating ever, and he’ll be universally despised.

Because if he’d lost to Hillary, he would have played the martyr forever, called everything rigged, and had a cushy gig on Fox News complaining every day about how he would have done it better. But now he’s going to have to actually WORK, he’s going to be forced to deal with RESPONSIBILITIES, while surrounded by people who hate him and don’t respect him, people vastly more intelligent and competent than him, and he will be exposed as a loser. And then, we’ll fire him. He’ll go down as the worst president in history. And he’ll have no one to blame but himself.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:17

Ja hier kan ik me inderdaad wel in vinden. Niet omdat ik voor Hilary ben.. Hij is zo als je overal leest gewoon geen leider. Ik denk ook vaak, hoe zou hij het doen zonder z'n ingehuurde team. Volgens mij zou het dan een grote grap zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:30

Ik denk, dat Trump zelf ook niet verwacht had, dat hïj gekozen werd. Het zal hem best eens kunnen tegen vallen, hij is alleen al zijn vrijheid kwijt.
Ik zag Trump zich heel bescheiden en nederig gedragen tijdens de meeting met Obama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:34

Net een stukje gezien van de persconferentie met hem en Obama in het Witte Huis, hij zit er ook echt bij alsof hij denkt 'Oeps, waar ben ik aan begonnen??' :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:43

Ja Foaly, ik kan het me ook voorstellen.
Hij schijnt gisteren al eens verzucht te hebben dat 'politics' toch maar moeizaam is....

(En dat wordt dan de machtigste man ter wereld.)
Natuurlijk IS het zwaar en moeilijk - maar het is ook een vak dat hij niet beheerst. Hij krijgt privé les van de allerbeste leraar, dat wel - maar ik heb de eerste grappen over 'doing a Nigel Farage' al gehoord.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:10

De man lijkt me geen 'quitter'. Dan had 'ie een ander 'track record' gehad en was 'ie allang gaan rentenieren. Of hij had een sportteam gekocht oid.

Maar als 'ie nu wat ontzag/respect voor de aanstaande klus begint te krijgen vind ik dat niet verkeerd......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:31

Cowboy55 schreef:
De man lijkt me geen 'quitter'. Dan had 'ie een ander 'track record' gehad en was 'ie allang gaan rentenieren. Of hij had een sportteam gekocht oid.

Maar als 'ie nu wat ontzag/respect voor de aanstaande klus begint te krijgen vind ik dat niet verkeerd......

Geen quitter, maar verslaafd aan aandacht en publiçiteit :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:37

Electra63 schreef:
Cowboy55 schreef:

Geen quitter, maar verslaafd aan aandacht en publiçiteit :D

Dan heeft ie nu de perfecte job, toch? :D in elk geval totdat 'Brad Pitt zijn' een job wordt voor mensen die niet Brad Pitt zijn.....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:48

Zeker, maar wel een leven vol verplichtingen en in een bepaald keurslijf.
Toch heel anders als het leven van een zakenman/playboy ;)

Volgens de 1e geruchten zou Sarah Palin kandidaat zijn voor een ministerspost.
ook wordt Steven Mnuchin, bankier van Goldman Sachs genoemd.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:50

Ja en nu die amper vrijheid heeft denk ik dat die misschien wel baalt misschien in z'n nuchtere momenten. Hij leek daar bij Obama bijna onzeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:58

Electra63 schreef:

En Rudy Giuliani, en Newt Gingrich.. En dat is echt geen gezellig groepje mensen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:27

Ik volg altijd graag het nieuws, maar nu ga ik toch extra het nieuws volgen, ik ben zo benieuwd, hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:30

Emmaa_ schreef:
Electra63 schreef:

En Rudy Giuliani, en Newt Gingrich.. En dat is echt geen gezellig groepje mensen..

Je kunt slechtere keuzes maken dan Mnuchin en Giuliani. Gingrich is 73 dus die haalt eindstreep niet (als ie stom genoeg is om aan de klus te beginnen). En Palin.......tja.....mrs Potatoe Head? De vrouwelijke tegenhanger van Dan Quayle (whatever happened to......)?

Edit: als je geen idee hebt wat ik bedoel met Mrs. Potatoe Head, google Sarah Palin speak American. Kun je lachen.....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:37

...ik zou zo graag serieuze politici willen.
Gringrich heeft zijn sporen wel verdiend - maar Palin, 'huuuu'

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:46

Janneke2 schreef:
...ik zou zo graag serieuze politici willen.
Gringrich heeft zijn sporen wel verdiend - maar Palin, 'huuuu'

Gingrich haalt het slechtste in mij boven: een ultra conservatief figuur, maar ondertussen wel huichelachtig genoeg om tot twee keer toe tijdens een huwelijk een affaire met de volgende mrs. Gingrich te beginnen? Prima, doe wat meent te moeten doen maar als je je vervolgens opwerpt als conservatieve moraalridder steek ik mijn vinger op.....en het is NIET mijn duim.......

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:14

Cowboy55 schreef:
janderegelaa schreef:
Anyway, dit is óók democratie en daar moet je je bij neerleggen. Laten we hopen dat hij door zijn adviseurs toch nog een redelijk beleid gaat voeren en over 1400 dagen ofzo komt er alweer een andere.

Mijn Amerikaanse collega zei iets van gelijke strekking: 36 jaar geleden viel de hele wereld op haar gat toen we een (slechte B )acteur als president kozen. President Reagan omringde zichzelf vervolgens met een groep uiterst capabele mensen (mensen als Haig, Regan en Weinberger) en wist er vervolgens een meer dan behoorlijk resultaat uit te halen.

Reagan was zelfs een fantastische president die de koude oorlog wist te beëindigen. Het zou mij niets verbazen als Trump het nog best goed gaat doen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:24

Precies, die Spense schijnt ook uitstekend te zijn en heeft een cv waar je u tegen zegt. Wat dat betreft maakte Donald daar een slimme keuze in. Als hij hem bij kan staan..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:29

Trump is zo verschrikkelijk onzeker. Dat merk je in alles wat hij doet en zegt. Ik kan me nog een uitspraak van Michael Moore herinneren, die kwam in een talkshow met Trump. In de kleedkamers, voordat de show begon, zei Trump iets in de strekking van "je gaat me niet belachelijk maken toch?". Kom op, als je dat soort dingen zegt... Hij liegt over zijn vermogen. In 2005 zei hij dat hij 5 á 6 miljard had, terwijl de bank 766 miljoen aangaf (nog geen misselijk bedrag :+). Toen er werd gevraagd waarom hij niet het juiste bedrag had gezegd, zei hij "dat ligt eraan hoe ik me voel, en hoe ik tegen mezelf aankijk". Komop, zoeen mentaal instabiele man kan je toch geen land laten runnen...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:32

HorseTimeXL schreef:
Precies, die Spense schijnt ook uitstekend te zijn en heeft een cv waar je u tegen zegt. Wat dat betreft maakte Donald daar een slimme keuze in. Als hij hem bij kan staan..

Op 1 punt na wat mij betreft: pro life. Ik geloof in pro choice. Het goede nieuws is: tenzij in Washington besloten wordt dat pro life de norm is (not gonna happen.......lijkt me) mogen de individuele staten zelf invullen wat pro choice betekent. Houden zo.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:36

xSCWx schreef:
Trump is zo verschrikkelijk onzeker. Dat merk je in alles wat hij doet en zegt. Ik kan me nog een uitspraak van Michael Moore herinneren, die kwam in een talkshow met Trump. In de kleedkamers, voordat de show begon, zei Trump iets in de strekking van "je gaat me niet belachelijk maken toch?". Kom op, als je dat soort dingen zegt... Hij liegt over zijn vermogen. In 2005 zei hij dat hij 5 á 6 miljard had, terwijl de bank 766 miljoen aangaf (nog geen misselijk bedrag :+). Toen er werd gevraagd waarom hij niet het juiste bedrag had gezegd, zei hij "dat ligt eraan hoe ik me voel, en hoe ik tegen mezelf aankijk". Komop, zoeen mentaal instabiele man kan je toch geen land laten runnen...

Ik vind dat juist prima. Goede leiders horen aan zichzelf te twijfelen, in elk geval prive. Leiders die niet aan zichzelf twijfelen zijn levensgevaarlijk. Adolf dacht dat ie de slimste mens ter wereld was. Stalin ook. Net als diverse Noord Koreaanse mafkezen presidenten. Sadam. Idi Amin. Ceausescu.