Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:Discusiëren met iemand met een tunnelvisie is gewoon niet mogelijk. Ik reageer dan ook niet meer op jou. Daarbij heb ik nog wel andere dingen aan mijn hoofd waardoor ik misschien wel korter reageer (ben nog altijd op scherp door de shock van dinsdag), maar ik sta volledig achter mijn standpunten.
Resistance schreef:chanel1985 schreef:Dan verlaag ik me tot hun niveau, so be it.
K zeg ook niet dat hem dood moet en dat hem geen eten meer moet krijgen in de gevangenis.
Maar wel elke andere luxe, enkel het geen wat hij nodig heeft, dus onderdak, eten en drinken (en dan geen luxepoducten) en persoonlijke hygiene. Maar geen tv, geen computer, geen play station,.... Een gevangenis is geen hotel, maar een straf. Wat wij allemaal voor moeten betalen ook nog.
Zijn slachtoffers hadden ook rechten, recht om veilig te kunnen staan waar ze staan. Het recht van de slachtoffers is in mijn ogen groter dan die terroristen die enkel naar hier komen om zoveel mogelijk onschuldige mensen, op barbaarse wijze te vermoorden. Daarmee hebben ze hun rechten verspeeld.
tweebelgen schreef:chanel1985 schreef:Dan verlaag ik me tot hun niveau, so be it.
K zeg ook niet dat hem dood moet en dat hem geen eten meer moet krijgen in de gevangenis.
Maar wel elke andere luxe, enkel het geen wat hij nodig heeft, dus onderdak, eten en drinken (en dan geen luxepoducten) en persoonlijke hygiene. Maar geen tv, geen computer, geen play station,.... Een gevangenis is geen hotel, maar een straf. Wat wij allemaal voor moeten betalen ook nog.
Zijn slachtoffers hadden ook rechten, recht om veilig te kunnen staan waar ze staan. Het recht van de slachtoffers is in mijn ogen groter dan die terroristen die enkel naar hier komen om zoveel mogelijk onschuldige mensen, op barbaarse wijze te vermoorden. Daarmee hebben ze hun rechten verspeeld.
Channel ik deel jou mening.
Tieneke schreef:http://m.hln.be/hln/m/nl/36484/Binnenla ... emId=36484
Over de zwaargewonden. Met o.a. foto's van stukken metaal die uit de lichamen zijn gehaald.
tweebelgen schreef:Zo slecht doet Jambon het toch niet. Probeer maar eens in een land met zoveel regeringen orde op zaken te stellen.
Terug naar 1 regering i.p.v. 5 regeringen. Walen, Vlamingen, Brusselaars, Duitstaligen, we zijn allemaal Belgen. Laat voor iedereen dan ook dezelfde wetten en plichten gelden.
friendly schreef:Ik sta er op zich ook best positief tegenover om gevangenen met een dergelijke staat van dienst onnodige luxe te ontnemen. Een bed, deken, sanitaire voorzieningen en eten (en indien nodig medische zorg uiteraard) kunnen ze krijgen. Dan houdt het imo op. Mans genoeg om een aanslag te plegen? Ga dan ook maar op de blaren zitten. Gevangenissen lijken soms net hotels waar je alleen niet uit mag en er een avondklok is.
Edit: toevoeging.
Killyenn schreef:Vrijheid van meningsuiting betekent dat de staat geen beperkingen mag opleggen. Heeft niets te maken met individuele discussies, en niets met wat er hier gezegd wordt. Jij hebt mogen zeggen wat je wil en anderen hebben daarop mogen reageren wat zij willen.