Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:32

een mens is ene mens. iedereen is gelijk. Hij zal vast wel gestraft worden, maar menselijke baisrechten schenden dat gaat erover. Dus als je het zo wilt bekijken, ja dan vergelijk ik je. We zijn allemaal mensen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:35

Uw mening dat iedereen hetzelfde is.

Nogmaals ik zeg niet dat zijn basisrechten geschonden moeten worden, maar zoals het voorbeeld dat jij aanhaalt, ik heb het recht om hier mijn mening te uiten op dit forum in dit topic.
Een terrorist mag dit niet vanuit de gevangenis, dat recht is hem ontnomen. Hij mag vanuit de gevangenis niet op een forum zijn mening uiten.

Dus hij heeft niet dezelfde rechten als een andere burger die braaf leeft in de maatschappij en niemand vermoord.

Dus nee, ik ben niet hetzelfde als die terrorist.

Zoe_97

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:38

ik ga hier niet meer op ingaan. We gaan het toch niet eens worden en ik wordt stilaan maar steeds bozer door de dingen die ik lees. Voordat ik dingen zeg die verkeerd aan gaan komen dnek ik dat we de discussie beter kunnen laten varen en weer on-topic kunnen gaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:43

Daar is het al te laat voor, ben er heel boos en verdrietig om, dat je me vergeleken hebt met zo'n terrorist. Echt brug te ver |o .

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:45

komop zeg... Nu moet je niet zielig gaan doen omdat ik vind dat alle mensen gelijk zijn..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:45

Vrijheid van meningsuiting betekent dat de staat geen beperkingen mag opleggen. Heeft niets te maken met individuele discussies, en niets met wat er hier gezegd wordt. Jij hebt mogen zeggen wat je wil en anderen hebben daarop mogen reageren wat zij willen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:47

Uhm, als je het zo wilt bekijken en je op die manier beledigd gaat voelen... Zelfs onze staat, onze wetgeving vergelijkt je daar dan mee. Wie geboren wordt uit een mens, is een mens. Terrorist of niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:48

Dat staat trouwens los van menselijkheid.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:48

Discusiëren met iemand met een tunnelvisie is gewoon niet mogelijk. Ik reageer dan ook niet meer op jou. Daarbij heb ik nog wel andere dingen aan mijn hoofd waardoor ik misschien wel korter reageer (ben nog altijd op scherp door de shock van dinsdag), maar ik sta volledig achter mijn standpunten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:53

Ja, inderdaad, daar heb je gelijk in.
Iedereen is mens maar daar stopt de vergelijking ook.
Want er is een groot verschil dat er goede mensen zijn en er doorslechte mensen zijn.
En die kan je niet vergelijken. Een slachtoffer en misdadiger zijn dan ook niet op alle vlakken gelijk.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 24-03-16 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:54

Zoe_97 schreef:
Discusiëren met iemand met een tunnelvisie is gewoon niet mogelijk. Ik reageer dan ook niet meer op jou. Daarbij heb ik nog wel andere dingen aan mijn hoofd waardoor ik misschien wel korter reageer (ben nog altijd op scherp door de shock van dinsdag), maar ik sta volledig achter mijn standpunten.

Inderdaad, merk dat ook dat dat niet mogelijk is.
Weet dat jij niet alleen in shock bent.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 24-03-16 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:55

Resistance schreef:
chanel1985 schreef:
Dan verlaag ik me tot hun niveau, so be it.

K zeg ook niet dat hem dood moet en dat hem geen eten meer moet krijgen in de gevangenis.
Maar wel elke andere luxe, enkel het geen wat hij nodig heeft, dus onderdak, eten en drinken (en dan geen luxepoducten) en persoonlijke hygiene. Maar geen tv, geen computer, geen play station,.... Een gevangenis is geen hotel, maar een straf. Wat wij allemaal voor moeten betalen ook nog.

Zijn slachtoffers hadden ook rechten, recht om veilig te kunnen staan waar ze staan. Het recht van de slachtoffers is in mijn ogen groter dan die terroristen die enkel naar hier komen om zoveel mogelijk onschuldige mensen, op barbaarse wijze te vermoorden. Daarmee hebben ze hun rechten verspeeld.

_/-\o_

Channel ik deel jou mening.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:00

tweebelgen schreef:
chanel1985 schreef:
Dan verlaag ik me tot hun niveau, so be it.

K zeg ook niet dat hem dood moet en dat hem geen eten meer moet krijgen in de gevangenis.
Maar wel elke andere luxe, enkel het geen wat hij nodig heeft, dus onderdak, eten en drinken (en dan geen luxepoducten) en persoonlijke hygiene. Maar geen tv, geen computer, geen play station,.... Een gevangenis is geen hotel, maar een straf. Wat wij allemaal voor moeten betalen ook nog.

Zijn slachtoffers hadden ook rechten, recht om veilig te kunnen staan waar ze staan. Het recht van de slachtoffers is in mijn ogen groter dan die terroristen die enkel naar hier komen om zoveel mogelijk onschuldige mensen, op barbaarse wijze te vermoorden. Daarmee hebben ze hun rechten verspeeld.

Channel ik deel jou mening.

ik ook :j
integendeel zij zijn superieur want mogen beslissen over leven en dood van medemensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:01

Je beseft toch wel, als die kerel medische zorg nodig heeft die ze in de gevangenis niet kunnen verlenen of een onderzoek (bijvoorbeeld RX) dat die kerel dan voor gaat op jou? Terwijl jij een nette afspraak hebt genomen? Ja, hij zal daar zwaar bewaakt zitten. Ja, hij zal geboeid zijn. Maar jij mag netjes wat langer wachten omdat hij eerst passeert. Kwestie van de tijd buiten de gevangenis zo kort mogelijk te houden. Maar hij heeft dan wel een "voorkeursbehandeling" want jij moet wachten en hij niet.

Niemand heeft te beslissen over leven of dood van een medemens. Hij niet, wij niet, niemand.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:02

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:03

Ik sta er op zich ook best positief tegenover om gevangenen met een dergelijke staat van dienst onnodige luxe te ontnemen. Een bed, deken, sanitaire voorzieningen en eten (en indien nodig medische zorg uiteraard) kunnen ze krijgen. Dan houdt het imo op. Mans genoeg om een aanslag te plegen? Ga dan ook maar op de blaren zitten. Gevangenissen lijken soms net hotels waar je alleen niet uit mag en er een avondklok is.

Edit: toevoeging.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:06

tweebelgen schreef:
Zo slecht doet Jambon het toch niet. Probeer maar eens in een land met zoveel regeringen orde op zaken te stellen.
Terug naar 1 regering i.p.v. 5 regeringen. Walen, Vlamingen, Brusselaars, Duitstaligen, we zijn allemaal Belgen. Laat voor iedereen dan ook dezelfde wetten en plichten gelden.

LIKE

waar is toch de LIKE knop.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:08

Het afnemen van vrijheid en het gebrek aan contact weegt misschien zwaarder dan je denkt. Al heb je een leuke tv, dat maakt een gevangenis nog echt geen hotel. Bovendien ben ik wel voor het aanbieden van boeken etc, gewoon om geangenen niet met hun eigen bizarre gedachten alleen te laten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:09

friendly schreef:
Ik sta er op zich ook best positief tegenover om gevangenen met een dergelijke staat van dienst onnodige luxe te ontnemen. Een bed, deken, sanitaire voorzieningen en eten (en indien nodig medische zorg uiteraard) kunnen ze krijgen. Dan houdt het imo op. Mans genoeg om een aanslag te plegen? Ga dan ook maar op de blaren zitten. Gevangenissen lijken soms net hotels waar je alleen niet uit mag en er een avondklok is.

Edit: toevoeging.

eens
wil ie een advocaat , goed maar een 1 ste jaars stagiair dan maar ..
ik vind het echt niet kunnen dat een Dutroux of een Breivik nog klagen over koude koffie , slecht eten etc ..hoe respectloos tov de slachtoffers dat ze daar ook maar iets over kunnen klagen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:09

Ik vind dat als iemand mensen het recht van leven ontneemt hij ook geen rechten meer in de gevangenis heeft.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:10

Killyenn schreef:
Vrijheid van meningsuiting betekent dat de staat geen beperkingen mag opleggen. Heeft niets te maken met individuele discussies, en niets met wat er hier gezegd wordt. Jij hebt mogen zeggen wat je wil en anderen hebben daarop mogen reageren wat zij willen.

Dat dus.

Je moet hier niet dingen zitten spuien en zitten hameren op "vrijheid van meningsuiting", en dan vervolgens gekwetst zijn omdat een ander ook zijn mening uit. Vrijheid van meningsuiting werkt in twee richtingen, niet alleen als het jou uitkomt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:10

Ik zou een stagiair niet willen opschepen met een dossier van 80 000 pagina's...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:12

Over de advocaat van zo'n figuur vind ik eigenlijk niet zo veel. Ik zou als ik advocaat was nooit een terrorist willen verdedigen maar dat is hun keuze dan weer. Het recht op een eerlijk proces kan je ze weer niet ontnemen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:13

Tieneke schreef:
Ik zou een stagiair niet willen opschepen met een dossier van 80 000 pagina's...

Beste leerschool ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:15

Maar dan ga je automatisch iemand ervaren nodig hebben om er effectief uit te leren, want als het flagrant mis gaat, zal die stagiair nooit meer worden dan een stagiair. En dan heeft ie dus twee advocaten ;-)