Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lente schreef:Ik weet niet of je je dat echt kan inbeelden. Wat doodsangst met je doet...
LadyMadonna schreef:De mensen uit Parijs zijn niet belangrijker dan de mensen uit Syrië, Libanon, etc. Echter kan je je er wel makkelijker mee identificeren.
Vind het eigenlijk een beetje storend worden dat je bijna Parijs niet erg mag vinden als je niet uit dat je slachtoffers in Libanon, Gaza, Syrië, where ever ook erg vind...
Emmaa_ schreef:Ik heb net even de aflevering van RTL Late Night van gisteravond gekeken, en heb toch even flink zitten janken om het interview met de vier vrienden die aanwezig waren.
Voor mij is de rede dat ik me meer aangegrepen voel door de aanslagen in Parijs dan door alle aanslagen de afgelopen dagen, toch wel de tastbaarheid. Hoe zij het beschreven is zo realistisch. Ik heb zelf vaak genoeg bij concerten gestaan, met mijn vrienden, lekker biertje, helemaal leuk. Ik kan het me 100% inbeelden hoe zoiets moet zijn en hoe je in survival mode gaat als er zoiets gebeurt. Het is zo onwijs akelig..
Dee_Es schreef:Je kan mensen niet opdragen hoe te rouwen en waarom te rouwen.
hotchocolat schreef:Er was net op nieuws (Duitsland) dat er in Aachen 3 mannen zijn opgepakt.
hotchocolat schreef:Er was net op nieuws (Duitsland) dat er in Aachen 3 mannen zijn opgepakt.
Citaat:Aken
Bij de Duitse stad Aken zijn dinsdag drie personen aangehouden in verband met de aanslagen in Parijs. Volgens lokale media gaat het om twee vrouwen en een man die rond 09.30 uur door een speciale eenheid van de politie werden gepakt.
"We hebben aanwijzingen gekregen dat een van de gezochten in verband met Parijs zich mogelijkerwijs in ons gebied ophoudt'', citeerde de tv-zender WDR de politie. De identiteit van de verdachten zou nog niet zijn vastgesteld en de verhoren lopen nog.
De auto waarin het drietal zat werd klemgereden door meerdere politiewagens. De drie kwamen een uitzendbureau uit in het dorp Alsdorf toen ze werden ingerekend. De politie is met veel mensen ter plaatse, aldus de Aachener Zeitung.
Cowboy55 schreef:hotchocolat schreef:Er was net op nieuws (Duitsland) dat er in Aachen 3 mannen zijn opgepakt.
Hey, in de achtertuin! Maar dit is nog wel heeeeeeel algemeen:
In het Duitse Alsdorf, nabij Aken, heeft de politie drie verdachten opgepakt in verband met de bloedige terreuraanslagen in Parijs. "We hebben aanwijzingen dat een van de voortvluchtigen van de aanslagen zich in ons gebied ophoudt", meldt een woordvoerder van de politie.
Volgens Der Spiegel Online is de uit Molenbeek afkomstige voortvluchtige verdachte Salah Abdeslam niet bij de gearresteerden. Nog volgens het Duitse weekblad gaat het om twee vrouwen en een man.
De drie verdachten werden opgepakt door een speciaal commando. Over de omstandigheden van de operatie werden geen gegevens bekendgemaakt. De verdachten worden momenteel verhoord.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslage ... Aken.dhtml
Is HLN trouwens een beetje betrouwbare bron? Geen idee nl.....
Citaat:Salah Abdeslam niet bij de gearresteerden in Alsdorf
Volgens de Duitse krant Der Spiegel is de voortvluchtige verdachte Salah Abdelsam niet bij de gearresteerden. In het Duitse Alsdorf nabij Aken werden zopas drie verdachten opgepakt in verband met de bloedige terreuraanslagen in Parijs. Volgens een woordvoerder van de politie gaan ze er wel vanuit dat Salah Abdelsam zich op hun grondgebied bevindt. De drie verdachten die wel werden gearresteerd worden momenteel verhoord.
Yasmine schreef:HLN is wel een dikke sensatiekrant, natuurlijk. Ik lees het nooit, want het zijn echt stemmingsmakers die speculaties snel als feiten stellen. De Morgen of De Standaard zijn het betrouwbaarst, en online is Deredactie.be het beste.
Yasmine schreef:Ja klopt ChocooPrins, deze was gemaakt begin dit jaar naar aanleiding van Charlie Hebdo, en is nu zondag weer uitgezonden.