Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:01

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:02

Nou dat sowieso wel ja. Of hij wordt ergens verborgen gehouden of hij is daadwerkelijk vermist. Hoe dan ook dat kind is de dupe!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:08

Dat is inderdaad wel een heel vaag verhaal in het AD :\ Vind het ook niet het beste stuk geschreven trouwens. Om even kort samen te vatten; een gezin wordt uitgezet en heeft er voor gezorgd dat een kind er niet is waardoor ze "hopen" dat zij daarom niet uitgezet worden?

Dat was wat ik ook bedoelde elektra63. Ga gewoon in op wat iemand zegt zonder diegene dom/asielknuffelaar ed te noemen. Reageer op wat iemand zegt ipv iemand in een hokje te plaatsen. Oftewel, laat iedereen in z'n waarde en ga geen oneliners over anderen roepen. Zo vind ik het ook heel raar als iemand roept 'die heb ik allang op negeerstand gezet, lekker laten praten en niet op reageren' Heel flauw. En nu houd ik over normaal en respectabel discussieren op. Ik ga er van uit dat iedereen oud en wijs genoeg is om een normale discussie te voeren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:11

vibabu schreef:
Dat is inderdaad wel een heel vaag verhaal in het AD :\ Vind het ook niet het beste stuk geschreven trouwens. Om even kort samen te vatten; een gezin wordt uitgezet en heeft er voor gezorgd dat een kind er niet is waardoor ze "hopen" dat zij daarom niet uitgezet worden?

Dat was wat ik ook bedoelde elektra63. Ga gewoon in op wat iemand zegt zonder diegene dom/asielknuffelaar ed te noemen. Reageer op wat iemand zegt ipv iemand in een hokje te plaatsen. Oftewel, laat iedereen in z'n waarde en ga geen oneliners over anderen roepen. Zo vind ik het ook heel raar als iemand roept 'die heb ik allang op negeerstand gezet, lekker laten praten en niet op reageren' Heel flauw. En nu houd ik over normaal en respectabel discussieren op. Ik ga er van uit dat iedereen oud en wijs genoeg is om een normale discussie te voeren.

Ja, dat zou fijn zijn.

Maar ik ga deze discussie voorlopig verlaten, ik ga weer aan het werk :D ;)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:13

Daarom ben ik blij dat wij het AD week naar weekend abbo hebben omgezet.
Beter voor mijn bloeddruk.
En tegenwoordig moet je de krant toch al lezen met een emmer Prozac naast je :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:13

vibabu schreef:

Daar zijn idd aanwijzingen voor ja. Als ik het tenminste ook goed begrepen heb..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:27

ravellie schreef:
Daarom ben ik blij dat wij het AD week naar weekend abbo hebben omgezet.
Beter voor mijn bloeddruk.
En tegenwoordig moet je de krant toch al lezen met een emmer Prozac naast je :+

:') kranten hebben maar weer bewezen dat ze graag koppen gebruiken waardoor een hoop angst gezaaid wordt (rood en bewerkt vlees is hier een mooi voorbeeld van)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:29

Electra63 schreef:
Dit vind ik een voorbeeld van rellen en opfokken. Waarom zou Cowboy niet mogen reageren in dit topic?

Ach weet je, bij veel topics op Bokt die uit de klauw lopen heb ik vaak zoiets van: Succes ermee en doei. Het loont wat mij betreft de moeite niet. Dit topic ligt anders. Zoals Wranglerbutt zegt:

Ik stoor mij in deze discussie juist aan de gretigheid waarmee sommigen de kwaadaardige roddels gebaseerde 'feiten' accepteert, omdat het zo lekker in het eigen negatieve plaatje past :\ Zodra dit door argumenten of bewijs van de tegenpartij wordt ontkracht, verzint men wel weer iets nieuws :roll:

Nou heb ik toevallig een rothekel aan halve waarheden en hele leugens. Dus heb ik er ook lol aan om ze te ontkrachten. Dat mensen ervoor kiezen om dan toch die halve waarheden en hele leugens te geloven of net te doen alsof het niet bestaat en weer de volgende halve waarheid of hele leugen lanceren, meh, doe je ding maar. Paard-water-niet dwingen tot drinken zeg maar.

Daarnaast volgt de Cowkid een opleiding waarbij het beargumenteren van je gezichtspunt maar ook het herkennen van drogredenen en manipulaties van belang is. Ze zit niet in dit topic, maar we bediscussieren sommige posts wel in de late uurtjes. Zij leert er veel van. Dus dragen jullie gewild of ongewild bij aan haar opleiding. Mijn dank! :D

Verder ben ik blij dat we weer on topic gaan. Heb zelfs nog even getwijfeld of ik nog zou reageren (je weet maar nooit of het weer ontspoort), maar ik vond dat ik het o.a. Wranglerbutt en Electra wel 'verplicht' was.....

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:39

Besloten om hier niet eens meer op te reageren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:35

En wat was van die opmerking precies de toegevoegde waarde, vibabu?

Cowboy, graag gedaan, als docent ben ik altijd blij bij te mogen dragen aan iemands ontwikkeling :D +:)+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:10

vibabu schreef:
Besloten om hier niet eens meer op te reageren.

:j

En nu weer ontopic :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:40

Ik begrijp niet waarom die mensen pas na 5 jaar terug moeten naar Armenië? is daar oorlog geweest? is dat nu pas,na 5 jaar voorbij dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:52

Zo lang duren al die aanvragen en hoger beroepen blijkbaar bij elkaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:29

Dan word het hoog tijd dat ze dát gaan veranderen.Dit is toch onmenselijk om gezinnen na zoveel jaar pas gaan uitzetten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:38

Dat ben ik helemaal met je eens. Vijf jaar is imo ook te lang.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:51

gohya schreef:
Ik begrijp niet waarom die mensen pas na 5 jaar terug moeten naar Armenië? is daar oorlog geweest?

100 jaar geleden de Armeense genocide door de Turken.......sindsdien zijn er 'spanningen'. Bij het uiteenvallen van de Sovjet Unie was er ruzie met Adzjerbijzan (dat is vast fout gespeld). Sindsdien eigenlijk 'alleen maar' een regering die niet zo fijn omgaat met politieke tegenstanders......dus -zo raar als het klinkt- niks bijzonders voor een voormalige Sovjet republiek. Waarschijnlijk is dat de reden voor uitzetting. Gevalletje van 'sorry, maar nee'.

Overigens kwamen volgens vluchtelingenwerk in 2014 slechts 156 Armeniers deze kant op......waarvan een deel zonder twijfel weer retour gestuurd wordt......

En ja, 5 jaar is absurd lang.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:40

Sja en dan vraag ik me af, waar zit 'em die 5 jaar in? Zit er dan te weinig personeel op of...?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:43

Volgens mij is dat gewoon het juridische gedeelte. Hoger beroep, cassatie of hoe dat daar heet. Nogmaals beroep doen, kinderpardon etc. Wordt administratief tot het bot uitgemolken natuurlijk.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:54

Thesserd schreef:
Sja en dan vraag ik me af, waar zit 'em die 5 jaar in? Zit er dan te weinig personeel op of...?

Er is bij de rechtbanken een achterstand, en dan gaan zaken van mensen die in voorarrest zitten ook nog eens voor(logisch maar dat terzijde).
En dan is er een heel leger aan advocaten die hun brood verdienen door steeds maar in beroep te blijven gaan ook als het zo klaar als een klontje is dat die mensen nooit een verblijfsvergunning krijgen.
Maar ach de vluchtelingen industrie vaar er wel bij.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:55

gohya schreef:
Dan word het hoog tijd dat ze dát gaan veranderen.Dit is toch onmenselijk om gezinnen na zoveel jaar pas gaan uitzetten!

Van de week was er ook op het nieuws dat veel vluchtelingen al weer weg wilde uit Nederland omdat de procedure voor gezinshereniging maar liefst een jaar duurt. Ik denk dat er heel veel vluchtelingen deze kant op komen met een totaal verkeerd beeld van wat ze in Europa te wachten staat. En datzelfde geldt ook voor de Nederlanders zelf. Daar is veel weerstand tegen het onbekende. En dat vind ik de schuld van de overheid. Die moeten nu met spoed politieke discussies gaan voeren over de opvang terwijl ze dit aan hadden zien komen.

Weet je hoeveel arbeidsmigranten uit bv Polen er in Nederland ontzettend hard op het land werken en in woonunits, grootschalige huisvesting en zelfs in caravans worden gehuisvest omdat er veel mensen in Nederland te beroerd zijn om dit soort werk te doen? Maar daar hoor je niemand over.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:45

Daarom zitten er ook vrachtwagen chauffeurs, bouwvakkers, tuinbouw medewerkers thuis omdat ze na jaren dat werk doen ineens besloten hadden dat ze liever lui waren en te beroerd zijn dat werk te doen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:11

En onze fijne overheid die dit uiteraard gewoon weer laat gebeuren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:18

Onze overheid heeft met alles poep in de ogen.

Die moet de bedrijven eens aan gaan pakken die Nederlanders hebben ontslagen en waar nu Polen werken in hun plaats.
Gegarandeerd dat daar de boekhouding niet klopt.
Want dat is de reden dat er Polen weken. Niet dat de Nederlander het werk niet wil doen.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:27

als dit totaal niet te maken heeft met het onderwerp hier, sorry daarvoor, maar ik wou dit graag even vertellen :) ik heb vandaag bij ons gemeentehuis een cheque gewonnen van 250 euro, omdat ik het idee had om welkomstpakketten te maken voor vluchtelingen in ons dorp. de burgemeester vond het ook een goed idee en we gaan vragen aan winkels in de om spullen te doneren voor pakketten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:28

Wat leuk Jeika! Goed bezig! +:)+