Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:14

De politie is helaas genoodzaakt om zo snel te handelen als allerlei adressen/telefoonnummers ed verspreid worden en daardoor zowel de meisjes/de filmmaker als hun families en werkgevers bestookt worden.
Hierdoor wordt overigens ook de aandacht van eventuele andere zaken afgeleid, dus de hele mediahype is in geen enkel opzicht positief te noemen wat mij betreft.

jiehaaa

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:33

@Pien28: hoe vreemd het ook klinkt, een goed passende taakstraf is vaak effectiever dan een gevangenisstraf. Zou ik voor de betrokken dames zeker overwegen.

Verder kan ik me voorstellen dat de man die alles georganiseerd heeft, psychische hulp nodig heeft. Ik ben er wel een voorstander van dat hij ook een vrijheidstraf of flinke boete krijgt, maar dat kan daar dus los van worden opgelegd.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:35

Die vent die deze filmpjes maakt mag van mij opgesloten worden en nooit meer vrijgelaten worden.

De dames, een goede taakstraf is naast dat ze nu door iedereen bekend zijn wel genoeg.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:37

jiehaaa schreef:
@Pien28: hoe vreemd het ook klinkt, een goed passende taakstraf is vaak effectiever dan een gevangenisstraf. Zou ik voor de betrokken dames zeker overwegen.

Verder kan ik me voorstellen dat de man die alles georganiseerd heeft, psychische hulp nodig heeft. Ik ben er wel een voorstander van dat hij ook een vrijheidstraf of flinke boete krijgt, maar dat kan daar dus los van worden opgelegd.

Ik denk dat alle mensen die hieraan mee hebben gewerkt, psychische (of psychiatrische) hulp nodig hebben. Als je een dier zo kan mishandelen dan is er iets niet goed.

Ik keek wel raar op van je eerste 'constatering'. Heb je daar wat linkjes van? Gewoon omdat ik geinteresseerd ben hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:39

little_king schreef:
Die vent die deze filmpjes maakt mag van mij opgesloten worden en nooit meer vrijgelaten worden.

De dames, een goede taakstraf is naast dat ze nu door iedereen bekend zijn wel genoeg.

Overdrijven is ook een vak zeg. :Y)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:46

Maar wat doen we met de "klanten"? Want als er geen markt voor was, waren de filmpjes ook niet gemaakt. En er zijn (denk ik) meer klanten dan filmpjes ;(

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:48

Geryon schreef:
jiehaaa schreef:

Ik denk dat alle mensen die hieraan mee hebben gewerkt, psychische (of psychiatrische) hulp nodig hebben. Als je een dier zo kan mishandelen dan is er iets niet goed.

Ik keek wel raar op van je eerste 'constatering'. Heb je daar wat linkjes van? Gewoon omdat ik geinteresseerd ben hoor :D

Geen linkjes denk ik, tenzij je toegang hebt tot de digitale bibliotheek van de universiteiten. Maar misschien heb ik de artikelen wel ergens opgeslagen, dan kan ik je ze sturen.
Een van de wetenschappers waar ik mijn standpunt op baseer is J.W. De Keijser. Hij doet veel onderzoek naar straffen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:52

jiehaaa schreef:
Geryon schreef:

Geen linkjes denk ik, tenzij je toegang hebt tot de digitale bibliotheek van de universiteiten. Maar misschien heb ik de artikelen wel ergens opgeslagen, dan kan ik je ze sturen.
Een van de wetenschappers waar ik mijn standpunt op baseer is J.W. De Keijser. Hij doet veel onderzoek naar straffen.

Als je dat zou willen doen graag. Naaste familieleden hebben zowel taakstraf als celstraf gehad, maar taakstraf deed echt niets met ze. Celstraf daarentegen.. Ik kan me ook niet voorstellen dat het andersom is :oo, gezien ik dus ook vaak op bezoek ga en weet hoe het gaat. Wat een hel is dat zeg!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:33

Maar eh, niet om het een of het ander: het is natuurlijk uberhaupt belachelijk. Het gaat hier over niet eens extreem wrede dierenmishandeling (geloof me, ik kan echt wel erger verzinnen), voor een groot deel al tijden geleden. We zijn nu toch niet echt aan het beargumenteren dat we levenslang of de doodstraf redelijk zouden vinden? Ik vind het om me kapot te schamen. Ik vind het al eng om samen te wonen met mensen die zo ongenuanceerd en zo kortzichtig zijn, en zo graag mensenlevens geheel verwoesten om iets wat eigenlijk niet eens zo'n drama is.

Wat zijn de cijfers ook alweer van misstanden in de bioindustrie? Hoeveel mensen sterven er dagelijks aan aids of honger op de wereld? Waar ter wereld is er allemaal nog oorlog? Nee, dat praat het niet goed maar maakt de focus op zoiets als dit wel een pietseltje buiten proportie. Als je het echt belangrijk vindt om de wereld te verbeteren kan ik wel zinnigere manieren bedenken. Dit richt meer leed aan dan het oplost.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:29

Moderatoropmerking:
Er zijn een heel aantal, flink offtopic gaande, reacties verwijderd. Daarnaast wil ik jullie verzoeken onderlinge discussies per pb voort te zetten of nog beter: te laten rusten, en niet hier in het topic uit te vechten

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:15

Shadow0 schreef:
Maar eh, niet om het een of het ander: het is natuurlijk uberhaupt belachelijk. Het gaat hier over niet eens extreem wrede dierenmishandeling (geloof me, ik kan echt wel erger verzinnen), voor een groot deel al tijden geleden. We zijn nu toch niet echt aan het beargumenteren dat we levenslang of de doodstraf redelijk zouden vinden? Ik vind het om me kapot te schamen. Ik vind het al eng om samen te wonen met mensen die zo ongenuanceerd en zo kortzichtig zijn, en zo graag mensenlevens geheel verwoesten om iets wat eigenlijk niet eens zo'n drama is.

Wat zijn de cijfers ook alweer van misstanden in de bioindustrie? Hoeveel mensen sterven er dagelijks aan aids of honger op de wereld? Waar ter wereld is er allemaal nog oorlog? Nee, dat praat het niet goed maar maakt de focus op zoiets als dit wel een pietseltje buiten proportie. Als je het echt belangrijk vindt om de wereld te verbeteren kan ik wel zinnigere manieren bedenken. Dit richt meer leed aan dan het oplost.

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:18

Ik vind dat wel zware mishandeling hoor. Levenslang en doodstraf is natuurlijk onzin, maar ik zou wel een fikse straf willen voor mensen die zoiets doen. In elk geval meer als een boete en een taakstraf.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:20

het valt ene beetje stil in de media? heb er nu al 2 dagen niks over op het nieuws gehoord...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:48

Zag net een reclame waarin een kindje een blokfluit rolschaatsen en een pony wilde. Zit ze op t einde met de rolschaatsen en blokfluit op de pony heen en weer te schuiven... niet echt lekker over nagedacht en beroerde timing haha.

Maar zonder dollen weet iemand hoe het nou in zn werk gaat mbt de pony's, moeten die zolang ergens blijven tot het hele onderzoek is afgerond (wat dus nog lang kan duren) of gaat dat anders ? Ben echt benieuwd hoe ze de dieren verder gaan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:51

_Mondy_ schreef:
Zag net een reclame waarin een kindje een blokfluit rolschaatsen en een pony wilde. Zit ze op t einde met de rolschaatsen en blokfluit op de pony heen en weer te schuiven... niet echt lekker over nagedacht en beroerde timing haha.

Maar zonder dollen weet iemand hoe het nou in zn werk gaat mbt de pony's, moeten die zolang ergens blijven tot het hele onderzoek is afgerond (wat dus nog lang kan duren) of gaat dat anders ? Ben echt benieuwd hoe ze de dieren verder gaan helpen.

Die reclame is er al langer!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:53

Ehm kijk in die reclame ook eens naar die pony, als ik op een groot paard zo heen en weer zit te duwen beweegt het paard. Deze shet beweegt geen cm. Is overduidelijk nep, kind is later op de pony geplakt. Daarnaast is dat kind geen 100 kilo :')

Wat de ponypletter zelf betreft: Off with her head!
Nee ze mag een flinke straf krijgen, soms mis je die middeleeuwse straffen wel, hak beide handen eraf zodat ze nooit meer zo nonchalant op die pony een peuk kan roken

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:02

Ik snap dat de reclame niet slecht is en nep. Ging me er meer om dat ik er stiekem een beetje om moest lachen qua timing.

Qua middeleeuwse straffen, zelf nog nooit iets gepakt wat je niet mocht hebben ? Ook daar gingen de handen er voor af. Dus om nou te zeggen dat je verminking een goede straf vind is imo net zo erg.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:27

Meer dat ze daar wat harder straften dan dat ze in Nederland doen met hun wijzend vingertje en de bijbehorende "foei". Ik vind dat hier nog altijd veel te mild gestraft wordt wat betreft mishandeling en verwaarlozing van dieren. Amerika is dan wat verder daarin. Had ze zelf trouwens niet met elkaar verbonden die reclame en het filmpje, nooit bij nagedacht eigenlijk

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:51

Sappos: ten eerste is dat niet waar, ten tweede: in Amerika werkt het niet. Dus waarom zou je dat willen?

Luxx: ten eerste is er niemand tegen dat er iets gedaan wordt, alleen moet het wel in verhouding staan. Er worden meerdere levens totaal verpest, mensen bedreigd, daar wordt de wereld niet beter van. Ook dat is een 'triumph of evil'. Volgens mij horen in een 'goede' wereld vergrijp en straf in verhouding te staan.

En ten tweede is mijn punt wel degelijk dat mensen makkelijk niks doen. Dit leidt nu tot een heksenjacht maar heel veel andere zaken willen mensen niet weten en willen ze niets aan doen. Dat is nogal selectief.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:41

Ik wilde eigenlijk niets zeggen over de gepaste straf voor de bedenker, de producent of de dames die hierin mee spelen. Ik ben ook absoluut tegen de heksenjachten, want dat is niet voor ons om op te lossen.
...... Maarrrrr..... Ik denk dat als Nederland strenger zou straffen, dat de heksenjacht ook een stuk minder zou zijn. Op voorhand kunnen we eigenlijk al zeggen dat de straffen niet opwegen tegen het misdrijf wat gepleegd is, dus op die noot vind ik dan ook dat de sociale straf die ze nu hebben gekregen, en nog steeds hebben, niet meer dan terecht is. Ik weet niet hoe dit zich in de toekomst ontwikkeld, dat het blijft of dat het langzaam verwatert onder het volk, het zou niet hun hele leven mogen duren denk ik.
Maar voor een aantal maanden zeker wel.
Maar ja, dit is natuurlijk maar 1 bescheiden mening.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:24

Wet van Godwin :+

En imo een complete overtrokken reactie. Als je dan toch denkt dat alles inmiddels gezegd is, zeg dan niks meer. Iedereen doet wel eens dingen waar ze spijt van hebben, volwassen wil niet zeggen perfect.. Het is aan de rechters om hun oordeel over te vellen of en welke straf daarop zou moeten volgen. Niet aan het volk.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-07-13 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:25

PowerReiner; Dat vind ik ook hoor.
Die straffen in nederland, en vooral als het om dierenmishandeling gaat zijn echt te laag. Logisch dat het volk dan zo gaat doen....

En wie zegt dat het stil ligt, ik zie alles dagelijks nog door mijn timeline verschijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:35

Jullie hebben het steeds over 'de straffen in Nederland'. Dit impliceert naar mijn mening dan ook dat de straffen elders beter (zwaarder) zijn? En waar zou dat dan zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:42

Waarschijnlijk in landen waar je voor de overige omstandigheden totaal niet zou willen wonen :D

Zwaarder is niet eens altijd beter, maar goed volgens mij is dat ook al ter sprake gekomen :D

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:48

Sammie schreef:
Waarschijnlijk in landen waar je voor de overige omstandigheden totaal niet zou willen wonen :D

Zwaarder is niet eens altijd beter, maar goed volgens mij is dat ook al ter sprake gekomen :D

nou ik geloof en denk niet dat daar zo top met dieren wordt omgesprongen....