Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jiehaaa schreef:@Pien28: hoe vreemd het ook klinkt, een goed passende taakstraf is vaak effectiever dan een gevangenisstraf. Zou ik voor de betrokken dames zeker overwegen.
Verder kan ik me voorstellen dat de man die alles georganiseerd heeft, psychische hulp nodig heeft. Ik ben er wel een voorstander van dat hij ook een vrijheidstraf of flinke boete krijgt, maar dat kan daar dus los van worden opgelegd.
Geryon schreef:jiehaaa schreef:@Pien28: hoe vreemd het ook klinkt, een goed passende taakstraf is vaak effectiever dan een gevangenisstraf. Zou ik voor de betrokken dames zeker overwegen.
Verder kan ik me voorstellen dat de man die alles georganiseerd heeft, psychische hulp nodig heeft. Ik ben er wel een voorstander van dat hij ook een vrijheidstraf of flinke boete krijgt, maar dat kan daar dus los van worden opgelegd.
Ik denk dat alle mensen die hieraan mee hebben gewerkt, psychische (of psychiatrische) hulp nodig hebben. Als je een dier zo kan mishandelen dan is er iets niet goed.
Ik keek wel raar op van je eerste 'constatering'. Heb je daar wat linkjes van? Gewoon omdat ik geinteresseerd ben hoor
jiehaaa schreef:Geryon schreef:
Ik denk dat alle mensen die hieraan mee hebben gewerkt, psychische (of psychiatrische) hulp nodig hebben. Als je een dier zo kan mishandelen dan is er iets niet goed.
Ik keek wel raar op van je eerste 'constatering'. Heb je daar wat linkjes van? Gewoon omdat ik geinteresseerd ben hoor
Geen linkjes denk ik, tenzij je toegang hebt tot de digitale bibliotheek van de universiteiten. Maar misschien heb ik de artikelen wel ergens opgeslagen, dan kan ik je ze sturen.
Een van de wetenschappers waar ik mijn standpunt op baseer is J.W. De Keijser. Hij doet veel onderzoek naar straffen.
Shadow0 schreef:Maar eh, niet om het een of het ander: het is natuurlijk uberhaupt belachelijk. Het gaat hier over niet eens extreem wrede dierenmishandeling (geloof me, ik kan echt wel erger verzinnen), voor een groot deel al tijden geleden. We zijn nu toch niet echt aan het beargumenteren dat we levenslang of de doodstraf redelijk zouden vinden? Ik vind het om me kapot te schamen. Ik vind het al eng om samen te wonen met mensen die zo ongenuanceerd en zo kortzichtig zijn, en zo graag mensenlevens geheel verwoesten om iets wat eigenlijk niet eens zo'n drama is.
Wat zijn de cijfers ook alweer van misstanden in de bioindustrie? Hoeveel mensen sterven er dagelijks aan aids of honger op de wereld? Waar ter wereld is er allemaal nog oorlog? Nee, dat praat het niet goed maar maakt de focus op zoiets als dit wel een pietseltje buiten proportie. Als je het echt belangrijk vindt om de wereld te verbeteren kan ik wel zinnigere manieren bedenken. Dit richt meer leed aan dan het oplost.
_Mondy_ schreef:Zag net een reclame waarin een kindje een blokfluit rolschaatsen en een pony wilde. Zit ze op t einde met de rolschaatsen en blokfluit op de pony heen en weer te schuiven... niet echt lekker over nagedacht en beroerde timing haha.
Maar zonder dollen weet iemand hoe het nou in zn werk gaat mbt de pony's, moeten die zolang ergens blijven tot het hele onderzoek is afgerond (wat dus nog lang kan duren) of gaat dat anders ? Ben echt benieuwd hoe ze de dieren verder gaan helpen.