papagroom schreef:Het leuke van deze discussie is dat je heel goed kunt zien dat vrijwel niemand enig idee heeft in wat voor wereld dit alles zich heeft afgespeeld.
Vergelijk het met iemand niet afkomstig uit paarden land,maar wel met een mening.
Dus nu even op een rijtje,even los van de overlevings kansen van Johanna,wat speelde hier eigenlijk allemaal mee.
Niets van wat ik nu ga noemen was de oorzaak van het mislukken,maar speelde wel mee.
1 Naturalis,die liever een heel als een kapot skelet krijgt.
2 De onderlinge verstandhouding tussen KNRM,en private bergers.
3 Het chaufinisme van de eilanders(Of dit nu Texelaars,Vlielanders of Terschellingers zijn doet niet ter zake)
4 De houding van bobo`s ten opzichte van de mensen van de zee.
Naar mijn mening had zonder tussen komst van anderen Noordgat het beest op dag een al bevrijd,het beest lag namelij helemaal niet op zo`n beroerde plek,en was met yet boten prima bereikbaar,het weer was niet slecht,wel een stevige wind,maar die kwam uit het oosten en gaf dus geen zeegang.
Vergeet niet dat de poging die niet door ging de tweede aanwezigheid van Noordgat was,in een eerder beter stadium zijn ze weggestuurd.
En last but not least,de geringe diepte was geen enkel probleem,aangezien we het hier over shallow water schepen hebben die speciaal gebouwd zijn voor dit soort operaties,overigens staat er in het zeegat zelf water zat.
Voorts heb ik van verschillende betrokkenen ,waar onder de bemanning van de coastal fighter ,vernomen dat de bultrug absoluur bereikbaar was.
En deze mensen kunnen het weten,want ze hebben hem er perslot van reening weggehaald.
Overigens wil ik nog even kwijt,dat ik de opmerking naar het adres van Bas een paar paginas terug bijzonder ongepast vind.
Of iemand wel of niet een deugdelijk stukje Nederlands kan typen,heeft geen sikkepit met goed zeemanschap te maken.
Interresant, want de KNRM geeft meerdere malen aan dat het een lastig gebied is in hun dag tot dagverslag over de bultrug. http://www.knrm.nl/waar-wij-zijn/reddin ... D=6AADB2AE
Het is nu woord tegen woord, tenminste, zo komt het op mij over.
Het was mijn opmerking over het schrijfwerk van Bas.
Het heeft idd niks met kennis te maken, maar het komt een stuk minder proffesioneel over dan iemand die achter werd geen dt zet.