Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:57

ik vond het nog nooit zo moeilijk als dit jaar, maar hier stem ik VVD.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:57

Gisteren op Amsterdam Amstel..

PvdA staat rozen uit te delen, en ik weiger dus.. Ik zei ook eerlijk ik stem geen pvda.
Gaat ze hele smeekbede houden :')

ahh toe nouu aahhh toeee we moeten Rutte uit t torentje halen..

" euh die wil ik er juist inhouden, ik stem VVD :+ "

Vind het wel een rare bedoening... dat mensen daar nog staan te flyeren etc naja dat snap ik wel maar je geeft toch wat je geven wil en dan klaar.

Ze was iig fanatiek, dat dan weer wel :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:58

Ariebren schreef:
Maar in de poll staat de vvd nog steeds bovenaan.
pvv als tweede, maar dat is een weggegooide stem.

Waarom is dat een weggegooide stem? Het is toch wel gebleken dat Wilders een volwaardig politicus is.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:58

Babsiej schreef:
Gisteren op Amsterdam Amstel..

PvdA staat rozen uit te delen, en ik weiger dus.. Ik zei ook eerlijk ik stem geen pvda.
Gaat ze hele smeekbede houden :')

ahh toe nouu aahhh toeee we moeten Rutte uit t torentje halen..

" euh die wil ik er juist inhouden, ik stem VVD :+ "

Vind het wel een rare bedoening... dat mensen daar nog staan te flyeren etc naja dat snap ik wel maar je geeft toch wat je geven wil en dan klaar.

Ze was iig fanatiek, dat dan weer wel :D

Ik vind het zo belachelijk dat uitdelen van spullen om zo mensen te "lijmen". Wat nu democratie, ik vind het omkoping. Gaat het nu serieus om die leuke aardige sympathieke man die er staat of om de standpunten die een partij heeft...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:59

Geen enkele stem is weggegooid, wat een onzin!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:59

vibabu schreef:
Ik hoop dat Wilders weer wat tegengas gaat geven :D Dat hij inplaats van toegeven aan andere partijen (het onder druk gezet worden om uit de gedoogpositie te komen) strijdvaardig blijft :)

Hebben we in ieder geval iets te lachen met Wilders in de oppositie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:00

Wilders maakt geen kans op een meerderheid. Tot nu toe wat ik ervan heb gezien volgens het AD.nl is het VVD, PVDA, SP

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:00

Vibabu & Vala: aangezien er een coalitie moet worden gevormd, en een coalitie met de PVV zo goed als uitgesloten lijkt, zou je dat als een verloren stem kunnen beschouwen...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:01

purny schreef:
VVD en CDA willen de lonen in de zorg bevriezen. Ik nodig hem van harte uit om een dagje mee te lopen op mijn werk.

Ik ook, en dan tellen we de blaren op hun voeten aan het einde van de dag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:01

Het liefst zie ik Rutte al helemaal niet meer als MP. Heb zo'n hekel aan die man gekregen. Wat hij allemaal wil met NL is echt de maatschappij ten gronde richten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:02

Rinske schreef:
purny schreef:
VVD en CDA willen de lonen in de zorg bevriezen. Ik nodig hem van harte uit om een dagje mee te lopen op mijn werk.

En ik ga hard lachen als hij mee mag op onze zwaarste dementerende afdeling. Kijken hoe blauw hij is de volgende dag. :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:02

purny schreef:
Misschien omdat het overgrote deel het breed heeft en niet werkzaam is in de zorg? Iemand op mijn msn gaat ook VVD stemmen morgen, heb hem even uitgelegd hoe ik over de VVD denk en waarom ik er niet op stem. En nu reageert ie niet meer....

Ieder heeft zijn eigen beweegredenen om op een bepaalde partij te stemmen.
Jij bent het zo te lezen totaal niet eens met de VVD, terwijl het voor mij een partij is die toch redelijk goed uit de verf komt. Ik stem dus VVD

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:03

gummie schreef:
Vibabu & Vala: aangezien er een coalitie moet worden gevormd, en een coalitie met de PVV zo goed als uitgesloten lijkt, zou je dat als een verloren stem kunnen beschouwen...

Misschien wel, maar je laat wel zien wat je wil. En om dan te gaan stemmen op iets waar je zelf niet echt achter staat, geeft dan ook niet zo'n prettig gevoel lijkt mij. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:03

Ik zie de PvdA eigenlijk niet met het vingertje wijzen. Wat andere partijen doen.... op twitter hetgeen doen wat Rutte bij Pauw en Witteman deed... D66 maakt zich hieraan ook flink schuldig.
Bangmakerijen. En mensen trappen er in. Hetzelfde als de ZZP ''boete''. Het wordt een boete genoemd door een andere partij en iedereen is in rep en roer zonder te kijken wat het nou daadwerkelijk is.
Helaas trapt het merendeel dus in de kreten.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:05

purny schreef:
En ik ga hard lachen als hij mee mag op onze zwaarste dementerende afdeling. Kijken hoe blauw hij is de volgende dag. :+

Sinds wanneer is dat om te lachen dan? Buiten dat ik dat geestdodend werk vind, begrijp ik niet waarom iemand Rutte daar zou willen zien... Wat bewijst dat dan?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:05

gummie schreef:
purny schreef:

Sinds wanneer is dat om te lachen dan? Buiten dat ik dat geestdodend werk vind, begrijp ik niet waarom iemand Rutte daar zou willen zien... Wat bewijst dat dan?

Geestdodend werk?
Dit laat toch wel behoorlijk zien hoe zulks werk onderschat wordt...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:06

moos24 schreef:
gummie schreef:

Misschien wel, maar je laat wel zien wat je wil. En om dan te gaan stemmen op iets waar je zelf niet echt achter staat, geeft dan ook niet zo'n prettig gevoel lijkt mij. :)

Kan ik me voorstellen, zeg ook niet dat je het dan maar niet moet doen hoor... Maar een ander kan het als een verloren stm beschouwen :-)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:06

Air schreef:
Geestdodend werk?
Dit laat toch wel behoorlijk zien hoe zulks werk onderschat wordt...

IK VIND het geestdodend werk, en ik kan dat zeggen omdat ik dat werk heb gedaan. Heeft niets met onderschatting te maken, ik zeg namelijk niet dat het niet zwaar is of dat het overschat wordt. Ik zeg dat ik het geestdodend vind.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:09

Rinske schreef:
purny schreef:

En dan laten we alle medewerkers in de zorg een dagje luchtverkeersleider zijn, die verdienen behoorlijk wat (€120.000) met alleen maar op hun krent zitten en anderen vertellen wat ze moeten doen ;)

Over het niet stemmen op de PVV omdat ze toch niet gaan regeren, een sterke oppositie is ook wat waard moet je maar denken. Als dat de partij is die het beste bij je (idealen) aansluit, gewoon op stemmen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:10

Da's een goeie Abiola :D

En idd, over de oppositie had ik onvoldoende nagedacht! Te veel gefocust op de coalitie....

purny

Het programma van de VVD is gewoon de rijken voor de rijken en de arme mensen mogen het allemaal maar uitzoeken en moeten steeds vaker naar de voedselbank gaan. Rutte beweert dat er geen armoede is in N, nou dan mag hij eens door het centrum lopen, dan zal je zien hoeveel mensen staan te bedelen.

eigen risico naar 350 euro plus een eigen bijdrage van 150 euro. Wie kan dat nou nog betalen? Plus wanneer je 6 maanden niet je premie kan betalen omdat je het geld niet hebt krijg je er nog eens een boete bovenop!

Langstudeerdersboete: Ben je door ziekte een jaar vertraagd? 3000 euro bovenop het collegegeld.

Kortom, een boete op ziek zijn. En het geld naar Griekenland mag ook hier blijven. Laten ze eerst maar eens naar ons eigen land kijken.

Lonen bevriezen in de zorg. We werken ons de hele dag te pletter, doen lichamelijk en geestelijk heel zwaar werk en dat mag wel eens meer beloond worden vind ik.

Doorwerken tot je 69ste na 2040.

Komt voor mij ook TOTAAL niet goed uit de verf.

Anoniem

Vala schreef:
Geen enkele stem is weggegooid, wat een onzin!

Het is van de week door Rutte uitgelegd dat geen enkele stem de PVV naar een meerderheid zal helpen en hoe hard de PVV stemmers het ook hopen, regeren zit er niet in. Prem had vandaag ook gelijk (en dat zeg ik niet gauw over Prem) dat regeren de makkelijkste manier is om van de PVV af te komen zoals ook gebeurde met LPF.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:11

gummie schreef:
purny schreef:

Zodat hij ziet hoeveel wij voor de mensen doen, bij wijze 24 uur per dag voor de mensen klaar staan en flink onderbetaald worden aangezien het geestelijk en lichamelijk zwaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:13

purny schreef:
Het programma van de VVD is gewoon de rijken voor de rijken en de arme mensen mogen het allemaal maar uitzoeken en moeten steeds vaker naar de voedselbank gaan. Rutte beweert dat er geen armoede is in N, nou dan mag hij eens door het centrum lopen, dan zal je zien hoeveel mensen staan te bedelen.

Sorry, maar er komt heel weinig echte armoede voor in Nederland. Als je straks weer met je bipsje in New York zit, kun je met eigen ogen zien wat echte armoede eigenlijk inhoudt.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:14

vibabu schreef:
Ariebren schreef:
Maar in de poll staat de vvd nog steeds bovenaan.
pvv als tweede, maar dat is een weggegooide stem.

Waarom is dat een weggegooide stem? Het is toch wel gebleken dat Wilders een volwaardig politicus is.

Wil jij zo'n persoon Nederland laten vertegenwoordigen in het buitenland ??
Bij de koningin hoeft hij al niet meer aan te komen.
Vandaar dat Beatrix maar linten knipper moet worden van Wilders.