Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThreeFingers schreef:Daarbij, vlak na de vermissing van Madeleine in 2007 wist The Telegraph al te melden dat er in het gebied van Praia de Luz een ongewoon hoog aantal aangiftes met betrekking tot jonge meisjes waren. De politie onderzocht negen delicten en drie ‘bijna’-vermissingen van Britse meisjes tussen de 6 en 12 jaar oud in de omgeving van de populaire badplaats. In een van die gevallen werd een 10-jarig meisje twee jaar eerder lastiggevallen door een vreemde man vlakbij het appartementencomplex van de familie McCann.
Dit staat in dat artikel van de Viva.
Dit stukje is nieuw voor mij, omdat je eigenlijk steeds hoorde, dat dat daar niet zo gebeurde..
Lusitana schreef:Toch blijft staan dat de boel dicht was toen de politie arriveerde en dat er geen enkel spoor op wijst dat het gebruikt is.
Lusitana schreef:ThreeFingers schreef:Daarbij, vlak na de vermissing van Madeleine in 2007 wist The Telegraph al te melden dat er in het gebied van Praia de Luz een ongewoon hoog aantal aangiftes met betrekking tot jonge meisjes waren. De politie onderzocht negen delicten en drie ‘bijna’-vermissingen van Britse meisjes tussen de 6 en 12 jaar oud in de omgeving van de populaire badplaats. In een van die gevallen werd een 10-jarig meisje twee jaar eerder lastiggevallen door een vreemde man vlakbij het appartementencomplex van de familie McCann.
Dit staat in dat artikel van de Viva.
Dit stukje is nieuw voor mij, omdat je eigenlijk steeds hoorde, dat dat daar niet zo gebeurde..
Wat is in godsnaam een bijna vermissing? En mag ik daar dan ook een link van voor context?
Van het lastiggevallen meisje was bekend.
Vermissingszaken zijn zeldzaam in Portugal. Nog steeds. Niemand heeft het gehad over al of niet lastig vallen van kinderen. Het is een badplaats, waar pedofielen rondlopen... Uiteraard komen daar berichten van lastig vallen vandaan. En het aantal delicten is voor een plaats waar duizenden toeristen rondlopen best laag.
Die foto is trouwens gemaakt op de parkeerplaats als je er op gaat ben je iets meer naar rechts. Maar het geeft wel een idee van het aanzicht.
ThreeFingers schreef:Even wat anders, ik meen me te herinneren dat de man die de Smiths gezien hebben een lichte broek aan had en een donkere jas. Maar dat het kind verticaal lag, zeg maar.
Maar de tekening zie je dat er anders gedragen word.. en die tekening is op basis van Jane Tanner gemaakt.
Wat mij dan opvalt dat het ook een man met donker haar, donkere jas en een lichte broek.
Toeval?
Omdat al snel gezegd werd dat Gerry zo'n broek heeft.
Misschien waren dat soort broeken toen in de mode.
ThreeFingers schreef:En er was toch ook een getuige.
Het blijft gissen, ik kan me goed voorstellen dat ze het dicht gedaan heeft. Ook dat er niet aan gedacht werd dat nu sporen verloren gaan.
De politie dacht ook niet gelijk aan ontvoering en begon ook te laat met sporen onderzoek.
Zelfs een kind dat slaapt zal in een reflex om je nek grijpen als je het oppakt.Citaat:Her arms were suspended along her body and were not around the individual's neck.
ThreeFingers schreef:Is dat echt zo? Politie komt binnen en krijgen letterlijk gelijk dat schema in de handen gedrukt?
Stond je erbij?
ThreeFingers schreef:Maar jouw manier van praten, van ze had dat raam gezien moeten hebben enz, ik denk dan hoezo?
ThreeFingers schreef:Haar was op het moment van naar haar kinderen lopen, ziet ze een man met een slapend kindje voorbij komen, en staat er verder niet echt bij stil.
Ja, pas veel later toen ontdekt werd dat Maddie weg was..
En dat Gerry en zijn vriend aan het praten waren, waarom moeten ze Jane dan gezien hebben? Ze staan te ouwehoeren en letten niet op voorbij gangers. Ook hebben hun de man met het kind niet gezien. (goh hoe kan dat nou? Moeten ze toch gezien hebben, zie ze staan gewoon te liegen bla bla)
ThreeFingers schreef:Maar er is wel degelijk een man daar voorbij gekomen met zijn kind. Hij heeft zich zelf later gemeld.
ThreeFingers schreef:Is dat echt zo? Politie komt binnen en krijgen letterlijk gelijk dat schema in de handen gedrukt?
Stond je erbij?
Of kwam er eerst een gesprek, en toen kwam het schema erbij?
Ik geloof in geen van de opties, alles is mogelijk, van ontvoering, ongeluk, door de tapas seven misbruikt enz enz.
Maar jouw manier van praten, van ze had dat raam gezien moeten hebben enz, ik denk dan hoezo?
Haar was op het moment van naar haar kinderen lopen, ziet ze een man met een slapend kindje voorbij komen, en staat er verder niet echt bij stil.
Ja, pas veel later toen ontdekt werd dat Maddie weg was..
En dat Gerry en zijn vriend aan het praten waren, waarom moeten ze Jane dan gezien hebben? Ze staan te ouwehoeren en letten niet op voorbij gangers. Ook hebben hun de man met het kind niet gezien. (goh hoe kan dat nou? Moeten ze toch gezien hebben, zie ze staan gewoon te liegen bla bla)
Maar er is wel degelijk een man daar voorbij gekomen met zijn kind. Hij heeft zich zelf later gemeld.
Citaat:Estimated time between 00.30 and 1.00 am Two timelines written by Russel O'Brien on the covers ripped off Madeleine's stickerbook are provided to the GNR officers.
Citaat:GNR Officer N. F. P. d. C. refers to a situation at about 02.00 or 03.00, that the parents asked for a priest and his colleague had tried to contact one on his mobile, but did not manage to find one.
Hotel Manager E. L. K. remembers that on the night Madeleine disappeared, Kate wanted to contact the local priest, but it was not possible to reach him by phone.
S. B. mentions that at around 3.00 a.m. Madeleine's parents asked for the presence of a priest on location. They didn't explain the reason why they wanted a priest, but the deponent found the fact strange as there were no indications that the little girl was dead, and that's the circumstance under which usually the presence of a priest is requested.
Citaat:Later, a member of the group, Russell's partner Jane, saw, when she went to her apartment at around 9.15pm, about 50 metres away, on the perimeter road of the club, a long-haired person with a child in his arms, walking very quickly.