De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:51

Je kijkt altijd over die muur heen zodra je goed de hoek om bent. De straat ligt hoger dan de bodem van het appartement. Verder moeten ze dus de parkeerplaats over, waar ze op het andere muurtje stuiten, om achter dat andere muurtje, naar hun deuren te gaan. Dus kom je er dichterbij en dat ander muurtje komt ergens tot je knieën ofzo van deze kant dus daar kijk je ook gemakkelijk overheen.

En ik denk dat het je opvalt als iets anders is dan normaal, en je bent er naar de kinderen te gaan kijken (al had je niet in de planning om naar die van anderen te kijken), dan ben je toch alerter, lijkt mij?

Hoe dan ook, het rolluik blijft helemaal niet vanzelf openstaan dus ik ben er van overtuigd dat het sowieso niet open stond.
Maar Jane kan het raam echt wel gezien hebben. En ze wist dat het een van de slaapkamers waar de andere kinderen waren, dus kijk je er een soort van automatisch naar, lijkt mij, zelfs als je niet van plan bent om er te gaan luisteren (wat toch de afspraak was, dat ze bij elkaars kinderen luisterden?).

ThreeFingers

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:55

Of Jane het nu wel of niet naar gekeken heeft, het is geen bewijs dat het dicht was.

Je kunt er niet vanuit gaan dat ze er naar gekeken heeft.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:58

Daarbij, vlak na de vermissing van Madeleine in 2007 wist The Telegraph al te melden dat er in het gebied van Praia de Luz een ongewoon hoog aantal aangiftes met betrekking tot jonge meisjes waren. De politie onderzocht negen delicten en drie ‘bijna’-vermissingen van Britse meisjes tussen de 6 en 12 jaar oud in de omgeving van de populaire badplaats. In een van die gevallen werd een 10-jarig meisje twee jaar eerder lastiggevallen door een vreemde man vlakbij het appartementencomplex van de familie McCann.

Dit staat in dat artikel van de Viva.

Dit stukje is nieuw voor mij, omdat je eigenlijk steeds hoorde, dat dat daar niet zo gebeurde..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:01

Dit is het aanzicht als je de parkeerplaats opgaat:
https://www.alamy.com/stock-photo-madel ... t%26qt_raw

Nee ik kan niet bewijzen dat ze met haar hoofd opzij gelopen heeft om niet te kijken, maar als je gewoon op het gebouw afloopt kun je het wel ZIEN.

En het kan inderdaad ook gewoon geopend zijn nadat ze voorbij is geweest, maar gezien de tijdlijn is dat volgens mij lastig in te passen.
Maar alles kan.

Toch blijft staan dat de boel dicht was toen de politie arriveerde en dat er geen enkel spoor op wijst dat het gebruikt is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:03

ThreeFingers schreef:
Daarbij, vlak na de vermissing van Madeleine in 2007 wist The Telegraph al te melden dat er in het gebied van Praia de Luz een ongewoon hoog aantal aangiftes met betrekking tot jonge meisjes waren. De politie onderzocht negen delicten en drie ‘bijna’-vermissingen van Britse meisjes tussen de 6 en 12 jaar oud in de omgeving van de populaire badplaats. In een van die gevallen werd een 10-jarig meisje twee jaar eerder lastiggevallen door een vreemde man vlakbij het appartementencomplex van de familie McCann.

Dit stukje is nieuw voor mij, omdat je eigenlijk steeds hoorde, dat dat daar niet zo gebeurde..

Wat is in godsnaam een bijna vermissing? En mag ik daar dan ook een link van voor context?
Van het lastiggevallen meisje was bekend.
Vermissingszaken zijn zeldzaam in Portugal. Nog steeds. Niemand heeft het gehad over al of niet lastig vallen van kinderen. Het is een badplaats, waar pedofielen rondlopen... Uiteraard komen daar berichten van lastig vallen vandaan. En het aantal delicten is voor een plaats waar duizenden toeristen rondlopen best laag.

Die foto is trouwens gemaakt op de parkeerplaats als je er op gaat ben je iets meer naar rechts. Maar het geeft wel een idee van het aanzicht.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:25

De foto die jij stuurt is vanuit een bepaalde positie genomen met een bepaalde lens.

Ik denk nog steeds het was toen donker, je kunt iemand niet daarop beschuldigen, zo van hey, waarom heb je niet die richting gekeken.

Even wat anders, ik meen me te herinneren dat de man die de Smiths gezien hebben een lichte broek aan had en een donkere jas. Maar dat het kind verticaal lag, zeg maar.
Maar de tekening zie je dat er anders gedragen word.. en die tekening is op basis van Jane Tanner gemaakt.
Wat mij dan opvalt dat het ook een man met donker haar, donkere jas en een lichte broek.
Toeval?

Omdat al snel gezegd werd dat Gerry zo'n broek heeft.

Misschien waren dat soort broeken toen in de mode.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:05

Lusitana schreef:
Toch blijft staan dat de boel dicht was toen de politie arriveerde en dat er geen enkel spoor op wijst dat het gebruikt is.

Dat klopt niet want op de foto's is wel te zien dat het nog een stukje openstaat. Het raam is denk ik grotendeels dichtgedaan voordat de politie was gearriveerd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:36

Lusitana schreef:
ThreeFingers schreef:

Wat is in godsnaam een bijna vermissing? En mag ik daar dan ook een link van voor context?
Van het lastiggevallen meisje was bekend.
Vermissingszaken zijn zeldzaam in Portugal. Nog steeds. Niemand heeft het gehad over al of niet lastig vallen van kinderen. Het is een badplaats, waar pedofielen rondlopen... Uiteraard komen daar berichten van lastig vallen vandaan. En het aantal delicten is voor een plaats waar duizenden toeristen rondlopen best laag.

Die foto is trouwens gemaakt op de parkeerplaats als je er op gaat ben je iets meer naar rechts. Maar het geeft wel een idee van het aanzicht.

Volgens Moita Flores de ex PJ inspecteur en inmiddels docent aan de Uni zijn er in 40 jaar tijd naast Madeleine 3 kinderen verdwenen.
"Yes, you get used to dealing with crimes every day; it is our routine. But Portugal is the safest country in Europe and in the 40 years of democracy we have, besides Maddie, only 3 other children have disappeared."
https://joana-morais.blogspot.com/2019/ ... -case.html

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:36

En er was toch ook een getuige.

Het blijft gissen, ik kan me goed voorstellen dat ze het dicht gedaan heeft. Ook dat er niet aan gedacht werd dat nu sporen verloren gaan.
De politie dacht ook niet gelijk aan ontvoering en begon ook te laat met sporen onderzoek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 16:14

ThreeFingers schreef:
Even wat anders, ik meen me te herinneren dat de man die de Smiths gezien hebben een lichte broek aan had en een donkere jas. Maar dat het kind verticaal lag, zeg maar.
Maar de tekening zie je dat er anders gedragen word.. en die tekening is op basis van Jane Tanner gemaakt.
Wat mij dan opvalt dat het ook een man met donker haar, donkere jas en een lichte broek.
Toeval?

Omdat al snel gezegd werd dat Gerry zo'n broek heeft.

Misschien waren dat soort broeken toen in de mode.

https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/MARTIN_SMITH.htm

De vader in het gezelschap Marin Smith, zijn vrouw Aoife en zoon Peter Daniel beschrijven allemaal een blanke 35-40 jaar oud, glad geschoren met kort bruin haar. Een lichte broek. Ze kunnen de bovenkleding moeilijk omschrijven omdat omdat de persoon het kind tegen de borst droeg.
Zijn vrouw Aiofe is zeker gedetailleerder in de omschrijving van de kleding (zoals vrouwen wel vaker zijn :+ ) e beschrijft zelfs de stof en mogelijke knopen op de broek.
Gerry zal niet de enige geweest zijn met zo'n broek. Maar het was een man die volledig overeenkwam met de omschrijving, qua leeftijd, haarkleur, indruk dat het de vader was van het kind dat hij droeg en de broek. Het complete plaatje eigenlijk.
De overeenkomst met de kleding van de ontvoerder die Jane Tanner omschreef kan toeval zijn. Maar het kan ook zijn dat juist die omschrijving is gekozen om de aandacht van Gerry af te leiden mocht hij onverhoopt toch gezien zijn. De ontvoerder die Jane omschreef was donker en had lang donker haar tot in de nek. En geen gezicht. :+ Droeg het kind horizontaal, wat ook bijzonder was want dat is echt geen makkelijke houding om een kind van 4 te dragen.
Later in september 2007 verklaarde Martin Smith dat hij zich realiseerde dat hij mogelijk Gerry had gezien, mede door de manier waarop hij met 1 van de tweeling uit het vliegtuig stapte toen de McCanns weer in de UK aankwamen. Niet alleen Martin Smith had dat gevoel maar ook zijn vrouw.

Martin Smith:
Regarding the description of the individual who carried the child he states that: he was Caucasian, around 175 to 180m in height. He appeared to be about 35/40 years old. He had an average build, a bit on the thin side. His hair was short, in a basic male cut, brown in colour. He cannot state if it was dark or lighter in tone. He did not wear glasses and had no beard or moustache. He did not notice any other relevant details partly due to the fact that the lighting was not very good.
— He was wearing cream or beige-coloured cloth trousers in a classic cut. He did not see his shoes. He did not notice the body clothing and cannot describe the colour or fashion of the same.
— He states that the child was female, about four years of age as she was similar to his granddaughter of the same age. She was a child of normal build, about a metre in height though not being absolutely certain of that as she was being carried. The child has blonde medium-hued hair, without being very light. Her skin was very white, typical of a Brit. He did not notice her eyes as she was asleep and her eyelids were closed.

Aiofe Smith:
— (1) the individual was male, Caucasian, light-skinned, between 20/30 years of age, of normal physical build, around 1,70/1,75 metres in height. At the time she saw his face but now cannot remember it. She thinks that he had a clean-shaven face. She does not remember seeing tattoos, scars or earrings. She did not notice his ears. His hair was thick-ish, light brown in colour, short at the back (normal) and a bit longer on the top.
— His trousers were smooth "rights" along the legs, beige in colour, cotton fabric, thicker than linen, possibly with buttons, and without any other decoration.
— She did not see what he was wearing above his trousers as the child covered him almost completely at the top.
— She did not see what shoes he was wearing.
— The individual's gait was normal, between a fast walk and a run. He did not look tired, moving in a manner usual when one carries a child.
— (2) the child was female because she had straight long hair to the neck. The colour was fair/light brown.
— She is certain that the child was about four years old because her niece (who was in the group) is of the same age and they were the same size.
— She did not see the child's face because she was lying against the individual's left shoulder in a vertical position against the individual. She appeared to be sleeping. Her arms were suspended along her body and were not around the individual's neck. She did not look at the child's hands and cannot state the colour of her skin. She believes she was white.

Zijn zoon Peter Daniel:
They left the bar, and went up some steps that give access to a road just above. On this road they took a side street, the name of which he does not know, in the direction of Estrela da Luz. Immediately at the beginning of this road he saw an individual carrying a child, who walked normally, with a fairly quick step because he was coming downhill. It appeared normal to him, like father and daughter. He adds that this individual was coming down the street, opposite to the direction of the deponent and his family. He does not know what direction the individual took as he only saw him as they passed each other.
Caucasian, around 175 to 180 cm tall. About 35 years, or older. He was somewhat tanned as a result of sun exposure. Average build, in good shape. Short hair, brown in colour. He does not remember if he wore glasses, or had a beard or a moustache. He did not notice any other relevant details as the lighting was bad.
— He also does not remember the clothing the individual wore or his shoes. He states that he did not notice those details as his pregnant wife was somewhat ill and he was constantly attending to her, not caring about observation of the individual.

Martin Smit, September
I would like to state that the statement I made on 26th May 2007 in Portugal is correct. The description of the individual that I saw on 3rd May 2007 carrying a child is as follows. He was average build, 5 foot 10' in height, brown hair cut short, aged 40 years approximately. Wearing beige trousers and darkish top maybe a jacket or blazer. He had a full head of hair with a tight cut. This individual was alone. I saw Gerard McCann (sic) going down the plane stairs carrying one of his children on 9th September 2007 BBC news at 10 PM, I have been shown the video clip by Sergeant Hogan which I recognise. A clip I have seen before on the Internet. In relation to the video clips of Gerard McCann and the person I saw on 3rd May 2007 when I saw the BBC news at 10 PM on 9th September 2007 something struck me that it could have been the same person. It was the way Gerard McCann turned his head down which was similar to what the individual did on 3rd May 2007 when we met him. It may have been the way he was carrying the child either. I would be 60-80% sure that it was Gerard McCann that I met that night carrying a child. I am basing that on his mannerism in the way he carried the child off the plane. After seeing the BBC news at 10 PM, footage on the 9th September 2007 I contacted Leicestershire police with this information. During that time I spoke to all my family members who were with me on the night of 3rd May 2007 about this and the only one who felt the same way as me was my wife. She had seen the video clip of Gerard McCann walking down the stairs of the plane earlier that day. We did not discuss this until some days later. This statement has been read over to me and is correct.

Afbeelding

Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:04

ThreeFingers schreef:
En er was toch ook een getuige.

Het blijft gissen, ik kan me goed voorstellen dat ze het dicht gedaan heeft. Ook dat er niet aan gedacht werd dat nu sporen verloren gaan.
De politie dacht ook niet gelijk aan ontvoering en begon ook te laat met sporen onderzoek.

Er gaan geen sporen zomaar verloren omdat er een paar uur tussen zitten, hoor. Braaksporen maken zichzelf bv niet ineens weer heel als een wonder en als je zelf denkt aan een ontvoering dan kun je ook wel bedenken dat je nergens aan moet zitten. Dit zijn artsen die het belang van forensisch bewijs heus wel kennen.

Betreffende getuige, ik wil best geloven dat het raam is opengezet op het moment dat ze alarm sloeg, en dat de getuige en iedereen die op kam draven, dus een open raam heeft gezien. Waar het om gaat is dat het raam niet eerder open was, toen Tanner naar het appartement ging, anders had ze dat moeten zien.

@Babootje ja dat laatste stukje was niet dicht en er zaten afdrukken op alsof het naar beneden getrokken was van binnenuit, kan zijn dat het laatste stukje lastig ging, maar wijd open was het niet, dus als het open is geweest, dan hebben zij er aan gezeten-naar mijn idee om ontvoering in scene te zetten. Vervolgens hebben ze het weer dicht gedaan (tot waar dat ging) voordat de polite kwam. Tegen de muggen ofzo? Om hun spullen toch maar te beschermen? Voor de tweeling hoefden ze het niet te doen, die sliepen toch over doorheen en brachten ze uiteindelijk bij anderen...

Het kan zijn dat Tanner liegt dat ze barst dat ze überhaubt naar het appartement is geweest. Ten slotte is ze niet gezien door de mannen die ze passeerde, heeft ze een man met kind gezien die de mannen weer niet gezien hebben. Het blijft een vreemd iets.

Een reconstructie kan meer duidelijkheid geven, en eigenlijk zal die wijzen dat er mensen bij zien die liegen. Is het niet de een dan wel de ander. Daarom weigeren ze ook pertinent om er aan mee te doen.

Dit is wel veelzeggend
Citaat:
Her arms were suspended along her body and were not around the individual's neck.
Zelfs een kind dat slaapt zal in een reflex om je nek grijpen als je het oppakt.

En dus toch een ZONgebruind gezicht en niet bruin.

Lichte broeken zijn in een vakantie oord niet zo gek. Ik denk dat het grote gros aan middenklasse toeristen die draagt. Ze denken dat ze naar een warm land gaan, hoewel het om die tijd van het jaar nog best fris kan zijn, vooral ´savonds en ´smorgens vroeg. ;)
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 20-07-20 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:25

Zoals jij aangeeft dat getuigen, en Kate en Gerry en en allemaal liegen.

Dat kan net zo zijn met de getuigen waar jij wel in gelooft, want zo kun je draaien en wenden hoe je wil..

Niemand weet hoe je in zo'n situatie reageert, maar je denkt niet aan vingerafdrukken enz

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:35

Nee hoor, ik geloof best dat de getuige een open raam heeft gezien, dat Kate heeft opengezet.
Ik denk dat als je zo overtuigd bent dat het een ontvoering was, je snapt dat de politie er naar moet kijken en niet tig mensen moet uitnodigen om overal aan te zitten. Paniek of niet, dit zijn geen achterlijke mensen.
En als heeft ze er niet aan gedacht, prima maar dan blijft gewoon staan dat er geen sporen van inbraak waren...of naar buiten gaan door het raam.
Dergelijke sporen verdwijnen niet als sneeuw voor de zon.

Het hele Tanner verhaal is vreemd, maakt niet uit van welke kant je het belicht, het valt niet rond te breien. Dat ligt niet aan mij.
Ik wil best geloven dat ze iemand heeft gezien, alleen was dat iemand waarvan ze zeggen dat die al geïdentificeerd is, maar als dat op dat tijdstip Maddie ontvoerd is was, moet ze ook gezien hebben dat het raam open was...Want daar is ze dan toch zogenaamd doorheen gekomen?
Of was het dan toch niet die man, maar net gebeurd toen ze weer terugliep? Kan hoor, heb ik ook al eerder gezegd.

Ze hoeven niet allemaal te liegen, maar een aantal wel, anders was de reconstructie geen probleem.
Zeg nou zelf, Payne was of een aantal seconden of een half uur bij Kate, of met zijn vrouw erbij en dat Gerry er ook was, of alleen. Dat zijn nogal verschillen!

Tanner loopt twee mannen voorbij maar ze zien elkaar niet, maar ze ziet wel iemand die de twee mannen niet zien, het ís mogelijk, maar vreemd en dat ze het open raam niet gezien heeft, is het allervreemdst want dan moet ze met een naar rechts gedraaid hoofd de parkeerplaats over gestoken zijn... Dus of het raam was niet open, of ze is niet naar het appartement geweest. Het is gewoon slecht aan elkaar te breien.

En wat moet je van het feit denken dat de politie bij aankomst meteen een schema in handen krijgt gedrukt van de volgorde waarin mensen waren gaan luisteren/kijken?
Daar hebben ze dan wel weer het hoofd voor in hun paniek?

Ik wil met alle macht geloven dat de McCanns zuiver slachtoffer zijn en dat hun kind ontvoerd is, en ik geloof nog steeds dat het mogelijk is, maar er zijn zoveel dingen die dat moeilijk maken. Dat gaat op voor elk willekeurig iemand die er neutraal in gaat en zich verdiept.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:48

Ik zie trouwens dat Sean ook als zo´n slappe pop hangt. Vraag aan alle moeders, hoe normaal is dat?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:50

Als een kindje diep in slaap is, gebeurt het idd wel dat ze niet hun armen automatisch om je nek slaan als je ze draagt is mijn ervaring (van jaren geleden).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:54

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 18:26

Lusitana schreef:
Ik zie trouwens dat Sean ook als zo´n slappe pop hangt. Vraag aan alle moeders, hoe normaal is dat?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk wel normaal vindt :D :D (En ik ben moeder van een kind nu 22 dat toen ze peuter / kleuter was ook vaak zo heb gedragen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:28

Is dat echt zo? Politie komt binnen en krijgen letterlijk gelijk dat schema in de handen gedrukt?

Stond je erbij?

Of kwam er eerst een gesprek, en toen kwam het schema erbij?

Ik geloof in geen van de opties, alles is mogelijk, van ontvoering, ongeluk, door de tapas seven misbruikt enz enz.

Maar jouw manier van praten, van ze had dat raam gezien moeten hebben enz, ik denk dan hoezo?

Haar was op het moment van naar haar kinderen lopen, ziet ze een man met een slapend kindje voorbij komen, en staat er verder niet echt bij stil.

Ja, pas veel later toen ontdekt werd dat Maddie weg was..

En dat Gerry en zijn vriend aan het praten waren, waarom moeten ze Jane dan gezien hebben? Ze staan te ouwehoeren en letten niet op voorbij gangers. Ook hebben hun de man met het kind niet gezien. (goh hoe kan dat nou? Moeten ze toch gezien hebben, zie ze staan gewoon te liegen bla bla)

Maar er is wel degelijk een man daar voorbij gekomen met zijn kind. Hij heeft zich zelf later gemeld.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 19:25

ThreeFingers schreef:
Is dat echt zo? Politie komt binnen en krijgen letterlijk gelijk dat schema in de handen gedrukt?

Stond je erbij?

Dat klopt wel hoor. Dat staat in de PJ files. Gewoon lezen.

ThreeFingers schreef:
Maar jouw manier van praten, van ze had dat raam gezien moeten hebben enz, ik denk dan hoezo?

Ik kan me wel voorstellen dat als dat raam wijd open staat en je loopt er zo ongeveer langs dat dat opvalt ja.
Zeker als het normaal dicht is en je bent er al tig keer langs gekomen op die avond en op andere.

ThreeFingers schreef:
Haar was op het moment van naar haar kinderen lopen, ziet ze een man met een slapend kindje voorbij komen, en staat er verder niet echt bij stil.

En dat Gerry en zijn vriend aan het praten waren, waarom moeten ze Jane dan gezien hebben? Ze staan te ouwehoeren en letten niet op voorbij gangers. Ook hebben hun de man met het kind niet gezien. (goh hoe kan dat nou? Moeten ze toch gezien hebben, zie ze staan gewoon te liegen bla bla)

Jane Tanner moest langs Gerry en Jeremy Wilkins (de tennisvriend met wie hij op dat moment stond te praten)
En omdat JW haar niet gezien had, kon Gerry niet zeggen dat hij haar wel gezien had. Ze moest die straat door op haar weg naar het appartement. Ze moest langs Gerry en JW en het zou raar zijn als zij de straat zou zijn overgestoken en geen gedag zou hebben gezegd omdat ze beide kende. Zoek maar op in de PJ Files de getuigenis van Jeremy Wilkins. En lees nu eens even de links die we plaatsen.

ThreeFingers schreef:
Maar er is wel degelijk een man daar voorbij gekomen met zijn kind. Hij heeft zich zelf later gemeld.

Er hebben zoveel mensen zich gemeld die met een kind over straat liepen. Maar niet iemand die leek op de omschrijving van Jane Tanner.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:38

ThreeFingers schreef:

Stond je erbij?

Of kwam er eerst een gesprek, en toen kwam het schema erbij?

Ik geloof in geen van de opties, alles is mogelijk, van ontvoering, ongeluk, door de tapas seven misbruikt enz enz.

Heb je ook maar iets van de files gelezen?
En nee natuurlijk stond ze er niet bij stil betreffende man met kind, wat is je punt? Ze komt daar ook pas later mee, net als de Smiths, daar heb ik totaal geen probleem mee. Maar als ze daar dan was, en het kind is door het raam gegaan, dus het was open, waarom heeft ze dan niet gezien heeft dat het raam open was? Dat Gerry en die man haar niet zien, dat kan, maar dat zij hen niet hoort en ziet?

Dat hij later is geïdentficeerd is komt volgens mij niet van portugese bronnen, ik zal het opzoeken, maar ik wil daar best in mee. Gewoon een toerist zonder gezicht, dus knap hoe hij zichzelf herkende, die zijn slapende kind op een hele rare manier draagt (wellicht droeg dat bij aan de herkenning) terwijl hij van de crèche komt. En de mannen letten er niet op. Ja, dat kan.

Je kunt wel boos op mij zijn, en proberen alles onder uit te halen, maar je snapt gewoon niet dat er echt tegenstrijdigheden zijn die een reconstructie niet echt goed mogelijk maken. Waarom denk jij dat ze altijd geweigerd hebben een reconstructie te doen terwijl dat kan helpen hun onschuld duidelijk te maken?

En ja, ze kregen meteen dat papier in handen gedrukt, als de politie dat zelf zegt, dan geloof ik dat. Maar de politie liegt natuurlijk volgens jou, want ja, Portugees. :+ Dat schijnt genoeg te zijn om de wereld tegen je te hebben.

@babootje, dank je. Zal er toch eens op gaan letten, kwam me zo vreemd voor! En ook twee armen langs het lichaam? Niet een zo over je arm?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 19:43

Lusitana schreef:
@babootje, dank je. Zal er toch eens op gaan letten, kwam me zo vreemd voor! En ook twee armen langs het lichaam? Niet een zo over je arm?

Klopt hoor. Kinderen kunnen echt wel zo slap hangen met beide armpjes naast zich als ze slapen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 19:46

Ik vind het wel vervelend dat Lusitana en ik moeite doen om zoveel links te plaatsen met onderbouwingen uit de dossiers als je dan commentaar terug krijgt waaruit blijkt dat het niet gelezen wordt. Het kost best veel tijd. Ga het ook niet meer doen.

Three Fingers Dat de GNR de tijdlijn van de McCanns en vrienden dezelfde avond nog onder de neus gedrukt kregen staat ergens in de getuigenverklaringen van de GNR officiers. Ik heb het gelezen en ik ga het niet weer opzoeken. Doe zelf ook maar wat moeite. Ook Jane Tanner kwam op dezelfde avond nog terwijl de GNR er was nog met haar verklaring over de man die ze gezien zou hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:50

Okee, ik wist het niet, van die rare armpies, daarom vroeg ik het. Fijn dat Ann en jij het duidelijk konden maken.

Voilà, dit komt uit het boek dus ik hoop niet dat ik er problemen mee krijg, maar
alles dicht bij daglicht
Afbeelding

en alles open bij avond licht
Afbeelding

Met dank aan een Bokker.

En dan is dit nog van grote afstand.

Dat is echt wel opvallend, zeker als je, wat Babootje ook zegt, al een paar dagen met regelmaat doet, de kinderen checken en ze wilden juist bij elkaar zodat ze op elkaars kinderen konden letten.
Dan ga je niet de andere kant opkijken, wat sowieso raar is, om met je hoofd de hele tijd opzij of met krabachtige bewegingen naar een deur te gaan.

Omdat ik mijn geheugen niet helemaal vertrouw, heb ik het opgezocht :
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/TIME ... MATION.htm

Citaat:
Estimated time between 00.30 and 1.00 am Two timelines written by Russel O'Brien on the covers ripped off Madeleine's stickerbook are provided to the GNR officers.

Nogmaals, ik ben niet te beroerd om fouten toe te geven, of iets na te zoeken, omdat ik juiste info wil geven.

Dit valt er ook te lezen:

Citaat:
GNR Officer N. F. P. d. C. refers to a situation at about 02.00 or 03.00, that the parents asked for a priest and his colleague had tried to contact one on his mobile, but did not manage to find one.
Hotel Manager E. L. K. remembers that on the night Madeleine disappeared, Kate wanted to contact the local priest, but it was not possible to reach him by phone.

S. B. mentions that at around 3.00 a.m. Madeleine's parents asked for the presence of a priest on location. They didn't explain the reason why they wanted a priest, but the deponent found the fact strange as there were no indications that the little girl was dead, and that's the circumstance under which usually the presence of a priest is requested.

Maar lees alles eens voor de aardigheid, dan zul je zien dat Gerry meteen begon over pedofielen en ontvoering, niet vermissing.
De tijden zijn ook apart, het lijkt erop dat de onrust eerder begon.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:26

@lusitana schreef:

Er hebben zoveel mensen zich gemeld die met een kind over straat liepen. Maar niet iemand die leek op de omschrijving van Jane Tanner.

Afbeelding

Dacht dat het deze man was!!

Ja ik heb de files gelezen, en kom juist daarom dingen of getuigenissen tegen, die jij van de tafel veegt.
Het is toch heel duidelijk dat jij pro Amaral bent.

En dan ga je zeggen dat het niet zo is, steeds weer spiegel je op jezelf, dat je zus en zo reageert als dokter of dat je alles ziet enz.
Gebaseerd op niks, mensen beschuldigen die misschien wel heel eerlijk zijn.

Net als dat Kate geroepen heeft she is being taken enz.
Dat vind ik weer wel logisch, omdat als je alles doorzoekt, je appartement en het raam en rolluik is open. Dan is dat een logische conclusie.

Waarom wil je dat weten met het slapende kindje met slappe armpjes? Om te kunnen zeggen dat dat niet normaal is, en dat het kindje dood of onder invloed was?

Je zegt steeds je controleerde alles 2x, op welke betrouwbare bronnen?
Amaral?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:46

DAT SCHREEF IK NIET. Niet alleen ben je slecht in lezen, maar je schuift bij voorbaat alles op mij af.
Ik weet niet wat je tegen me hebt, maar het begint irritant te worden.
Ik probeer altijd een exra bron te vinden voor de Amaral haters. Ik besteed veel tijd aan zoeken en vertalen. Ik denk dat ik daar ook maar mee ga stoppen dan.

En ik heb nog wat voor je gevonden :
Citaat:
Later, a member of the group, Russell's partner Jane, saw, when she went to her apartment at around 9.15pm, about 50 metres away, on the perimeter road of the club, a long-haired person with a child in his arms, walking very quickly.

Hoewel de man diverse malen wordt genoemd, staat hier als enige keer dat hij lang haar had. Maar in de tekening heeft ze hem donker haar gegeven tot in de nek (zo is het ook een keer beschreven) en dat is nou weer jammer anders zou hij bijna passen in het signalement van Brückner.

Ik beschuldig helemaal niemand en ik vraag of die slappe armpjes normaal zijn omdat ik dat nooit heb gezien EN JUIST GEEN CONCLUSIES WIL TREKKEN voordat ik gechecked heb met moeders hoe normaal dat is.