Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:58

Wie zegt dat er extra werk aan hem verricht is, omdat hij lid is van het koningshuis? :?

Er is heel lang gereanimeerd, omdat men dacht er overlevingskansen waren door de onderkoeling van zijn lichaam, niet omdat hij belangrijk was!

Achteraf gezien heeft die reanimatie geen nut gehad en is wellicht te lang geweest volgens de arts, waarmee hij aangeeft dat de huidige situatie er nu juist is door het lange reanimeren. Hart en ademhaling functioneren daardoor weer (enigszins), maar de hersenen helemaal niet. :n

Mensen die weer uit coma komen en al dan niet geheel herstellen, zijn met name slachtoffers van een trauma, zoals bijv een ernsig ongeluk met hersenbeschadiging.
Dus geen coma en hersenbeschadiging door een langdurig zuurstoftekort, dat geeft nl veel meer schade en treft bovendien de hersenen als geheel, terwijl bij een ongeluk niet alle hersendelen evenveel beschadigd hoeven te zijn en de kansen op herstel daardoor beter zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:59

Nee, Friso is geen lid meer van het koninklijk huis en titel "Prins der Nederlanden" is vervallen. Door zijn beslissing met Mabel te trouwen zonder toestemming te vragen. Maakt niet uit hoe de vrouw in kwestie heet, daar gaat het mij niet om. Het was alleen om aan te duiden dat hij niet zo "belangrijk" is als in een andere post aangegeven, waardoor een arts een tandje harder zou lopen. Wat ik niet ok vind, zoals ik eerder schreef. Als arts moet je voor iedereen je best doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:01

Persoonlijk denk ik niet dat als de arts nu 'iets harder gelopen' heeft, deze dat gedaan heeft omdat het de prins als de persoon prins is, maar omdat IEDER dingetje in deze kwestie zeer uitgebreid overal in het nieuws wordt gebracht. Dan geloof ik best dat je nét ietjes langer door zou gaan als anders!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:02

Ik vraag me uberhaupt af of de reddingswerkers wisten dat het een prins betrof. Ik denk zelf van niet.
De artsen, dat is een ander verhaal, maar ik geloof niet dat er een ander behandeltraject is gehanteerd dan bij een ander persoon.

Voor degenen die nog met vraagtekens zitten over de hele titelkwestie, op wikipedia staat er een goede uitleg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:02

Jolien87 schreef:
Sorry maar ik krijg de kriebels van je bericht.
Het is en blijft een zoon van de koningin. In jouw ogen is hij misschien niet een belangrijk persoon, maar zijn hele leven draagt hij al het naamplaatje 'prins'.
Het is wel degelijk een belangrijk persoon, of hij nu wil of niet.
Daarnaast vind ik het erg hard om Mabel een 'maffia-meid' te noemen. En dan nog, hij is zijn keuze geweest om met haar te trouwen. Ik vind het een prachtig gebaar van ware liefde om te kiezen voor de persoon van wie je je hele leven wilt houden, in plaats van dat je kiest voor je titel.

Kan ik niets aan doen dat je "de kriebels" krijgt van mijn bericht, zoals je merkt heb ik totaal niets met het koningshuis. Ik praat daar dus over zoals ik over de buurman zou praten.

En een belangrijk persoon? Nee. Miscshien bij z'n werk, want hij verdiend goed. Maar voor NL is het gewoon een "bekend" persoon. Niks belangrijks aan, sinds hij geen lid meer is van het koningshuis.

Ik vind het ook niet bijzonder dat de liefde voor ging op titel. Eigenlijk heel gewoon, dat doen zoveel mensen, de liefde voor andere hele belangrijke dingen laten gaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:03

Dat laatste ben ik helemaal met je eens GamblersCup, maar titel of niet, hij blijft de zoon van de koningin.
Formeel gezien mag hij dus niet meer 'Prins der Nederlanden' worden genoemd, maar in de ogen van vele Nederlanders zal hij dat wel altijd blijven.

Wat ik me trouwens afvraag: is het bekend of de artsen bewust zo lang doorgingen met reanimeren door het feit dat het om een prins ging?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:04

Nee, ze gingen zo lang door omdat het om een onderkoeld slachtoffer ging en daarbij maak je meer kans dan bij een 'gewoon' slachtoffer

GamblersCup

Kentaro schreef:
Dan geloof ik best dat je nét ietjes langer door zou gaan als anders!

Langer misschien wel, artsen zijn ook maar mensen en worden daardoor misschien beinvloedt. Maar of lánger ook béter is...

Edit: had Kentaro's post nog niet gezien, Heb geen verstand van zulke zaken.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 26-02-12 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

De troon heeft Friso nooit gewild, dus dan is het makkelijk afstand doen.
Bovendien zijn de kinderen van Maxima en Willem-Alexander nog voor hem. Hij had op plaats 4 of zo gestaan.

Jolien87

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:07

Klopt Cassidy. Gisteren las ik ergens dat hij als jongetje het volgende zou hebben gezegd tegen een vriendje van Willem-Alexander: "Je mag mijn broer wel in elkaar slaan maar zorg dat hij niet doodgaat, anders wordt ik de troonopvolger".
Tja, iedereen heeft zo zijn prioriteiten;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:10

Friso zou derde in de lijn zijn op het moment dat hij afstand deed, na Alexander en Amalia.

Wat lijkt Friso trouwens veel op Constantijn. Toen ik het nieuws keek van de week was ik geloof ik nog niet wakker, dacht dat hij zelf het ziekenhuis uit liep maar het was natuurlijk Constantijn.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:14

Ik vind het heel treurig voor de familie. Dit is een nachtmerrie voor iedere familie. De hoop, de onwetendheid. We kunnen ze alleen maar steun toewensen lijkt me. En of het nou een prins is, er zijn zoveel verhalen over buitengewone reddingen van mensen die niet bekend of van adel zijn. Denk dat ieder leven waardevol is en dat de reddingswerkers daar hebben gedaan wat ze konden.

Friso heeft trouwens wel toestemming gevraagd maar niet gekregen.

Edit: dus wel ''aangekaart'' maar kabinet zat dwars..
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 26-02-12 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:16

RTL van lang geleden schreef:
Het kabinet vraagt geen toestemming aan het parlement voor het huwelijk van prins Friso en Mabel Wisse Smit. Het paar gaat wel gewoon trouwen. Daarmee vervalt Friso's recht op troonopvolging.

Dat even terzijde.

Ik leef zo mee met Mabel en haar familie. Zit net wat foto's terug te kijken, de ellende op hun gezichten.. :(:)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 04:02

Hij heet overigens nog steeds prins, aldus wikipedia:
Citaat:
Bij Koninklijk Besluit van 19 maart 2004, nr. 126, is bepaald dat Johan Friso het gebruik van de titel 'Prins van Oranje-Nassau' als persoonsgebonden en niet-erfelijke titel mag voortzetten, eveneens het predicaat 'Koninklijke Hoogheid'.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:43

Ooh ik geloof wel dat er harder word gewerkt en meer kansen krijgt.
Dat zie je genoeg in praktijk, en heb het ook geleerd in de theorie lessen sommige behandelingen zijn zo duur dat het onmogelijk is om niet te selecteren.
En inderdaad omdat het in het nieuws komt...

En niet te vergeten ziekenhuizen zijn ook gewoon bedrijven :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:55

Ik ben eens benieuwd hoelang ze met hem door blijven fakkelen, want als die al wakker wordt is het echt niet meer Friso van voor de lawine.
En ik denk dat er wel degelijk meer word gedaan voor iemand van het koningshuis, door geld en macht kunnen zij veel meer voor elkaar krijgen dan een normale burger.

Ik heb er een hard hoofd in dat Friso ooit wakker gaat worden al vanaf het begin al gun ik het het hem en de familie wel.
Niet omdat hij van het koningshuis is maar omdat het een mens is, net als iedereen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:10

Inderdaad helemaal mee eens, leed blijft hetzelfde van welke afkomst je bent of hoeveel geld je hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:27

GamblersCup schreef:
Tessa_1 schreef:
maar vind het helemaal niet gek dat ze in het geval van belangrijke mensen nog even een tandje bijzetten..

Ik wel, een arts moet altijd zijn/haar uiterste best doen, maakt geen moer uit wat voor een patient het is.
Enne, een belangrijk persoon? Echt niet, woont en werkt in Engeland, is door een maffia-meid te trouwen uit het koningshuis verbannen... zéér belangrijk hoor!

Wat een zuurheid... :(:)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:40

Oei, dat zijn me nogal uitspraken zeg..
Nl is het meest hypocriet hier. Hij wilde Mabel trouwen en verkoos de liefde boven het lid zijn van het Koninklijke huis..omdat Nl zich zo belachelijk heeft gedragen..nu opeens is hij weer de 'prins' van Nl, maar destijds bij trouwen kon die titel er nauwelijks van af hoor.
Om Mabel nou een maffiameid te noemen, nee, niet ok..want wat voor titel krijgt Maxima dan van je, gezien haar vader?..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:35

Ach, dat is die familie wel gewend Amy, bij de helft van het land kunnen ze niks verkeerds doen, en bij de andere helft van het land worden ze uitgekotst om niks. Goed voor iedereen kunnen ze het toch nooit doen.

Prins zijn heeft denk ik wel voordelen wat betreft de artsen. Niet dat een arts harder zijn best doet (want voor een goede arts is elke patiënt echt wel even belangrijk), maar in het geval van Friso heb je een moeder die de beste artsen van het land kan laten invliegen. 'Elk nadeel heb z'n voordeel.'

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:20

SanderD schreef:
Prins zijn heeft denk ik wel voordelen wat betreft de artsen. Niet dat een arts harder zijn best doet (want voor een goede arts is elke patiënt echt wel even belangrijk), maar in het geval van Friso heb je een moeder die de beste artsen van het land kan laten invliegen. 'Elk nadeel heb z'n voordeel.'

Maar je kan je dus afvragen in hoeverre dit een voordeel is geweest voor Friso. Misschien was het -gezien zijn huidige toestand- wel beter geweest als hij was komen te overlijden. Maargoed, een arts maakt keuzes die hem op dat moment de beste lijken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:33

Dat zeggen de artsen nu zelf ook. Maar je moet op zo'n moment een beslissing maken en dan hoop je toch altijd op het beste!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:41

Precies Kentaro, als je iemands leven kunt redden dan zul je daar in eerste instantie voor gaan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:51

Is er nog nieuw nieuws van vandaag?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:08

Wat moet er voor nieuws zijn? Hij ligt in coma, kans is klein dat het ooit nog goed komt, koninklijke familie heeft om rust gevraagd, en dat wordt zo te zien door de media gerespecteerd.