Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:Maar het een en ander blijft moeilijk: deel uitmaken van de statistiek is niet leuk. Als 99% er geen last van heeft, maar 1% wel, dan is dat nog steeds 1% te veel, zeker als je of een van je dierbaren tot die ene procent behoort.
Bandida schreef:http://www.rtbf.be/info/monde/detail_fu ... id=6100143
En nog maar eens een lading radioactief water terug naar de zee.
Voor de niet Franstaligen:
Ondertussen lijkt het duidelijk te worden dat de reactor 1 tijdens de meltdown op verschillende plekken door het beschermend 'vat' er omheen is gesmolten.
In theorie kan de reactor dan nu bloot aan de atmosfeer liggen..
(ik vrees dat dat nieuws gewoon kwestie van even wachten is).
Arabesk schreef:ja ik hoorde het, de stinkerds!Citaat:Tepco zegt wel dat de ramp niet meer verergert, omdat de straling van de gesmolten brandstofstaven tegengehouden wordt door koelwater
Loretta schreef:
laura1986 schreef:Ik snap nog steeds niet waarom dat hele terrijn nog niet is begraven inden een dik pak beton.
Huertecilla schreef:De stilte omtrent de situatie is steeds beklemmender. We worden op grote schaal zoet gehouden.
Bandida schreef:Dan heb ik het over de centrales zelf, niet over het feit dat de Japanse politiek blijkbaar niet bij machte is harde beslissingen te nemen in functie van de volksgezondheid.
joostvangestel schreef:Reden tot ernstige bezorgdheid is er wel degelijk.