Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Maar goed, ik merk dat er nog steeds twee dingen door elkaar lopen: de overlast door groepen jongeren uit de onderste sociale laag en daar zitten veel Marokkanen bij, en de extremistische tendens in de Islam.
Rebeccatjuh schreef:Als ik in een land uit het midden oosten kom, en er is geen animo voor een christelijke school, tsja dan zouden mijn kinderen ook naar een islamitische of openbare school gaan.
Mocht ik mijn kinderen toch op een christelijke school willen hebben, dan zou ik moeten verhuizen.
Nicolletje schreef:Waar moslims een probleem mee hebben is dat wij Sinterklaas, Pasen, Kerst, verjaardagen, enz. op al onze scholen vieren.
Nicolletje schreef:Ik vind het trouwens nogal kwalijk dat jij, Sarabande, na al mijn (naar mijn idee) onderbouwde reacties, met standpunten van beide kanten, waar ik tijd en aandacht aan het besteed, afdoet als 'onzin'
Ik sla toch ook niet zo'n toon aan tegen jou?
Nicolletje schreef:Niet waar? Je doet het af als onzin, je kan ook zeggen dat het jouw mening niet is.
En of het niet waar is valt te bezien, ik ben alleen niet zo iemand die andere mensen gaan quoten uit andere topics.
Nicolletje schreef:Waar moslims een probleem mee hebben is dat wij Sinterklaas, Pasen, Kerst, verjaardagen, enz. op al onze scholen vieren.
sarabande schreef:Nicolletje schreef:Waar moslims een probleem mee hebben is dat wij Sinterklaas, Pasen, Kerst, verjaardagen, enz. op al onze scholen vieren.
Ach praat toch niet van die onzin. Dat zijn een paar Nederlandse individuele onderwijzers die toleranter dan tolerant willen zijn, daar vraagt geen een moslim om.
randalinpony schreef:Er zijn heel wat overtuigde Christenen die aanstoot aan jouw woorden zouden nemen Heino.
Ptries schreef:Ja, dat is 1 stichting die dat inderdaad wil. Niet goed te praten, maar wederom, niet representatief voor een hele bevolkingsgroep.
Nicolletje schreef:En niet aan de orde op dit moment ben ik het ook niet mee eens.
Als alle moslimscholen zouden sluiten is het wel degelijk aan de orde, want er is een reden waarom mensen hun kinderen daarop zetten.
En de reden is niet alleen omdat het zoveel gezelliger is of omdat de leraren knapper zijn ofzo.
janesmith schreef:Ptries schreef:Ja, dat is 1 stichting die dat inderdaad wil. Niet goed te praten, maar wederom, niet representatief voor een hele bevolkingsgroep.
Dat is anders wel een stichting die subsidie krijgt van de Nederlandse Staat omdat ze de Islam uitdragen en begrijpelijk maken. Dus niet zomaar een site. DE site, wat Nijmegen betreft. Zoveel sites zijn er niet die subsidie krijgen. Day betekent een erkenning.
Ptries schreef:Dan ook graag deze school sluiten: http://holebi.info/phpnews/kortnews.php ... ws&id=2951
Ptries schreef:janesmith schreef:
Dat is anders wel een stichting die subsidie krijgt van de Nederlandse Staat omdat ze de Islam uitdragen en begrijpelijk maken. Dus niet zomaar een site. DE site, wat Nijmegen betreft. Zoveel sites zijn er niet die subsidie krijgen. Day betekent een erkenning.
Niet erkenning voor dat gedachtengoed. De gemeente heeft toch ook geëist dat de teksten aangepast zouden worden omdat anders de subsidie zou stoppen?
randalinpony schreef:En de inspectie moet zulke scholen ook sluiten zodra kwaliteit van onderwijs niet meer deugt of er misstanden plaatsvinden en dat is op veel Islamitische scholen nu wel het geval.