Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:45

janesmith schreef:
en dan pas de bloem (de PVV). Zonder grond en zaadje, geen bloem.

De PVV als bloem, gut waarom heb ik dat niet eerder gezien :') :') _O- _O-

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:49

Ach geef toe die Geert Wilders heeft wel het hoofd van een zonnebloem :D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:04

JS.. Als jij denkt dat er alleen maar Marokkaans tuig is, dan heb je echt een vertekend beeld van ons land. Ik noem dat obsessief, en vanuit een obsessie kun je nooit objectief redeneren. Misschien moet je wat beter je huiswerk doen voordat je bepaalde uitspraken doet. En dan dat aanbidden van Wilders.. "pvv als bloem" dat klinkt bijna nog enger dan dat het lachwekkend klinkt. :(:)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:06

sarabande schreef:
Voor de dieren is er al een aparte partij daar hoef je niet extra op Wilders te stemmen. Gekozen burgemeester en MP, ik zie het in Amerika en België hoeveel invloed het bedrijfsleven dan in de, vooral plaatselijke politiek krijgt. Was een punt van D66 en die hebben dat er ook nooit doorheen kunnen krijgen.
Afschaffen eerste kamer, is onzin tegenover het geld dat het kost staat het feit dat wetten nog eens zorgvuldig bekeken worden.

Koffieshops wordt al aan gewerkt, terugdringen van 150 naar 100 kamerleden zou nog meer druk op die leden leggen.

Het lijken me stuk voor stuk geen punten waar je nu een partij voor nodig hebt die een groep van de bevolking uitsluit en hun gebedsboek wil verbieden.
Hoe denk je daar over???

Wist je dat je maar één partij tegelijk mag stemmen? Als je PVDD moet stemmen voor je dieren standpunt, D66 voor het gekozen burgemeesterstandpunt, CDA en VVD voor behoud van HRA en coffeeshops sluiten dan zou je 4 partijen moeten stemmen. Daar dat niet kan stem je dus PVV, want die hebben al die punten in hun programma staan.

Als je de coffeeshops dicht wilt hebben, moet je echt niet bij de PVDA zijn, want die willen ze gewoon open houden!! Dat krijg je alleen voor mekaar met VVD,PVV en CDA in een kabinet.

CDA en PvdA botsen over sluiting coffeeshops

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:17

CtjeLief schreef:
JS.. Als jij denkt dat er alleen maar Marokkaans tuig is, dan heb je echt een vertekend beeld van ons land. Ik noem dat obsessief, en vanuit een obsessie kun je nooit objectief redeneren. Misschien moet je wat beter je huiswerk doen voordat je bepaalde uitspraken doet. En dan dat aanbidden van Wilders.. "pvv als bloem" dat klinkt bijna nog enger dan dat het lachwekkend klinkt. :(:)

Ik denk niet dat er alleen Marokkaans tuig is, maar ik weet heel, heel zeker dat ze voor veruit het grootste deel van de problemen verantwoordelijk zijn. Dat bewijzen de cijfers ook. Reken maar uit, van alle Marokkaanse jongens tot 23 jaar komt meer dan 50% in aanraking met de politie. Maar zoals jij het zegt dan is het eigenlijk één groot complot tegen die arme jongens, want alle media berichten hetzelfde en ook de diverse rapporten spreken vooral over de Marokkanen als grootste aanstichter. Laat mij maar eens één link of artikel zien waaruit blijkt dat er door welke ander groep net zoveel terreur uitgeoefend wordt als door die groep. Ik ben benieuwd en wacht in spanning af.
Voor mij is de PVV inderdaad een bloem. Een mooie roos, maar uiteraard heb je mensen die niet van rozen houden en liever brandnetels of muntbladen hebben. _O-

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:19

janesmith schreef:
Wist je dat je maar één partij tegelijk mag stemmen? Als je PVDD moet stemmen voor je dieren standpunt, D66 voor het gekozen burgemeesterstandpunt, CDA en VVD voor behoud van HRA en coffeeshops sluiten dan zou je 4 partijen moeten stemmen. Daar dat niet kan stem je dus PVV, want die hebben al die punten in hun programma staan.

Als je de coffeeshops dicht wilt hebben, moet je echt niet bij de PVDA zijn, want die willen ze gewoon open houden!! Dat krijg je alleen voor mekaar met VVD,PVV en CDA in een kabinet.

Waarom denk jij dat andere mensen onmondig zijn, dit is de 2e keer dat je een vraag die ik direct aan iemand anders stel beantwoord. Misschien dat iemand anders gewoon zegt wat ze zelf denkt in plaats van van alles bij elkaar te Googelen

Dat de PVV al die punten in het programma heeft staan zegt dus niets, Wilders laat al die zaken makkelijk vallen, dus wat heb je eraan daarvoor te kiezen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:40

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Waarom denk jij dat andere mensen onmondig zijn, dit is de 2e keer dat je een vraag die ik direct aan iemand anders stel beantwoord. Misschien dat iemand anders gewoon zegt wat ze zelf denkt in plaats van van alles bij elkaar te Googelen

Dat de PVV al die punten in het programma heeft staan zegt dus niets, Wilders laat al die zaken makkelijk vallen, dus wat heb je eraan daarvoor te kiezen.

Dat doe ik net zo vaak als ik wil! Bovendien bleek helemaal nergens uit dat het aan een bepaald persoon gericht was.
Misschien moet je dat wat duidelijker maken in het vervolg. Wat voor mij niets uitmaakt trouwens, want dit is een openbaar forum en iedereen staat het vrij te reageren en mee te doen. Ook om de discussie te verlaten, trouwens. ;-)
Als je privegesprekjes wilt voeren is MSN misschien een betere optie voor je.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:18

Update: Uit hele betrouwbare bron heb ik vernomen dat Rutte de gesprekken met PVV en CDA zojuist begonnen is.
Niks geen afwachten op een vergadering van het CDA morgen over de brief van Lubbers, want ze zitten vandaag al om tafel.
Onthoud als het later in het nieuws komt, dat je het hier het eerst las. ;-)

purny

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:20

Hoe kijkt de PVV naar de stufi ? Dat kan ik naar mijn idee nergens terugvinden

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:22

Aangezien mijn eindeloze voorbeelden (in een ander topic) blijkbaar niet genoeg zeggen, kom ik maar eens met cijfers. Allemaal van het CBS dus over betrouwbaarheid valt eigenlijk niet te twisten. Oordeel zelf.

Alle gegevens zijn verhoudingsgewijs.

Verdachten; herkomst, geslacht, generatie allochtonen en soort misdrijf (2007, gewijzigd in 2010)
12.000 Autochtonen waren verdacht van een misdrijf.
44.000 Niet-westerse allochtonen waren verdacht van een misdrijf.
Bron

Uitkeringen (2007, gewijzigd in 2010)
Van de autochtone bevolking heeft 13% een uitkering.
Van de niet-westerse allochtone bevolking heeft 22% een uitkering.
Bron

Beroepsbevolking/netto arbeidsparticipatie (2009, gewijzigd in 2010)
De autochtonen hebben een participatiegraad van 69,1%
De niet-westerse allochtonen hebben een participatiegraad van 54,7%
Bron

Werkloosheidspercentage (2009, gewijzigd in 2010)
De autochtonen hebben een percentage van 4 procent.
De niet-westerse allochtonen hebben een percentage van 11 procent.
Bron

Dit in combinatie met alle ellende die ik met allochtonen mee maak, maakt dat ik PVV zou stemmen. Ik ben het zat met dat eeuwige geouwehoër. En ja ik ben hoger opgeleid. ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:25

Denk je dat mensen die cijfers ontkennen dan Angelita? Als linkse stemmer heb ik al die cijfers ook al meerdere malen aangehaald in eerdere topics. Ik vind alleen dat de nadruk op oplossen ipv eindeloos constateren moet liggen :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:44

Heino schreef:
Denk je dat mensen die cijfers ontkennen dan Angelita? Als linkse stemmer heb ik al die cijfers ook al meerdere malen aangehaald in eerdere topics. Ik vind alleen dat de nadruk op oplossen ipv eindeloos constateren moet liggen :)

Zullen we dan eens een serieuze discussie gaan hebben over welke oplossingen het beste zijn en waarom?

Ik zal beginnen met wat ik de beste oplossing vind en waarom.
Aangezien er al vele jaren geprobeerd is met zachte hand de problemen te overwinnen en de cijfers geen daling laten zien maar een stijging, vind ik dat je nu de kans moet geven aan de harde manier. Dat wil zeggen dat er een grote dreiging moet zijn van zware straffen en na die straf de mogelijkheid dat je Nederlanderschap ontnomen wordt en je nooit meer de kans krijgt om in Nederland legaal te komen wonen en leven.
Volgens mij is alleen die dreiging al voor een heel groot deel afdoende om de straatterroristen wel een paar keer na te laten denken alvorens ze zich te buiten gaan aan fout gedrag. Als kind weet ik wel dat de strenge aanpak van mijn vader een stuk meer resultaat had dan de lieve manier van mijn moeder. Voor haar had mijn broer wel respect in de zin van respect als moeder, maar niet als opvoeder. Zodra begon mijn vader zich er mee te bemoeien dan werd er wel geluisterd en binnen de grenzen gebleven. Volgens mij werkt dat in de echte wereld net zo.

Wat denken jullie dat een manier is die resultaat zal boeken?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:45

purny schreef:
Hoe kijkt de PVV naar de stufi ? Dat kan ik naar mijn idee nergens terugvinden

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de PVV ook voor het afschaffen van de StuFi is ten gunste van een Studie lening.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:58

hmm jammer...

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:09

Ik heb het even opgezocht, maar de PVV wil de StuFi zoals die nu is, ongewijzigd laten. m.a.w. de PVV is voor de StuFi.

Hier kun je precies lezen hoe de partijen over de StuFi denken.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 23-07-10 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:11

janesmith schreef:
Update: Uit hele betrouwbare bron heb ik vernomen dat Rutte de gesprekken met PVV en CDA zojuist begonnen is.
Niks geen afwachten op een vergadering van het CDA morgen over de brief van Lubbers, want ze zitten vandaag al om tafel.

*\o/*

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:31

Het is vrij onmogelijk iemand zijn (dubbele) nationaliteit af te nemen op grond van "tuig zijn op straat"
We zijn gebonden aan internationale wetgeving.
Hier kan je (vanaf pagina 80) precies lezen wanneer je wel en niet iemand zijn nationaliteit af kan nemen:

http://www.acvz.com/publicaties/VS-ACVZ-NR19-2008.pdf

Nu kan je denken: Ha! Artikel 7 EVN 1d: Gedrag dat de essentiele belangen van de Staat die Patrtij is ernstig schaadt. Dat is em!

Helaas, zo simpel ligt het niet: Dat licht een oud hoogleraar migratierecht hier toe:

http://intel.web-log.nl/intel/2006/03/n ... eit_a.html

In het eerste artikel kan je trouwens ook zien dat NL vergeleken met de rest van Europa 1 van de weinige landen is die zeer streng is ten aanzien van dubbele nationaliteiten. In de rest van Europa zijn ze juist steeds minder streng. We leven tenslotte in een moderne geglobaliseerde wereld... Maar nee, niet Nederland! Hebben die linkschmensen toch maar mooi gedaan hè, al voor dat Wilders op de proppen kwam!

Maar goed, Lekker roepen dat het nog strenger moet en we al die straatschoffies wel eens even hun nationaliteit zal afpakken trekt stemmen hè. Dat het nauwelijks kan dat wordt er eventjes niet bij gezegd. Dat trekt namelijk geen stemmen, laten we vooral niet te moeilijk doen zeg, straks moeten we nog echt nadenken over hoe we iets gaan doen. Nee, gewoon blijven hameren op waarom we iets moeten doen, gewoon 100 x roepen: al dat tuig op straat bah!

Ik ben zoooo benieuwd hoe de PVV dit aan zou pakken als ze het land mochten regeren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:38

Moderatoropmerking:
Er lopen een aantal topics op NM over de politiek, de islam en Wilders. Deze topics verlopen op dit moment verschrikkelijk vervelend. De reden daarvoor is eigenlijk heel simpel, de persoonlijke verhoudingen tussen een aantal mensen in deze topics. Maar wat jullie van elkaar vinden is voor de discussie volslagen oninteressant. In een discussietopic verwachten we dat er over de inhoud gediscussieerd wordt en niet over de personen achter de berichten.

We hebben als mods op verschillende manieren geprobeerd om deze discussies bij te sturen, leuk en interessant te houden. Maar zolang mensen ervoor blijven kiezen om hun persoonlijke antipathieën belangrijker te vinden dan de inhoud van de discussie zal de sfeer en de inhoud van de topics niet verbeteren. We hebben er dus voor gekozen om vanaf nu heel strikt te gaan modden en direct aan te gaan spreken.

Om even man en paard te noemen, voor zover wij kunnen nagaan zijn janesmith en jantergouw geen SA's. Wellicht hebben wij het mis, maar wij bannen geen mensen enkel omdat andere mensen vinden dat het SA's zijn. Op het moment dat accounts als SA's worden aangewezen, dan zullen we dat met feiten moeten kunnen onderbouwen en die zijn er niet. We verwachten dus ook dat janesmith en jantergouw vanaf nu als gewone accounts aangesproken worden, zonder verdere verwijzingen naar mogelijke SA's. Als iemand meent hier in een topic, hoe verdekt dan ook, nog over te moeten beginnen, dan volgt er gelijk een OW. En voor alle duidelijkheid, dat geldt voor iedereen.

Hetzelfde geldt ook voor op de persoon spelen. Het is geen heilige verplichting om altijd en overal te moeten reageren. Op het moment dat je geen argumenten hebt, geen behoefte om inhoudelijk te reageren of de behoefte voelt om op de persoon te spelen, plaats dan geen bericht. Op het moment dat je toch op de persoon speelt, dan volgt zonder verdere waarschuwing een OW. Wij gaan achteraf niet meer de discussie aan over de vraag of het als grapje bedoeld was of dat het helemaal niet over die persoon ging. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat er geen misverstanden over kunnen ontstaan.

Het TeM systeem is niet bedoeld om de discussie inhoudelijk te beïnvloeden. We zien graag dat mensen temmen op berichten die tegen de regels zijn. Ook al lezen we als NM-mods deze topics dagelijks bij, toch is het handig dat d.m.v. TeM's die berichten gehighlight worden. Maar het heeft geen enkel nut om te temmen op meningen waar je het niet mee eens bent en die verder niet tegen de regels zijn. Wij ondernemen namelijk geen enkele actie op die TeM's en het voegt dus niks toe. Andere meningen zijn gewoon toegestaan en dat zal je echt moeten accepteren als je in een discussie actief bent. Je kan gewoon inhoudelijk in het topic reageren en uitleggen waarom je het niet eens bent met die mening.

We realiseren ons dat discussies in het algemeen niet leuker en levendiger op worden als je zo op je woorden moet letten, maar we denken dat op dit moment de enige andere keuze is om topics over deze onderwerpen helemaal te verbieden. Al deze topics laten namelijk zien dat als er inhoudelijk over het onderwerp gediscussieerd wordt, dat er dan leuke en interessante topics onstaan. Helaas kunnen wij alleen maar proberen bij te sturen om de topics leuk en interessant te houden. Het is nu aan jullie om te laten zien, dat ze dat ook echt zijn.

Nog even een drietal huishoudelijke mededelingen.

Dit bericht is geen vrijbrief om geen sancties te krijgen voor eerder gemaakte opmerkingen. Mensen die nog aangesproken worden op hun postgedrag voor dit bericht, zullen hun sanctie nog gewoon krijgen.

Dit bericht is ook tegelijk een antwoord op alle openstaande tems. Dat wil niet zeggen dat ze zonder bekeken of besproken te zijn gesloten worden. Maar omdat in het bovenstaande verhaal onze inhoudelijke reactie op een groot deel van de tems al staat, gaan we dat daar niet nog eens een keer herhalen.

Dit bericht is ook als PB aan iedereen die regelmatig actief is in deze topics gestuurd. We realiseren ons dat een aantal mensen zich, gezien hun postgedrag tot nu toe, niet aangesproken hoeven te voelen. Hier geldt dus "wie de schoen past, trekke hem aan". De reden dat we hem toch aan iedereen sturen, is omdat we willen voorkomen dat iemand deze moderatoropmerking mist en als gevolg daarvan per ongeluk tegen een OW oploopt.

ThePast03, Leonoor, Karl66

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:49

janesmith schreef:

Pardon? En uit welke betrouwbare bron heb jij dat dan? Ben ik wel even benieuwd naar....

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:47

Waves schreef:
Het is vrij onmogelijk iemand zijn (dubbele) nationaliteit af te nemen op grond van "tuig zijn op straat"
We zijn gebonden aan internationale wetgeving.
Hier kan je (vanaf pagina 80) precies lezen wanneer je wel en niet iemand zijn nationaliteit af kan nemen:

http://www.acvz.com/publicaties/VS-ACVZ-NR19-2008.pdf

Nu kan je denken: Ha! Artikel 7 EVN 1d: Gedrag dat de essentiele belangen van de Staat die Patrtij is ernstig schaadt. Dat is em!

Helaas, zo simpel ligt het niet: Dat licht een oud hoogleraar migratierecht hier toe:

http://intel.web-log.nl/intel/2006/03/n ... eit_a.html

Dat kan die professor uitleggen hoe hij wil, zodra een regering de wet aanpast kan dat dus wel. Het is afhankelijk van de wet op dat moment. En reken maar dat Wilders niet voor niets de straffen omhoog willen hebben, want dat is een van de voorwaarden, dat een delict voldoet aan een minimum straf. Deze materie heb ik lang geleden al helemaal uitgezocht en bekeken. Had ik geen professor voor nodig.
Uiteraard gaat dit alleen met die personen die een dubbel paspoort hebben. Voor hen met alleen de Nederlandse nationaliteit is dit een bijna onmogelijke opgave. Maar gelukkig hebben de Marokkaanse straatschoffies waar we het over hebben, allemaal één ding gemeen. Ze hebben 2 paspoorten, hoe prettig.
Waves schreef:
In het eerste artikel kan je trouwens ook zien dat NL vergeleken met de rest van Europa 1 van de weinige landen is die zeer streng is ten aanzien van dubbele nationaliteiten. In de rest van Europa zijn ze juist steeds minder streng. We leven tenslotte in een moderne geglobaliseerde wereld... Maar nee, niet Nederland! Hebben die linkschmensen toch maar mooi gedaan hè, al voor dat Wilders op de proppen kwam!
Nog steeds niet streng genoeg, dat kan veel beter.
Waves schreef:
Maar goed, Lekker roepen dat het nog strenger moet en we al die straatschoffies wel eens even hun nationaliteit zal afpakken trekt stemmen hè. Dat het nauwelijks kan dat wordt er eventjes niet bij gezegd. Dat trekt namelijk geen stemmen, laten we vooral niet te moeilijk doen zeg, straks moeten we nog echt nadenken over hoe we iets gaan doen. Nee, gewoon blijven hameren op waarom we iets moeten doen, gewoon 100 x roepen: al dat tuig op straat bah!

Let maar op hoe veel makkelijker dat kan dan jij nu vermoedt, als Wilders het voor het zeggen heeft. Alles heeft een volgorde. Eerst de straffen zwaarder, wet aanpassen en dan kunnen we ze in rijen van 4 het land uitzetten.

Ik ben zoooo benieuwd hoe de PVV dit aan zou pakken als ze het land mochten regeren.[/quote]

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:49

Consort schreef:
janesmith schreef:

Pardon? En uit welke betrouwbare bron heb jij dat dan? Ben ik wel even benieuwd naar....

Een goeie journalist geeft nooit zijn bronnen prijs, anders vertellen ze nooit meer wat. Ze hebben vanavond zitten dineren met z'n 3en. Zal de komende dagen wel in de pers verschijnen, geduld.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:04

Heino: Er zijn een hoop mensen die het opnemen voor allochtonen à la ''het valt wel mee'', iets wat imo toont van een tekort aan kennis. Vandaar dat ik eens wat cijfers opgesnuffeld heb. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:24

Ik heb dat hier nog niemand zien beweren :) Iedereen erkent volgens mij de problemen wel, ik begrijp niet helemaal waar het idee vandaan komt dat dat niet zo is.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:28

Wilders uitsluiten. Poging nummer twee
En vandaag start onze nieuwe formateur Ruudje Lubbers dan met de zoveelste aftastingsronde voor een nieuw kabinet. Ook wel 'Wilders uitsluiten voor gevorderden, de manier zoals het eigenlijk moet', zo legt Kustaw Bessems vandaag kraakhelder uit in De Pers. Moraal van het verhaal: de eerste poging om de PVV buiten het kabinet te houden was slordig, lelijk en kweekte diepe minachting voor het CDA, de VVD en gevestigde partijen in het algemeen. Nou is dat wel het laatste dat we met z'n allen moeten willen in Nederland, en dus stelde Beatrix (deze dagen politiek actiever en invloedrijker dan ooit) tegen de zin van de fractievoorzitters Ruud Lubbers aan om het beeld even recht te trekken. Dat de uitkomst nooit een regering met de PVV kan zijn moge duidelijk zijn, want zowel Bea als anti-Wilders auteur Lubbers hebben een g.r.a.f.h.e.k.e.l. aan Geert en de zijnen. Lubbers vorig jaar over samenwerking met de PVV: ‘Ik neem aan, zo’n coalitie komt er helemaal niet. Absoluut niet.’ Waarvan akte. Dus: de komende dagen zult u getuige zijn van talloze zeer vruchtbare gesprekken in een buitengewoon prettige sfeer, om vervolgens mee te maken dat van de een op de andere dag de stekker uit de onderhandelingen gaat en er gewerkt kan worden aan een breed middenkabinet zonder rare racistische koningshuis-hatende partijtjes als de PVV. Glas, plas en over 4 jaar spreken we u weer...

Bron

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:35

hebben jullie er nog vertrouwen in? dat er werkelijk een kabinet komt?

ik vind het steeds hopelozer worden. opnieuw stemmen lijkt me ook geen goede optie, maar dit lijkt ook geen einde te hebben.

zit nu nova te kijken, maar wat is de politiek toch deprimerend geworden. ik kan me voorstellen dat men overzapt naar rtl 4, glitter glamour gordon