wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:13

Fiffill schreef:
Er zullen vast mensen zijn die zich verdiept hebben in Wilders en nog op hem stemmen, eigenlijk vind ik dat nog erger dan dat ze het hele programma niet gelezen hebben. Wilders gaat niks bereiken, hij blaat alleen maar. Dat zie je ook al aan het feit dat 'ie nou ineens zijn breekpunt heeft laten vallen.

Ik quote mezelf even:
Citaat:
Ik vind het juist goed dat hij concessies wil doen om te gaan regeren. Met meerdere partijen is dat nu eenmaal noodzakelijk om samen tot een oplossing te komen, en als je dan in een mogelijke coalitie de enige partij bent die vast wil houden aan de AOW-leeftijd, is het niet in het landsbelang om daaraan vast te houden. Dat hij daar nu water bij de wijn wil doen, getuigt mi alleen maar van een realistisch beeld dat het al moeilijk genoeg wordt om een goede coalitie te vormen.

Ik heb me trouwens verdiept in het programma en heb tot op het laatste moment getwijfeld of ik op ze zou stemmen. Ze hebben echt wel goede punten. Maar juist de mensen die het hardst gillen tegen Wilders, hebben over het algemeen niet het hele programma doorgenomen, maar alleen de islam-punten. Uiteindelijk heb ik VVD gestemd, omdat ik denk dat het belangrijker is dat de VVD de grootste is én omdat ik vind dat de WW moet worden ingekort.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:15

Erg jammer dat alle PVV stemmers over 1 kam worden geschoren.

peer2005

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:16

Erg jammer dat de PVV (stemmers?) alle moslims over 1 kam scheren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:17

Ik heb het hele programma van Wilders gelezen. :j Hij heeft een aantal punten heeft waar ik het wel mee eens ben, maar de grootste dingen toch echt niet. :n En dan heb ik het niet eens alleen over zijn Islampunten.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:18

Ik ben een PVV stemmer en ik scheer de moslims niet over 1 kam. Heb zelf "buitenlanders" zoals turken, marrokanen als vriendinnen en kan het superleuk met ze vinden :) Ben het ook met enkele punten niet eens met Wilders maar met veel verder wel.

Dus nee, gewoon erg jammer dat iedereen de PVV stemmers over 1 kan scheren :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:18

Dus als de PVV moslims over 1 kam scheert moet je dat maar africhten op de stemmers en deze over 1 kam gaan scheren? :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:19

Een standpunt en een breekpunt zijn 2 verschillende dingen.
Pvv had maar 2 breekpunten.. Een breekpunt valt niet te onderhandelen.. Dat is letterlijk een breekpunt.

Standpunten zijn punten waar water bij de wijn kan worden gedaan.. Maar een breekpunt nooit..
Ik zou behoorlijk kwaad zijn als d66 een breekpunt laat vallen.. Want dat zijn de enige punten die 100% zekerheid bieden.

Al laat de Pvv nu wat anders zien.. Helaas.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:19

Megamutsj schreef:

Maar Mandy leg jij dan bijvoorbeeld eens uit wat de reden is dat je op de PVV gestemd hebt? Welke punten was je het mee eens?

De enige reden waarom ik op PVV gestemd zou hebben zou de AOW leeftijd geweest zijn, dat breekpunt is nu al gevallen.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:20

Oke, ik wil het wel iets nuanceren hoor ;) de PVV scheert alle moslims over één kam en daar leggen de PVV-stemmers zich blijkbaar bij neer... Heb ik dat verkeerd? Graag motiveren ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:23

op de vorige bladzijde staat de moslimprogram ........ als jullie nou net als ik je persoonlijke visie hierop geven, dan komen we al een heel eind verder behalve dit geblaad in de ruimte........

zeg waar je het wel mee eens bent en waarmee niet, en probeer dat te onderbouwen :)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:23

Suuskipje schreef:
Megamutsj schreef:

Maar Mandy leg jij dan bijvoorbeeld eens uit wat de reden is dat je op de PVV gestemd hebt? Welke punten was je het mee eens?

De enige reden waarom ik op PVV gestemd zou hebben zou de AOW leeftijd geweest zijn, dat breekpunt is nu al gevallen.

Als ik dat moet doen dan komt er een hele waslijst met punten haha.
Ook via stemwijzer kwam er bij mij SP en PVV het beste uit de bus. Verder sprak VVD mij niet echt aan. Ook de uitstraling van Rutte vind ik.. tsja, niet echt fijn. Hij komt bij mij over als een bluffertje, maargoed dat heeft niets te maken met de reden waarom ik niet op hem heb gestemt.

Ik ben het bijvoorbeeld niet mee eens dat alle Moskeeen gesloten moeten worden, maar ik vind dat er niet meer bij hoeven worden gebouwt.
Verder hoeven de islamitische scholen van mij ook niet gesloten te worden.
Ik vind wel dat de immigratie veel minder mag en strenger. Hoofddoekken heb ik ook geen last van en Boerka's.. ja dat is gewoon hun geloof. Daar heb ik ook geen problemen mee.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:24

peer2005 schreef:
Oke, ik wil het wel iets nuanceren hoor ;) de PVV scheert alle moslims over één kam en daar leggen de PVV-stemmers zich blijkbaar bij neer... Heb ik dat verkeerd? Graag motiveren ;)

Als de PVV alle moslims over een kam zou scheren zouden ze allemaal Nederland moeten verlaten denk je niet? :Y)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:25

KiWiKo schreef:
op de vorige bladzijde staat de moslimprogram ........ als jullie nou net als ik je persoonlijke visie hierop geven, dan komen we al een heel eind verder behalve dit geblaad in de ruimte........

zeg waar je het wel mee eens bent en waarmee niet, en probeer dat te onderbouwen :)

Dat is een goede Kiwiko :j Alleen vind het jammer dat de mensen die PVV wel goed vinden zichzelf moeten "beschermen" omdat ze erop hebben gestemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:25

Kan iemand mij vertellen er precies met die Islamisering bedoeld wordt? Concreet in 3-10 punten het liefst :).

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:26

Lovely schreef:
Kan iemand mij vertellen er precies met die Islamisering bedoeld wordt? Concreet in 3-10 punten het liefst :).

Toch gewoon dat er steeds meer moslims komen? Dat het land ipv christelijk steeds met islamitisch wordt?

Somebitch

peer2005 schreef:

Ja dat heb je verkeerd. :D

Je kan het niet altijd eens zijn met ALLE punten van een partij. Wil niet zeggen dat je dan gelijk alle moslims over één kam scheert.

Ik wel ja scheer ze allemaal over 1 kam en dat heeft met mijn slechte ervaringen met verschillende moslims te maken.

Megamutsj

peer2005 schreef:

Mensen die de VVD stemmen zijn het ook niet met alle punten eens neem ik aan :) Om dan alle PVV stemmers over 1 kam te scheren omdat er "discriminatie" in het programma staat vind ik dan wel erg jammer.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:29

Lovely schreef:

Nu even niet in 3-10 punten, maar als ik hier in bepaalde wijken kom lijkt het echt net alsof ik in Marokko ben in plaats van in Nederland.. En dat is toch niet de bedoeling?
Het is vrij dat ze in het land komen, maar sommige wijken vind ik wel erg overdreven.

Ik vind dat ze de "buitenlanders" dan wel iets beter kunnen spreiden met hun woonplaats in plaats dat ze iedereen hutje mutje op 1 bepaalde plaats droppen. Zo komt het ook veel minder over als Islamisering.

Jade15

Fiffill schreef:
Somebitch schreef:
Ja ookwel. :') Dus daarmee zeg je een heel klein %

Dat geeft jou nog geen reden om fout te citeren. ;)
Ik moet ook zeggen dat als ik hier in de omgeving kijk, de hoogopgeleide mensen voor de socialere partijen stemmen en de lager opgeleide (boeren) mensen buiten de stad eerder op de PVV. Ik vind het iig wel opvallen. :) Maar dat is dus mijn eigen ervaring hier, misschien ervaren andere mensen het anders.

Sorry hier moet ik wel een beetje om lachen, de mond vol hebben over discriminatie en dan zeggen dat buiten de stad de mensen lager opgeleid zijn en vooral de boeren. Dat is ook discrimineren volgens mij.

joostvangestel

sarabande schreef:
Joost dan mag je mij uitleggen waarom de PVDA, nog voor Cohen in beeld kwam, in de peiling steeg toen de PVDA ministers het kabinet verlieten.

Ik denk eerder dat die nieuwe stemmers (hoger in de peiling zijn gewoon meer zielen) uit linkse hoek kwamen dan rechtse hoek, eerlijk gezegd. Er is nog een vrij groot spectrum kiezers links van de PvdA, die er natuurlijk blij mee zijn dat de PvdA die radicale stap nam.

Er hebben 9,3 miljoen mensen de moeite genomen om te gaan stemmen op Woensdag. Overigens vind ik het nog beledigend voor de Nederlanders in het buitenland dat de uitslag al "bekend" was voordat hun stemmen meegeteld waren, vooral ook omdat ze al weken geleden moesten stemmen. Maar goed, die 9,3 miljoen mensen hebben 9,3 miljoen drijfveren.

1,9 miljoen gaf hun vertrouwen aan de VVD
1,8 miljoen gaf hun vertrouwen aan de PvdA
1,4 miljoen gaf hun vertrouwen aan de PVV
1,3 miljoen gaf hun vertrouwen aan het CDA

Dat zijn enorme aantallen mensen. Natuurlijk zijn er miljoenen die geen problemen hebben met de PvdA, naast die bijna 2 miljoen zijn er nog een hele hoop die geen echt bezwaar hebben. Bij die 1,4 miljoen die op Lijst Wilders gestemd hebben, denk ik dat er heel veel pijn richting de PvdA zit en dat er maar een partij was die waarschijnlijk nooit met de PvdA in een regering zou gaan zitten. Of dat een foute redenering is en of dat gevoel terecht is, is wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:30

Nessah schreef:
Lovely schreef:

Toch gewoon dat er steeds meer moslims komen? Dat het land ipv christelijk steeds met islamitisch wordt?

Misschien wel, maar in de praktijk valt dat reuze mee. Het aandeel moslims is op dit moment niet hoog, zeker niet hoog genoeg dat we bang moeten zijn dat we ondergesneeuwd raken.

Megamutsj, welke wijken??

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:31

Als je erg tegen discriminatie bent, waarom zou je dan op een partij stemmen die hele heftige uitspraken doet? Uitspraken die mensen discrimineert en mensen kwetst? Ik zou nooit op zo'n partij stemmen, ook ik vind dat wilders een paar goede punten heeft.. Maar de andere punten zijn zo discriminerend dat ik daar niets mee te maken wil hebben..

Overigens scheer ik niemand over 1 kam hoor, ik ken niemand die pvv stemt dus kan er niet goed genoeg over oordelen. Wel vraag me ik me af als iemand tegen discriminatie is, waarom ze dan wel op zo'n partij stemmen.. Want behalve de aow en immigratiebeleid waren de andere standpunten ook terug te vinden in andere partijen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:31

@ Megamutsj: Hmm, je hebt geen problemen met al die punten maar je stemt wel op de partij die al die punten wil verbieden en afschaffen.

Weet je wat ik vind, als Wilders neit zo extreem zou zijn en neit zo schofterig zou doen in debatten had ik misschien best op hem gestemt, als hij zijn punten ook goed kon onderbouwen.
Want waarom geen immigranten uit islamitische landen meer maar wel uit bv. rusland en polen? Of hongarije waar zn geliefde partner vandaan komt?
Zijn gedachtes zitten me gewoon echt niet lekker, hij dicrimineert de islamitische medemens in NL zo erg, terwijl de polen, russen, hongaren etc etc net zo erg zijn alleen minder opvallen. Net zoals de nederlandse 'tokkies'.
Het merendeel van zijn programma gaat over de islamitische medemens in NL.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:32

Megamutsj schreef:
Lovely schreef:

Nu even niet in 3-10 punten, maar als ik hier in bepaalde wijken kom lijkt het echt net alsof ik in Marokko ben in plaats van in Nederland.. En dat is toch niet de bedoeling?
Het is vrij dat ze in het land komen, maar sommige wijken vind ik wel erg overdreven.

Ik vind dat ze de "buitenlanders" dan wel iets beter kunnen spreiden met hun woonplaats in plaats dat ze iedereen hutje mutje op 1 bepaalde plaats droppen. Zo komt het ook veel minder over als Islamisering.

Ik heb wel voorbeelden van soort islamitisering.
Subsidies op bouwen islamitische scholen en moskeen
Vertalen van gemeente info in het arabisch
Positieve discriminatie, bijv. bedrijven verplichten om een X-aantal allochtoonse mensen in dienst te nemen

Komt er allemaal op neer dat autochtone mensen zich meer moeten aanpassen aan nieuwkomers terwijl het juist andersom zou moeten zijn. (in mijn opinie)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:32

Jade15 schreef:
Fiffill schreef:
Dat geeft jou nog geen reden om fout te citeren. ;)
Ik moet ook zeggen dat als ik hier in de omgeving kijk, de hoogopgeleide mensen voor de socialere partijen stemmen en de lager opgeleide (boeren) mensen buiten de stad eerder op de PVV. Ik vind het iig wel opvallen. :) Maar dat is dus mijn eigen ervaring hier, misschien ervaren andere mensen het anders.

Sorry hier moet ik wel een beetje om lachen, de mond vol hebben over discriminatie en dan zeggen dat buiten de stad de mensen lager opgeleid zijn en vooral de boeren. Dat is ook discrimineren volgens mij.

Ik zeg niet dat alle lager opgeleide mensen buiten de stad wonen en de hoger opgeleide mensen erin. Ik zeg dat hier de boeren vooral op de PVV stemmen, ik heb het over mijn omgeving en niet die van jou. Ik geef mijn eigen ervaring en dat staat er ook bij, ik zeg toch niet dat het overal zo is. ;) Iets beter lezen. Ik bedoel boeren ook helemaal niet negatief. Lager opgeleid hoeft ook helemaal niet negatief te zijn, en het is nu eenmaal zo dat de meeste boeren niet heel hoog zijn opgeleid. :) Jij maakt er iets negatiefs van, ik bedoel het niet zo.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 11-06-10 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt