Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Dit meiske is emotioneel en intellegent al veel verder dan menig 18 jarige imo.
slimmerik schreef:En zo gauw ze 18 zijn ....gaan ze gewoon hun weg en vind de wereld het heel normaal.....
Dit meiske is emotioneel en intellegent al veel verder dan menig 18 jarige imo.
Authentic schreef:Volgens de website moet ze hier nog aan voldoen:
- plan en concrete afspraken invulling Wereldschool, hoe ziet het programma, het profiel en de begeleiding er feitelijk uit
- toestemming leerplichtambtenaar voor het volgen van onderwijs via de Wereldschool
- meer ervaring opdoen in solozeilen ( met gebruikmaking van de nieuwe veiligheids- en navigatieapparatuur)
- EHBO watersport cursus gevolgd hebben
- concreet plan en ervaring opdoen met slaapmanagement
- uitgewerkt en volledig veiligheidsplan (met aanvulling van de door de Raad ingeschakelde zeildeskundige)
- lijst met vluchthavens
- plan voor communicatie met de wal
- overzicht en inzicht van stappen ter waarborging van de veiligheid aan wal in de havens
- inzicht in de samenstelling, omvang, en werkwijze van het walteam.
- aanwezigheid secundaire stroomvoorziening
- ontwikkelt hebben van copingsvaardigheden ervaring opgedaan in problematische situaties
- uitwerking concreet van de begeleiding van gezin....
- samenspraak plannen en instemming van moeder hierop. Moeder wil zekerheid over de veiligheidsmaatregelen en over het feit dat Laura begeleid zal worden
- dit alles met instemming en ondersteuning van vader
sarabande schreef:slimmerik schreef:Knap, dat jullie het beter "lijken" te weten dan een rechter die over de gegevens van experts blijkt te beschikken die haar getest hebben.
Durf het bijna niet te zeggen: typisch bokt![]()
Als men het niet met jouw opvatting eens is, is dat typisch bokt???
katiavl schreef:Ik denk dat je kinderen snel kunt kneden tot wat je wilt zien, met de nodige opvoeding kan je dus een 14 jarige zeer volwassen laten gedragen. Maar er moet altijd onderscheid zijn tussen facade en wat echt is. En neuropsychologie zegt toch echt nee tegen die stelling.
Citaat:Maar ik denk ook dat ze niet verder komt dan 500 km uit de kust van Nederland. Rest van de wereld is er namelijk ook op tegen en die pakken het "doortastende" meisje gewoon op zodra ze in hun vaargebied komt. Probleem opgelost
slimmerik schreef:En zo gauw ze 18 zijn ....gaan ze gewoon hun weg en vind de wereld het heel normaal.....
Missy123 schreef:slimmerik schreef:En zo gauw ze 18 zijn ....gaan ze gewoon hun weg en vind de wereld het heel normaal.....
Sorry hoor maar hier moest ik gewoon op reageren...
Dit meisje is verre weg van emotioneel en intelligent dan menig ander 18 jarige. Wat heeft zij nou voor levenservaring ??
Ik moet nageven slim is ze wel ! Maar meer op de manier hoe ze iedereen weet te manipuleren.
Maar ook erg egoistisch en verwend...
Haar ouders zijn uit elkaar. Van haar moeder mag ze niet, van haar vader wel en aangezien ze
boven de 12 jaar is ging ze bij haar vader wonen. (sorry maar dat is echt iets voor KINDEREN om als iets niet mag van mama dan ren je toch gewoon naar papa of andersom)
En dan wordt ze onder toezicht gesteld omdat (naar mijn mening logisch) het niet verantwoord is een 14 jarige alleen rond de wereld te zeilen.
Maar op het moment dat ze der zin aan het doordrijven is , wordt er door de toezicht gesteld dat ze mischien uit huis geplaatst wordt.
En dan is madam ineens vertrokken naar een ander land met 3500 euro (Een 14 jarige met 3500 euro ????)
Sorry maar dit is echt gedrag van een kind !!!!
Missy123 schreef:slimmerik schreef:En zo gauw ze 18 zijn ....gaan ze gewoon hun weg en vind de wereld het heel normaal.....
Sorry hoor maar hier moest ik gewoon op reageren...
Dit meisje is verre weg van emotioneel en intelligent dan menig ander 18 jarige. Wat heeft zij nou voor levenservaring ??
Ik moet nageven slim is ze wel ! Maar meer op de manier hoe ze iedereen weet te manipuleren.
Maar ook erg egoistisch en verwend...
Haar ouders zijn uit elkaar. Van haar moeder mag ze niet, van haar vader wel en aangezien ze
boven de 12 jaar is ging ze bij haar vader wonen. (sorry maar dat is echt iets voor KINDEREN om als iets niet mag van mama dan ren je toch gewoon naar papa of andersom)
En dan wordt ze onder toezicht gesteld omdat (naar mijn mening logisch) het niet verantwoord is een 14 jarige alleen rond de wereld te zeilen.
Maar op het moment dat ze der zin aan het doordrijven is , wordt er door de toezicht gesteld dat ze mischien uit huis geplaatst wordt.
En dan is madam ineens vertrokken naar een ander land met 3500 euro (Een 14 jarige met 3500 euro ????)
Sorry maar dit is echt gedrag van een kind !!!!
slimmerik schreef:slimmerik schreef:Knap, dat jullie het beter "lijken" te weten dan een rechter die over de gegevens van experts blijkt te beschikken die haar getest hebben.
Was eigenlijk als grapje bedoeld.
Nee hoor, alsjeblieft niet. Ieder mag zijn eigen mening hebben. En men mag denken dat ze het niet kan. Misschien is dat ook wel zo, maar als ze het niet probeert dan zullen we het nooit weten. Kijk idd maar naar Henk v.d. Velde..... die redde het volgens mij niet. Maar er zijn er inmiddels honderden die het wel gered hebben. Zij en ook anderen zijn afhankelijk van heel veel dingen. Met name het weer en geluk hebben met de technische etc. staat van de boot. Maar ik snap nog steeds niet waarom iemand van 16 à 18 het wèl zou kunnen en mogen en iemand van 14 niet.
Overigens, ik moet er niet aan denken dat mijn kind dat in haar hoofd zou halen, maar als ze het ècht zou willen? Dan ben ik de laatste die het tegenhoud.
Nakisha schreef:Laten we eerlijk zijn... dat meiske heeft het allemaal heus niet zelf bedacht. Die is hiertoe aangemoedigd.
slimmerik schreef:Knap, dat jullie het beter "lijken" te weten dan een rechter die over de gegevens van experts blijkt te beschikken die haar getest hebben.
Teddy321 schreef:Citaat:Maar ik denk ook dat ze niet verder komt dan 500 km uit de kust van Nederland. Rest van de wereld is er namelijk ook op tegen en die pakken het "doortastende" meisje gewoon op zodra ze in hun vaargebied komt. Probleem opgelost
Nee dus. Vlak nadat Laura haar plannen bekend maakte, bleek er (naar ik dacht in Amerika) een tiener te zijn van 16 die de tocht net had volbracht. Die werd toen nog geinterviewd hoe hij het vond als ie niet meer de jongste was die tocht had volbracht.