ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:27

Dat wilde ik dus ook zeggen, dat iemand niet onder de mat op die plek gaat zitten en lichaamssappen achterlaat....
Het is ook vreemd dat ze Portugal verlaten hebben terwijl ze nu zo dicht bij ontknoping waren en dan met de smoes voor de tweeling, die hier en nu ook daar gewoon door creches en familie wordt opgevangen.

DeMcCanns zijn er inmiddels achter dat we hier "geen lijk, geen moord" wet hebben en zeggen nu dus van "Kom maar op met dat lijk dan en bewijs maar eens dan wij het hebben gedaan".
Ze weten ongetwijfeld NIET van de zaak Joana, die ik (en de krant hier)al een paar keer aangehaald heb, waarbij de moeder en oom (moeder's broer) zijn veroordeeld, zonder dat het lijk ooit gevonden is en sommigen zelfs beweren dat ze nog leeft. Ze zijn veroordeeld op bewijzen (heel veel bloed van haar in de kamer oa) en de bekentenis van de oom (ze is in stukken gesneden en waarschijnlijk aan de varkens gevoerd, maar dat is verder nog een mysterie. Een rechercheur die op de zaak zat, heeft een boek ter nagedachtenis van haar geschreven). Overigens heeft de moeder van Joana toen ook nog in verschillende programma's en in het nieuws een oproep gedaan aan de "ontvoerders". Ze verklaarde dat ze haar geld had meegegeven om een blikje tonijn en een pak melk te gaan kopen en ze was daarvan niet terug gekomen. Later bleek dat ze het huis helemaal niet verlaten had, maar haar moeder met oom betrapt had in hun incest. (moeder en oom zijn immers broer en zus) Nu komt de oom terug op zijn bekenning, er wordt gezocht naar procedure fouten etc om maar vrij te komen, ook al op grond van die wet, maar voorlopig zitten ze nog vast en ziet het er niet naar uit dat het gaat lukken. en verder zullen ze toch buiten de gevangenis nooit een normaal leven kunnen lijden. Het zellfde geldt voor de McCanns, ik denk niet dat dit zomaar overwaaid, tenzij hun onschuld bewezen wordt, maar er is te veel dat er op wijst dat er geen onschuld is en het grote publiek wil toch ook dat de tweeling wordt afgenomen.

De advokaten doen in elk geval niets anders dan proberen procedure fouten en mazen in de wet te vinden, niet echt iets om onschuld te bewijzen, want dat kunnen ze simpelweg niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:31

Overigens wordt er hier niet zoveel aandacht meer aan besteed sinds gisteren een moeder haar kinderen en zichzelf heeft omgebracht in Viseu.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:32

Lusitana schreef:
het grote publiek wil toch ook dat de tweeling wordt afgenomen.

Die hebben het gelukkig niet voor het zeggen. Het is jammer dat de media de boel zo sturen. Het zou beter geweest zijn als de Portugese politie gewoon rustig door had kunnen gaan met hun zaak.
Nu hebben ze de adem van de internationale pers in hun nek en dat zou tot gehaastheid kunnen leiden, of zoals hier al eerder stond, tot een la maar dan zijn we er van af.

Maar ik heb nergens gelezen dat ze weer terug zijn in Portugal???

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:35

Afbeelding

Dit is trouwens een krant waar ik normaal niks uit haal, omdat ze pro McCann zijn en feitelijk een tabloid zijn. Meer dan de helft van het 'nieuws' betsaat uit foto's van sterren die al of niet naar hun smaak goed gekleed zijn enzo...
Ze hebebn van het begin af aan heel veel aandacht aan de zaak besteed vanuit de zielige kant van de ouders.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:39

sarabande schreef:
Lusitana schreef:
het grote publiek wil toch ook dat de tweeling wordt afgenomen.

Die hebben het gelukkig niet voor het zeggen. Het is jammer dat de media de boel zo sturen. Het zou beter geweest zijn als de Portugese politie gewoon rustig door had kunnen gaan met hun zaak.
Nu hebben ze de adem van de internationale pers in hun nek en dat zou tot gehaastheid kunnen leiden, of zoals hier al eerder stond, tot een la maar dan zijn we er van af.

Maar ik heb nergens gelezen dat ze weer terug zijn in Portugal???

Ze zouden weer vrijwillig terugkeren, ik heb ook nog niet vernomen of ze er al zijn.

Het grote publiek heeft wel een petitie getekend en de Kinderbescherming zit wél al op de zaak, en ze krijgen van daaruit dus allerlei hulp, maar als ze reden hebben om te geloven dat ze gevaar lopen, worden ze ook echt weggehaald. in Portugal is het trouwens zo dat ze automatisch waren weggehaald als de ouders in voorarrest waren gekomen. Dat zat er aan te komen en is waarschijnlijk de reden geweest van de vlucht. Advokaten zijn natuurlijk ook niet gek en adviseren dat soort dingen.

De portugese politie gaat overigens gewoon door en er is nu minder pers bedrijvigheid hier dan daar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:40

Het belang van het dagboek is ook duidelijk. Er wordt beweerd dat ze de kinderen daarin beledigd.
Hierover staat verder niets online, in het portugees althans, daarvoor moet ik straks de krant lezen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-09-07 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:43

De advokaten hebben de familie verteld dat ze moeten zwijgen over de zaak, het is immers gerechtsgeheim. Voor het stel is het zelfs een verplichting en bij de andere familie leden is het duidelijk gemaakt dat het de zaak schaadt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:48

[quote="Mistic"]. Overigens kan ik me niet voorstellen dat iemand voor de lol onder de mat van de achterbak bij het reserve wiel zal gaan zitten.
/quote]

Idd. + als daar ook de zgn. lichaamssappen zijn gevonden, lijkt dit me wel de sterkste aanwijzing dat Maddy niet meer leeft.
Las ik nu dat de politie nu pas onderzoek doet naar eerdere huurders van de auto?
Overigens hangt het natuurlijk wel af van de soort lichaamssappen die zijn gevonden. Als het met ontbinding van het lichaam te maken heeft weten ze natuurlijk wel na hoeveel tijd zoiets optreedt en heeft het niet zoveel zin om naar eerdere huurders te kijken.
V.w.b. de slaapmiddelen die zijn aangetroffen in de sporen... In ben benieuwd wat de moeder daarop te zeggen heeft.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:52

alja schreef:
maar dat is toch geen reden om je dochter wat aan te doen???

Dat zeg ik niet, de enigste moord die ik begrijp is oudermoord bij kinderen die heel hun leven onder terreur hebben gezeten Lachen

Vraag me af hoe ze die forensische test gaan betalen, want dat is zelfs veel voor iemand die rijk is

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:52

*zucht* Hoewel ik al van in het begin een vermoeden heb dat de ouders er voor iets tussen zitten, voel ik nu enig medelijden met hen.

Ik weet niet goed waar het vandaan komt. Maar er speelt maar 1 ding door mijn hoofd: wat als ze dan toch echt onschuldig zouden zijn? Moet vreselijk zijn eerst je kind te verliezen en dan nog op het punt staan je andere 2 ook afgenomen te worden..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:57

Met medelijden hebben is niks mis mee hoor

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:57

Wat die auto beteft:
Er is lijklucht waargenomen, dus wat er gelegen heeft, was dood. En het zal wel niet de hond van iemand geweest zijn, dat geeft neem ik aan geen vergelijking met DNA van Maddie.

Het is formeel, dat onderzoeken wie de auto eerder gehuurd heeft, en ja dat is pas nu gedaan. Maar het kan dus zijn dat de auto voor die tijd helemaal niet verhuurd is. Het gaat om een flinke gezinswagen (stationcar, spacewagon), niet echt de eerste keus van toeristen, en in mei is het nog niet zo toeristisch. Overigens is het feit dat ze van auto geruild zijn, op zich al apart en niet verklaard.
Ze hebben nergens een aannemelijke reden voor aan kunnen geven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:00

katiavl schreef:
alja schreef:
maar dat is toch geen reden om je dochter wat aan te doen???

Dat zeg ik niet, de enigste moord die ik begrijp is oudermoord bij kinderen die heel hun leven onder terreur hebben gezeten Lachen

Vraag me af hoe ze die forensische test gaan betalen, want dat is zelfs veel voor iemand die rijk is

Denk erom, er wordt gewoon gesproken van "dood"(behalve in de buitenlandse pers waar ze idd soms over moord spreken), al of niet opzettelijk. Er wordt rekening mee gehouden dat ze per ongeluk gedood kan zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:01

Lieke_M schreef:
*zucht* Hoewel ik al van in het begin een vermoeden heb dat de ouders er voor iets tussen zitten, voel ik nu enig medelijden met hen.

Ik weet niet goed waar het vandaan komt. Maar er speelt maar 1 ding door mijn hoofd: wat als ze dan toch echt onschuldig zouden zijn? Moet vreselijk zijn eerst je kind te verliezen en dan nog op het punt staan je andere 2 ook afgenomen te worden..

Het zal heel erg zijn als ze inderdaad onschuldig zijn, maar als dat zo is, waarom hebben ze dan nergens, en dan ook nergens, een logische verklaring voor?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:01

Ja dat kan best zijn, maar het verhaal erna is zo verwarrend, wacht over het boek binnen vier jaar. Mischien dat we dan zeggen aaah en wat er echt is gebeurd

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:06

Lusitana schreef:
. Overigens is het feit dat ze van auto geruild zijn, op zich al apart en niet verklaard.
Ze hebben nergens een aannemelijke reden voor aan kunnen geven.

Ook dat nog? Apart verhaal. Wat zou je denken? Dat 1 of meer vrienden betrokken zouden zijn? Die moeten zich dan ook maar voor zo'n karretje laten spannen. Denk dat ze die goede vrienden ook nog eens flink onder druk moeten zetten. Die ouders hebben zelf dat kind niet gedumpt denk ik. Emotioneel misschien te zwaar en ze werden voortdurend in de gaten gehouden. Moet dus iemand anders zijn geweest? Ps. dit is pure speculatie hoor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:12

Ik bedoel dat ze de eerste tijd een andere auto hadden gehuurd en na de verdwijning van Maddie dus deze. Niet dat ze geruild hebben met een ander persoon.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:15

De enige verklaring die ik heb (is puur hypothetisch) is dat de McCanns belastende dingen hebben die de vrienden, die nu mee werken, flink zou schaden.
Misschien zou het onderzoek geholpen zijn als ze de achtergrond van iedereen eens flink onder de loep nemen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:18

Het zou ook inmens erg zijn als blijkt dat de ouders Maddie niets hebben aangedaan, of nergens over gelogen zouden hebben..de tijd zal het leren. Er zijn alleen zo ontzettend samenloop van omstandigheden, dat de paus er zelfs zijn bedenkingen bij kan hebben..hoe gelovig ze ook zullen zijn.

Wat me overies wel opvalt, in begin van dit topic suggereerde we dingen, gaven we onze meningen en gedachtes. Werden we continue op onze vingers getikt dergelijke uitspraken achterwege te laten, nu is het gros hier ervan overtuigd dat zij er wat mee te maken hebben en hoor je geen mod meer Tong uitsteken

ik ben stiekem alleen erg bang dat het een Holloway zaak gaat worden, verdachtes, maar geen genoeg bewijzen e geen lijk...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:22

Lusitana schreef:
Ik bedoel dat ze de eerste tijd een andere auto hadden gehuurd en na de verdwijning van Maddie dus deze. Niet dat ze geruild hebben met een ander persoon.

Nee dat bedoel ik ook niet. Dat ze plots een andere auto moesten vind ik wel een apart verhaal (omdat ze daarvoor geen goede verklaring geven).
Nee, ik bedoel dat ik me afvraag.. omdat de ouders constant in het verzier waren na de verdwijning... hoe ze zelf dat kind in de auto zouden moeten hebben vervoerd. Lijkt me dus dat ze hulp hebben gehad. Misschien toch die Murat of zo. Die schenen ze al vanuit NL te kennen? Ik denk dus dat de politie nog wat mensen flink onder druk zou kunnen zetten. Er moet toch iemand iets weten.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:05

Jeetje wat een drama.
Ben wel heel benieuwd hoe deze zaak gaat aflopen. (Zeker als student Journalistiek)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:37

Murat zouden ze kunnen kennen vanuit Engeland. Maar beiden ontkennen het. Het wordt onderzocht.

Heb de kranten gelezen.
Er stond een duidelijk foto is van het dorp Luz, dat voor het grootste deel uit hotels bestaat. De achterkant van de kerk is eigenlijk bijna meteen aan de afgrond van het klif aan het strand.

De McCanns zijn gisteren minder dan een uur het park in geweest, even de leuke ouders spelen, bij Kate kwam er, eenmaal buiten nog een glimlach van af, Gerry was helemaal supervrolijk en betrokken bij de kinderen. Natuurlijk is dit een publiciteits stunt. In het dagboek vertelt ze nl dat Gerry helemaal niet betrokken is bij de kinderen en dat ze alles zelf moet doen (en dit blijkt ook uit het deel wat ik gisteren vertaalde en in het gedrag wat hij op vakantie vertoonde). Ze noemt daarin ook de kinderen hysterisch, en vertelt hoe Maddie met haar hyperactiviteit alle krachten uit haar zoog. Het dagboek was in beslag genomen om te onderzoeken (niet op de inhoud) en de inhoud mag alleen gebruikt worden op nadrukkelijk verzoek van de rechter. Dit soort dingen vallen, evenals ongeopende brieven, onder dubbelgeheimhoudingsrecht. Of hoe ze dat ook noemen in Nederland.

Voor de rest moet ik even mijn notities nakijken of ik nog wat vergeten ben.

Oja, de journalisten moeten op last van de politie 100 meter afstand houden van het huis.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:44

De advokaat die ze inhuren kost 1022 euro (700 pond) per uur.
Ze mogen dit niet betalen uit het fonds, er is ovber vergaderd.
het fonds was voor:
-het vinden van Maddie.
-steun aan de familie
-het berechten van de dader
en DAARNA voor hulp aan andere ouders van vermiste kinderen (wat er nog over mocht zijn).

dit wil zeggen dat, mochten ze schuldig zijn, ik aan neem dat de rest van het geld alsnog naar hulp andere ouders met vermiste kinderen gaat, maar hoe ze zoiets willen organiseren, geen idee.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:45

Mag ik vragen hoe jij weet wat er in dat dagboek staat? Dat staat gewoon in de krant?
Omdat het dan onderstaand stukje tegenspreekt? Lachen
Citaat:
In het dagboek vertelt ze nl dat Gerry helemaal niet betrokken is bij de kinderen en dat ze alles zelf moet doen (en dit blijkt ook uit het deel wat ik gisteren vertaalde en in het gedrag wat hij op vakantie vertoonde). Ze noemt daarin ook de kinderen hysterisch, en vertelt hoe Maddie met haar hyperactiviteit alle krachten uit haar zoog. Het dagboek was in beslag genomen om te onderzoeken (niet op de inhoud) en de inhoud mag alleen gebruikt worden op nadrukkelijk verzoek van de rechter. Dit soort dingen vallen, evenals ongeopende brieven, onder dubbelgeheimhoudingsrecht. Of hoe ze dat ook noemen in Nederland.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:45

Kimberley77 schreef:
Wat me overies wel opvalt, in begin van dit topic suggereerde we dingen, gaven we onze meningen en gedachtes. Werden we continue op onze vingers getikt dergelijke uitspraken achterwege te laten, nu is het gros hier ervan overtuigd dat zij er wat mee te maken hebben en hoor je geen mod meer Tong uitsteken...

Omdat het voorheen ONGEGRONDE aannames waren en nu niet meer, er zijn immers veel dingen die er op wijzen, maar dat wisten we toen nog niet.