Gnome schreef:Nee oké ik snap jullie reacties maar als het vroeg of laat toch gaat gebeuren, simpelweg omdat we altijd afwisselend koude en hete tijden hebben gehad, voelt het voor de zeer lange termijn voor mij toch zinloos
Kunnen we beter winterjassen sparen en iglos gaan bouwen. Maargoed dat is dan over weet ik hoeveel generaties pas natuurlijk. Hoor er alleen nooit iets over.
Haha ja de ethische discussie is wel interessant.
Het wordt wel eens vaker genoemd maar het enige wat we willen behoeden is een massa extinctie, ook van onszelf. Wij kunnen als soort de veranderingen ook slecht bijbenen. De wereld bestaat nog wel een paar miljard jaar. Het gaat om het ethische vraagstuk of 1 diersoort de rest mee om zee mag helpen. Tevens veranderen we de koers van het leven wel voor altijd.
Dinosauriërs waren erg succesvol. Door de niche kans die de meteoriet bood, zijn zoogdieren gaan floreren en kregen wij een kans. Door ingang zetten onbewust van een nieuwe massa extinctie veranderen wij de koers van het leven. Ondanks dat de aarde het als functionerend systeem wel zal overleven
Voor mezelf heb ik besloten dat ik dat niet oke vind. Anderen hebben er weer wat meer vrede mee.

. Maargoed dat is dan over weet ik hoeveel generaties pas natuurlijk. Hoor er alleen nooit iets over.
Dit is precies hoe ik het zie. Ik zit alleen een beetje tussen niet oké en vrede in. Meer omdat ik er gewoon geen vertrouwen in heb dat we dit met de hele wereld nog gaan keren zeg maar.