Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:04

Halbe Zijlsta... Dat is toch die jokkebrok? Die loog dat hij bij een bijeenkomst met Poetin was geweest en wat hij Poetin had horen zeggen?

Halbe zool, noemde Youp hem destijds in een column, daarom weet ik het nog.
Maar goed, liegen heeft dus geen consequenties voor je status, blijkt maar weer eens.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:15

pien_2010 schreef:
Hwn Kaag geniet internationaal groot respect en ik hoop dat ze het kan waarmaken want dit is een hele lastige klus. Maar als iemand het kan is het Kaag, denk ik en dat denkt ook de NAVO en het Midden Oosten.

Ik vind dat Kaag op deze positie veel en veel beter tot haar recht komt dan als minister van Financien. Dit is gewoon waar Kaag echt goed in is. En ook na hoe er hier in Nederland met haar werd om gegaan is ze nu veel meer op haar plek.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:26

pien_2010 schreef:
Rechters "doen maar wat" zei een minister gisteren van de PVV tijdens het nieuws (maar hij legde niet uit wat de uitspraak was rond dat stikstof verhaal maar polariserende door de rechterlijke macht even als onbenul opzij te schuiven, zo schandelijk),

Past toch helemaal bij de PVV agenda. De rechtelijke macht willen uitschakelen en vervangen door sterke leiders en een uitgeholde rechtstaat. En daar ga je ook nog eens draagvlak voor krijgen ook als het complete land weer op het stikstofslot gaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:53

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:
Rechters "doen maar wat" zei een minister gisteren van de PVV tijdens het nieuws (maar hij legde niet uit wat de uitspraak was rond dat stikstof verhaal maar polariserende door de rechterlijke macht even als onbenul opzij te schuiven, zo schandelijk),

Past toch helemaal bij de PVV agenda. De rechtelijke macht willen uitschakelen en vervangen door sterke leiders en een uitgeholde rechtstaat. En daar ga je ook nog eens draagvlak voor krijgen ook als het complete land weer op het stikstofslot gaat.

De rechtelijke macht, wetenschappers en journalisten in diskrediet brengen en het liefst vervangen door eigen mensen.
Een beetje wat Trump, Putin enz. willen doen.

En een paar miljoen mensen vinden het prima en de coalitiegenoten VVD en NSC denken dat het zo'n vaart niet zal lopen en staan er bij en kijken er naar.

Van der Plas had het afgelopen week druk met de boerensoap Woeste Grond, kwestie van prioriteiten stellen in het land. :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:15

vd Plas is 'slechts' kamerlid he, ze zit niet in het kabinet. Ik vond het ook wel wat vreemd om die opmerkingen te lezen, maar aan de andere kant worden boeren weggezet als nsb'ers, dus ja, ik begrijp het ook wel. Alleen niet handig om er zo op in te gaan (alles wat aandacht krijgt groeit), want dat is natuurlijk weer munitie voor degenen die vd Plas graag belachelijk willen maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:30

Nee boeren worden niet weggezet als nsb ers. En wanneer van de plas haar huiswerk had gedaan had ze deze opmerking niet gemaakt.
In 1933 werden de boeren verzocht nsb te stemmen en zo zijn er nog meer voorbeelden uit het verleden.
Buiten dat, dit is een soap dus wat willen ze nou? Complete controle over wat er wel en niet op tv of in de krant komt want daar begint het echt op te lijken. Op socials iedereen blokkeren die het niet met ze eens is, vvmu geldt niet voor iedereen blijkbaar.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:44

juval schreef:
vd Plas is 'slechts' kamerlid he, ze zit niet in het kabinet. Ik vond het ook wel wat vreemd om die opmerkingen te lezen, maar aan de andere kant worden boeren weggezet als nsb'ers, dus ja, ik begrijp het ook wel. Alleen niet handig om er zo op in te gaan (alles wat aandacht krijgt groeit), want dat is natuurlijk weer munitie voor degenen die vd Plas graag belachelijk willen maken.

Terwijl ze dat prima zelf kan zoals we zien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:48

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:
Hwn Kaag geniet internationaal groot respect en ik hoop dat ze het kan waarmaken want dit is een hele lastige klus. Maar als iemand het kan is het Kaag, denk ik en dat denkt ook de NAVO en het Midden Oosten.

Ik vind dat Kaag op deze positie veel en veel beter tot haar recht komt dan als minister van Financien. Dit is gewoon waar Kaag echt goed in is. En ook na hoe er hier in Nederland met haar werd om gegaan is ze nu veel meer op haar plek.

Kaag heeft het ministerie van Financiën meer als prima achtergelaten , las ik na haar vertrek. Kaag is econoom, maar is op een schandelijke manier beschadigd in Nederland. Ik hoop dat ze nooit meer terug komt want ze is veel te goed voor Nederland, want daar wordt alleen gekeken en beoordeeld en veroordeeld op hoe iemand eruit ziet en hoe iemand praat en voor vrouwen ook nog eens met wie ze getrouwd zijn. Schande!

Faber is niet mijn minister maar dat op inhoudelijke gronden. De kritiek die mensen hebben gekregen daar ook Faber op uiterlijk lelijk werd weggezet, deel ik dan ook volkomen. Dat is iets van deze tijd..
Ik vind:
Beoordeel iedereen op beleid en stop met mensen weg te zetten als heks, lelijk uiterlijk, als kale kak etc. Iedereen maar met name vrouwen op het Binnenhof blijken hier slachtoffer van te zijn. Echt niet ok. Dat vond ik bij Kaag en dat vind ik bij Faber.
Als mensen kritiek hebben kom dan met inhoudelijke kritiek en de rest is bullshit! In mijn ogen dan.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 18-01-25 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:50

het is inderdaad heel erg dat (voornamelijk) vrouwen eerst op hun uiterlijk worden beoordeeld, en daarna pas op prestaties.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:34

BigOne schreef:
Ik weet het niet Ruitje, Faber is gewoon de buikspreekpop van Wilders , die proefballonnen waren imo niets anders dan een poging het kabinet op te blazen zodat pvv nog meer stemmers won. Inmiddels zijn ze 6,5 maand in functie en Geert slaat steeds wilder om zich heen. Er zit ook geen echt kabinet maar vier individuele partijen die niets gemeen hebben, zeker niet met de bedoeling iedereen in Nederland te helpen om fatsoenlijk te eten, wonen en inkomen te hebben. Ik zie het nogal somber in.

Ze zijn ook niet echt aan het regeren, ze zijn veel meer bezig met eventuele nieuwe verkiezingen.
Schoof pakt nu wel de leiding in het stikstofdossier, zal hij niet voor niets doen.

En verder moet ik als maar aan de woorden van Pieter Derks denken: we hebben volgers en geen leiders.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:44

Electra63 schreef:
[

Van der Plas had het afgelopen week druk met de boerensoap Woeste Grond, kwestie van prioriteiten stellen in het land. :D

Maar ook een poging om de vrije pers tegen te gaan. Bedoel: wie denkt ze wel wie ze is, om te gaan bepalen wat wel of niet op tv mag?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:52

Citaat:
En verder moet ik als maar aan de woorden van Pieter Derks denken: we hebben volgers en geen leiders.

Die vond ik ook heel scherp!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:54

Electra63 schreef:
En een paar miljoen mensen vinden het prima en de coalitiegenoten VVD en NSC denken dat het zo'n vaart niet zal lopen en staan er bij en kijken er naar.

De VVD is al geruime tijd bezig om de rechterlijke macht volkomen te negeren en te ondermijnen. Alleen doen ze dat iets vaker via acties dan via dom geschreeuw. Maar in het negeren en ondermijnen van de rechtstaat hebben ze aanzienlijk meer gedaan dan de PVV ooit kon.

En superliegeliegebeest Yesilgoz was hiervoor minister van Justitie. Heel veel duidelijker kun je toch niet maken dat je de rechtsstaat en de rechtspraak haat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:58

pien_2010 schreef:
Kaag heeft het ministerie van Financiën meer als prima achtergelaten , las ik na haar vertrek. Kaag is econoom, maar is op een schandelijke manier beschadigd in Nederland. Ik hoop dat ze nooit meer terug komt want ze is veel te goed voor Nederland, want daar wordt alleen gekeken en beoordeeld en veroordeeld op hoe iemand eruit ziet en hoe iemand praat en voor vrouwen ook nog eens met wie ze getrouwd zijn. Schande!

Ik wist niet dat Kaag ook nog econoom was. Volgens mij is ze topdiplomaat. En daar is ze heel erg goed in.

Als dat schelden op kaag vond ik ook veel te ver gaan. Dat sloeg nergens meer op.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:58

Shadow0 schreef:
De VVD is al geruime tijd bezig om de rechterlijke macht volkomen te negeren en te ondermijnen. Alleen doen ze dat iets vaker via acties dan via dom geschreeuw. Maar in het negeren en ondermijnen van de rechtstaat hebben ze aanzienlijk meer gedaan dan de PVV ooit kon.

.

Heb je hier concrete voorbeelden van?

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:59

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:

En superliegeliegebeest Yesilgoz was hiervoor minister van Justitie. Heel veel duidelijker kun je toch niet maken dat je de rechtsstaat en de rechtspraak haat.

Heb je daar voorbeelden van? Ik heb dit gevoel namelijk niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:00

Laatst bijgewerkt door BigOne op 18-01-25 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:03

Loretta schreef:
[

Ik wist niet dat Kaag ook nog econoom was. Volgens mij is ze topdiplomaat. En daar is ze heel erg goed in.

Als dat schelden op kaag vond ik ook veel te ver gaan. Dat sloeg nergens meer op.

Ze heeft een enorme rij met studies gedaan. Ze was een van de eerste vrouwen die arabische talen ging studeren.

Een van de redenen dat ik het zo vreselijk beschamend vond hoe ze weggezet werd. Intelligent, beschaafd, welbespraakt en enorm opgeleid.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:06

Benzz schreef:
BigOne schreef:
Ik weet het niet Ruitje, Faber is gewoon de buikspreekpop van Wilders , die proefballonnen waren imo niets anders dan een poging het kabinet op te blazen zodat pvv nog meer stemmers won. Inmiddels zijn ze 6,5 maand in functie en Geert slaat steeds wilder om zich heen. Er zit ook geen echt kabinet maar vier individuele partijen die niets gemeen hebben, zeker niet met de bedoeling iedereen in Nederland te helpen om fatsoenlijk te eten, wonen en inkomen te hebben. Ik zie het nogal somber in.

Ze zijn ook niet echt aan het regeren, ze zijn veel meer bezig met eventuele nieuwe verkiezingen.
Schoof pakt nu wel de leiding in het stikstofdossier, zal hij niet voor niets doen.

Wat ik opvallend vond was dat premier Schoof zei dat hij geen enkele maatregel wilt uitsluiten om een oplossing te vinden voor het stikstof crisis. Ik vond dat een hoopvolle uitspraak maar kan mij voorstellen dat dit voor Bbb een probleem zal zijn. Als toch blijkt dat de veestapel moet krimpen desnoods gedwongen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:18

Libra76 schreef:
Wat ik opvallend vond was dat premier Schoof zei dat hij geen enkele maatregel wilt uitsluiten om een oplossing te vinden voor het stikstof crisis. Ik vond dat een hoopvolle uitspraak maar kan mij voorstellen dat dit voor Bbb een probleem zal zijn. Als toch blijkt dat de veestapel moet krimpen desnoods gedwongen

Volgens mij moet die veestapel sowieso krimpen. Het kan niet zo langer doorgaan. Echter ben ik bang dat het op de manier waarop het nu gaat, boeren koud gesaneerd worden. 28 februari komt eng dichtbij en volgende week de uitspraak mbt Greenpeace.

Er was een hele mooie pot geld. Maar door de arrogantie van de BBB dat ze het wel ff gingen fiksen, is er nu amper geld. En de boeren maar in onzekerheid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:22

Benzz schreef:
Loretta schreef:
[

Ze heeft een enorme rij met studies gedaan. Ze was een van de eerste vrouwen die arabische talen ging studeren.

Een van de redenen dat ik het zo vreselijk beschamend vond hoe ze weggezet werd. Intelligent, beschaafd, welbespraakt en enorm opgeleid.
eens Benzz!

Over haar functie als.minister van Financiën
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/s ... -te-willen

Over haar opleiding
Citaat:
Jeugd en studie
bewerken
Kaag werd geboren in 1961 in Rijswijk als dochter van een klassiek pianist en ze groeide op in Zeist. Ze was leerling aan het Christelijk Lyceum Zeist. Ze had al op jonge leeftijd een brede interesse in politiek en internationale zaken.[5] Ze begon haar studie Arabische taal en filologie aan de Universiteit Utrecht, maar behaalde in 1985 haar Bachelor of Arts in Midden-Oostenstudies aan de Amerikaanse Universiteit in Caïro.[6][7] In 1987 behaalde ze een Master of Philosophy in internationale betrekkingen aan St Antony's College in Oxford en in 1988 een Master of Arts in de Politiek en Economie van het Midden-Oosten aan de Universiteit van Exeter. Ook studeerde Kaag aan de Franse École nationale d'administration (ENA)[8] en volgde zij de leergang Buitenlandse Betrekkingen aan Instituut Clingendael.[9]

En haar CV als het om haar loopbaan gaat
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sigrid_Kaag

Of anders gezegd Kaag had een CV die klonk als een klok als het gaat om opleiding/ diploma's en banen die overgekwalificeerd zelfs was voor een minister van Financiën in Nederland en als een heks en of ander "dom gansje" is ze weggezet door de partij die middelmatigheid in haar vaandel heeft als het gaat om haar geleverde ministers.

Tja zo gaan wij in Nederland om met kwaliteit. Ik vond en vind dat zo schandalig. En als ik dan kijk naar de middelmatigheid van de geleverde ministers begrijp ik het niet meer en vind ik het heel verdrietig voor Nederland.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:26

Benzz schreef:
Heb je hier concrete voorbeelden van?

De Urgenda-zaak en de toeslagenaffaire en de stikstofnormen oa. Of Teeven die uitsprak dat hij de advocatuur ging beperken zodat ze geen tijd meer hadden om burgers goed te verdedigen. Of Opstelten die een paar keer de Big Brother-awards won omdat hij ongebreideld iedereen als verdachte wil kunnen controleren. Of dat Teeven en Opstelten moesten aftreden wegens een smerige deal met criminelen waarvan per ongeluk zomaar het bewijs verdween. Of de keer dat Rutte nogal rechtstreeks loog, onder ede, richting de parlementaire enquetecommissie. Of wellicht alle keren dat men stukken en informatie niet deelde, niet met de Kamer en niet met burgers, ook al is die wettelijke plicht er wel in beide gevallen.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar het omgekeerde: waaruit blijkt dat de VVD ooit opkomt voor een goed functionerende rechtstaat en rechtspraak? Uit welke besluiten blijkt dat ze grondslagen van een goede rechtstaat serieus nemen en proberen te versterken?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:28

pien_2010 schreef:
Tja zo gaan wij in Nederland om met kwaliteit. Ik vond en vind dat zo schandalig. En als ik dan kijk naar de middelmatigheid van de geleverde ministers begrijp ik het niet meer en vind ik het heel verdrietig voor Nederland.

Helemaal eens. Een van mijn vaste bosmaatjes ( hondenwandelen) heeft bij haar in de klas gezeten op het christelijk lyceum. Die vertelde dat ze als jong meisje al zoveel naast haar studie deed en hoe welbespraakt.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:44

Benzz schreef:
Libra76 schreef:

Volgens mij moet die veestapel sowieso krimpen. Het kan niet zo langer doorgaan. Echter ben ik bang dat het op de manier waarop het nu gaat, boeren koud gesaneerd worden. 28 februari komt eng dichtbij en volgende week de uitspraak mbt Greenpeace.

Er was een hele mooie pot geld. Maar door de arrogantie van de BBB dat ze het wel ff gingen fiksen, is er nu amper geld. En de boeren maar in onzekerheid.

De veestapel moet ook krimpen. Alleen verschillen de meningen met hoeveel procent en of dat gedwongen moet.
Die pot geld wat BBB heeft weggeven in de onderhandelingen tijdens de formatie was oliedom. Al je hoop vestigen op innovatie is naïef wat ze nu doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:59

Benzz schreef:
Libra76 schreef:

Ik ben heel benieuwd wat de gevolgen zijn wanneer Greenpeace deze zaak wint.
Ik vrees eigenlijk dat er niets veranderd. Maar dat Nederland nog meer op slot gaat dan in 2019.
En dat we met zijn allen een hoop ellende gaan beleven.