Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 23:04

Femke_Tweety schreef:
En dat laatste zou ik graag terug zien in de woordkeus ;)

En ik ook.

Het is overduidelijk dat hetgeen hier zo nu en dan geschreven wordt absoluut niet netjes maar ronduit denigrerend is. Dat heb ik al vaker aangegeven, maar het blijft een hekel punt.

Als er vervolgens dan ook weer een ‘schreeuwend bericht’ komt met ‘je krijgt mij hier niet weg’ en ‘ik zeg wat ik wil’ dan geeft dat direct weer dat het hele punt niet begrepen wordt. Daar boven op worden er vervolgens uitlatingen en beschuldigingen gedaan die kant noch wal raken. En het eindigt standaard met de zin ‘ je moet eens zien wat pro wolf allemaal schrijft’.

We mogen allemaal onze mening ventileren, maar blijf respectvol. Inhoudelijk reageren en leren brengt ons meer dan bijdragen aan polarisatie en handje pepermuntje gedrag.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 00:45

Elisa2 schreef:
balance schreef:
Wat betreft het quoten: links onderaan zie je het blokje: “plaats een reactie”. Met die knop kun je alle quotes apart beantwoorden.

Oh jemig, zit al zoveel jaar op Bokt en leer dit nu pas. :o?

Wat handig, snapte ookal niet hoe anderen dat deden.

Ff proberen hoor.....joh dit is handig!
Die kende ik ook nog niet..
8-)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 06:39

Wat een fijne podcast is Geleidenwolf. Ik heb alle afleveringen geluisterd. Was er onder de indruk van de vrouw over haar hondje. Wat een nachtmerrie! En zo nuchter staat zij erin. De twee experts aan het woord waren ook eerlijk. En natuurlijk extra interessant voor mij omdat het over mijn eigen woonomgeving gaat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 06:55

Jessix schreef:
Wat een fijne podcast is Geleidenwolf. Ik heb alle afleveringen geluisterd. Was er onder de indruk van de vrouw over haar hondje. Wat een nachtmerrie! En zo nuchter staat zij erin.

Ik quote jou er even over, ik begreep dat mensen over haar verhaal vielen dat ze de wolf ook als gracieus zag.

Heb alleen ervaring met iets anders en op zulke rare momenten gaat er echt van alles door je hoofd.
Dus ergens snap ik die opmerking wel.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 07:35

DuoPenotti schreef:
josien_m_ schreef:
Maar waarom alleen de pvv mailen? (is natuurlijk niet mijn favoriet om het maar zachtjes te zeggen) Er zijn meer politieke partijen toch?

Is ook niet mijn favoriet, want vind ze in behoorlijk wat dingen te ongenuanceerd terwijl ik het misschien wel in de grote lijn met ze eens ben. Wilders heeft daarom ook maar 1 keer ooit mijn stem gehad, lang geleden toen hij naar mijn idee gematigder was. Daarna niet meer.

Waarom nu wel een mail. Omdat alle andere die tegen beheer gestemd hebben de partijen zijn waarvan je dat vooraf van weet. Niet echt een verrassing naar mijn idee.
Oke van PVV was het ook bekend want die hadden dat deze verkiezingen best duidelijk gemaakt voor of neutraal in de wolf te staan.
Maar met de escalaties na de verkiezingen met de kinderen en de honden verwachtte denk ik wel wat meer mensen dat ze daar dan toch wel eens na gingen denken en de burger voor de wolf zouden plaatsen.
Maar helaas, denk dat Graus beter functie elders bij PvdD kan gaan doen...

Denk ik dat dit nut heeft...nee. Ze gaan dat echt niet allemaal lezen.
Maar niets laten weten vond ik ook geen optie.

Graus kan niet naar de PVVD want Graus is ernstig tegen het beleid in de Oostvaardersplassen en laat dat nu een troetelkindje zijn van de PVDD

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 07:39

Onali schreef:
Jessix schreef:
Wat een fijne podcast is Geleidenwolf. Ik heb alle afleveringen geluisterd. Was er onder de indruk van de vrouw over haar hondje. Wat een nachtmerrie! En zo nuchter staat zij erin.

Ik quote jou er even over, ik begreep dat mensen over haar verhaal vielen dat ze de wolf ook als gracieus zag.

Heb alleen ervaring met iets anders en op zulke rare momenten gaat er echt van alles door je hoofd.

Ik snap hem helemaal niet. Wel als je dat een paar weken later denkt als je door alle ellende heen de zaken wat op een rijtje zet. Zeker als je altijd een wolvenliefhebber was. Maar op het moment zelf zou ik alles doen om mijn hond te beschermen , terug te krijgen, de wolf te verjagen wat dan ook. Ik zou vanaf punt 1 in een trauma zitten ook al ben ik daar niet gevoelig voor, daarmee zou het wel lukken en nee als ik in de noodtoestand zit denk ik aan overleven van mijn hond. Als ik heel eerlijk ben zie ik er tig gesprekken met sommige pro wolvers in terug komen die een aanval ook mooi kunnen vinden. Liefst dat vanuit een schuiltentje of op film mee zouden maken. Er iets magisch mee hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 07:45

Onali schreef:
Jessix schreef:

Haha, past mooi bij waar het in de laatste paar pagina’s van dit topic over gast. Verschillende inzichten.

Het was geen gekke hersen kronkel. Ze praat nog steeds heel positief over de wolf. Ze vindt hem prachtig maar wel een top predator. Ze had beter ingelicht willen zijn want voor haar is nu duidelijk dat ze in dat gebied gewoon niets te zoeken had.

Ik kan het zo even niet letterlijk verwoorden, maar het is terug te luisteren en zeker wel de moeite waard.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 07:49

Citaat:
Ik dacht nog: wat een majestueus en gracieus dier. Echt een wild beest. Het is het natuurlijke gedrag van het dier. Dit had iedereen kunnen overkomen

Toch vind ik dit ook raar.

Ja dat het een pracht dier is zeker.
Ken eigen ook niemand die dat niet vind.

Maar zoiets denken als je hondje op dat moment word gepakt en dan oh is de natuur...

Snap die gedachte op dat moment echt niet.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 07:55

Kaja schreef:
Femke_Tweety schreef:
En dat laatste zou ik graag terug zien in de woordkeus ;)

En ik ook.

Het is overduidelijk dat hetgeen hier zo nu en dan geschreven wordt absoluut niet netjes maar ronduit denigrerend is. Dat heb ik al vaker aangegeven, maar het blijft een hekel punt.

Als er vervolgens dan ook weer een ‘schreeuwend bericht’ komt met ‘je krijgt mij hier niet weg’ en ‘ik zeg wat ik wil’ dan geeft dat direct weer dat het hele punt niet begrepen wordt. Daar boven op worden er vervolgens uitlatingen en beschuldigingen gedaan die kant noch wal raken. En het eindigt standaard met de zin ‘ je moet eens zien wat pro wolf allemaal schrijft’.

We mogen allemaal onze mening ventileren, maar blijf respectvol. Inhoudelijk reageren en leren brengt ons meer dan bijdragen aan polarisatie en handje pepermuntje gedrag.

Het is toch niet raar als er op haar persoon gereageerd wordt in de zin van van mij mag je vertrekken. Mag iemand dan terug reageren? Ik vond het in aanvang al rare reactie en de reactie van DP past daar precies op. Dat een ander pestreacties laat zitten en niet reageert kan ook,maar wat heftiger vind ik niet echt bijzonder. Wie kaatst kan de bal verwachten. En idd je moet eens zien wat pro wolf schrijft,zo nu en an hier maar meer op fb, daar wordt een aanval op een kind belachelijk gemaakt.Ik zit niet in die pro wolf groepen, hou het er nog geen uur uit. Maar dat het zich stapelt, snap ik heel goed. Dergelijke zaken gaan je wel hoog zitten. Het begint idd met dat iedereen zijn vee wel kan beschermen en dat het slechte dierhouders zijn die dat niet doen. Zou je in aanvang tegenover kunnen zetten : als we geen wolven hebben is het probleem weg. Nou kan een prowolver dat heel belachelijk vinden dat je moet gaan beheren maar dat is waar we uiteindelijk terecht komen want anders kan er straks geen mens meer over straat. Een wolf gaat niet verhongeren als er nog mensen rondlopen. Geen idee hoeveel mensen er eerst nog slachtoffer moeten worden of voor hun gevoel geen kant meer op moeten kunnen met hun dieren en ze daarom in laten slapen of slachten. Jammer dat dat niet bijgehouden wordt. We zouden nog wel eens heel raar kunnen staan te kijken als dat wel zo zou zijn. Toevallig deze week nog bij een camping geweest die hun dieren daarom weg doen.OUd paard naar de slacht. Die hebben geen idee hoe ze ze moeten gaan beschermen en ook niet hoe ze hun camping moeten gaan beschermen. Wolven worden sowieso aangetrokken door weidedieren en dat willen ze dus absoluut niet. Gaan dat echt niet hardop zeggen. Alleen tegen mensen die zich stilhouden en waarvan ze weten dat ze ook het probleem zien.

Rizette

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 07:57

Idd Jessix beter ingelicht. Laat dat nou bewust niet gebeuren. Alleen als men echt niet meer om de feiten heen kan.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 07:59

tienus63 schreef:
Wij kregen gisteren een verontrustende app van een buurman.
Die was er achter gekomen dat de provincie plannen heeft MEGA windmolens rond het bos bij ons te plaatsen.
We kunnen reageren tot 9 oktober.

Aan de andere kant van het bos wordt waarschijnlijk huidige munitiedepot uitgebreid.

Ik stuurde de app door aan buurtgenoot, die wist ook nog niets van de windmolen plannen af.
Zij heeft er dan vol zicht op en slagschaduw.

Zeg tegen haar liever munitiedepot groter dan windmolens van 298 meter.
Maar kak, militaire terreinen zijn wel in trek bij wolven.

We krijgen er allemaal mee te maken, vreselijk dit. Ons land wordt overvol en dan hebben we ook nog te maken met geldwolven en de gewone wolven die er allebei nog tussen mogen lopen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:11

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Ik dacht nog: wat een majestueus en gracieus dier. Echt een wild beest. Het is het natuurlijke gedrag van het dier. Dit had iedereen kunnen overkomen

Maar zoiets denken als je hondje op dat moment word gepakt en dan oh is de natuur...

Ik had ergens gelezen dat mevrouw na het incident nog zo’n driekwartier met Lelieveld aan de telefoon heeft gezeten. Mogelijk kleurt dat haar verhaal ook. Ik vind het vreemd, als je je hondje zo plotseling en op gruwelijk wijze verliest.

Enige boosheid en ontzetting is echt wel op zijn plaats.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:11

tienus63 schreef:
Wij kregen gisteren een verontrustende app van een buurman.
Die was er achter gekomen dat de provincie plannen heeft MEGA windmolens rond het bos bij ons te plaatsen.
We kunnen reageren tot 9 oktober.

Aan de andere kant van het bos wordt waarschijnlijk huidige munitiedepot uitgebreid.

Ik stuurde de app door aan buurtgenoot, die wist ook nog niets van de windmolen plannen af.
Zij heeft er dan vol zicht op en slagschaduw.

Zeg tegen haar liever munitiedepot groter dan windmolens van 298 meter.
Maar kak, militaire terreinen zijn wel in trek bij wolven.

Waar zit jij tienus?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:16

sterregoud schreef:
Ik had ergens gelezen dat mevrouw na het incident nog zo’n driekwartier met Lelieveld aan de telefoon heeft gezeten. Mogelijk kleurt dat haar verhaal ook. Ik vind het vreemd, als je je hondje zo plotseling en op gruwelijk wijze verliest.

Nou zou Lelieveld op dat moment niet eens willen spreken.

Ze zal ook vast wel boos en verdrietig zijn.
En dat komt misschien in de podcast beter naar voren dan in de tekst.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:21

sterregoud schreef:

Klopt dat is de strategie bij een bijzondere aanval. Iemand van het wolvenclubje neemt contact op en die zal altijd proberen om er geen wolf van te maken of als dat niet te ontkennen valt dan wordt de zaak afgezwakt. Jan Loos belde meteen twee meiden op die met hun paarden achterna waren gezeten door een wolf dat het absoluut geen wolf kon zijn en ze dat niet meer naar buiten mochten brengen. Dat was al in het begin van de wolvenvproblemen. Wat ik toen al heel bijzonder vond is dat hij dat via de telefoon kon bekijken hij is nl helemaal niet ter plekke gegaan om de sporen te bekijken dat was niet nodig. Het is verder in de doofpot gegaan. Dat kan ik goed begrijpen als je het gevoel krijgt dat je belachelijk wordt gemaakt. Evenals die man die vanuit de bosjes gebeten werd door de wolf , hij had een hond bij zich die werd niet aangevallen. Deze man was er van overtuigd dat hij door een wolf gebeten was maar heeft zich door alle tegengas die op hem persoonlijk werd afgevuurd zich verder stil gehouden. Destijds werd ook nog gezegd in beide gevallen dat wolven dat nooit zouden doen. Inmiddels weten we beter uit Nederlandse verhalen. Desstijds kon je die berichtgeving alleen nog maar in het buitenland vinden.
Laatst bijgewerkt door Rizette op 06-10-24 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:21

Denk dat het hierboven gelukt is om de middelste quote weg te halen.............

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:32

Misschien moet je even de podcast luisteren voor haar verhaal. En dan nog hoef je het niet te begrijpen. Ze vraagt ook niet om begrip.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 08:39

Dat doofpotten dat is een kwalijke zaak.

Las gisteren een opmerking van bewoner van Den Treek.
Een automobilist dacht een hond aangereden te hebben, die belt keurig de politie.
Politie komt bij de bewoner aan de deur. Zijn jullie een hond kwijt? Nee.
Even later is er een team van defensie om te zoeken naar een ‘hond’.
Hond of wolf is afgelopen donderdag aangereden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 08:41

Zichtmelding Putten
Citaat:
Putten Gelderland
23.30 uur
Zichtmelding van twee wolven.

Wederom een zichtmelding in Putten omstreeks 23:30 tussen de waterweg en zuiderzeestraatweg. Twee volwassen wolven.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/gHgSiV ... tid=WC7FNe

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:42

tienus63 schreef:
Dat doofpotten dat is een kwalijke zaak.

Las gisteren een opmerking van bewoner van Den Treek.
Een automobilist dacht een hond aangereden te hebben, die belt keurig de politie.
Politie komt bij de bewoner aan de deur. Zijn jullie een hond kwijt? Nee.
Even later is er een team van defensie om te zoeken naar een ‘hond’.
Hond of wolf is afgelopen donderdag aangereden.

Kosten maken niets uit blijkbaar. Hoe snel zou defensie met een heel team er staan als je een kind kwijt bent?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 08:51

Gehuil goudjakhals Noordwolde Frl
Citaat:
Noordwolde, Friesland
6-10-2024
6.30

Gehuil Goudjakhals
Vanmorgen om 6.30 gejank van een goudjakhals gehoord. De Wilde ganzen vlogen massaal weg.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/cbyPc3 ... tid=WC7FNe

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:52

Jessix schreef:
Misschien moet je even de podcast luisteren voor haar verhaal. En dan nog hoef je het niet te begrijpen. Ze vraagt ook niet om begrip.

Haar podcast niet gehoord maar wel veel over gelezen en ze heeft toch ook pas na ruim een maand een officiele reactie gegeven dat geeft een heel ander beeld als vers na een aanval zoals die andere mevrouw waarvan de hond ook aangevallen werd. Deze mensen zijn natuurlijk allemaal niet media getrained en de media zijn wel getrained om deze mensen te krijgen waar ze ze hebben willen. Inmiddels zoveel persoonlijke verhalen van mensen gehoord over aanvallen. Zoveel in de doofpot zien gaan of door de media gefilterd. Het is voor Nederland nog bijzonder maar voor Europa helemaal niet. Een aantal jaren geleden werden in Zweden de honden al van de riem gepakt bij mensen. En ook toen hoorden we alleen de verhalen van mensen die het aandurfden om hun verhaal te brengen. Vergis je niet wat ze over zich heen krijgen. Hoe lang is het geleden dat we nog moesten horen dat wolven schuw waren en we eerder der loterij zouden winnen dan dat we een wolf zouden zijn. Dezelfde deskundigen, daardoor zijn ze geen knip voor de neus waard. Als er echt 1 is met verstand en met ballen dan komt hij met zijn eigen verhaal waar de deskundigheid en ervaring vanaf druipt. Maar je in dat wereldje is het ook veel gunnen. Maar goed er zjin toch ook mensen bij die niet op hun geweten willen hebben dat er zo makkelijk over de wolf gedacht wordt omdat daar grote narigheid van kan komen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:57

tienus63 schreef:
Gehuil goudjakhals Noordwolde Frl
Citaat:
Noordwolde, Friesland
6-10-2024
6.30

Gehuil Goudjakhals
Vanmorgen om 6.30 gejank van een goudjakhals gehoord. De Wilde ganzen vlogen massaal weg.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/cbyPc3 ... tid=WC7FNe

Kan er ook nog wel bij. Straks wordt het nog weer biizonder als je een ree ziet. Opgegroeid met reeen en het bos is voor mij dood zonder reeen. Ze kwamen hier altijd in de weilanden rondom huis ,maar dat lukt nu niet meer met die "wwomheining" Dat zien ze nog niet zitten. Hoop dat ik het niet op mijn geweten heb dat de wolven ze er tegen op jagen en ze daardoor met meer gemak pakken. Zou ziek zijn als ik er 1 in mijn draden vind. Of 1 van de paarden dat gaat ook ooit gebeuren, dat blijf je niet voor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 09:10

DuoPenotti schreef:
Citaat:

Ik denk niet dat ze die gedachte had op het moment van pakken, wat ik lees is "dit had iedereen overkomen" een zin is om met eigen schuldgevoel om te gaan. Want dit overkomt niet iedereen, er zijn ook mensen die bewust de bossen mijden nu met hun (kleine) hondjes.

Verder was mevrouw niet goed op de hoogte en dat kan ik haar niet kwalijk nemen want dat is gewoon een gevolg van verkeerde voorlichting door "deskundigen".

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 09:11