Benzz schreef:Maar scheefhuren vinden jullie dan blijkbaar weer prima........
Jullie?
Bijzonder bericht..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Maar scheefhuren vinden jullie dan blijkbaar weer prima........
Danique_G schreef:Maar aan de doorgroei van sociale huur naar 1 klasse hoger is best veel gedaan. Vriendin van mij is van sociale huurwoning naar een rijtjeshuis gegaan met 4 slaapkamers, grote tuin, vlakbij stadscentrum van Amersfoort voor 700 nog wat. Mensen uit sociale huur krijgen hier voorrang op. Als je netjes onderaan begint is het makkelijker. Als ik een goedkopere huurwoning zoek kan ik het wel schudden.
Sansevieria schreef:Benzz schreef:Maar scheefhuren vinden jullie dan blijkbaar weer prima........
Ik weet niet voor wie jij hier invult met "jullie" .
Maar nee, ook dat is niet ok, men zou wat mij betreft best om de 5 jaar een inkomenstoetsing mogen doen. Maar ook dan kan iemand met een AOW-tje geen hoge huren ophoesten.
chanicha schreef:In mijn oude wijk zijn er heel veel scheefwoners maar ja wat wil je, een eengezinswoning met grote achtertuin en voortuin voor iets meer dan 400 euro.
Die gaan heerlijk op vakantie twee keer per jaar en rijden een mooie auto en geef ze eens ongelijk, er is geen fatsoenlijke woning meer te krijgen in Utrecht.
Maar ja, doe er maar eens iets aan.
Ik vind dat ze die regeling voor ouderen om te verhuizen veel meer bekendheid moeten geven.
chanicha schreef:Die huizen zijn ruim 100 jaar oud en toen wij er kwamen wonen moesten we 100 gulden meer huur betalen. Het zijn huizen waarin geen spouw zit en hebben houten vloeren.
chanicha schreef:Ik kan het me toch niet voorstellen dat na het debat van afgelopen week en na wat er nu allemaal gebeurd,er nog mensen gaan stemmen op VVD en D66!
Nikass schreef:De situatie van de asielzoekers is uitzonderlijk beschamend momenteel.
Het feit dat artsen zonder grenzen voor het eerst in Nederland in de praktijk zich moet inzetten is wel de druppel.
Ik ga dit topic ontstippen want ik denk dat het eigenlijk allang een heel duidelijk verhaal is, dat niet de asielzoekers het probleem zijn, maar onze falende overheid.
Ik mag alleen maar hopen dat men eens massaal op de wat socialere partijen gaat stemmen. Of zij niet ook teleurstellend zullen zijn weet ik niet, maar we zouden het op zijn minst een keer een kans kunnen geven.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het stembeleid in Nederland serieus zal veranderen. Er spelen waarschijnlijk teveel belangen, en de grote bedrijven hebben de touwtjes in handen.
Het wordt er niet leuker op in Nederland.
Nikass schreef:De situatie van de asielzoekers is uitzonderlijk beschamend momenteel.
Het feit dat artsen zonder grenzen voor het eerst in Nederland in de praktijk zich moet inzetten is wel de druppel.
Ik ga dit topic ontstippen want ik denk dat het eigenlijk allang een heel duidelijk verhaal is, dat niet de asielzoekers het probleem zijn, maar onze falende overheid.
Ik mag alleen maar hopen dat men eens massaal op de wat socialere partijen gaat stemmen. Of zij niet ook teleurstellend zullen zijn weet ik niet, maar we zouden het op zijn minst een keer een kans kunnen geven.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het stembeleid in Nederland serieus zal veranderen. Er spelen waarschijnlijk teveel belangen, en de grote bedrijven hebben de touwtjes in handen.
Danique_G schreef:Nikass schreef:De situatie van de asielzoekers is uitzonderlijk beschamend momenteel.
Heel jammer Nikas. Ik lees je berichten en bronnen wel. Ik vind het fijn bij het rationele te blijven. Dit is een onderwerp waarin het onderbuikgevoel vaak wint, ten onrechte. Of niet. Dat is oké, wij mensen zijn geprogrammeerd vooroordelen te hebben. zolang we maar blijven erkennen dat het irrationeel is. Jouw berichten brengen juist een balans doordat je bronvermelding gebruikt.
DuoPenotti schreef:Misschien is het maar goed dat azg er is.
Geeft den Haag maar misschien ook Brussel aan dat er echt een probleem is. Door zeer falend beleid.
Hoeveel crisisen hebben "we" ondertussen niet gecreëerd in Nederland.
Asiel crisis
Huizen crisis
Stikstof
Energie
Corona
Zorg
Koopkracht
Vergeet er vast nog.
Of is het bestuurscrisis?