Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:03

Benzz schreef:
Maar scheefhuren vinden jullie dan blijkbaar weer prima........

Jullie?
Bijzonder bericht..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:03

Maar aan de doorgroei van sociale huur naar 1 klasse hoger is best veel gedaan. Vriendin van mij is van sociale huurwoning naar een rijtjeshuis gegaan met 4 slaapkamers, grote tuin, vlakbij stadscentrum van Amersfoort voor 700 nog wat. Mensen uit sociale huur krijgen hier voorrang op. Als je netjes onderaan begint is het makkelijker. Als ik een goedkopere huurwoning zoek kan ik het wel schudden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:06

Benzz schreef:

Ik weet niet voor wie jij hier invult met "jullie" .
Maar nee, ook dat is niet ok, men zou wat mij betreft best om de 5 jaar een inkomenstoetsing mogen doen. Maar ook dan kan iemand met een AOW-tje geen hoge huren ophoesten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:12

Danique_G schreef:
Maar aan de doorgroei van sociale huur naar 1 klasse hoger is best veel gedaan. Vriendin van mij is van sociale huurwoning naar een rijtjeshuis gegaan met 4 slaapkamers, grote tuin, vlakbij stadscentrum van Amersfoort voor 700 nog wat. Mensen uit sociale huur krijgen hier voorrang op. Als je netjes onderaan begint is het makkelijker. Als ik een goedkopere huurwoning zoek kan ik het wel schudden.

Dat is toch stom? Gewoon niks kunnen vinden dat betaalbaar is?

700 is nog steeds sociale huurwoning, toch? Onder de huursubsidiegrens en zo?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:17

Sansevieria schreef:
Benzz schreef:

Ik weet niet voor wie jij hier invult met "jullie" .
Maar nee, ook dat is niet ok, men zou wat mij betreft best om de 5 jaar een inkomenstoetsing mogen doen. Maar ook dan kan iemand met een AOW-tje geen hoge huren ophoesten.

Ja en dan kan je ook niks want er zijn geen normaal betaalbare huizen!

Loretta

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:23

Scheefhuren zou niet eens moeten bestaan. Huren zouden gewoon betaalbaar moeten zijn. Waarom bestaat er zoiets als scheefhuren? Om huisjesmelkers de mogelijkheid te geven om huurders die iets meer verdienen uit te kunnen buiten misschien?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:59

Nee als jij een huis krijgt in je eentje, je krijgt een relatie, gaat samenwonen en allebei heb je inkomen dan woon je al snel scheef.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:00

chanicha schreef:
In mijn oude wijk zijn er heel veel scheefwoners maar ja wat wil je, een eengezinswoning met grote achtertuin en voortuin voor iets meer dan 400 euro.
Die gaan heerlijk op vakantie twee keer per jaar en rijden een mooie auto en geef ze eens ongelijk, er is geen fatsoenlijke woning meer te krijgen in Utrecht.
Maar ja, doe er maar eens iets aan.
Ik vind dat ze die regeling voor ouderen om te verhuizen veel meer bekendheid moeten geven.

Maar hoe komt het dan in de eerste plaats dat er zulke grote woningen met tuin voor zo weinig verhuurd worden? Waarom is dat niet alle waar naar z'n geld? Een klein apartementje voor dat geld en meer betalen voor meer woongenot.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:04

Die huizen zijn ruim 100 jaar oud en toen wij er kwamen wonen moesten we 100 gulden meer huur betalen. Het zijn huizen waarin geen spouw zit en hebben houten vloeren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:12

chanicha schreef:
Die huizen zijn ruim 100 jaar oud en toen wij er kwamen wonen moesten we 100 gulden meer huur betalen. Het zijn huizen waarin geen spouw zit en hebben houten vloeren.

Waar zijn de verplichtingen naar de verhuurders om die huizen aan te passen naar hedendaagse wooneisen wat betreft isolatie?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:19

Geen idee, daar was de huur ook naar.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:23

De situatie van de asielzoekers is uitzonderlijk beschamend momenteel.
Het feit dat artsen zonder grenzen voor het eerst in Nederland in de praktijk zich moet inzetten is wel de druppel.
Ik ga dit topic ontstippen want ik denk dat het eigenlijk allang een heel duidelijk verhaal is, dat niet de asielzoekers het probleem zijn, maar onze falende overheid.
Ik mag alleen maar hopen dat men eens massaal op de wat socialere partijen gaat stemmen. Of zij niet ook teleurstellend zullen zijn weet ik niet, maar we zouden het op zijn minst een keer een kans kunnen geven.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het stembeleid in Nederland serieus zal veranderen. Er spelen waarschijnlijk teveel belangen, en de grote bedrijven hebben de touwtjes in handen.
Het wordt er niet leuker op in Nederland.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:28

Ik kan het me toch niet voorstellen dat na het debat van afgelopen week en na wat er nu allemaal gebeurd,er nog mensen gaan stemmen op VVD en D66!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:38

chanicha schreef:
Ik kan het me toch niet voorstellen dat na het debat van afgelopen week en na wat er nu allemaal gebeurd,er nog mensen gaan stemmen op VVD en D66!

Ik hoop dat men op asielkritischere partijen gaat stemmen. En dat men 'ns goed gaat kijken naar dat Deense model wat daar toch door de Deense versie van SP/PVDA ingevoerd is. Daar zouden onze sociale partijen nog iets van kunnen leren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:49

chanicha schreef:

Waarom niet... Het is voor veel van die stemmers nog steeds not in my backyard waar deze partijen wel voor zorgen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:50

Nikass schreef:
Het feit dat artsen zonder grenzen voor het eerst in Nederland in de praktijk zich moet inzetten is wel de druppel.
Ik ga dit topic ontstippen want ik denk dat het eigenlijk allang een heel duidelijk verhaal is, dat niet de asielzoekers het probleem zijn, maar onze falende overheid.
Ik mag alleen maar hopen dat men eens massaal op de wat socialere partijen gaat stemmen. Of zij niet ook teleurstellend zullen zijn weet ik niet, maar we zouden het op zijn minst een keer een kans kunnen geven.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het stembeleid in Nederland serieus zal veranderen. Er spelen waarschijnlijk teveel belangen, en de grote bedrijven hebben de touwtjes in handen.

Ik wist niet wat ik hoorde ;(.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:04

Nikass schreef:

Heel jammer Nikas. Ik lees je berichten en bronnen wel. Ik vind het fijn bij het rationele te blijven. Dit is een onderwerp waarin het onderbuikgevoel vaak wint, ten onrechte. Of niet. Dat is oké, wij mensen zijn geprogrammeerd vooroordelen te hebben. zolang we maar blijven erkennen dat het irrationeel is. Jouw berichten brengen juist een balans doordat je bronvermelding gebruikt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:07

Artsen zonder grenzen heeft 2 mensen met spoed naar het ziekenhuis gestuurd. Diabetes patienten zitten zonder insuline en er zijn bij artsen zonder grenzen zorgen over de uitbraak van schurft.

https://www.nu.nl/asielcrisis/6219794/a ... nhuis.html

Kortom. Het is complete chaos.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:16

Misschien is het maar goed dat azg er is.
Geeft den Haag maar misschien ook Brussel aan dat er echt een probleem is. Door zeer falend beleid.
Hoeveel crisisen hebben "we" ondertussen niet gecreëerd in Nederland.
Asiel crisis
Huizen crisis
Stikstof
Energie
Corona
Zorg
Koopkracht

Vergeet er vast nog.
Of is het bestuurscrisis?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:21

... en als we het gaan hebben over de medische zorg in Ter Apel:
Artsen zonder Grenzen heeft zichzelf ingeschakeld.
En geconstateerd dat er 1 diabetes patiënt en 1 hartpatiënt met spoed naar het ziekenhuis moesten.
... en dat veel andere mensen bijvoorbeeld door hun medicijnen heen waren. Of huidziekten op hebben gelopen vanwege gebrek aan hygiënische voorzieningen.
|(
:o

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:35

Danique_G schreef:
Nikass schreef:

Heel jammer Nikas. Ik lees je berichten en bronnen wel. Ik vind het fijn bij het rationele te blijven. Dit is een onderwerp waarin het onderbuikgevoel vaak wint, ten onrechte. Of niet. Dat is oké, wij mensen zijn geprogrammeerd vooroordelen te hebben. zolang we maar blijven erkennen dat het irrationeel is. Jouw berichten brengen juist een balans doordat je bronvermelding gebruikt.

Dank je wel. Misschien bedenk ik me later nog eens. Dat gebeurt me wel eens :o
Maar ik merk dat het me veel energie kost, de treurigheid van de situatie op zich, en de soms stuitende berichten. Het feit dat ik een variant op deze discussie 20 jaar geleden eigenlijk ook al voerde...
Ik kan me er soms te druk om maken, en dat is niet zo goed voor mijn eigen gezondheid.
Maar ik vind het wel leuk jouw reactie te lezen, en ik vond jouw berichten ook altijd inhoudelijk en prettig leesbaar. Dus wie weet :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:53

Het is gewoon dat het kabinet weer eens een keer te laat actie gaat ondernemen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:59

Jaartje of 25...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:06

DuoPenotti schreef:
Jaartje of 25...

Zoiets ja... ik vind vd Burg ook niet geloofwaardig overkomen. Maar dat kan mijn gevoel zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:17

DuoPenotti schreef:
Misschien is het maar goed dat azg er is.
Geeft den Haag maar misschien ook Brussel aan dat er echt een probleem is. Door zeer falend beleid.
Hoeveel crisisen hebben "we" ondertussen niet gecreëerd in Nederland.
Asiel crisis
Huizen crisis
Stikstof
Energie
Corona
Zorg
Koopkracht

Vergeet er vast nog.
Of is het bestuurscrisis?

De coronacrisis is de enige crisis waar je Rutte en consorten geen schuld van kunt geven. Alleen was de aanpak nu iet bepaald om over naar huis te schrijven.

Dit hele kabinet speelt niks voor elkaar. Het enige wat ze voor elkaar krijgen dat het een steeds grotere puinhoop wordt.