[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:20

juval schreef:
Maartje1990 schreef:
Wat is er zo mis met D66? Ik heb er niet op gestemd maar ben zeker niet anti d66

D66 wil de veestapel halveren. Dat betekent het einde voor heeel veel boeren in Nederland.

En daarom is het zo mooi dat je niet 1 partij hebt die lekker kan doen wat die wil. Dat brengt tenminste de nodige nuances in zaken.

Het boerensysteem is in zijn huidige vorm echter gewoon niet toekomstproof. Het werkt nu al niet meer, gezien het aantal boeren die amper rond kunnen komen. Toen we met deze vorm aan de slag gingen was het wat we nodig hadden. En nu moeten we een verloop zien te vinden om te gaan hervormen naar een systeem die wel weer werkt.. voor de boeren zelf, maar ook voor de bodem, dieren, natuur en burgers.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:21

anjali schreef:
[
Maar er zijn ook mensen die dat nou juist perse niet willen.

Dacht dat dat alleen nog maar de CU en SGP zijn en die tellen niet echt meer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:22

elnienjo schreef:
brokjes schreef:
En voor wie is dat erg?

Zowel voor de boeren als voor de plattelandsbewoners die liever tegen weidegebied aankijken dan tegen grote betonnen dozen, windmolens en zonneparken.

Individuele kortetermijn belangen dus :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:23

juval schreef:
Maartje1990 schreef:
Wat is er zo mis met D66? Ik heb er niet op gestemd maar ben zeker niet anti d66

D66 wil de veestapel halveren. Dat betekent het einde voor heeel veel boeren in Nederland.

Er moet ook wel echt iets veranderen. Carola Schouten die nu minister van landbouw is heeft daar geloof ik best een goede visie over.

Marije_jiplover

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:25

Kom net een filmpje tegen van een feestende Thierry.
Maar hij was toch zo moe van 20 uit per dag werken???

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:27

juval schreef:
Maartje1990 schreef:

Heb je ook naar de oplossingen en innovaties van D66 geluisterd of quote je alleen de headlines?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:30

elnienjo schreef:
anjali schreef:
[
Maar er zijn ook mensen die dat nou juist perse niet willen.

Dacht dat dat alleen nog maar de CU en SGP zijn en die tellen niet echt meer mee.

Nou ja, ik zie die partijen in ieder geval niet snel groeien, laat staan groot worden.

Daar ben ik persoonlijk blij mee, want religie moet je alleen willen toepassen op je eigen persoon en leven vind ik.

Maar ik zat er van de week over na te denken. Hoe beleef je dan als partij en kiezers de verkiezingstijd en de verkiezingsuitslag als er geen reële hoop is op groei en daarmee politiek macht? Altijd alleen maar blij dat je je een beetje weet te handhaven? Er is zo weinig tot geen perspectief. Lastig lijkt me dat.

Edit: dat geldt dan natuurlijk het sterkst voor de SGP en in mindere mate voor de CU.
Laatst bijgewerkt door Boras op 18-03-21 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:32

Marije_jiplover schreef:
Kom net een filmpje tegen van een feestende Thierry.
Maar hij was toch zo moe van 20 uit per dag werken???

Wie weet hebben ze dat net gefilmd en in elkaar geknutseld. Zou zomaar kunnen.

Edit: nee dit is een te flauw antwoord. Ingetrokken :)
Laatst bijgewerkt door Boras op 18-03-21 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:34

Roodvos schreef:
IMANDRA schreef:
Was gewoon benieuwd hoe de zetelverdeling vanuit de poll van bokt zou zijn, maar snap dat die totaal niet representatief is voor NL :j

Zoiets?
[ [url=m/twx1NR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Grootste verschillen zitten vooral bij GroenLinks en BBB. Wat best verklaarbaar is.

Heel interessant! Op een bepaalde manier blijkt Bokt zo heel links, maar ook weer met wat hele boeren uitschieters. Wel redelijk verwacht :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:36

Tis wel jammer dat we geen livecam hebben bij de coalitievorming. Ik had dat wel interessant gevonden. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:36

juval schreef:
Maartje1990 schreef:

Als ze ervoor zorgen dat er een einde komt aan die enorme bio-industrie met varkensflats en kippenfabrieken dan is dat júist gunstig voor de kleine boeren. Die enorme stallen concurreren de kleine boeren volledig weg omdat ze tegen veel lagere prijzen kunnen leveren wat ten koste gaat van dierenwelzijn.
Dan zou een klein aantal boeren verdwijnen en een groot aantal boeren juist financieel meer ruimte kunnen krijgen doordat ze niet meer hoeven te concurreren met die enorme productiebedrijven.

secricible

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:40

Wat mij betreft is een veestapel halveren dan alleen verkeerd om. Eerst normale prijzen voor vlees in de super en meer uit eigen land. Boeren krijgen dan meer geld voor hun waren en kunnen met minder consequenties verkleinen, diervriendelijker produceren enz. Daarnaast alternatieven voor vlees promoten.
Dus dan eet je voor 10e in de week misschien niet meer dagelijks vlees maar nog 3x per week. Dagelijks vlees is echt niet meer van deze tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:41

Ik zag op fb ook al iemand klagen dat er gesjoemeld is met het stemmen. Dat mensen een andere mening en dus andere stem uitbrengen, betekent niet dat er gesjoemeld wordt. Ik kan daar echt zo moe van worden. Wat begrijp je niet aan iedereen een mening en dus andere stem. En dat we die allemaal mogen uitbrengen, niet enkel wat in zijn straatje past dus.

Hij had gewoon mogen komen kijken bij het tellen, dus hoezo sjoemelen. Maar dat was vast teveel moeite..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:42

secricible schreef:
Wat mij betreft is een veestapel halveren dan alleen verkeerd om. Eerst normale prijzen voor vlees in de super en meer uit eigen land. Boeren krijgen dan meer geld voor hun waren en kunnen met minder consequenties verkleinen, diervriendelijker produceren enz. Daarnaast alternatieven voor vlees promoten.
Dus dan eet je voor 10e in de week misschien niet meer dagelijks vlees maar nog 3x per week. Dagelijks vlees is echt niet meer van deze tijd.

Voor veel mensen blijft vlees en vis gewoon dagelijks op het menu staan. Als ze geen biefstuk meer kunnen betalen dan wordt het gehakt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:42

secricible schreef:

:j :j :j

De veestapel halveren is geen oplossing voor het probleem. Want zolang vlees tegen bodemprijzen gekocht moet kunnen worden zal de productie zich dan alleen maar naar het buitenland verplaatsen. En dat is níet gunstig voor klimaat, milieu en dierenwelzijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:44

Het is toch niet gek dat boeren met spanning kijken naar hoe de plannen van D66 vorm gegeven gaan worden? Dan mag je mensen betichten van individueel denken maar je kijkt toch ook naar wat beleid voor je eigen situatie betekend?

Ook wij komen aan de beurt qua stikstof denk ik...

Als ik als pensionstalhouder de plannen van D66 lees, hoop ik ook dat er een tegengeluid komt van de VVD en CDA waardoor er in ieder geval een lange termijnvisie komt met haalbare doelen zodat mijn bedrijf zich daar op kan richten. Ik vind een omslag maken niet erg, maar ik wil wel weten waar ik mij op kan richten. Dus niet net zoals bij de Nertsen eerst een en al aanpassingen doen en dan toch weg moeten.

En anders hoop ik maar dat we straks bij de grootste vervuilers in de regio horen en voorrang krijgen bij uitkoop. Gaan we lekker ergens wonen met 2 shetlander in de tuin :')

Ik heb er echter wel vertrouwen in dat D66 dat gaat doen, bijvoorbeeld GL en PvdD vond ik daarin veel radicaler. Ik denk dus dat als deze omslag toch komt, hij beter vanuit D66 kan komen. Vind ik betere beleidsmakers die met oplossingen komen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:45

elnienjo schreef:
secricible schreef:

Voor veel mensen blijft vlees en vis gewoon dagelijks op het menu staan. Als ze geen biefstuk meer kunnen betalen dan wordt het gehakt.

Dan eten ze maar dagelijks Gehakt als ze vinden dat ze dagelijks vlees moeten blijven eten. Als je daar voor wilt betalen moet je dat zelf weten.
Laatst bijgewerkt door secricible op 18-03-21 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:45

Ik snap gewoon écht niet dat je vandaag de dag nog je ogen kan sluiten voor de intensieve veehouderij met alle gevolgen van dien. Waar denk je dat corona vandaan komt? Hoe kun je in hemelsnaam nog pro intensieve veehouderij zijn? Los van klimaat en dierenwelzijn?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:46

secricible schreef:

Ach, wat is ''niet meer van deze tijd'', misschien jouw tijd maar niet de mijne. 6x per week een voortreffelijke stukje vlees, rechtstreeks van de boer. Voel me er prima bij, net als verse seizoensgroenten
zo van het land en seizoensfruit uit de plaatselijke boomgaard.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:47

Shaggy09 schreef:
Ik snap gewoon écht niet dat je vandaag de dag nog je ogen kan sluiten voor de intensieve veehouderij met alle gevolgen van dien. Waar denk je dat corona vandaan komt? Hoe kun je in hemelsnaam nog pro intensieve veehouderij zijn? Los van klimaat en dierenwelzijn?

Mijn voorkeur zou natuurlijk uit gaan naar veel meer vee in de weilanden, maar dat levert blijkbaar ook nogal wat ziektes op.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:49

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Mijn voorkeur zou natuurlijk uit gaan naar veel meer vee in de weilanden, maar dat levert blijkbaar ook nogal wat ziektes op.

Teveel dieren op een te klein oppervlakte, zo moeilijk is dat toch niet? Maar nee die arme boeren hebben het zo ontzettend slecht met het komende, innovatieve beleid van D66. |(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:50

Charley, Prima dat jij je er goed bij voelt. Maar om heel NL daar van te voorzien is of intensieve veeteelt nodig, of vlees uit het buitenland halen. En dan is hier de veestapel halveren dus geen oplossing voor het probleem. Dan verplaats je het alleen naar het buitenland.
Dus zorgen dat we zelf ons eigen vlees produceren en daar eerlijke prijzen voor betalen aan de boer.

Ipv ze uitknijpen met kiloknallers en ook nog steeds verder inperken.

En als iemand onder die eerlijke prijzen kiest nog steeds dagelijks vlees te willen eten dan be my guest.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:50

Teveel mensen leveren problemen op.

Als er veeeeel minder mensen zouden zijn, zouden tig van de grote wereldproblemen er niet of nauwelijks meer zijn.
Sterker nog, ik durf te stellen dat dan 99% van de grote problemen weg zijn.
Qua milieu, voedseltekorten, intensieve veeteelt, klimaatproblematiek, armoede.

Maar dat is natuurlijk echt een lange termijn ding.

Partijen die dit inzien vind ik interessant.

Denk aan gratis anticonceptie etc...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:51

Shaggy09 schreef:

Ik heb er niet veel verstand van, maar ik zou niet durven beweren dat Corona bij de intensieve veehouderij vandaan komt :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:51

Vind het gewoon triest dat mensen blijkbaar zo graag dieren uitbuiten en klimaat belasten voor hun stukje vlees.