Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Er is geen geschikte VVD-er beschikbaar nu als lijsttrekker, lijkt mij.
Een MP zal een oude rot moeten zijn. Er is geen sterke, ervaren kandidaat vanuit de huidige fractie, denk ik.....
En de grootste partij levert de MP.
Loretta schreef:IMANDRA schreef:Kabinet is opgestapt.
Volk heeft gekozen, waar klaarblijkelijk eenzelfde kabinet uit zal komen.
Je doet alsof het iets slechts is dat ze door willen gaan met hoe ze voorheen werkten: blijkbaar vond de kiezer dat oké anders was het niet weer zo gelopen met de verkiezingen.
De vlieger die nu opgaat is dat men van een mug een olifant maakt om maar zo veel mogelijk stennis rondom de VVD te kunnen schoppen terwijl er in realiteit echt amper iets aan de hand is.
De kiezer vond de hele toeslagenaffaire blijkbaar okay. Zegt ook wel iets over in wat voor een land we leven. Net zoals dat een groot deel van het electoraat racisme helemaal okay vindt gezien het grote aantal zetels voor extreem rechtse partijen.
Toevoeging:
Dan mag de kiezer de hele toeslagenaffaire wel okay vinden. Waar het hier om gaat is dat de regels van het staatsrecht ook voor de heer Rutte gelden. En dat hij daar niet een loopje mee kan nemen voor wanneer het hem uit komt.
Karl66 schreef:Het grote probleem met Rutte is dat hij met de regelmaat van de klok zich iets niet herinnert. En het probleem is dat als hij zich iets niet herinnert, het altijd iets is wat hem niet zo goed uitkomt om te herinneren.
bigone schreef:De eventuele nieuwe mp hoeft niet uit het kabinet te komen. Kan ook iemand uit het bedrijfsleven zijn.
Femke_Tweety schreef:App die ik net naar een vriend stuurde.
Dit vind ik ervan, en nu eens niet op mijn gebruikelijke politiek voorzichtige bokt-toon:
--
Jup.
In dit geval meen ik dit echt:
Arme Rutte.
De grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog al een jaar lang zo goed mogelijk (echt niet perfect, maar wel zo goed mogelijk) het hoofd bieden.
Tegelijkertijd een cabinetsval en campagne en verkiezingen.
En nu omdat hij ergens als een soort gedachtensprong gezegd heeft dat Omtzigt misschien wel oké als minister zou zijn, als zijsprongetje notabene in een gesprek over heel andere dingen, waarbij dat helemaal geen eis was of echt doordachte wens, en óók nog niet eens een of andere lowlife k#t functie,
Daar krijgt hij nou gezeik over??
Kunnen we alstjeblieft gewoon een land gaan regeren in plek van gezeik over een persoonlijke notitie van een mogelijke invulling van wat iemand anders niet eens in die context gezegd heeft...
Echt hoor.
Ik zet het zo wel aan.
purny schreef:Wil je een kabinet willen vormen dan moet je eerst het vertrouwen herstellen. Het vertrouwen is nu geheel en terecht weg.
Rutte is degene die iedereen heeft voorgelogen.
En dit is niet de eerste keer