Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:08

Cer schreef:
Maar goed, wellicht vallen besmettingen in de buitenlucht gewoon erg mee .. er is toch nog geen heftige piek gesignaleerd?

Ik heb zo het vermoeden dat dit inderdaad zo is. Het is 11 dagen geleden dat de eerste demonstratie plaatsvond, en er is nog geen nieuwe piek te bekennen. Dat zou je wel verwachten rond deze tijd, maar we wachten het nog drie dagen af.

_Penotti

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:10

Ik begrijp het niet.
Als BLM het recht heeft om te demonstreren hebben de kermis exploitanten dat toch ook?
Waarom mogen die dat dan niet?

Zelf vind ik beide nu niet oke.
Maar als het ene mag, mag het andere ook.
Of allemaal niet.
2 maten heet dat toch?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:12

_Penotti schreef:
Ik begrijp het niet.
Als BLM het recht heeft om te demonstreren hebben de kermis exploitanten dat toch ook?

Mogen ze niet demonstreren of doen ze het gewoon niet? Daar zit wel een verschil in.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:12

Ze worden nu toch tegen gehouden? Of althans een heel groot deel. Die komen niet aan de 5000.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:15

_Penotti schreef:
Ze worden nu toch tegen gehouden?

Ze mochten demonstreren maar ook hier zat een maximaal aantal mensen aan. Al denk ik dat dit eerder is vanwege angst voor vernielingen aan het gras :') dat is met mensen toch minder dan met grote wagens.
Maar in Den Haag mochten de anti racisme demonstratie ook niet op het Malieveld toch?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 12:16

Lynnepinny schreef:
_Penotti schreef:
Ik begrijp het niet.

Mogen ze niet demonstreren of doen ze het gewoon niet? Daar zit wel een verschil in.

Nou ja, ze worden door de politie van de snelweg af geplukt terwijl ze onderweg waren naar het Maliveld om te demonstreren, dus dit is weldegelijk meten met 2 maten

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:17

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:18

_Penotti schreef:
Zelf vind ik beide nu niet oke.
Maar als het ene mag, mag het andere ook.
Of allemaal niet.
2 maten heet dat toch?

Penotti, hou nou es op met dat gezever ... of ga door, moet je zelf weten, maar word je zelf niet een beetje moe van je negatieve insteek.. jij hebt toch ook google? Zoek t even op anders :+

Ze MOGEN wel en ze zijn er ook. Ze mogen niet met al die autos op het gras van het malieveld..
Of dat er 5000 mensen staan of dat er 500 vrachtwaggels staan... das nogal een verschil..
Er mochten een bepaald aantal autos naast t malieveld staan, en die staan er nu..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:19

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:21

lenaa_tje schreef:
_Penotti schreef:
Ze worden nu toch tegen gehouden?

Ze mochten demonstreren maar ook hier zat een maximaal aantal mensen aan. Al denk ik dat dit eerder is vanwege angst voor vernielingen aan het gras :') dat is met mensen toch minder dan met grote wagens.
Maar in Den Haag mochten de anti racisme demonstratie ook niet op het Malieveld toch?

Waar stonden ze dan, in Den Haag?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:25

Ze mogen wel demonstreren, ze mogen alleen niet met al die grote wagens het malieveld op. Dat heeft niks te maken met corona, maar met het grasveld.
Dus de vergelijking met de racismeprotesten is krom. Als de racismeprotesten wel met grote wagens het malieveld op gemogen hadden, dan was het een ander verhaal geweest. Of als dit protest verboden was ivm corona en de racismeprotesten niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:27

Lynnepinny schreef:
Cer schreef:
Maar goed, wellicht vallen besmettingen in de buitenlucht gewoon erg mee .. er is toch nog geen heftige piek gesignaleerd?

Ik heb zo het vermoeden dat dit inderdaad zo is. Het is 11 dagen geleden dat de eerste demonstratie plaatsvond, en er is nog geen nieuwe piek te bekennen. Dat zou je wel verwachten rond deze tijd, maar we wachten het nog drie dagen af.

Een maand geleden waren al de anti-corona demonstraties waarbij ook duizende mensen op bijv. het Alexanderplein gestaan hebben. Dat heeft ook nog geen piek gegeven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:32

@cer vergist in stad! Het gaat dus echt om geen auto’s op het gras!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:36

Ja, that's whut she said... :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:41

De anti racisme demonstratie is júist naar het malieveld gegaan (van de Koekamp) omdat daar meer ruimte was voor afstand.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:42

Cer schreef:

Wat bedoel je daar mee? Je snapt toch wel dat 500 grote wagens de boel gewoon vernielenZ had een geschiktere plek gezocht.
Maar zeggen dat ze niet mogen demonstreren is niet correct. Vooraf wisten ze hoeveel voertuigen er terecht konden.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-06-20 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:42

Magrathea schreef:
De anti racisme demonstratie is júist naar het malieveld gegaan (van de Koekamp) omdat daar meer ruimte was voor afstand.

Ik had mij inderdaad vergist!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:47

lenaa_tje schreef:
Cer schreef:

Wat bedoel je daar mee? Je snapt toch wel dat 500 grote wagens de boel gewoon vernielenZ had een geschiktere plek gezocht.
Maar zeggen dat ze niet mogen demonstreren is niet correct. Vooraf wisten ze hoeveel voertuigen er terecht konden.

Rustig an zeg hee....
lees mijn berichten anders even.. ? Wie zegt precies dat ze niet mogen demonstreren dan... ?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 12:54

Dat er geen grote wagens op het gras mogen is natuurlijk te begrijpen.

En ergens vind ik nog steeds dat er zolang er geen evenementen georganiseerd mogen worden, demonstraties ook niet toegestaan mogen zijn.

Ik had alleen begrepen dat er helemaal niet gedemonstreerd mocht worden door de kermis exploitanten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:57

@cer ik begreep gewoon oprecht niet wat je daar mee bedoelde?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:04

mvdende schreef:
https://www.facebook.com/239050459469259/posts/4198763330164599/

Hier wordt ik dan weer heel verdrietig van.

Protesten vanwege racisme mag wel, protesten omdat je kapot gemaakt wordt mag ineens niet!?

Waarom wordt er niet gewoon één lijn getrokken?

En ik ben nog steeds niet voor het feit dat er nu geprotesteerd moet worden, maar dit vind ik wel heel wrang.

Kermissen worden gezien als evenement omdat er meer dan 1000 mensen op af komen en een demonstratie is een grondrecht.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:17

mvdende schreef:
En ergens vind ik nog steeds dat er zolang er geen evenementen georganiseerd mogen worden, demonstraties ook niet toegestaan mogen zijn.

Dat kan je wel vinden, maar het recht op demonstreren staat gewoon in de grondwet. Het recht op kermissen en festivals niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:20

mvdende schreef:
Dat er geen grote wagens op het gras mogen is natuurlijk te begrijpen.

Ik had alleen begrepen dat er helemaal niet gedemonstreerd mocht worden door de kermis exploitanten.

Jij vond die 1,5-meter-afstand toch sowieso onzin?
Uit eerdere discussies heb ik wel onthouden, dat jij je ook niet aan alle richtlijnen en regels hebt gehouden ;).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:23

lenaa_tje schreef:
@cer ik begreep gewoon oprecht niet wat je daar mee bedoelde?

Oh dat iemand iets zei over dat de demo niet door mocht gaan, toen schreef ik dat dat wel mocht alleen niet met autos op het gras, en toen schreef jij 'het gaat dus echt om auto's op het gras'...en toen dacht ik 'ja, dat schreef ik toch net :') ' en dan is het een standaardgrapje om dan te zeggen 'that's what he/she said' zo van, ja dat zei ik net :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:25

Uhmmm nee dat is niet wat "that's what she said" betekent :')