Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:40

Callisto04 schreef:
Een kind ben je tot je secundaire geslachtskenmerken begint te vertonen. Een meisje van 15 heeft meestal borsten, beharing, ... en daarom niet meer interessant voor een pedofiel. Zie ook de leeftijd waarop de special friends van MJ worden vervangen. Minderjarig en strafbaar kan afhankelijk vd leeftijd van beide betrokkenen maar geen pedofilie.

Daar zijn de meningen over verdeeld Callisto. Niet alleen fysieke kenmerken bepalen of je een kind bent. Geestelijke rijping is nog veel belangrijker. Juist op dat vlak. En ik zeg ook niet dat het pedofilie is, alleen dat het strafbaar is. Ook hier.

Janine1990

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:54

Ik geloof niet dat Callisto vanuit zijn mening spreekt Babootje...

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:54

Je kan elke indeling bekritiseren, maar iemand die sex heeft met een 15 jarige is geen pedo zoals hier werd geroepen. Verder is er niks over die feiten gezegd, laat staan bewezen. Dus banketstaaf.
Ik ben onder andere door deze discussie trouwens veel beginnen lezen over de gevolgen van misbruik op ontwikkeling en het is toch wat, zeker als het gaat om jonge kinderen en mbv grooming.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:24

Janine1990 schreef:
Ik geloof niet dat Callisto vanuit zijn mening spreekt Babootje...

Ik ook niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:30

Pedofiel is een duidelijk afgebakend begrip.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:47

het was niet babootje he, die Wade een pedofiel noemde..

Die opmerking sloeg sowieso nergens op natuurlijk, bovendien zal het leeftijdsverschil niet zo heel groot zijn geweest als hij op zn 23ste trouwde met zn vriendin van jaren. Laten we zeggen 3 jaar relatie, dan was hij dus op zn hoogst 20 toen hij met een 15 jarige naar bed ging.

Als het sowieso waar is, want wat Pompadour bewijs vindt, zijn wezenlijk gewoon beweringen van andere MJ fans die gewoon niet willen geloven dat MJ wel eens verkeerde omgang met kinderen kan hebben gehad. Beweringen waar vervolgens geen enkele officiele verklaring van te vinden is of die gewoonweg het gevolg zijn van kromme redenaties om in het voordeel van MJ te kunnen pleiten.
Dat zie je terug bij alle diehard fans die weigeren ook maar 1 seconde te denken of de claims ook enige grond van waarheid kunnen hebben, want hey MJ the king of pop, daar blijf je vanaf.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:59

Nogmaals, iemand die met een 15 jarige naar bed gaat, kan voor de wet een strafbaar feit gepleegd hebben als die zelf een aantal jaren ouder was, maar buiten het feit dat het vrij gangbaar is, is het blijkbaar niet aangegeven want niet terug te vinden en het heeft niets te maken met het feit of Wade misbruikt is ja of te nee.
Zoeken naar dingen die je tegen ze kunt gebruiken zijn geen argumenten voor de discussie over het onderwerp al of niet misbruik door MJ.
En deze komen inderdaad gewoonlijk van fans die niet kunnen hebben dat er iets zou mankeren aan hun idool.
Zij veregeten voor het gemak ook even dat hij zijn arts manipuleerde om regelmatig een anestesie middel toe te dienen dat niet buiten de OK gebruikt hoort te worden (en zeker niet met regelmaat) en dat dit ook uiteindelijk zijn dood is geworden.
Hij was zwaar verslaafd (hij gebruikte ook nog zware pijnstillers). Zijn familie heeft diverse keren geprobeerd hem daarmee te helpen. dit kun je overal terug vinden. Het is geen geheim, maar fans doen stug alsof er nooit iets aan de hand was.
De verslaving is óók geen argument in de discussie, maar ik wil alleen maar aangeven dat fans de neiging hebben om hem op een voetstuk te plaatsen en alles niet helemaal zuiver wíllen zien.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:36

Dat klopt Lusitana; het kan idd strafbaar zijn. Meen als de ander 18 jaar of ouder is.
Maar in de praktijk zullen de meesten er geen probleem mee hebben als een 15 jarige een relatie heeft met iemand van 18 of 19. Bij 20 zullen er wel al ietwat vreemde blikken komen bij sommigen, maar ook lang niet bij iedereen. Ligt er vaak ook aan hoe mentaal volwassen de 20 jarige is (en de 15 jarige).

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:40

pompadour schreef:
Ik kijk op YouTube veel amerikaanse news.

Het doet me goed om te zien hoe jij je louter wendt tot dergelijke betrouwbare bronnen en op grond daarvan denkt iedereen hier een les te lezen. You go girl *\o/*

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:42

Lusitana schreef:
Nogmaals, iemand die met een 15 jarige naar bed gaat, kan voor de wet een strafbaar feit gepleegd hebben als die zelf een aantal jaren ouder was, maar buiten het feit dat het vrij gangbaar is, is het blijkbaar niet aangegeven want niet terug te vinden en het heeft niets te maken met het feit of Wade misbruikt is ja of te nee.
Zoeken naar dingen die je tegen ze kunt gebruiken zijn geen argumenten voor de discussie over het onderwerp al of niet misbruik door MJ.
En deze komen inderdaad gewoonlijk van fans die niet kunnen hebben dat er iets zou mankeren aan hun idool.
Zij veregeten voor het gemak ook even dat hij zijn arts manipuleerde om regelmatig een anestesie middel toe te dienen dat niet buiten de OK gebruikt hoort te worden (en zeker niet met regelmaat) en dat dit ook uiteindelijk zijn dood is geworden.
Hij was zwaar verslaafd (hij gebruikte ook nog zware pijnstillers). Zijn familie heeft diverse keren geprobeerd hem daarmee te helpen. dit kun je overal terug vinden. Het is geen geheim, maar fans doen stug alsof er nooit iets aan de hand was.
De verslaving is óók geen argument in de discussie, maar ik wil alleen maar aangeven dat fans de neiging hebben om hem op een voetstuk te plaatsen en alles niet helemaal zuiver wíllen zien.

Zijn verslaving aan zware pijnstillers heb ik nooit ontkend. Maar in the states is heel makkelijk aan die zware pijnstillers te komen .Vooral als je veel geld heb.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:47

Wat is dit nou weer voor argument? Omdat hij veel geld had (mwoah en ook veel schulden, zullen we het vooral status noemen) en in de States woonde is het gerechtvaardigd dat hij zo zwaar verslaafd was en is het niet erg? Toont dat niet aan dat er misschien wel meerdere dingen mis zijn?

Waarop baseer jij je dat Wade een pedofiel is? Amerikaanse bronnen op youtube? Waarom spreken ze over Wade wel de waarheid en over MJ niet? Kan je dat even uitleggen pompadour? Dan kan ik je gedachtegang misschien beter volgen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:41

Lusitana schreef:
Naar bed gaan met iemand waar je verkering mee hebt is vrij normaal en er zijn maar heel weinig meisje die wachten tot ze 18 zijn ofzo. Zeker in Amerika waar het allemaal taboe is, maar ondertussen de meeste tienerzwangerschappen bestaan.
Als je met 1 meisje van 15 naar bed gaat als je zelf meerderjarig bent (als hij dat al was), pleeg je misschien een strafbaar feit, maar het maakt je geen pedofiel. Dat ben je als je sexuele voorkeur hebt voor kinderen.

Ik heb verder ook geen idee wat het gedrag van Wade, als het al waar ik, ik kan er niets over vinden, nadien, te maken heeft met wat er bij MJ gebeurd is?
Hij is op z´n 23ste getrouwd, met een actrice waar hij al jaren verkering mee had, dus zo´n groot leeftijdsverschil zal er niet geweest zijn met het meisje van 15, dat bij wijze van spreke een week erna wel 16 had kunnen zijn. Er is vast geen aangifte gedaan, anders was het wel terug te vinden.

In plaats van te gaan zoeken waar je de jongens van kunt beschuldigen, kun je ook gewoon bij het onderwerp blijven. Het is prima als je het niet geloofd, maar onderbouw dan waarom niet.
Een argument als "Hij is zelf een pedo want ooit met een meisje van 15 naar bed geweest" is niet steekhoudend als argument om niet te geloven dat het misbruik heeft plaatsgevonden.

Over dat dikgedrukte heb ik even een opmerking. Wade had geen verkering met het 15 jarige meisje waar hij mee naar bed ging. Toen Wade een jaar of 12 was, heeft hij verkering gevraagd aan Brandi Jackson, een nichtje van Michael. Hij had ook persoonlijk aan Michael gevraagd of hij ervoor kon zorgen dat Wade en Brandi nog eens bij elkaar zouden kunnen komen in Neverland, na hun eerste ontmoeting op een fotoshoot. Daar heeft Michael dus voor gezorgd. Toen heeft Wade dus verkering gevraagd, en Brandi heeft ja gezegd. Ze zijn ongeveer 8 jaar bij elkaar geweest, tot ongeveer hun 20ste dus. De laatste paar jaar is Wade heel veel vreemdgegaan op Brandi, en daar valt dat 15 jarige meisje dus ook onder. Hij is ook vreemdgegaan met onder andere Britney Spears wat toendertijd ook de relatie tussen Britney Spears en Justin Timberlake kapot heeft gemaakt.

Dit is iig wat Brandi Jackson zelf heeft verteld.

Dus Wade had geen verkering ofzo met dat 15 jarige meisje. Wat de relatie tussen Wade en dat meisje wel was, dat weet ik niet. Maar om gewoon even de miscommunicatie te voorkomen dat Wade verkering had met dat meisje, wat dus niet waar is, volgens Brandi Jackson.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:11

Bedankt voor die informatie!
Wat ik zei, ik kon er iets over vinden. Maar het was ook gewoon algemeen bedoeld dat 15 jarige meisjes gewoon sex hebben met oudere jongens, dat is op zich niet raar. Ik heb in die zin zijn naam dan ook niet genoemd, omdat ik geen achtergrond had.
Maar waar het eigenlijk om gaat , en wat blijft, is dat het hem bij lange na geen pedofiel maakt.

Verder betreffende drugsgebruik, het gaat er niet om of 1 persoon iets ontkent of niet, maar dat zijn fans doen alsof hij een soort god was die nooit iets verkeerd deed. Zelfs nu wordt zijn verslaving verdedigd met "je kunt er nu eenmaal makkelijk aan komen als je beroemd bent. " Dat maakt het toch niet okee?

Hij had de zware pijnstilers niet meer nodig behalve voor zijn verslaving, en voor het narcose middel had hij een anestesist nodig en daar heeft echt niet iedereen toegang toe, sterker nog, niemand, behalve als je in en ziekenhuis ligt en het ziekenhuis vindt het nodig.
(Ik snap overigens de mensen niet die bereid waren het toe te dienen, maar dat geeft wel aan hoe manipulatief MJ was dat ze het tegen beter weten in toch deden).
Er zijn andere manieren om een slaapprobleem aan te pakken dan je onder narcose te brengen!
En omdat het zonder beademingsapparatuur erbij ging, zijn zijn longen chronish ziek geworden door het niet goed doorademen. Het is ook zijn dood geworden. Het is niet iets onschuldigs.

Overigens zei een goede vriend van hem (Uri Geller) dat hij zich omringde met mensen die nooit nee tegen hem zeiden. Dit is een goede schets van zijn levensomstandigheden.
Dan is het makkelijk om moreel af te zakken.

Ik bracht dit in de discussie om aan te geven dat hij geen onfeilbaar persoon was zoals sommige fans willen geloven.
We kunnen niet doen alsof dat wel zo is. Er is wel meer aan de hand geweest in zijn leven en alles heeft een oorzaak, maar dat maakt het nog niet onwaar of niet gebeurd of niet zo erg.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:26

Maar dat Wade mogelijk ook seks heeft gehad met een minderjarige bewijst dat het hem niet is overkomen als slachtoffer ofzo? Dat is een argument dat MJ vrijpleit??

Volgens mij is het juist zo dat misbruikte kinderen vaker een verziekt idee van seks en liefde krijgen en eerder de fout in gaan dan mensen met een normale jeugd..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:51

Sintara schreef:
Maar dat Wade mogelijk ook seks heeft gehad met een minderjarige bewijst dat het hem niet is overkomen als slachtoffer ofzo? Dat is een argument dat MJ vrijpleit??

Volgens mij is het juist zo dat misbruikte kinderen vaker een verziekt idee van seks en liefde krijgen en eerder de fout in gaan dan mensen met een normale jeugd..

De kans is groter dat ze opnieuw slachtoffer worden van sexual predators, en dat komt onder andere door het verziekte beeld wat ze hebben van liefde en seks, maar de kans is idd aanwezig dat ze daardoor de fout ingaan, al is dat maar een heel klein percentage.
Ik weet ook niet hoe oud Wade toen was, maar ik vind seks met een minderjarige die 15 is, wel beduidend minder schokkend als je zelf ook onder de 20 bent. Al ben ik er geen voorstander van, want juist op die leeftijd zijn leeftijdsverschillen enorm, omdat pubers zo snel ontwikkelen, zit een 18 jarige in een heel andere fase als een 15 jarige. Een gelijkwaardige relatie kan het niet zijn.

En idd, het pleit MJ natuurlijk niet vrij, en het maakt hem niet minder slachtoffer. Ik word ook altijd boos van het zwartmaken van slachtoffers. Er is geen zwart of wilt, het is niet omdat iemand slachtoffer is dat die persoon nooit foute dingen doet. En er is geen dader die altijd een klootzak is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:53

Lusitana schreef:
Bedankt voor die informatie!
Wat ik zei, ik kon er iets over vinden. Maar het was ook gewoon algemeen bedoeld dat 15 jarige meisjes gewoon sex hebben met oudere jongens, dat is op zich niet raar. Ik heb in die zin zijn naam dan ook niet genoemd, omdat ik geen achtergrond had.
Maar waar het eigenlijk om gaat , en wat blijft, is dat het hem bij lange na geen pedofiel maakt.

Verder betreffende drugsgebruik, het gaat er niet om of 1 persoon iets ontkent of niet, maar dat zijn fans doen alsof hij een soort god was die nooit iets verkeerd deed. Zelfs nu wordt zijn verslaving verdedigd met "je kunt er nu eenmaal makkelijk aan komen als je beroemd bent. " Dat maakt het toch niet okee?

Hij had de zware pijnstilers niet meer nodig behalve voor zijn verslaving, en voor het narcose middel had hij een anestesist nodig en daar heeft echt niet iedereen toegang toe, sterker nog, niemand, behalve als je in en ziekenhuis ligt en het ziekenhuis vindt het nodig.
(Ik snap overigens de mensen niet die bereid waren het toe te dienen, maar dat geeft wel aan hoe manipulatief MJ was dat ze het tegen beter weten in toch deden).
Er zijn andere manieren om een slaapprobleem aan te pakken dan je onder narcose te brengen!
En omdat het zonder beademingsapparatuur erbij ging, zijn zijn longen chronish ziek geworden door het niet goed doorademen. Het is ook zijn dood geworden. Het is niet iets onschuldigs.

Overigens zei een goede vriend van hem (Uri Geller) dat hij zich omringde met mensen die nooit nee tegen hem zeiden. Dit is een goede schets van zijn levensomstandigheden.
Dan is het makkelijk om moreel af te zakken.

Ik bracht dit in de discussie om aan te geven dat hij geen onfeilbaar persoon was zoals sommige fans willen geloven.
We kunnen niet doen alsof dat wel zo is. Er is wel meer aan de hand geweest in zijn leven en alles heeft een oorzaak, maar dat maakt het nog niet onwaar of niet gebeurd of niet zo erg.

Ik ben gigantisch fan van Michael, en zijn verslaving aan zware pijnstillers ga ik sowieso nooit goedpraten.

Ik weet dat hij de verslaving kreeg onder andere door het eerste geval van sexueel misbruik opkwam in 1993. Hij had net een operatie gehad aan zijn schedel (wat nog afstamt van toen zijn hoofd verbrandde met die Pepsi reclame), en daar had hij pijnstillers voor gekregen. Toen kwam dus dat van het kindermisbruik er nog bovenop. Nu ging hij dus ook door emotionele pijn. En daar is het dus een verslaving geworden.

Ik zie wel zijn verslaving aan pijnstillers los van zijn verslavingen aan slaapmiddelen. Ik denk dat hij die al eerder had opgelopen. Hij had (voordat hij er een verslaving van opliep) een vrij ernstige vorm van insomnia. Voornamelijk als hij op tournee ging werd dat een groot probleem. Als hij 1 concert had gehad kon hij soms gewoon 2 of zelfs 3 dagen achter elkaar niet slapen door alle adrenaline die door zijn lichaam ging. Ik treed zelf veel op, en daar heb ik zelf ervaring mee. Ik heb daar ook last van. Alleen Michael dan op veel grotere schaal. Hij is met gewone slaappillen begonnen, en uiteindelijk met propofol geëindigd. En dat heeft inderdaad helaas zijn dood veroorzaakt.

Ik geloof wel heel erg dat ze er wel opuit waren om Michael dood te krijgen. En dan heb ik het over heel veel mensen om Michael heen. Michael geloofde dat zelf ook. Terug in 1992 werd hij ook bedreigt om vermoord te worden. Dat lijkt me nogal eng :brr:

Als het gaat om wat Uri Geller zegt, denk ik dat waar is. Volgens veel mensen was Michael ook echt heel eigenwijs. Als je nee tegen hem zei, kwam hij uiteindelijk met iemand die wel ja zei. Dat was met die propofol ook het geval. Hij had verschillende dokteren gevraagd om de propofol te doen, en ze zijden allemaal nee. Uiteindelijk zei er eentje ja, en die heeft hij natuurlijk genomen.

Als we het hebben over sexueel misbruik, ik sluit het helemaal niet uit. De factoren om Michael heen zoals het zoveel omgaan met kinderen, en de jeugd die hij heeft gehad, zie ik wel als dingen waardoor de mogelijkheid er is dat hij het heeft gedaan. Maar waar bij sommige hun onderbuikgevoel zegt dat hij iets heeft gedaan, zegt die van mij juist dat hij niets heeft gedaan. De kant die zegt dat hij niets heeft gedaan komt op mij sterker over. Dat zal vast ook deels komen omdat ik een fan ben. Al zou hij pedofiel zijn geweest, ik blijf fan van hem.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:09

Heel eerlijk LoveGLove en openminded.
Ik ben fan en mijn onderbuik zegt duidelijk wat anders. Maar niet elke onderbuik werkt hetzelfde :o

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:21

Betreffende vermeende meisje van 15, daar er geen aangifte is gedaan, kunnen we er van uit gaan dat het vrijwillig was en gezien de status die Wade toen al had, kan het zelfs een groupie geweest zijn.
En we hebben dus blijkbaar alleen het woord van de verlaten Brandi om vanuit te gaan...
Het is verder volkomen normaal dat adolescenten sex hebben met andere adolescenten. Heeft niks met abnormaal sexueel gedrag te maken.
Betreffende ontwikkeling, Avalanche81, toevallig gaan gemiddeld meisjes harder dan jongens, dus een jonger meisje hebben is niet persee ongelijkheid. Genoeg meiden die jongens van hun eigen leeftijd veel te kinderachtig vinden.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:07

Ik lees nu al een paar keer terug (oa Babootje) dat Jordan Chandler heeft toegegeven gelogen te hebben en evt zelfs daardoor gedwongen te zijn door zijn vader. Maar ik kan het zelf nergens vinden. Iemand een link naar een betrouwbare bron? Dus geen fan club pagina?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:09

ik kon dat ook al nergens vinden

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:29

Snopes, een betrouwbare fact-checking site die urban myths en geruchten fact-checkt, zegt dat het NIET waar is Jordan Chandler ooit heeft toegegeven dat hij gelogen heeft of onder druk gezet is. :j

Hij is simpelweg in anonimiteit verdwenen en heeft nooit meer iets over de zaak gezegd, we weten zelfs niet waarom hij zich op zijn 14e liet emanciperen van zijn ouders.

https://www.snopes.com/fact-check/jorda ... r-jackson/

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:43

manubres schreef:
Heel eerlijk LoveGLove en openminded.
Ik ben fan en mijn onderbuik zegt duidelijk wat anders. Maar niet elke onderbuik werkt hetzelfde :o

Dankje :)

Ik vind het ook weer niet goed als je alles helemaal uitsluit, want dat kan gewoon niemand weten. Behalve degenen die er zelf bij waren, en daar is een partij er niet meer van, zoals al vaker is gezegd. Ik kan eerlijk gezegd ook niet zo goed tegen fans die op dat gebied alles door rooskleurige glazen zien. Michael was ook een mens dus hij heeft ook fouten gemaakt en wat minder goede persoonlijkheden. En misschien zelfs nog een niveau erger. Maar je snapt wat ik bedoel. Hij was zeker niet perfect, en dat is niemand.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:45

Ik vind dat jij daar heel nuchter in bent, zeg, en ik heb echt bewondering voor je houding daarin.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:00

Raamzicht schreef:
Ik lees nu al een paar keer terug (oa Babootje) dat Jordan Chandler heeft toegegeven gelogen te hebben en evt zelfs daardoor gedwongen te zijn door zijn vader. Maar ik kan het zelf nergens vinden. Iemand een link naar een betrouwbare bron? Dus geen fan club pagina?

Komt uit het artikel uit de Huffington Post. Maar ik heb het in meer artikelen (in andere bewoordingen gelezen). Deze info is weliswaar afkomstig van de advocaat van MJ maar blijkbaar kon deze ook getuigen laten komen die Chandler dat zelf hebben horen zeggen.

The fifth ‘victim’ was Jordy Chandler, who fled the country rather than testify against his former friend. Thomas Mesereau said in a Harvard lecture later that year, “The prosecutors tried to get him to show up and he wouldn’t. If he had, I had witnesses who were going to come in and say he told them it never happened and that he would never talk to his parents again for what they made him say. It turned out he’d gone into court and got legal emancipation from his parents.”

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:09

Avalanche81 schreef:
Ik vind dat jij daar heel nuchter in bent, zeg, en ik heb echt bewondering voor je houding daarin.

Dankje :)

Als 2 goede vrienden van mij grote ruzie zouden hebben kies ik ook helemaal geen kant. Ook al heb ik het volledig van 1 kant meegemaakt misschien. Dat is al ooit eerder gebeurt. Dus ik heb dat compliment vaker gehoord :)

Ik vind ook niet dat mensen een oordeel moeten trekken over dit soort dingen. Michael zei zelf altijd: don’t judge a person unless you have spoken to them one on one.
En daar ben ik het helemaal mee eens. Heb zelf persoonlijk meegemaakt dat mensen zomaar oordelen over me hadden die niet klopten, en dat deed pijn. Daardoor heb ik geleerd om me nuchter te houden in dit soort dingen.

Ik ben ook iemand die heel erg de mindere kanten van een persoon kan accepteren voor wat ze zijn, en er verder zich niet teveel van aantrekt. Als ze dan om mijn mening vragen over zo’n dingen ben ik ook heel eerlijk. Vind ik het lelijk wat je draagt, en vraag je om mijn mening, dan zeg ik eerlijk dat ik het niet mooi vind. Dat is met een situatie als dit niet anders. Ja, ik ben enorme fan. Hij is voor mij een groot voorbeeld, voornamelijk omdat ik zelf een droom heb om artiest te worden. En hij heeft me superveel geleerd daarin. En ook als het gaat om de dingen die hij heeft gedaan voor goede doelen. Daar heb ik heel veel van geleerd. Maar hij is gigantisch beschadigd geworden door zijn jeugd. Daardoor zie ik het van 2 kanten: of hij is op die manier beschadigd dat hij daardoor dus een pedofiel is geworden. Hoewel ik inzie dat hij er hoogstwaarschijnlijk echt geen kinderen mee pijn wilde doen (wat natuurlijk wel gebeurt). Of zijn beschadiging is zo gegaan dat hij echt geen kinderen pijn wilde doen, en gewoon wilde compenseren voor de jeugd die hij heeft gemist, waarvan ik denk dat dat stuk van het verhaal er sowieso in zit. Ongeacht of hij kinderen heeft misbruikt of niet.

Ik heb het eerder gezegd: de manier waarop Michael is opgegroeid heeft er 100% voor gezorgd dat Michael nooit een “normaal” persoon heeft kunnen zijn zoals jij en ik. Hij was, wat de meeste mensen noemen, raar (ik noem het zo niet. Ik noem het beschadigt). Geen twijfel aan. Ongeacht wat hij werkelijk heeft gedaan met kinderen. En van bijde kanten komen rode vlaggen af. En er zit ergens vuur. Maar waar het zit, weten we niet. En daar zullen we helaas nooit achter komen.