Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:Ik hoef oprecht geen vrienden meer te zijn met mensen die Trump supporten. Ik ben geheel voor vrijheid van meningsuiting, maar niet voor haar. En dat is precies wat deze man oproept bij mensen.
Janneke2 schreef:Amandavd schreef:Cowboy bedoelt het feit dat een hoop mensen op Trump hebben gestemd als een soort van symbolische stem tegen het huidige systeem. Hij was toch voor de common man etc.
(...gesteld dat cowboy dit idd bedoelde....)
Waar ik me in dit verband zorgen over maak:
stel nou dat mensen (om wat voor reden dan ook) niet zien dat dit grootspraak is, 'opscheppen hoort bij het spel', etc.
Stel dat mensen op Trump stemmen en echt denken dat hij dat wel eventjes gaat doen.
Dan voelen ze zich na verloop van tijd extra verraden.
Ik heb hier een aantal pleidooien gelezen "mensen voelen zich niet gezien, gehoord, erkend door politici". Wellicht ben ik het er nog mee eens ook.
Maar als je dan stemt op iemand die zo heerlijk "kant noch wal beloftes" doet om zondebokken aan te pakken- voel je je na afloop nog harder in de steek gelaten.
De zondebokken zelf voelen zich ondertussen ook niet senang, verdeeldheid aan alle kanten dus.
Indestal schreef:Dat is een klein deel van de mens en als Clinton had gewonnen stond er een andere groep op die dat ook deed.
Rocamor schreef:Shadow, ik neem aan dat je dan van "het gedachtengoed" van (die) Trump(-aanhangers) veroordeelt. Maar kun je de mens erachter / de mens zelf ook veroordelen?
Is een oprechte vraag. Een mens is ook maar het gevolg van de keuzes die hij of zij maakt
Indestal schreef:Lindy, waarom maak je het jouw probleem?
Indestal schreef:Lindy, waarom maak je het jouw probleem?
Ik schrik van de overdreven anti trump reakties..
Sjee, dus feitelijk vullen jullie in hoe iemand moet en mag denken? Zien jullie niet dat je feitelijk hetzelfde doet? Als iemand mij beoordeelt naar een stemgedrag waarbij beide candidaten eigenlijk naatje zijn..en de ene dan iets misschien in je straatje beloofd, ben je ontvriend?
Ierpier schreef:Indestal schreef:Lindy, waarom maak je het jouw probleem?
Ik schrik van de overdreven anti trump reakties..
Sjee, dus feitelijk vullen jullie in hoe iemand moet en mag denken? Zien jullie niet dat je feitelijk hetzelfde doet? Als iemand mij beoordeelt naar een stemgedrag waarbij beide candidaten eigenlijk naatje zijn..en de ene dan iets misschien in je straatje beloofd, ben je ontvriend?
Als mijn vrienden een kandidaat verkiezen die mijn bestaansrecht in gevaar brengt, een klimaat verdedigt van haat tegenover de community waar ik mij verbonden mee voel en samenwerkt met een man die vindt dat je homoseksuelen met schocktherapie kunt behandelen, kunnen ze wat mij betreft inderdaad een eind oprotten. Politieke verschillen zijn één ding, je vrienden in gevaar brengen met je stemgedrag is iets heel anders.
Mirjam1202 schreef:maar wat mij opvalt is dat de meesten voor Clinton zijn. Ik zeg er niks over want ik heb me daar niet goed genoeg over ingelezen in de standpunten van beide partijen.
Citaat:(....)dat zowel Amerika als Nederland er eigenlijk niet vanuit ging dat Trump zou winnen.. Wat mij vooral verbaasde is dat vooral de Nederlanders (tv, en mensen op het internet) verbaasd wakker werden... dan ben je in mijn ogen behoorlijk naïef gaan slapen..
Citaat:Naar mijn mening was de Nederlandse media (vooral wnl op npo 1) sterk gebaseerd op Clinton.. Er werd langer stilgestaan bij Clinton haar ideeën, en als het dan over Trump ging, vooral over wat hij allemaal mis doet/deed (en tuurlijk; dat doet/deed hij) en weinig over zijn goede momenten (want ook deze had hij naar mijn mening).
Ik vraag me dan ook af of iedereen die hard schreeuwt dat Trump 10 x niks is, ook écht weet wat de standpunten van beide partijen zijn..
Citaat:Ik heb het idee dat Trump vooral schreeuwt om de aandacht te krijgen (en dat heeft hij zeker gekregen!) maar uiteindelijk een stuk milder is (zoals zijn toespraak toen hij werd verkozen als president), Clinton daarentegen lijkt mij een stuk achterbakser (noem alleen al eens de veelbesproken e-mails).
Citaat:Ik heb namelijk het idee dat er gehaat wordt op Trump omdat het grotendeel dat hier in Nederland doet..
Indestal schreef:dus feitelijk vullen jullie in hoe iemand moet en mag denken? Zien jullie niet dat je feitelijk hetzelfde doet? Als iemand mij beoordeelt naar een stemgedrag waarbij beide candidaten eigenlijk naatje zijn..en de ene dan iets misschien in je straatje beloofd, ben je ontvriend?
Rocamor schreef:Shadow, ik neem aan dat je dan van "het gedachtengoed" van (die) Trump(-aanhangers) veroordeelt. Maar kun je de mens erachter / de mens zelf ook veroordelen?
Is een oprechte vraag. Een mens is ook maar het gevolg van de keuzes die hij of zij maakt
janderegelaa schreef:Het probleem hier is dat Bokt over het algemeen behoorlijk links georiënteerd is. Links is vóór democratie totdat de andere partij wint. Volkert is hier is een extreme uiting van bijvoorbeeld.
janderegelaa schreef:Anyway, dit is óók democratie en daar moet je je bij neerleggen. Laten we hopen dat hij door zijn adviseurs toch nog een redelijk beleid gaat voeren en over 1400 dagen ofzo komt er alweer een andere.
Amandavd schreef:Ik vind het bijna beledigend dat je er bijna vanuit gaat dat de mensen hier de menigte en media achterna rent. Misschien het hele topic lezen dan kom je erachter dat een aantal hier zich echt wel verdiept heeft en dan bedoel ik niet mijzelf.
Mirjam1202 schreef:Ik heb enkele pagina's gelezen, en natuurlijk de resultaten van de poll bekeken.. maar wat mij opvalt is dat de meesten voor Clinton zijn. Ik zeg er niks over want ik heb me daar niet goed genoeg over ingelezen in de standpunten van beide partijen. Het viel mij ook op dat zowel Amerika als Nederland er eigenlijk niet vanuit ging dat Trump zou winnen.. Wat mij vooral verbaasde is dat vooral de Nederlanders (tv, en mensen op het internet) verbaasd wakker werden... dan ben je in mijn ogen behoorlijk naïef gaan slapen.. Trump had zeker de kans om president te worden (wat natuurlijk gebeurd is!).
Naar mijn mening was de Nederlandse media (vooral wnl op npo 1) sterk gebaseerd op Clinton.. Er werd langer stilgestaan bij Clinton haar ideeën, en als het dan over Trump ging, vooral over wat hij allemaal mis doet/deed (en tuurlijk; dat doet/deed hij) en weinig over zijn goede momenten (want ook deze had hij naar mijn mening).
Ik vraag me dan ook af of iedereen die hard schreeuwt dat Trump 10 x niks is, ook écht weet wat de standpunten van beide partijen zijn.. Tuurlijk heeft Trump gekke dingen, maar is Clinton zo geweldig?
Ik heb het idee dat Trump vooral schreeuwt om de aandacht te krijgen (en dat heeft hij zeker gekregen!) maar uiteindelijk een stuk milder is (zoals zijn toespraak toen hij werd verkozen als president), Clinton daarentegen lijkt mij een stuk achterbakser (noem alleen al eens de veelbesproken e-mails). Maar goed, zoals ik al zei kan ik niet één kant kiezen omdat ik er niet genoeg over weet.
Maar wat ik graag zou willen weten van de mensen die fel tegen Trump zijn, en dus vóór Clinton; waarom, kennen jullie de standpunten van beide?
Ik heb namelijk het idee dat er gehaat wordt op Trump omdat het grotendeel dat hier in Nederland doet..