Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:11

Uitgezet.... Dat is iets anders dan uitgeleverd....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:12

als je de mensen die hier praten over water en brood het land laat besturen zitten we met donald trump taferelen en zitten we onmiddelijk in een oorlog, en niet enkel meot IS, maar evengoed een burgeroorlog

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:13

Excuseer mijn fout, 2 keer Teruggestuurd met de uitdrukkelijke mededeling dat het hier om een gevaarlijke persoon gaat en een ex strijder.

Ja, inderdaad, laten we allemaal politiek correcte uitspraken doen, die je al dan niet overneemt van wat je in de kranten leest.

Tieneke

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:15

Oh ja? Ik heb net nog gelezen dat ze blijkbaar geen enkele mededeling van die aard hebben gedaan. Enkel dat hij teruggestuurd was...een week eerder...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:16

Ik ben ook van mening dat wanneer een persoon als Trump aan de macht komt de gevolgen nog veel erger zullen zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:17

Ik ook, maar ze spreken toch best een grote groep aan

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:17

en hoe de mensen hier aan het afgeven zijn dat ast volledig in Trumps plaatje... dus toch niet zo vreemd dat hij stemmen haalt dan... (behalven dat ze hier niet veralgemenen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:19

Hebben jullie dit al gelezen?
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1012/Nederland/a ... nger.dhtml

Ben wel benieuwd naar jullie mening. Als dit nu in heel de EU gaat gebeuren, denk ik dat wij weer een stapje voor staan.

Edit: maar eerst moet het wettelijk gezien nog lukken in NL, en als plan doorgevoerd worden.. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-16 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:19

Mag ik je bron dan weten, kan ik het ook eens nalezen.

Wel raar dat er 2 ministers zijn die vandaag hun ontslag hebben gegeven omdat er fouten zijn gebeurd?

Kritiek of eis voor strengere straffen is dus gelijk aan hetgeen wat dat uilskuiken in Amerkia wilt?

Bedankt om mij in dat hokje te plaatsen. K voel me hier nu wel onderdrukt en geschaad in mijn recht op meningsuiting.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 24-03-16 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:20

En ja, er zullen ongetwijfeld fouten gemaakt zijn, maar niemand maakt die fouten bewust om een aanslag te veroorzaken.

En niet veralgemenen Zoë? Ik lees net toch echt hier dat zo ongeveer heel Molenbeek als medeplichtig wordt gezien, want die hebben salah allemaal beschermt, en ze wisten allemaal waar hij zat....

Anoniem

chanel1985 schreef:
Dan verlaag ik me tot hun niveau, so be it.

K zeg ook niet dat hem dood moet en dat hem geen eten meer moet krijgen in de gevangenis.
Maar wel elke andere luxe, enkel het geen wat hij nodig heeft, dus onderdak, eten en drinken (en dan geen luxepoducten) en persoonlijke hygiene. Maar geen tv, geen computer, geen play station,.... Een gevangenis is geen hotel, maar een straf. Wat wij allemaal voor moeten betalen ook nog.

Zijn slachtoffers hadden ook rechten, recht om veilig te kunnen staan waar ze staan. Het recht van de slachtoffers is in mijn ogen groter dan die terroristen die enkel naar hier komen om zoveel mogelijk onschuldige mensen, op barbaarse wijze te vermoorden. Daarmee hebben ze hun rechten verspeeld.

_/-\o_

Anoniem

Het gaat hier te snel :')

Als wij als medisch personeel van een patiënt te horen krijgen "ik ben dit en dat van plan" dan ben ik toch ook geen 100% zeker of er een wettelijk kader is waarin ik zou mogen klikken. En eerlijk? Gezien de mogelijke gevolgen weet ik zelfs niet of ik dat risico zou willen nemen. Dat lijkt me menselijk, toch? Niet voor zelfbescherming, maar ook mijn familie, vrienden, kennissen, omgeving...

Iemand het basisrecht van het wezen mens ontnemen, dat is een stap die we nooit mogen toestaan. Al is het een terrorist. Want exact DAN ga je er om vragen dat anderen zonder pardon OOK dat label terrorist opgeplakt gaan krijgen, alleen maar omdat het deuren open. Zoals Trump martelen rechtsgeldig en legaal wil maken in het kader van terrorisme. Vanuit mijn perspectief zeg ik daartegen "nee". Er zullen dan ook mensen onterecht dat label krijgen "in de naam van de wet" omdat dan alles is toegestaan.

Dat IS oog om oog tand om tand nastreeft zoals in de Middeleeuwen wil niet zeggen dat wij dat ook moeten doen. Wijsheid komt met de jaren, dat moet je nu niet ineens over de balken gaan gooien. Juist door je niet tot zulke dingen te laten verleiden sta je sterker dan je vijand.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:21

Je kruipt nu imo wel heel erg in de slachtoffer rol hoor Chanel....

Furrow

Blijft gek dat je daden tegen de mensheid kan plegen en gewoon lekker terug naar je thuisland kan komen en vrij rondlopen.
Ik vind preventief opsluiten echt zo fout, ze verdienen gewoon opsluiting.

dromertje2

Leeeees: Persoonlijk heb ik nooit gezegt "allemaal" maar wel "al de geen". Groot verschil, maar blijkbaar is het moeilijk om effectief te lezen wat er staat.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:23

Joaltijd schreef:
Hebben jullie dit al gelezen?
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1012/Nederland/a ... nger.dhtml

Ben wel benieuwd naar jullie mening. Als dit nu in heel de EU gaat gebeuren, denk ik dat wij weer een stapje voor staan.

Edit: maar eerst moet het wettelijk gezien nog lukken in NL, en als plan doorgevoerd worden.. :)

Ik ben er eerder voor om ze de toegang tot het land te ontzeggen. Opsluiten vraagt heel veel capaciteit en geld, met die aantallen hier in België. Je kan ze ook niet laten samenhokken in de gevangenis, daar komt alleen meer slechtheid van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:24

Net telefoon gehad van mijn vriend. Een collega die nu in Dubai zit was in Zaventem maar al voorbij de security check toen het gebeurde. Een andere collega zat in de vertrekhal en heeft het zien gebeuren. Die is ongedeerd eruit geraakt. Hun werkgever wou dat hij dezelfde dag of dag nadien via Amsterdam zou vliegen, maar daar heeft die kerel voor bedankt. Die heeft extra weekje vakantie genomen om te bekomen (wat ik op zich normaal vind).

Daarnaast blijkt er een koppel te zijn dat in de Starbucks is gevlucht tijdens de aanslagen dat hij goed kent. Hij heeft samen met hun zoon nog basket gespeeld bij dezelfde ploeg in de jeugdfase. Ook mijn schoonouders waren (zijn?) goed bevriend met dat koppel. Zo komt het alsnog een stuk dichterbij.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:26

LadyMadonna schreef:
En ja, er zullen ongetwijfeld fouten gemaakt zijn, maar niemand maakt die fouten bewust om een aanslag te veroorzaken.

En niet veralgemenen Zoë? Ik lees net toch echt hier dat zo ongeveer heel Molenbeek als medeplichtig wordt gezien, want die hebben salah allemaal beschermt, en ze wisten allemaal waar hij zat....

ik bedoelde zoals trump het op alle moslims betrekt. Dat wordt hier nog net niet gedaan.
Sorry als mijn reacties hard aankomen, maar ik kan zo boos worden va bepaalde gedachtengangen die ik hier toch duidelijk terug zie komen in enkele pots.

Ik ben iemand die sterk voor gelijke rechten en eerlijkheid is. Met mensen basisrechten ontnemen (ookal is het een terrorist) zal nog maar het begin zijn. Dan zetten we hem op water en brood, vinden mensen weer dat hij teveel luxe heeft etc. Dan willen ze de doodstraf zodat we er niet voor moeten betalen (wist je da zo 1 spuitje evenveel kost als iemnd levenslang opsluiten??!). en zo komen we in een spiraal zonder einde en zitten we dadelijk weer in een maatschappij van een paar 100 jaar geleden waar we mensne gaan martelen en gevangenistoestanden van Guantanamo of erger...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:27

Toffe empathische werkgever heb je dan...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:27

LadyMadonna schreef:
Je kruipt nu imo wel heel erg in de slachtoffer rol hoor [naam]....

Imo beschuldig je mij ook van dingen die ik niet geschreven heb.
Imo heb ik ook recht op te mogen uiten hoe ik er over denk.
Imo voel ik me persoonlijk aangevallen door jullie.
Imo ben ik ook maar een mens en weiger ik enkel politiek correcte reactie's te geven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:29

chanel1985 schreef:
LadyMadonna schreef:
Je kruipt nu imo wel heel erg in de slachtoffer rol hoor Chanel....

Imo beschuldig je mij ook van dingen die ik niet geschreven heb.
Imo heb ik ook recht op te mogen uiten hoe ik er over denk.
Imo voel ik me persoonlijk aangevallen door jullie.
Imo ben ik ook maar een mens en weiger ik enkel politiek correcte reactie's te geven.

Dus jou recht op meningsuiting vindt je plots wel belangrijk maar de rechten van andere mensen niet?

LadyMadonna

Ik zeg nergens dat jij je mening niet mag geven, ik deel hem alleen niet....

Anoniem

Toen de Pompei indertijd gekaapt was hebben ze nochtans wel alles uit de kast getrokken voor hun werknemers en de families. Ze zijn ook niet tegen dat weekje "extra thuis", daar is begrip voor. Maar ik begrijp ergens in een ver hoekje van mijn hoofd ook wel dat ze niet willen dat de boel stopt met draaien. Dat is net wat IS wil, dat mensen vliegangst krijgen en bang worden. Als de economie niet draait kom je als land ook nergens.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:30

Vergelijk je me nu echt met een terrorist? Lees ik dat goed?
Ik mag toch hopen dat ik andere rechten heb dan dat een terrorist heeft?

Hij zit niet voor niets in isolatie, dat is om te voorkomen dat hij andere gevangene gaat opstoken onder meer. Dus ja, zijn vrije meningsuiting is beknot.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 24-03-16 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:31

Varekaj, dat is ook zo.