Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oomens schreef:waxmeltsenzo schreef:Die mensen hadden nog nooit van mensen rechten gehoord dus daar werd niks geschonden.
Wij het westen hadden mensenrechten en onze wil is wet zo doorgeduwd dat de mensen daar zo van slag zijn geraakt en zijn gaan vluchten.
Pardon!?
Dat niet alle mensenrechten uit de universele verklaring voor de rechten van de mens in de praktijk overal op de wereld bij iedereen evenveel leven of door iedereen onderschreven worden, wil niet zeggen dat mensen geen besef van algemene basisrechten hebben. De meeste mensen, zélfs buiten Noordwest-Europa en de Noordoostkust van de VS, zijn niet allemaal achterlijke barbaren hoor!
Dat in een land het recht op vrije meningsuiting of vrijheid van vereniging niet algemeen wordt gerespecteerd wil niet zeggen dat mensen pas doorhebben dat gifgas op woonwijken gooien niet oké is wanneer 'het Westen' hen daarop wijst. Dat vrouwen ergens minderwaardig worden gevonden wil niet zeggen dat mensen niet doorhebben dat het recht om te leven een nogal basaal iets is. Dat is echt niet iets wat alleen 'hier' is uitgevonden.
_Nelleke_ schreef:Maar als de omgeving geen vertrouwen heeft in de politie of in de instanties waar het gemeld moet worden dan gaan ze dergelijke signalen dus nooit melden. Dus daar is nog een groot aandeel te winnen.
Citaat:Meer vertrouwen scheppen, een stukje investeren in inburgeren, maar wellicht ook zorgen voor Arabisch sprekende politie in bepaalde wijken. Want als de moeder van een radicaliserende zoon geen woord Nederlands spreekt kan ze ook niet uitspreken dat ze zich zorgen maakt.
_Nelleke_ schreef:uiteraard de overheid.. maar ik zou het geen 'stukje' willen noemen?Dat is toch precies wat ik zeg Cer? Investeren (als overheid, ik zou niet weten wie er anders moet investeren) in inburgering. En werken aan vertrouwen. Als overheid ja.
Dus is het geen probleem van nu, maar van langere tijd... en de overheid heeft er verder weinig mee gedaan wat vruchten heeft afgeworpen, hence het gebrek aan vertrouwen?Citaat:En je kunt je afvragen waarom ze geen Nederlands spreekt maar feit is dat er NU een probleem is en dat we weten dat er grote groepen in Nederland wonen en geen Nederlands spreken.
Dat kan, maar ja, wie initieert dat?Citaat:En dat zijn dingen die NU direct aangepakt kunnen worden.
Dat snap ik allemaal wel, maar als een paar mensen achter hun pctje dat kunnen bedenken, ga ik er een beetje vanuit dat een regering dat ZEKER moet kunnen (iets met kwalificaties etc). En dat ze dat dus blijkbaar niet kunnen signaleren en oplossen schept geen vertrouwen... dat snap ik dan weer welCitaat:Dat is niet de situatie omkeren, dat is een oplossing zoeken voor het probleem wat er NU is. Want vergis je niet hoeveel problemen een taalbarriere veroorzaakt. En we kunnen wel blijven doorhameren over dat deze mensen in het verleden niet goed zijn ingeburgerd, dat klopt ook, maar daar kunnen we nu helaas even niks aan doen. We moeten naar een oplossing kijken voor hoe de situatie nu is, en niet naar hoe het in een ideale situatie had moeten zijn, want dan was er geen probleem geweest.
Citaat:Als je het vertrouwen wil vergroten doe je ook geen goed aan mensen die hier al 20 jaar zitten te verplichten om een taalcursus te doen. Je creëert daar alleen maar een groter gat mee.
Cer schreef:@ChocooPrins: als het voor niet Nlse mensen gaat zoals jij schrijft, is dat toch echt MEGA falen van de overheid?? Dan doen ze toch maar wat? Jij moet op je werk toch ook je best doen? De mensen die de hogere functies bekleden doen maar wat, en dát is denk ook wat de mensen zo obstinaat maakt...
Je mag die mensen nooit uitsluiten omdat ze geen Nls spreken en lezen. Maar je moet het zeker dan ook niet 'maar laten voor wat het is'. Dat lijkt me voor hun ook niet wenselijk omdat ze de wereld om zich heen dan niet goed kunnen volgen.. (overigens kunnen ze zelf ook wel een beetje initiatief tonen, maar dat terzijde).
En er zijn er ook bij die niet willen.. ja voor die is het dan buigen of barsten denk?
LadyMadonna schreef:Hoe staan jullie erin dat de oefenwedstrijd in Brussel vanavond afgelast is? Ik lees reacties op andere sites dat het belachelijk is, en dat we niet toe moeten geven aan angst....
Maar... Wat dan? Stel je laat het doorgaan, en er volgt wél een aanslag... Dan is het "tja, jammer... Maar zéker niet toegeven aan angst?"
LadyMadonna schreef:Hoe staan jullie erin dat de oefenwedstrijd in Brussel vanavond afgelast is? Ik lees reacties op andere sites dat het belachelijk is, en dat we niet toe moeten geven aan angst....
Maar... Wat dan? Stel je laat het doorgaan, en er volgt wél een aanslag... Dan is het "tja, jammer... Maar zéker niet toegeven aan angst?"