Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:49

Ik zeg niet dat ze zo denken, ik probeer me alleen wat in te denken, een redenatie. Het is niet zo zwart wit als jij nu voorstelt.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:09

EskeGirl schreef:
Niet ieder dorp wordt gebombardeerd. Vaak zijn mensen op de vlucht voor IS, en ik weet niet hoe IS precies denkt en mensen vermoord, maar ik denk vooral de mannen. De vrouwen meer onderdrukken en de zeer strenge sharia opleggen.

De vrouwen worden verkocht als sexslavin, mits onder de 30 want daarna daalt de waarde snel.
Ik denk trouwens dat er heel wat vrouwen en kinderen zijn achtergelaten in het veilige Turkije.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:10

bruintje123 schreef:
Terwijl die ondertussen dood gebombardeerd zijn.

Mooie logische gedachte.

En die barre tocht is alleen voor de man.
Van welke middelen komt gezin fluitend hierheen?

Leningen. Je zou toch eens moeten luisteren wat die mensen zeggen als ze geinterviewd worden.....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:14

alex66 schreef:
EskeGirl schreef:
Niet ieder dorp wordt gebombardeerd. Vaak zijn mensen op de vlucht voor IS, en ik weet niet hoe IS precies denkt en mensen vermoord, maar ik denk vooral de mannen. De vrouwen meer onderdrukken en de zeer strenge sharia opleggen.

De vrouwen worden verkocht als sexslavin, mits onder de 30 want daarna daalt de waarde snel.
Ik denk trouwens dat er heel wat vrouwen en kinderen zijn achtergelaten in het veilige Turkije.

Dat eerste wist ik niet :j
Dat tweede is een goede. Veilig, maar er zijn grote tekorten. Later kunnen ze hierheen komen, geen slechte redenatie toch?
Zo probeer ik me in te denken... en als iemand met asperger heb ik het idee dat ik daar beter m'n best voor doe dan sommige andere hier.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:18

EskeGirl schreef:
Ik zeg niet dat ze zo denken, ik probeer me alleen wat in te denken, een redenatie. Het is niet zo zwart wit als jij nu voorstelt.

Wat zeg je nou? Dat ze niet allemaal verkracht worden, als sexslavin verkocht en dan besmet raken met AIDS, schurft, tbc, mrsa en allerlei andere ziekten die in NL onbekend zijn?

Joh, weet je dat wel echt zeker? Het verhaal klinkt anders best aannemelijk..... :roll:

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:19

Cowboy55 schreef:
EskeGirl schreef:

Wat zeg je nou? Dat ze niet allemaal verkracht worden, als sexslavin verkocht en dan besmet raken met AIDS, schurft, tbc, mrsa en allerlei andere ziekten die in NL onbekend zijn?

Joh, weet je dat wel echt zeker? Het verhaal klinkt anders best aannemelijk..... :roll:

Wat? Ik heb het over mijn reactie op bruintje, ik probeer te redeneren waarom ze hun gezin achter laten. Ik snap niet waar jij dit opeens vandaan haalt?
Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 27-10-15 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:21

Dat zegt niemand.
Dat maak jij er weer eens van. Cowboy.

Als je van je geliefde houd laat je die niet in de steek.
Ja voor mij is dat zo klaar als een klontje.

Maar als geld belangrijker is dan liefde en veiligheid kan ik me het alleen hierheen komen ook wel voorstellen.

Wat je dan ook weer ziet in de ontevredenheid van die lui.
Hier. In zweden. In Duitsland.

En dan weet je weer hoeveel vluchteling ze zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:25

EskeGirl schreef:
Cowboy55 schreef:

Wat? Ik heb het over mijn reactie op bruintje, ik probeet te redeneren waarom ze hun gezin achter laten. Ik snao niet waar jij dit opeens vandaan haalt?

Het was dan ook geen directe reactie op jou, maar op jouw vasstelling dat zaken uiteraard niet zo zwart-wit zijn als hier wordt voorgesteld. De zwart-wit redenaties hier worden nl. Met de minuut hilarischer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:29

bruintje123 schreef:
Dat zegt niemand.
Dat maak jij er weer eens van. Cowboy.

Dacht het niet. Aslo claimt dat vluchtelingen allerlei ziektes brengen (die we allang hebben), jij claimt verkrachtingen als/doordat de mannen hun vrouwen achterlaten en Alex komt met het slavinnenverhaal.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:06

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:10

Je bent wel lekker iedereen aan het opfokken he cowboy. Je heb het constant over relativeren maar ondertussen doe jij er keihard aan mee. Hard schreeuwen zodat iemand zich wel aangevallen moet voelen. Zou fijn zijn voor het topic als je je ook wat milder op zou stellen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:30

vibabu schreef:
Je bent wel lekker iedereen aan het opfokken he cowboy. Je heb het constant over relativeren maar ondertussen doe jij er keihard aan mee. Hard schreeuwen zodat iemand zich wel aangevallen moet voelen. Zou fijn zijn voor het topic als je je ook wat milder op zou stellen.

Ik vind dat Cowboy helemaal niet opfokt, maar juist relativeert.

Opfokken vind ik berichten als "alle Zweedse vrouwen worden verkracht" of "vrouwen die achterblijven worden verkracht en verkocht als sexslavin" of "vluchtelingen zijn lui en tuig van de richel".

Ik lees graag de bijdragen van Cowboy ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:33

Electra63 schreef:
vibabu schreef:

Opfokken vind ik berichten als "alle Zweedse vrouwen worden verkracht" of "vrouwen die achterblijven worden verkracht en verkocht als sexslavin" of "vluchtelingen zijn lui en tuig van de richel".

Ik was al bezig een bericht met soortgelijke strekking te typen, maar het Electra63 zegt het wat netter. Ik sluit me daar volledig bij aan :j

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:41

vibabu schreef:

Ik begrijp ook helemaal niet wat hij in dit topic doet :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:42

vibabu schreef:

Helemaal mee eens.
Andere regelmatig op hun manier van reageren wijzen maar zelf geen haar beter zijn.
Prima. Maar wijs dan niet naar andere.

En niemand schreef allemaal.
Cowboy wel. En dat is bewust verdraaien.

En dat er verkracht wordt in oorlogsgebieden is nu eenmaal een feit.
Waar ook ter wereld.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:02

Electra63 schreef:
vibabu schreef:

Ik was al bezig een bericht met soortgelijke strekking te typen, maar het Electra63 zegt het wat netter. Ik sluit me daar volledig bij aan :j[/quote]

Klopt. Maar dat heb ik hier nog niet gelezen. Op het moment dat iemand zegt 'er worden vrouwen verkracht in Zweden' dan gaat cowboy meteen in de aanval dat het belachelijk is om te zeggen dat alle vrouwen in Zweden verkracht worden. Ik zeg ook helemaal niet dat cowboy niks te melden heeft maar dat de aanval op de man best wat minder mag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:22

Cowboy55 schreef:
bruintje123 schreef:
Terwijl die ondertussen dood gebombardeerd zijn.

Mooie logische gedachte.

En die barre tocht is alleen voor de man.
Van welke middelen komt gezin fluitend hierheen?

Leningen. Je zou toch eens moeten luisteren wat die mensen zeggen als ze geinterviewd worden.....

En je gelooft die mensen Cowboy?die mensen vertellen de waarheid? hoe weet je dat ze de waarheid vertellen?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:49

Als we moeten luisteren naar interviews, hebben ze allemaal 9 en 10 en, zijn allemaal jurist, econoom, arts...

Ze hebben gewoon een leven zoals wij, met een bankrekening, maar dat ga je natturlijk niet vertellen als je eenmaal binnenzit, want dan maak je je kans kleiner.
Deze mensen denken dat de zelfde job een villa met zwembad oplevert en dat rijk leven pas echt rijk zijn is zoals hun buurman thuis.....dat wordt ze ingefluisterd....

Ik ben flabbergasted hoe goedgelovig men hier in dit topic is, maar ik denk meer dat dat een uitdagend spel is, zoals bokt typeert....want men weet wel beter ;) maar dan is het niet meer leuk om uit te dagen en af te zeiken..... }:)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:12

Ik stoor mij in deze discussie juist aan de gretigheid waarmee sommigen de kwaadaardige roddels gebaseerde 'feiten' accepteert, omdat het zo lekker in het eigen negatieve plaatje past :\ Zodra dit door argumenten of bewijs van de tegenpartij wordt ontkracht, verzint men wel weer iets nieuws :roll:

Degenen die beweren dat ze door de andere partij worden uitgemaakt voor racisten en fascisten (of alle mogelijke spellingsvariaties daarop) hebben die ervaring tot zover ik heb kunnen teruglezen niet in dit topic op gedaan! ;) Hen is hooguit gebrek aan medemenselijkheid en inlevingsvermogen verweten.

De andere kant op worden vervelende & denigrerende termen als moslimknuffelaar, Gutmensch, linkse rakker etcetera worden echter wel volop gebezigd.
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 28-10-15 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:29

Als ik me ergerns aan stoor in een topic,dan los ik dat heel simpel op.
Ik stap dan uit dat topic. ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:43

Er zijn gelukkig ook bokkers die op een prettige wijze wensen te discussiëren.
Suggereren dat degene die het ergens niet mee eens zichzelf verwijderd van het ongemak, heeft echter ook voordelen :)*

Iedereen die het niet eens is met onze gekozen regering kan dan lekker oprotten naar een ander land :)) :)F

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:25

Tcm62 schreef:
Als we moeten luisteren naar interviews, hebben ze allemaal 9 en 10 en, zijn allemaal jurist, econoom, arts...

Ze hebben gewoon een leven zoals wij, met een bankrekening, maar dat ga je natturlijk niet vertellen als je eenmaal binnenzit, want dan maak je je kans kleiner.
Deze mensen denken dat de zelfde job een villa met zwembad oplevert en dat rijk leven pas echt rijk zijn is zoals hun buurman thuis.....dat wordt ze ingefluisterd....

Ik ben flabbergasted hoe goedgelovig men hier in dit topic is, maar ik denk meer dat dat een uitdagend spel is, zoals bokt typeert....want men weet wel beter ;) maar dan is het niet meer leuk om uit te dagen en af te zeiken..... }:)

Wij zijn ook behoorlijk flabbergasted over hoe goedgelovig die mensen zijn als wij horen op basis van wat voor sprookje zij naar Nederland, Duitsland, Zweden willen reizen.

Uitgaande van de getallen hoog opgeleid en hoger IQ van de bevolking hier schat ik dat die universitair geschoolde groep die hier in het westen gewenst is ook rond de 10% van de bevolking zal liggen. Daarvan zal zeker 50% bij Assad horen (eigen stam meer kansen) en dus in Syrië willen blijven. Van de andere helft is 50% dood of wil niet weg (bv bevlogen artsen die hun patiënten niet willen achterlaten). Dan zou er dus max 2.5% overblijven wat mogelijk deze kant op komt en ik vermoed sterk dat die tussen de intelligentie, levensvisie en financiële middelen met gezin en al deze kant op komt. Dit beeld zal in de media makkelijk vertekenen omdat deze groep meestal goed engels spreekt en dus het meest door journalisten geïnterviewd wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:55

Wranglerbutt schreef:
Een nieuwe dag, met weer een nieuw relativeermomentje mbt vluchtelingenopvang + gezondheidsrisico's : http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaa ... 8353.lynkx :)

Ik vind deze link een voorbeeld van relativeren. Men is bang voor uitbraak van bepaalde ziektes en hier kan je de daadwerkelijke risico's lezen.

Ik zou liever dit soort discussies zien..... maar soms worden hier stellingen gedeponeerd en als deze (gedeeltelijk) worden ontkracht, dan wordt dit vaak genegeerd en wordt de volgende stelling neergezet.

Gisteren werd hier neergezet dat psychiatrische patiënten moesten plaats maken voor vluchtelingen, ik gaf aan dat al eerder was afgesproken dat deze patiënten zouden verhuizen omdat de locatie niet meer voldoet aan de huidige eisen. Daar wordt dan niet meer op gereageerd, terwijl ik mij afvraag, kan je er dan wel vluchtelingen plaatsen? Aan welke eisen voldoet deze locatie dan niet?

In dit topic worden veel one-liners geplaatst, maar inhoudelijk wordt er niet op gereageerd.

Over dit soort zaken zou gewoon gediscussieerd moeten kunnen worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:55

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:57

ravellie schreef:
vibabu schreef:

Ik begrijp ook helemaal niet wat hij in dit topic doet :o

Dit vind ik een voorbeeld van rellen en opfokken. Waarom zou Cowboy niet mogen reageren in dit topic?