verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:22

Heel veel mensen houden de adem in.
Spreken ze zich uit worden ze als racist weggezet dus ze letten wel op wanneer ze zich uit laten.

Eindelijk heeft een BN'er zich ook van de kliek ik-Moet-meepraten-want-dat-wordt-verwacht los gelaten.

Hulde aan Gerard Joling.
Ook zo'n enge Wilders aanhanger :D ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:30

Tcm62 schreef:
We zullen zien hoe reeel angst na de 1e aanslag is in Nederland...wij zijn tot nu toe gespaart maar ontevredenheid is er al bij een groep migranten en lees even EEN groep.migranten...en een groep met een groepsteneur dan krijg je groepsprocessen...
We gaan het zien

de eerste aanslag op Nederlandse bodem heeft al lang lang geleden plaatsgevonden..

Een van de laatste, mmm laat mij nadenken.. Oh ja, de aanslag op Koninginnedag 2009 door het moslimbroeder.. oh nee, door een Nederlander.

----

jij zegt dus min of meer, als het een moslim zal zijn die een aanslag pleegt: jehhh zie je wel, ik heb gelijk.. angst voor de islam is helemaal terecht, allemaal gekken..

maar je vergeet even dat Nederland zelf voldoende gekken al heeft rondlopen, die aanslagen gepleegd hebben..

ben je vanwege die gekken ook bang voor iedere Nederlander met een blank huidje?
of zeg je daarvan.. nah, dat was gewoon een gek..

Nee, die was het ook niet helemaal eens met iets, pleegt een aanval en het geeft niet wie of wat daarin meegenomen wordt.

We nemen het vluchtelingen kwalijk dat ze ontevreden zijn? Maar weet je ook dat Nederlanders zelf bekend staan als een van de grootste klagers wereldwijd? Nederland klaagnatie. Wij mogen onze ontevredenheid uiten, iemand die hierheen vlucht mag niet klagen? zijn wij beter dan onze medemens dat wij wel en zij geen onvrede mogen uiten? Als ik lees waarover wij durven te klagen als Nederlanders, dan vind ik het eigenlijk best lef hebben dat een ander dat niet zou mogen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:38

bruintje123 schreef:
Spreken ze zich uit worden ze als racist weggezet dus ze letten wel op wanneer ze zich uit laten.

Eindelijk heeft een BN'er zich ook van de kliek ik-Moet-meepraten-want-dat-wordt-verwacht los gelaten.

Hulde aan Gerard Joling.

ik heb geen probleem met mensen die een bezorgdheid uitspreken Bruintje..
als ze communiceren of discuteren..
Helaas is het vaak smijten met oneliners, medemensen dingen verwijten die men zelf net zo hard doet
en vooral blijven hangen in angst om het onbekende en blind achter anderen aanlopen.

Als ze bang zijn om voor racist uitgemaakt te worden, zegt dat dan al eigenlijk niet voldoende?
zoals iemand al duidelijk aangaf.. syriër zijn is geen ras, islamiet zijn is geen ras.. Dus je kunt nooit een racist zijn als je ze voor rotte vis uit maakt..

er is een verschil tussen een discussie voeren of slechts een zondebok zoeken voor al het slechte in de wereld.. Velen schuiven hun eigen problemen opzij en zoeken een mogelijkheid om de schuld ervan bij vluchtelingen neer te leggen.. Immers, de zorg krijgt minder geld dan in de jaren tachtig.. Vluchtelingen kosten geld.. Dus door de vluchtelingen is de zorg minder.. Zulk soort redeneringen blijft men in hangen.. En als men er niet uitkomt.. dan wordt er weer teruggegrepen op 'angst'.
wacht maar op de eerste aanslag. Voor het gemak vergeten we even de oereuropese Tatussen, Breyvikjes, Dutrouxs, en ga zo maar voort.. moord met een islamitische achtergrond, dat moeten we vrezen.. en als er dan een incident is, dan zeggen we 'zie je wel'. maar als het van eigen bodem afkomstig is.. dan sluiten we vooral de ogen..

of het nu voor of tegenstanders zijn, mensen die slechts roepen wat een ander roept, zonder hierbij zelf na te denken.. dat vind ik onprettige mensen.. ultrarechtse rakkers, krijg ik jeuk op plekken van waar ik geen jeuk wil hebben.

-----

overigens zou ik gewoon doorademen..
je adem inhouden schaadt als je het lang genoeg weet vol te houden, de gezondheid ernstig.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:48

Toch gaan we dat allemaal een keer doen. :+

Ik denk dat sommige angst best wel reëel is.
Kijk naar opsporings verzocht en zie dat vele van de 3e generatie zelfs niet is ingeburgerd.
Maar omdat dat nooit in de kiem is gesmoord toen dat net aan het gebeuren was. Alles bedekken met de mantel der liefde ipv het aan te pakken. Daar hebben vele al de vraagtekens bij al de regeringen die we gehad hebben.
En natuurlijk is dat maar een kleine groep van het grotere geheel. Maar wel weer meer dan bij autochtonen.
Dus ja mensen zijn bang dat het herhaald maar dan groter.
Is toch niet zo raar?

8nnemiek

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:22

Tijd geleden werd er toch een overvaller door een juwelier doodgeschoten? Ik weet nog goed dat heel Nederland het geweldig vond. Verdiende loon. De dag erna werd bekend dat het om een buitenlandse jongen ging, en werd iedereen ineens uitgemaakt voor racist ^) want als het om een buitenlandse crimineel gaat dan mag je schijnbaar niet blij zijn dat ie doodgeschoten wordt.
Het woord racist wordt wel erg makkelijk gebruikt.

Opsporing verzocht ja, daar moest ik ook aan denken. Die enkele keer dat er een blanke tussen zit, dat valt gewoon op tussen alle buitenlanders. Die verhoudingen zouden totaal anders moeten liggen aangezien nog geen 20% van onze bevolking allochtoon is.. en bijna driekwart van de mensen in de gevangenis zijn allochtoon.
En ik zeg nu niet dat elke vluchteling of elke allochtoon crimineel is, maar wel dat de kans dat een willekeurige allochtoon crimineel is behoorlijk wat groter is dan de kans dat een willekeurige nederlander crimineel is.
Een totaal andere opvoeding, andere cultuur..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:00

elenaMM77 schreef:
Tcm62 schreef:
We zullen zien hoe reeel angst na de 1e aanslag is in Nederland...wij zijn tot nu toe gespaart maar ontevredenheid is er al bij een groep migranten en lees even EEN groep.migranten...en een groep met een groepsteneur dan krijg je groepsprocessen...
We gaan het zien

de eerste aanslag op Nederlandse bodem heeft al lang lang geleden plaatsgevonden..

Een van de laatste, mmm laat mij nadenken.. Oh ja, de aanslag op Koninginnedag 2009 door het moslimbroeder.. oh nee, door een Nederlander.

----

jij zegt dus min of meer, als het een moslim zal zijn die een aanslag pleegt: jehhh zie je wel, ik heb gelijk.. angst voor de islam is helemaal terecht, allemaal gekken..

maar je vergeet even dat Nederland zelf voldoende gekken al heeft rondlopen, die aanslagen gepleegd hebben..

ben je vanwege die gekken ook bang voor iedere Nederlander met een blank huidje?
of zeg je daarvan.. nah, dat was gewoon een gek..

Nee, die was het ook niet helemaal eens met iets, pleegt een aanval en het geeft niet wie of wat daarin meegenomen wordt.

We nemen het vluchtelingen kwalijk dat ze ontevreden zijn? Maar weet je ook dat Nederlanders zelf bekend staan als een van de grootste klagers wereldwijd? Nederland klaagnatie. Wij mogen onze ontevredenheid uiten, iemand die hierheen vlucht mag niet klagen? zijn wij beter dan onze medemens dat wij wel en zij geen onvrede mogen uiten? Als ik lees waarover wij durven te klagen als Nederlanders, dan vind ik het eigenlijk best lef hebben dat een ander dat niet zou mogen.

Nee, zeker niet.
Als je als vluchteling net ergens opgevangen bent, moet je je diep schamen als je ook maar durft te klagen terwijl alles hier klaar staat.( van voeding tot onderdak tot begeleiding tot kleding)
Vooral gaan klagen
Nee, dan moet je gewoon lekker je religieuze oorlog voort zetten.
Zoals nu dus ook in de praktijk gedaan wordt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:03

elenaMM77 schreef:
bruintje123 schreef:

Hulde aan Gerard Joling.

ik heb geen probleem met mensen die een bezorgdheid uitspreken Bruintje..
als ze communiceren of discuteren..
Helaas is het vaak smijten met oneliners, medemensen dingen verwijten die men zelf net zo hard doet
en vooral blijven hangen in angst om het onbekende en blind achter anderen aanlopen.

Als ze bang zijn om voor racist uitgemaakt te worden, zegt dat dan al eigenlijk niet voldoende?
zoals iemand al duidelijk aangaf.. syriër zijn is geen ras, islamiet zijn is geen ras.. Dus je kunt nooit een racist zijn als je ze voor rotte vis uit maakt..

er is een verschil tussen een discussie voeren of slechts een zondebok zoeken voor al het slechte in de wereld.. Velen schuiven hun eigen problemen opzij en zoeken een mogelijkheid om de schuld ervan bij vluchtelingen neer te leggen.. Immers, de zorg krijgt minder geld dan in de jaren tachtig.. Vluchtelingen kosten geld.. Dus door de vluchtelingen is de zorg minder.. Zulk soort redeneringen blijft men in hangen.. En als men er niet uitkomt.. dan wordt er weer teruggegrepen op 'angst'.
wacht maar op de eerste aanslag. Voor het gemak vergeten we even de oereuropese Tatussen, Breyvikjes, Dutrouxs, en ga zo maar voort.. moord met een islamitische achtergrond, dat moeten we vrezen.. en als er dan een incident is, dan zeggen we 'zie je wel'. maar als het van eigen bodem afkomstig is.. dan sluiten we vooral de ogen..

of het nu voor of tegenstanders zijn, mensen die slechts roepen wat een ander roept, zonder hierbij zelf na te denken.. dat vind ik onprettige mensen.. ultrarechtse rakkers, krijg ik jeuk op plekken van waar ik geen jeuk wil hebben.

-----

overigens zou ik gewoon doorademen..
je adem inhouden schaadt als je het lang genoeg weet vol te houden, de gezondheid ernstig.

die jeuk krijg ik nou van Ultra-links.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:10

Dat klagen begrijp ik ook niet.
Als je werkelijk vlucht om veilig te zijn ben je dankbaar voor alles als het maar veilig is.
Juist klagen dat de opvang niet goed genoeg is is dus duidelijk een teken dat die mensen niet vluchtte voor het gevaar.
En dat vind ik dan weer tot die wel echt daarvoor gingen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:16

ik begrijp dat klagen wel...als je via via door hebt gekregen dat dit het land van alles krijgen is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:17

Onderdak. Eten. Medische hulp.
Vind het nogal wat.
En ja als ze elkaar de kop niet inslaan ook nog veiligheid.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:41

bruintje123 schreef:
Onderdak. Eten. Medische hulp.
.

Precies, onderdak, medische zorg en rust. Niet meer bang hoeven te zijn dat er een bom op je huis komt, dan je de deur uit loopt en doodgeschoten wordt of dat je gemarteld wordt of wat dan ook.

Als je huis en haard en je baan opgeeft om naar een wildvreemd land te gaan alleen maar omdat je je leven zeker wil zijn, dan kom je niet omdat je hier `alles`krijgt, het gros had alles daar, behalve een veilig leven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:42

In Turkije hadden diversen een huis en een baan en een veilig leven..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:46

Als je echt alleen veiligheid zoekt dan ga je geen duizenden euro's uitgeven voor een reis naar west-europa, maar blijf je in de kampen rondom je land waar het wel veilig is, en ga je terug zodra de rust is teruggekeerd.
Vluchtelingen die hierheen komen zijn niet van plan om weer terug te gaan, dat zeggen ze zelf ook. Logisch ook als je verhalen hoort over gratis geld voor eten en luxe, en een huis voor jouw gezin in een 'rijk' land..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:49

R22312 Dan kom je juist voor het gratis geld en het luilekkerland.

En dat krijgen ze ook. Niet nu meteen maar wel over de poosje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:55

Maar dat geldt niet alleen voor asielzoekers.
Als ik kijk, kenns van mij, in de bijstand, kindertoeslag, zorgtoeslag, huurtoeslag.... Das meer dan wat ik heb en zij hoeft er niks voor te doen.
Niet bedoeld als klagen, want ik doe het werk dat ik doe érg graag, maar het voelt niet altijd eerlijk

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:00

Klopt.. Ik heb ook een tijdje in de bijstand gezeten. Werkte als thuishulp, maar niet altijd genoeg uren dus ik kreeg vanuit de bijstand nog enkele tientallen euro's erbij elke maand. En daar werk je dan dagelijks voor, terwijl die anderen die geen zin hebben in dat schoonmaakbaantje het volledige bedrag op hun rekening krijgen zonder een vinger te hoeven uitsteken.
Wij gemiddelde nederlanders hebben dan zoiets van, dat kun je niet maken om thuis te blijven zitten en je hand ophouden, maar allochtonen lijken daar heel anders tegenaan te kijken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:16

De persoon waar ik het over heb is hartstikke Nederlands hoor ;) dat was mijn punt eigenlijk ook ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:28

LadyMadonna schreef:
De persoon waar ik het over heb is hartstikke Nederlands hoor ;) dat was mijn punt eigenlijk ook ;)

Los daarvan: asielzoekers mogen en kunnen niet werken zolang ze geen verblijfstatus hebben. Zonder status geen BergerServiceNummer (of DigID of hoe ze het tegenwoordig noemen) en zonder BSN geen (wit) werk. Salarispakketten doen het niet zonder BSN, je kunt mensen simpelweg niet verlonen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:30

Ja dat had ik er niet bij gezet inderdaad, maar bij de thuishulp werkte dus ook iemand, gewoon een nederlandse, die letterlijk zei 'stom werk, vervelende mensen, ik blijf liever thuis want dan krijg ik net zoveel' en die hebben we daarna nooit meer gezien. Die heb je zeker! En dat voelt idd heel oneerlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:35

Euh cowboy: bsn = burger service nummer en is iets anders dan digiD (hoewel het wel aan elkaar gekoppeld zit, t is niet hetzelfde.
En verder snap ik je bericht niet ten opzichte van mijn bericht. Het is mij bekend dat asielzoekers niet mogen werken.
Mijn punt is dat er genoeg Nederlandse "gelukzoekers" en "handophouders" zijn. Écht genoeg.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:40

LadyMadonna schreef:
Euh cowboy: bsn = burger service nummer en is iets anders dan digiD (hoewel het wel aan elkaar gekoppeld zit, t is niet hetzelfde.
En verder snap ik je bericht niet ten opzichte van mijn bericht. Het is mij bekend dat asielzoekers niet mogen werken.
Mijn punt is dat er genoeg Nederlandse "gelukzoekers" en "handophouders" zijn. Écht genoeg.

Ik ben het dan ook met je eens.
Ik haakte erop in omdat de handje ophoudende allochtonen (zoals iemand anders ze noemde) niet in een AZC blijven zitten vanuit een levenskeuze, maar omdat ze helemaal niet MOGEN werken. Geen keuze of luiheid of profiteren, maar overheidsdwang.

En BSN is niet hetzelfde als DigID? Weer wat geleerd..... :+ vraag ik me wel af wat mijn DigID is......effe met de Cowgirl checken.....

EDIT: nou lekker dan. Die heeft Cowgirl voor mij aangevraagd.....en me dat ook verteld.....zegt ze :+
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 30-09-15 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:42

Digid is puur de online registratie waarmee je belangrijke zaken kunt/moet regelen. Dit zit gekoppeld aan je bsn (voorheen sofi), maar als je ergens je bsn in moet vullen, moet je niet je digid invullen ;)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:50

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:58

Elise_0o schreef:
Vandaar ook dus dat 70% van de somaliërs (geen asielzoekers meer) nog steeds in de bijstand zit..

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... jstand.htm

Nee, dat is omdat ze bewust in de Bijstand zitten zodat ze de handen vrij hebben om de invoering van de Sharia voor te bereiden.......(ik denk, laat ik maar een sociaal wenselijk antwoord geven)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:01

8nnemiek schreef:
Tijd geleden werd er toch een overvaller door een juwelier doodgeschoten? Ik weet nog goed dat heel Nederland het geweldig vond. Verdiende loon. De dag erna werd bekend dat het om een buitenlandse jongen ging, en werd iedereen ineens uitgemaakt voor racist ^) want als het om een buitenlandse crimineel gaat dan mag je schijnbaar niet blij zijn dat ie doodgeschoten wordt.
Het woord racist wordt wel erg makkelijk gebruikt.

Opsporing verzocht ja, daar moest ik ook aan denken. Die enkele keer dat er een blanke tussen zit, dat valt gewoon op tussen alle buitenlanders. Die verhoudingen zouden totaal anders moeten liggen aangezien nog geen 20% van onze bevolking allochtoon is.. en bijna driekwart van de mensen in de gevangenis zijn allochtoon.
En ik zeg nu niet dat elke vluchteling of elke allochtoon crimineel is, maar wel dat de kans dat een willekeurige allochtoon crimineel is behoorlijk wat groter is dan de kans dat een willekeurige nederlander crimineel is.
Een totaal andere opvoeding, andere cultuur..

Het heeft vooral met de onderkant van de samenleving te maken. Grotere werkloosheid, minder inkomen, minder scholing/onderwijs, eerder uitval van school, eerder in aanraking met criminaliteit.
Ziekte en sterfte komt ook meer in de armste gemeenten en onder laag opgeleiden.