bruintje123 schreef:Heel veel mensen houden de adem in.
Spreken ze zich uit worden ze als racist weggezet dus ze letten wel op wanneer ze zich uit laten.
Eindelijk heeft een BN'er zich ook van de kliek ik-Moet-meepraten-want-dat-wordt-verwacht los gelaten.
Hulde aan Gerard Joling.
Ook zo'n enge Wilders aanhanger

ik heb geen probleem met mensen die een bezorgdheid uitspreken Bruintje..
als ze communiceren of discuteren..
Helaas is het vaak smijten met oneliners, medemensen dingen verwijten die men zelf net zo hard doet
en vooral blijven hangen in angst om het onbekende en blind achter anderen aanlopen.
Als ze bang zijn om voor racist uitgemaakt te worden, zegt dat dan al eigenlijk niet voldoende?
zoals iemand al duidelijk aangaf.. syriër zijn is geen ras, islamiet zijn is geen ras.. Dus je kunt nooit een racist zijn als je ze voor rotte vis uit maakt..
er is een verschil tussen een discussie voeren of slechts een zondebok zoeken voor al het slechte in de wereld.. Velen schuiven hun eigen problemen opzij en zoeken een mogelijkheid om de schuld ervan bij vluchtelingen neer te leggen.. Immers, de zorg krijgt minder geld dan in de jaren tachtig.. Vluchtelingen kosten geld.. Dus door de vluchtelingen is de zorg minder.. Zulk soort redeneringen blijft men in hangen.. En als men er niet uitkomt.. dan wordt er weer teruggegrepen op 'angst'.
wacht maar op de eerste aanslag. Voor het gemak vergeten we even de oereuropese Tatussen, Breyvikjes, Dutrouxs, en ga zo maar voort.. moord met een islamitische achtergrond, dat moeten we vrezen.. en als er dan een incident is, dan zeggen we 'zie je wel'. maar als het van eigen bodem afkomstig is.. dan sluiten we vooral de ogen..
of het nu voor of tegenstanders zijn, mensen die slechts roepen wat een ander roept, zonder hierbij zelf na te denken.. dat vind ik onprettige mensen.. ultrarechtse rakkers, krijg ik jeuk op plekken van waar ik geen jeuk wil hebben.
-----
overigens zou ik gewoon doorademen..
je adem inhouden schaadt als je het lang genoeg weet vol te houden, de gezondheid ernstig.