De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:08

Shadow0

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:53

Ceasario, ik heb werkelijk niet het flauwste benul wat je wilt aantonen met je reacties? Is het een oproep om alle schilders te gaan veroordelen omdat ze statistisch veel meer nazistische dictators voortbrengen? Of bedoel je dat de nazi's eigenlijk ook gewoon maar sympathieke mensen waren?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:54

mijn vader was ook huisschilder.... :7

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:17

Shadow0 schreef:
Ceasario, ik heb werkelijk niet het flauwste benul wat je wilt aantonen met je reacties? Is het een oproep om alle schilders te gaan veroordelen omdat ze statistisch veel meer nazistische dictators voortbrengen? Of bedoel je dat de nazi's eigenlijk ook gewoon maar sympathieke mensen waren?

Waar lees jij dat ceasario iets wil aantonen?
De andere vragen zijn dan overbodig.
Neem het leven wat meer met een korreltje zout.
Woorden zijn ook maar woorden. ;)

Mijn laatste post leverde ineens een hele discussie op over Nederland is vol. Was met een knipoog geplaatst, ik bedoelde er niks mee, en gaf ook niet of ik dit vind of wat ik vind. Vreemd maar zo gaat het ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:26

Tja op een discussie forum is het niet zo raar dat mensen hun mening geven en dat een opmerking tot nieuwe discussie leidt. Als je dat niet wilt waarom plaats je m dan?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:32

Nikass schreef:
Tja op een discussie forum is het niet zo raar dat mensen hun mening geven en dat een opmerking tot nieuwe discussie leidt. Als je dat niet wilt waarom plaats je m dan?

Wie zegt dat ik dat niet wil? Ik stoor me er zelf niet aan en lees vrolijk, ook niet onbelangrijk, het lezen van wat anderen nu zeggen, betwijfel gezien sommige reacties of ze eigenlijk wel goed lezen ipv kort en mening ventileren. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:16

agerrits schreef:
Neem het leven wat meer met een korreltje zout.
Woorden zijn ook maar woorden. ;)

Nee, woorden zijn de grondslag van onze maatschappij. Ze definieren onze politiek en onze rechtstaat. Het zijn woorden die veel invloed hebben op opvattingen en gevoel... woorden leiden ertoe dat mensen geen baan vinden, dat er geweld ontstaat en dat bepaalde dingen worden goedgepraat.

Dus daar moet je een beetje zorgvuldig mee omgaan. Als het idee achter dat schilderfeitje echt is om Hitler als ook maar gewoon een mens af te schilderen, zo erg was het allemaal niet, dan wil ik dat niet met een korreltje zout nemen. Dat is een glijdende schaal die ik veel te gevaarlijk vind. En dan over een jaar of wat zeggen: hoe konden zoveel normale mensen meegaan in zulke belachelijke, onmenselijke ideeen? Nou nee, dank je.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:34

Dat ben ik dan wel weer met je eens in de context zoals je dit plaatst. Wel vind ik dat jij een draai geeft aan wat ik plaats. Ik zeg wel dat woorden allen maar woorden zijn, maar ik zeg niet dat je er niet zorgvuldig moet zijn met wat je zegd. Verder concludeer je dat door woorden mensen geen baan vinden, maar iemand die misschien met minder goede woorden komt, maar wel gemotiveerd overkomt en een goede houding toont, kon het nog wel een sneller vinden dan iemand met een gladde babbel. Ik vind dat je alles aardig uit verband trekt, je leest niet goed ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:47

geerke schreef:
mijn vader was ook huisschilder.... :7

We houden jou dan ook scherp in de gaten Geerke, met die foute genen van jou. :+

Ik weet ook niet zo goed wat Ceasario nu wil zeggen met zijn/haar posts? :)

Dat iedere brallende loser het in zich heeft om volksmenner te worden of zo? Weet je, een volk kiest zijn leiders maar op vreemde gronden.

Iemand die met de vinger wijst naar 1 bevolkingsgroep die dan alle problemen in een maatschappij veroorzaakt zou hebben, kan blijkbaar altijd wel op bijval rekenen.
Zelfs als er wel grotere problemen bestaan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:40

randalinpony schreef:
Iemand die met de vinger wijst naar 1 bevolkingsgroep die dan alle problemen in een maatschappij veroorzaakt zou hebben, kan blijkbaar altijd wel op bijval rekenen.
Zelfs als er wel grotere problemen bestaan.

Een zondebok en wijzen naar iemand anders werkt al jaren prima :j

Moest gisteren toen ik een artikel las over de toenemende vraag naar bier en door de toenemende welvaart in Afrika ineens denken aan de opvattingen over ontwikkelingshulp.
Door landen effectief te helpen en geld en hulp te geven om zich te ontwikkelen, onderwijs te geven en zorgen voor gezondheidszorg kan een land uit een dal klimmen. Dan wordt datzelfde land een handelpartner en kan je op die manier weer geld terug verdienen.

Komt straks vast we iemand die gaat zeggen dat het naar corrupte lui gaat etc. Ja dat zal vast voor een deel gebeuren maar er kan wel gezocht worden naar manieren om dit risico te verminderen.

Punt 2 wat vast gaat komen is: we kunnen het geld toch beter gebruiken om onze eigen problemen op te lossen. Zit een kern van waarheid in maar regeren is vooruit zien. Tuurlijk ga je niet al je geld richting ontwikkelingshulp brengen . Maar een deel met een kans op een mogelijkheid om geld te verdienen op een iets langere termijn is niet verkeerd. Daarbij is de situatie in veel landen zoveel slechter dat wij hier in luxe leven.

Dat is overigens iets wat ik sowieso vind. ondanks alle problemen die er zijn. Momenteel leeft meer dan het overgrote deel van de bevolking in luxe. We hebben nog steeds sociale voorzieningen, bijna iedereen heeft een dak boven zijn hoofd en te eten.
Dat er arme mensen zijn, voedselbanken en zwervers weet ik ook maar dat zijn ook dingen die aangepakt moeten worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:50

het probleem is gewoon al 30 jaar onderkend.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:55

geerke schreef:
het probleem is gewoon al 30 jaar onderkend.

Welk probleem bedoel je :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:07

fransje23 schreef:
Punt 2 wat vast gaat komen is: we kunnen het geld toch beter gebruiken om onze eigen problemen op te lossen. Zit een kern van waarheid in maar regeren is vooruit zien. Tuurlijk ga je niet al je geld richting ontwikkelingshulp brengen . Maar een deel met een kans op een mogelijkheid om geld te verdienen op een iets langere termijn is niet verkeerd. Daarbij is de situatie in veel landen zoveel slechter dat wij hier in luxe leven.

Een ander bezwaar is dat het geld ook hier helemaal niet gaat naar de mensen die het kunnen gebruiken. Het kabinet is zelfs tegen het gebruiken van EU-subsidie voor Voedselbanken. Ze willen de problemen hier helemaal niet werkelijk oplossen. (Eerder groter maken, tenminste, dat is de enige conclusie die ik kan trekken als ik kijk naar het beleid over de woningmarkt en arbeidsmarkt.)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:10

Shadow0 schreef:
Een ander bezwaar is dat het geld ook hier helemaal niet gaat naar de mensen die het kunnen gebruiken. Het kabinet is zelfs tegen het gebruiken van EU-subsidie voor Voedselbanken. Ze willen de problemen hier helemaal niet werkelijk oplossen. (Eerder groter maken, tenminste, dat is de enige conclusie die ik kan trekken als ik kijk naar het beleid over de woningmarkt en arbeidsmarkt.)

Gut, daar had ik nog niets eens over nagedacht :)

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:32

Shadow0: je weet niet wat je zegt, je praat gewoon mee, en lijkt het allemaal te weten, wat dat betreft zou je prima passen in de politiek. Even los daarvan, zeer zwak dat je niet reageert, wel mans genoeg om mij te quoten, maar tja verder. Mooie woorden, maar weinig van waar ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:45

Agerrits, ik snap niet waar je naartoe wilt. Mijn eerdere reactie was immers gericht aan ceasario en niet aan jou.

Voor de politiek ben ik denk ik volstrekt niet geschikt trouwens :)

En geef van harte aan welke uitspraken volgens jou niet waar zijn en waarom, want als ik het mis heb op feiten dan weet ik dat graag. (Wat trouwens weer iets anders is dan uitspraken waar je het niet mee eens bent. Dat mag je ook aangeven maar de kans is groot dat we het oneens blijven.)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:47

Shadow0 schreef:
Of bedoel je dat de nazi's eigenlijk ook gewoon maar sympathieke mensen waren?

Ik was het niet die dat schreef, maar natuurlijk waren de nazi's gewone normale mensen waar heel zeker rotzakken maar ook sympathieke mensen tussen zaten. In een oorlog is het altijd pas achteraf dat er gesproken wordt over de goeden en de slechten. Of dacht je dat alle goede mensen automatisch in het verzet gingen en alle slechteriken naar de nazi's? En wat is dan goed want die nazi's werden natuurlijk net zo vrolijk afgeslacht, al werd er dan een andere strategie gekozen.

Prins Bernhard werd ook heel sympathiek gevonden, die zat ook gewoon bij de SS.

Wat ik gevaarlijk vind is de gedachte dat alle nazi's monsters waren. Want als je dat denkt denk je vanzelf; hee ik ben geen monster dús ik zou zoiets niet doen. En van daar uit is het nog een klein stapje naar, maar die nazi's (joden, PVVers, marrokkanen, schelen, sproetenkoppen of vul maar een generalisatie in) dát zijn wel monsters en dus hoeven die niet zo te worden behandeld als ik en mogen best weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:54

Als Wilders de nieuwe Hitler is, dan zijn de pvv stemmers de nieuwe Nazies, toch?

Zo een 1 op 1 vergelijking doet het altijd goed!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:57

sallandval schreef:

Die kende ik nog niet :wow: misschien als dubbelspion voor de geallieerden? ;)
Of bedoel je misschien Prins Claus? *die heeft overigens ook niet in de SS gediend, wel in de Wehrmacht* ;)
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 26-03-14 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:59

vraag mij wel af wie DE nazi's zijn in het verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:03

maura schreef:
Tsja, ik weet het een en ander van ruimtelijke ordening door mijn werk. Verder heb ik op verschillende plaatsen binnen en buiten Nederland gewoond, dus waar ik nu woon zegt verder niet zoveel. Wist je trouwens dat in Nordrhein-Westfalen meer mensen op minder oppervlakte wonen dan in Nederland? En dat daar helemaal niet voortdurend wordt geroepen dat NW füll ist?

Misschien vinden ze dat daar niet, maar wij vinden dat in de randstad wel....zou datmogen ? Iets vinden wat ze daar niet vinden? Duitsland is toch wel een ietsie groter dan Nederland. Op het platte land is ook weinig ruimte meer of nog meer boeren bedrijven wegsaneren om woningen te bouwen die we niet kunnen betalen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:04

Wranglerbutt schreef:
sallandval schreef:

Die kende ik nog niet :wow: misschien als dubbelspion voor de geallieerden? ;)
Of bedoel je misschien Prins Claus? *die heeft overigens ook niet in de SS gediend, wel in de Wehrmacht* ;)

Meen je dit echt???? Dit weet je niet??? Wow...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:09

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:11

russel schreef:
Misschien vinden ze dat daar niet, maar wij vinden dat in de randstad wel....zou datmogen ? Iets vinden wat ze daar niet vinden? Duitsland is toch wel een ietsie groter dan Nederland. Op het platte land is ook weinig ruimte meer of nog meer boeren bedrijven wegsaneren om woningen te bouwen die we niet kunnen betalen....

In een aantal delen van Nederland is een bevolkingskrimp en sowieso gaan we richtig een totale bevolkingskrimp dus straks is er weer meer ruimte!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:20

russel schreef:
maura schreef:
Tsja, ik weet het een en ander van ruimtelijke ordening door mijn werk. Verder heb ik op verschillende plaatsen binnen en buiten Nederland gewoond, dus waar ik nu woon zegt verder niet zoveel. Wist je trouwens dat in Nordrhein-Westfalen meer mensen op minder oppervlakte wonen dan in Nederland? En dat daar helemaal niet voortdurend wordt geroepen dat NW füll ist?

Volgens mij is er op het platteland nog ruimte genoeg. In de Randstad is het vol, maar daar zijn de meeste voorzieningen en werkgelegenheid.