Mri schreef:14 jaar geleden was net de serieuzere opkomst van Internet.
Als ik naar mijzelf kijk, wat ik deed 14 jaar geleden, als 13 jarige... Ik heb behoorlijk wat uitgevroten en ben ook zeker niet heilig.
Daar gaan mijn eigen haren nu volgensmij ook van overend staan! Er zullen ongetwijfeld ook dingen tussen zitten die, als er een filmpje van was gemaakt en op internet terecht was gekomen, ook heftige reactie zullen hebben veroorzaakt.
Maar kijk en denk zelf is na over je eigen ontwikkeling in de afgelopen 10-15 jaar. Je bent ouder geworden, wijzer, verstandiger. Je heb dingen achter je gelaten, misschien wel je hele leven omgegooid.
10-15 jaar is een lange tijd, en in die tijd kan je behoorlijk veranderen.
Ik vind het een kwalijke zaak als iemand die zijn/haar leven gebeterd heeft nu kei en keihard word afgerekend op iets van 10-15 jaar geleden (dan wel gericht op iig 1 van de dames die is opgepakt, de mensen die nog steeds actief zijn met deze fettish tel ik natuurlijk niet mee). Nu zijn/haar leven niet meer zeker is. Een goede staat van dienst heeft van de afgelopen 10 jaar, en nu baan kwijt, leven kwijt, haar sport niet meer kunnen uitoefenen, haar eigen dieren in veiligheid moeten stellen wegens bedreigingen etc.
Ik praat de acties op de filmpjes absoluut niet goed! laat ik dat voorop stellen. Maar de heksenjacht van nu gaat gewoon echt te ver.
Dat er onderzoek moet komen, ja. Maar het moet in mijn ogen niet buiten proportioneel groot gemaakt worden.
Tot op zekere hoogte geef ik je gelijk. Hoewel je de acties van een 13 jarige niet kunt vergelijken met die van iemand van 18/19 jaar.
Ik ben ook op mn 18de het huis uit gegaan. Ik had het ook zwaar; mijn inkomen ging voor 90% op aan vaste lasten en had echt maar een schijtbeetje over voor eten. Uitgaan/op vakantie? Kon ik alleen maar van dromen toen. Ik vrat 3 weken van de maand eigen gemaakte patat, want iets anders kon ik niet betalen. Geen haar op mn hoofd die er ook maar 1 seconde aan heeft gedacht om zoiets verwerpelijks te doen als wat die vrouwen hebben gedaan.
En dan mag je je leven gebetert hebben, maar bv de blonde vrouw; gestopt omdat ze het te ver vond gaan...maar ze vond het blijkbaar niet erg genoeg om naar de politie te stappen. Zoals iemand al eerder zei; ipv het te stoppen is ze gewoon verder gegaan met dr leven alsof er niks aan de hand was. Terwijl ze wist dat het bedrijf verder ging met filmpjes maken. Ze had hun jaren geleden kunnen stoppen.
Ook viel het me op op die vage site dat je wel degelijk een evolutie ziet; eerste filmpjes die opdoken zijn dames gewoon gekleed, hoe nieuwer de filmpjes worden hoe schaarser de kleding. Op de laatste filpjes hebben de vrouwen niet eens meer noemenswaardig kleding meer aan, maar voornamelijk gehuld in lingerie.
Grote kans dat de behandeling die de ponies kregen tijdens filmen ook steeds grover is geworden. Hoeft natuurlijk niet, maar persoonlijk denk ik van wel.
Een ontwikkeling die die vrouw had kunnen stoppen. Leuk dat ze met een verklaring is gekomen (zelf niet gelezen en ook niet naar gezocht), maar dit heeft ze alleen maar gedaan omdat het uit is gekomen en ze dr eigen hachje probeert te redden.
Begrijp me niet verkeerd; de hele hetze en bedreigingen vind ik ook veel en veel te ver gaan. Diegene die dat doen verlagen zich alleen maar naar die vrouwen hun niveau. Om maar te zwijgen over die idioten die zelfs hun dieren wat willen aandoen.
Aan de andere kant denk ik dat deze heksenjacht van veel kleinere proporties was geweest als de regering dierenmishandeling serieus nam en de wet veranderden. Zodat justitie gericht kan optreden. Heel Nederland weet dat als ze al wat krijgen het op zn hoogst een boete zal zijn. En dat is denk ik de voornaamste reden dat veel mensen door het lint zijn gegaan
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-07-13 13:31, in het totaal 2 keer bewerkt