Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:14

ingedebruijn schreef:
Als mensen zeggen dat het allemaal niet zo erg is en niet overdreven moet worden ivm de heksenjacht.. of als mensen medelijden krijgen met de mensen omdat hun daden nu aan het licht gebracht zijn.. dan vind ik dat ook onder verdedigen vallen. Niets rechtvaardigt wat zij gedaan hebben dus dat ze dit nu voor hun kiezen krijgen vind ik meer dan terecht. (de onschuldige familie en dieren daarbuiten gelaten uiteraard)

Dan lees je gewoon slecht.
Niemand verdedigt haar, en niemand zegt dat haar daad overdreven wordt met een heksenjacht.
Mensen zeggen wel dat de heksenjacht ansich overdreven is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:47

little_king schreef:
De hype hoeft van mij ook niet. Dat ben ik met je eens. Bedreigingen al helemaal niet.
Maar vergelijken met een manegepony, nee dan ben je naar mijn idee te veel aan het verdedigen.
Dat is de andere kant op slaan dan de hype volgen.

Als jij denkt dat ik verdedig, dan lees je mijn berichten niet goed.

little_king schreef:
Sommige verdedigen hier zo hard dat ik denk, wat hebben jullie allemaal op je kerfstok?
Nogmaals bedreigingen vind ik te ver gaan.
En als het inderdaad niet zulk ikke ikke verhaal zou zijn zou ik ook een ander beeld hebben.
Maar het is alleen maar ikke en het is jammer dat ik gesnapt ben, niet de arme pony's wat heb ik ze aangedaan.
Nee het is alleen maar wat wordt mij aangedaan.

En op dit bericht ga ik temmen. Je doet hier iets heel gevaarlijks en bovendien iets ontzettend naars. Insinueren dat mensen die anders denken dan jij, zelf ook criminelen zijn. Ik hoop dat je je opmerking nog eens terugleest en dat je je diep schaamt dat je in een discussie zoiets durft te beweren.

geerke schreef:
En ja.....het word inderdaad allemaal goed gepraat....degenen die dat doen zijn geen haar beter.

Wat is deze opmerking eng fanatiek. Ik vind hem echt eng, ik zie namelijk niemand die het goedpraat en dan nog, het voor iemand opnemen, zoals jij dat ziet, staat in geen enkel opzicht gelijk aan het mishandelen van shetlanders. Gadverdamme.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:50

Ik denk inderdaad dingen, met een vraagteken. Zet het niet neer als een feit.
Dus jij temt maar.

En ja als jij gaat zeggen dat een manegepony het niet beter heeft dan is dat een manier om te zeggen dat wat zij deed ook niet erg was.
Of mogen alle manegehouders jou nu ook temmen omdat je de voorstelling maakt dat alle pony's zo behandeld worden in jou ogen?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:50

Waar ik me nog het meeste aan stoor is dat die pletter had gehoopt dat het filmpje nooit aan het licht zou komen. Filmpje werd gebruikt in besloten kring dus ze had er nooit op gerekend dat dit in de openbaarheid zou komen. Dat is waar ze van baalt. Van spijt of medeleven voor de pony's lees ik niets, NIETS!

Ze heeft 14!!!! Jaar de tijd gehad om deze praktijken te kunnen stoppen of dan op zijn minst aangifte te doen. Dat heeft ze niet gedaan.

Hoe kun je 's nachts slapen en jezelf nog in de spiegel aankijken, wetende dat die pony nog iedere dag hetzelfde ondergaat maar dan met zwaardere personen????

Bovendien: toen ik 19 was en naïef, had ik wel al normen en waarden meegekregen en een van die noemen en waarden betreft het niet pijn doen van weerloze dieren en kinderen. Mijne inziens ontbreekt dat stukje bij deze dame. Daar is geen enkel excuus voor te vinden, behalve een pistool op je hoofd. In dat geval moet je kiezen: jouw leven of die van de pony en dan zal het overlevingsmechanisme opspelen en alleen in dat geval kan ik me een dergelijk filmpje voorstellen.

Nee, ik heb geen medelijden met de daders, wat mij betreft mogen ze hard aangepakt worden. Als kers op de taart zal niemand in hun omgeving vergeten dat ze erbij betrokken waren. Het zal ze de redt van hun leven achtervolgen.
Doodsbedreigingen of andersoortige bedreigingen keur ik niet goed, maar ze hebben wel de eeuwige roem vergaard op deze manier. Tja, wie zijn billen brandt....

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:54

Dat is dus ook wat mij stoort maikeltje.
Ze schrijft ik heb hem geen pjn gedaan.
Oke laat haar zo naïef zijn geweest als 19 jarige dat ze dat dacht.
Maar nu als ruim volwassen persoon ziet ze het nog steeds niet.
Als er nu stond: ik heb die pony geslagen, afgeragd tegen die berg omhoog en het doet me erg verdriet dat terug te zien. Dan had ik gezegd, jij hebt geleerd in je 14 jaar. En ik denk dat dan van vele mensen hier de berichten ook anders waren geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:58

En idd, ik heb het idee ook dat men er van baalt dat het filmpje boven water is gekomen, niet om het feit dat is gepleegd, maar omdat men zelf zo negatief in de aandacht staat op deze manier.

Ook vind ik het een naar idee dat de dader in kwestie nooit iets heeft gezegd en dat de pony nog 14 jaar deze ellende heeft door moeten maken. En dat is dan een paardenliefhebber?

Dat is wat me nog het meeste stoort, dat het eigen hachje altijd op nummer 1 heeft gestaan en dat een paardenliefhebber geen poot heeft uitgestoken, zelfs heeft mee gedaan, aan het mishandelen van paarden. En dat wanneer ze met de neus op de feiten wordt gedrukt, nog excuses bedenkt om het gedrag goed te praten.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:00

Maikeltje, goed verwoord. Er wordt in de slachtofferrol gekropen ipv berouw te tonen tov die shetlanders of beter nog actie te ondernemen zodat het zou stoppen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:07

Dat het idd een heksenjacht is geworden is wel duidelijk aan alle berichten en filmpjes te zien op oa facebook.
Waarschijnlijk zijn de filmpjes nu vaker bekeken dan toen. Helaas brengt dit ook weer ziekte gedachte's bij bepaalde personen teweeg. En er zullen ook wel weer van die gekken zijn die ze ook gaan maken, alleen maar voor het geld.

Enne voor iedereen die alle filmpjes en berichten post, bedenk ook dat er een heleboel kinderen op facebook zitten. En dit vind ik nu niet echt geschikt beeldmatriaal!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:12

kiki1976 schreef:
Dat het idd een heksenjacht is geworden is wel duidelijk aan alle berichten en filmpjes te zien op oa facebook.

Was het daar maar bij gebleven, maar er zijn mensen bedreigd die er niks mee te maken hebben, er zijn hele families en zelfs huisdieren bedreigd die er niks mee te maken hebben. Mensen moeten onderduiken en hun eigendommen verkassen. Ik vind het ontzettend frappant dat iemand in 1 adem durft te roepen dat iemand dieren mishandeld en om die reden zelf ook maar hun dieren gaat bedreigen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:26

IKbenEllen schreef:
Daarom heb ik er op fb ook niets van gedeeld inderdaad. Kwam toch al 100.000x voorbij en er zitten ook kinderen op mijn fb.

Bij mij dus ook!

Sammie schreef:
kiki1976 schreef:

Was het daar maar bij gebleven, maar er zijn mensen bedreigd die er niks mee te maken hebben, er zijn hele families en zelfs huisdieren bedreigd die er niks mee te maken hebben. Mensen moeten onderduiken en hun eigendommen verkassen. Ik vind het ontzettend frappant dat iemand in 1 adem durft te roepen dat iemand dieren mishandeld en om die reden zelf ook maar hun dieren gaat bedreigen.

Ik weet het en ik heb daar ook geen goed woord voor over.
Maar helaas worden er wel bij bepaalde zieke geesten het hierdoor extra aangewakkerd.
En er zullen helaas ook weer van die zieke geesten zijn die ook van dat soort filmpjes gaan maken.....alles voor het gevoel en geld _-:(

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:27

Mri schreef:
14 jaar geleden was net de serieuzere opkomst van Internet.
Als ik naar mijzelf kijk, wat ik deed 14 jaar geleden, als 13 jarige... Ik heb behoorlijk wat uitgevroten en ben ook zeker niet heilig.
Daar gaan mijn eigen haren nu volgensmij ook van overend staan! Er zullen ongetwijfeld ook dingen tussen zitten die, als er een filmpje van was gemaakt en op internet terecht was gekomen, ook heftige reactie zullen hebben veroorzaakt.

Maar kijk en denk zelf is na over je eigen ontwikkeling in de afgelopen 10-15 jaar. Je bent ouder geworden, wijzer, verstandiger. Je heb dingen achter je gelaten, misschien wel je hele leven omgegooid.
10-15 jaar is een lange tijd, en in die tijd kan je behoorlijk veranderen.

Ik vind het een kwalijke zaak als iemand die zijn/haar leven gebeterd heeft nu kei en keihard word afgerekend op iets van 10-15 jaar geleden (dan wel gericht op iig 1 van de dames die is opgepakt, de mensen die nog steeds actief zijn met deze fettish tel ik natuurlijk niet mee). Nu zijn/haar leven niet meer zeker is. Een goede staat van dienst heeft van de afgelopen 10 jaar, en nu baan kwijt, leven kwijt, haar sport niet meer kunnen uitoefenen, haar eigen dieren in veiligheid moeten stellen wegens bedreigingen etc.

Ik praat de acties op de filmpjes absoluut niet goed! laat ik dat voorop stellen. Maar de heksenjacht van nu gaat gewoon echt te ver.
Dat er onderzoek moet komen, ja. Maar het moet in mijn ogen niet buiten proportioneel groot gemaakt worden.

Tot op zekere hoogte geef ik je gelijk. Hoewel je de acties van een 13 jarige niet kunt vergelijken met die van iemand van 18/19 jaar.

Ik ben ook op mn 18de het huis uit gegaan. Ik had het ook zwaar; mijn inkomen ging voor 90% op aan vaste lasten en had echt maar een schijtbeetje over voor eten. Uitgaan/op vakantie? Kon ik alleen maar van dromen toen. Ik vrat 3 weken van de maand eigen gemaakte patat, want iets anders kon ik niet betalen. Geen haar op mn hoofd die er ook maar 1 seconde aan heeft gedacht om zoiets verwerpelijks te doen als wat die vrouwen hebben gedaan.
En dan mag je je leven gebetert hebben, maar bv de blonde vrouw; gestopt omdat ze het te ver vond gaan...maar ze vond het blijkbaar niet erg genoeg om naar de politie te stappen. Zoals iemand al eerder zei; ipv het te stoppen is ze gewoon verder gegaan met dr leven alsof er niks aan de hand was. Terwijl ze wist dat het bedrijf verder ging met filmpjes maken. Ze had hun jaren geleden kunnen stoppen.
Ook viel het me op op die vage site dat je wel degelijk een evolutie ziet; eerste filmpjes die opdoken zijn dames gewoon gekleed, hoe nieuwer de filmpjes worden hoe schaarser de kleding. Op de laatste filpjes hebben de vrouwen niet eens meer noemenswaardig kleding meer aan, maar voornamelijk gehuld in lingerie.
Grote kans dat de behandeling die de ponies kregen tijdens filmen ook steeds grover is geworden. Hoeft natuurlijk niet, maar persoonlijk denk ik van wel.
Een ontwikkeling die die vrouw had kunnen stoppen. Leuk dat ze met een verklaring is gekomen (zelf niet gelezen en ook niet naar gezocht), maar dit heeft ze alleen maar gedaan omdat het uit is gekomen en ze dr eigen hachje probeert te redden.

Begrijp me niet verkeerd; de hele hetze en bedreigingen vind ik ook veel en veel te ver gaan. Diegene die dat doen verlagen zich alleen maar naar die vrouwen hun niveau. Om maar te zwijgen over die idioten die zelfs hun dieren wat willen aandoen.

Aan de andere kant denk ik dat deze heksenjacht van veel kleinere proporties was geweest als de regering dierenmishandeling serieus nam en de wet veranderden. Zodat justitie gericht kan optreden. Heel Nederland weet dat als ze al wat krijgen het op zn hoogst een boete zal zijn. En dat is denk ik de voornaamste reden dat veel mensen door het lint zijn gegaan
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-07-13 13:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:27

IKbenEllen schreef:
Daarom heb ik er op fb ook niets van gedeeld inderdaad. Kwam toch al 100.000x voorbij en er zitten ook kinderen op mijn fb.

Ik zie ook van alles voorbij komen op FB, maar ik deel er ook niets van. No way. Als mensen iets willen zien, gaan ze zelf maar op zoek. Dus in die zin doe ik niet mee in de heksenjacht.

Is de uberponypletter, die donkere pletter nu ook opgepakt?

IKbenEllen

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:31

Uberponypletter :')

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:17

Heb na aanleiding van de bekentenis van de blonde het filmpje nogmaals bekeken.... en nee vind het absoluut niet onschuldig!!! Dit was willens en wetens de pony mishandelen! Vind het schandalig dat ze toen de politie niet heeft ingelicht en hiermee dus akkoord ging met de filmpjes. Vind het echt sneu voor de ponys....En jah ze kon toen niet weten dat het internet nu zon hype was....maar had dan gewoon niet met dit filmpje meegewerkt! Ik hoop eigenlijks dat er nu nog meer meisjes/vrouwen zijn die nu denken van oliebol als nu maar mijn filmpje niet opduikt op internet denk namelijk dat dit meer en vaker voorkomt dan we nu kunnen vermoeden.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:00

Ik ben nogal dom en snap niet zo goed waarom haar paard bedreigd wordt???
Niet waarom haar familie bedreigd wordt wat kunnen die er aan doen
maar HAAR paard?? werkelijk !!!!!!!!!!!
daar snap ik werkelijk geen ene houta van

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:15

IKbenEllen schreef:
Überponypletter :')

Woord van het jaar 2013 :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:33

Hun familie hoort ook niet bedreigd te worden. En zijzelf trouwens ook niet, dat staat in geen verhouding. Het leed dat hier mensen wordt aangedaan is buitensporig groot: mensen worden kapot gemaakt. Dat vind ik uberhaupt niet passen in een beetje redelijke samenleving. Mensen die anderen bedreigen zijn zelf gewoon fout bezig, zonder excuses. Kunnen de mensen hun energie niet beter steken in vrijwilligerswerk en fundraising voor Brooke? Dan help je volgens mij veel meer dieren en mensen, en je maakt er niemand mee kapot.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:50

Ik heb inmiddels ook het filmpje gezien. Ik kan niet anders concluderen dan dat zij zich bewust was van wat ze deed. Erg schokkend!

De familie van de verdachten bedreigen is echter onvoorstelbaar. En ook de daders bedreigen gaat mij te ver, daar hebben we in Nederland de rechterlijke macht voor. Ik vind dat de politie erg goed gehandeld heeft in deze misselijkmakende zaak, dat mag ook wel eens gezegd worden.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 07-07-13 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hint verwijderd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:53

ik denk dat de politie juist vanwege het gevaar op maatschappelijke onrust zo snel heeft gehandelt.
Zouden ze vaker moeten doen ;)
Al velen malen eerder geschreven....mensen zijn ontevreden over de strafmaat.Dat verklaart heksenjacht en eigen rechter spelen....nee,dat keur ik niet goed.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:02

Gelukkig mogen de rechters oordelen over de strafmaat en niet het publiek. En ontevreden over de strafmaat? Er is nog niks opgelegd.

Nederland is echt niet mals qua straffen, al denkt het volk van wel. Uit onderzoek blijkt echter keer op keer dat we hier een streng strafklimaat hebben ten opzichte van andere Europese landen.

De politiek daarentegen roept maar al te graag dat we strenger moeten straffen omdat dat zo lekker populistisch is en ze daardoor meer kiezers trekken. Kul van de bovenste plank.

Bovendien is eveneens uit onderzoek gebleken dat zwaarder straffen (lees: langere gevangenisstraf) niet zinvol is.

Maar goed, dat gaat allemaal niet over deze zaak, en gaat dit topic daarom feitelijk te buiten.

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:09

Wat voor straf verdienen o.a. dit soort lui dan als langere gevangenisstraffen niet helpen?
Taakstraf drollen scheppen? Of een PGB wegens een geestelijk gebrek ofzo?

Schandpaal en fikse gevangenisstraf en boete help wel lijkt mij. Al heeft het maar een afschrikkende werking voor mensen die dergelijke plannen hebben.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:43

Het is allemaal heel erg wat er is gebeurd en de filmpjes liegen er niet om.. De daders zullen hun straf krijgen en dat vind ik alleen maar goed. Maar... Wat er verder in de media, facebook, etc. gebeurt is echt niet goed te praten.

Ook ik kwam namen en foto's tegen van de personen uit de filmpjes. Vind dit best heftig en ben bang dat sommige echt te ver gaan. Hoe erg ben je zelf als je mensen gaat bedreigen?

Dat gezegd.. Wat mij ook heeft verbaasd is hoe de druk van de media heeft gewerkt op de politie, de arrestaties en het in beslag nemen van de pony's. Het is allemaal erg vlot gegaan! In deze zaak natuurlijk helemaal top, maar ken een aantal situaties bij mij in de buurt (en uit eerste hand) waar de beruchte filmpjes niks bij zijn. En hier wordt jaren niks aan gedaan. Hoe krom is dit?

Ik hoop dat deze filmpjes ervoor gaan zorgen dat er wettelijk meer gedaan gaat worden voor dieren, want de Nederlandse wetgeving kan zo krom zijn...
Laatst bijgewerkt door Cardy op 07-07-13 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:01

Misschien nu dan toch nog maar een keer aangifte doen Cardy, kan ook anoniem. Misschien dat ze er nu wat scherper op zijn.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:08

ja, maar meer omdat ik de hele heksenjacht incl. de bedreigingen aan mensen, familie, paarden, huis, werk en noem maar op verschrikkelijk vond.
Mening geven prima, maar wat er daar buitenom gebeurde dat was meer dan erg.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:11

Ben het helemaal met je eens!
Mij is altijd geleerd om niet voor eigen rechter te spelen, behandel mensen zoals je zelf behandeld zou willen worden.. Hoe goed of hoe slecht hun daden ook zijn.

Dat er dieren zo behandeld zijn zoals in de filmpjes, betekent niet dat men het recht heeft om de daders zo te bedreigen en misschien nog wel erger..