Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:16

Electra63 schreef:
Jij trekt berichten uit zijn verband.
Ik ken (dus uit eigen hand) mensen die in de financiële problemen zijn gekomen doordat zij huizen ver boven hun budget hebben gekocht. Dat vind ik sneu, ik gun dat niemand, maar dat hoeft de overheid niet op te lossen. Sommigen hadden zelf uit kunnen rekenen, dat dit problemen zou gaan geven.

Jij veralgemeniseert die 'sommige' mensen makkelijk tot 'iedereen.' Hoezo uit z'n verband? Natuurlijk zijn er mensen die zich rijk hebben gerekend en daarin ontzettend stom zijn geweest. Ik ontken dat niet. Het probleem is alleen breder, en een deel had heel wat minder mogelijkheden om een bewuste keuze te maken: enerzijds omdat ze de optie van betaalbare woningen niet hadden, en anderzijds omdat ze werden misleid door mensen die als professionals beter advies hadden moeten geven, maar in plaats daarvan voor hun eigen gewin kozen.

Jij negeert die tweede groep en rekent ze allemaal tot de eerste, ik vind dat we voor een oplossing moeten kijken wat we met die tweede groep aanmoeten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:52

Shadow0 schreef:
Het probleem is alleen breder, en een deel had heel wat minder mogelijkheden om een bewuste keuze te maken: enerzijds omdat ze de optie van betaalbare woningen niet hadden, en anderzijds omdat ze werden misleid door mensen die als professionals beter advies hadden moeten geven, maar in plaats daarvan voor hun eigen gewin kozen.

Nogmaals, ik huurde in 2007 ook een huis voor €635 (particulier), echt niet onmogelijk met twee mensen (studenten nog wel!). En daar hebben we echt geen maanden naar hoeven zoeken hoor, er waren meer van dat soort woningen. Dus dat er niks te vinden was, betwijfel ik een beetje.

Verder kan vrijwel iedereen een beetje rekenen, en tot de conclusie komen dat als je 3 centjes hebt dat je dan niet een huis voor 4 centjes kan kopen. Als je die rekensom niet kan maken, vind ik dat je nog niet toe bent aan de grote financiële verantwoordelijkheid van een eigen huis.
En tuurlijk begrijp ik ook wel dat een deel psychologische spelletjes van banken en hypotheekverstrekkers zijn geweest, en dat het verleidelijk is om daar in te trappen. Maar moeten we dit dan maar door de overheid op laten lossen? Mooi, waar kan ik me melden om mijn studielening voor een deel kwijt te laten schelden? Dat had ik achteraf gezien ook niet moeten doen. Maarja, het werd gepresenteerd als dé voordeligste lening ooit...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:04

Ik spreek alleen over mensen en situaties die ik persoonlijk ken. De mensen die ik ken, die in financiële problemen zijn gekomen door hypotheek, zijn mensen met huizen boven de 3 ton. Die hebben voldoende hersens om na te denken, waar ze mee bezig waren, toen zij die huizen kochten. Het zijn geen mensen met lage opleidingen, maar mensen met MBO+ of HBO-opleidingen, dus dat die in praatjes trappen van hypotheekadviseurs daar geloof ik niet in. Deze mensen wilden graag in die praatjes trappen, er stond niemand met een pistool op hun hoofd te dreigen om zo'n hypotheek af te nemen. Aflossingsvrije hypotheken maakten het toch mogelijk om in een groot mooi huis te kunnen wonen. Bij dat huis hoorde echter een dure inrichting en mooi aangelegde tuin. Behalve dat moeten er toch ook leuke auto's op de oprit of in de garage staan enz. enz.

Financiële problemen komen helemaal niet alleen voor bij uitkeringsgerechtigden, maar vooral tegenwoordig steeds meer bij jongeren en tweeverdieners.

In 2011 hadden ruim 26% van alle huishoudens een betalingsachterstand.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schulden

Vooral tweeverdieners met een hoge hypotheek
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... oegenomen/

Ook hier een artikel dat men vooral in de problemen komt door scheiden en door het verliezen van een baan en als men daardoor het huis moet verkopen (met verlies)
http://www.viaverlaan.nl/nl/nieuws/acht ... neemt-toe/

Hier een artikel over dat meer modale gezinnen in de schuld zijn gekomen. Daarin wordt ook gesproken over de verandering van de leencultuur in Nedeland.
http://www.nfdincasso.nl/meer-modale-ge ... -schulden/

Dit is ook een interessant artikel over dat steeds meer mensen met hogere inkomens in de problemen komen en niet alleen meer de huishoudens met een laag inkomen, de zogenaamde bigspenders/overspenders
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Schu ... udens.html

Het is dus maar net wat je wilt lezen en wat je persoonlijke ervaring is. De mensen die ik ken met financiële problemen zijn inderdaad de mensen met de hogere inkomens. Mijn mening is dus vooral daarop gebaseerd.

Ik ben weer een tijdje weg, dus veel leesplezier :D

HolyPope

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:31

Kan de overheid deze arme mensen dan niet helpen....? :7

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:56

Maar het gaat de overheid helemaal niet om die paar mensen die te duur een huis hebben gekocht en het nu niet meer kunnen betalen, het gaat erom dat de overheid een systeem heeft gestimuleerd met de gedachte, Nederland is rijk, Nederland kan dat wel.

En nu worden de netten van een Verenigd Europa met gelijke wetten en regels en boetes strakker gespannen, wat nodig is om de Euro niet compleet te laten mislukken met alle gevolgen van dien, en nu blijkt dat áchter al die leningen van banken, momenteel niet genoeg onderpand bestaat.
Dus: al die huizen zijn straks niét het geld waard wat op de Europese markt is geleend, dankzij onze eigen 'bubbel' die niet opgelost is omdat de mensen liever niet gingen aflossen omdat dat financieel niet bepaald aantrekkelijk was.

De overheid moét dit gaan straktrekken om zijn eigen status in Europa te behouden, en dat gaat dan maar ten koste van de massa, niet ten koste van investeerders, de Europese bank en multinationals natuurlijk.
Want de massa betaalt er wel voor, wat moeten ze anders?

Ik snap ook wel dat een Rutte wat te verantwoorden heeft als ons gemiddelde inkomen pak 'm beet 2100 euro per maand is, bijna de hoogste van Europa, en we kunnen nóg niet rondkomen terwijl er in een Estland minder dan 1000 euro per maand mee naar huis genomen wordt en die hebben wél hun begroting op orde.

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statis ... y_2011.png

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:08

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:16

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:38

Lovely schreef:
De crisis waar wij nu in zitten is eigenlijk ontstaan omdat de US Government een tijdje geleden vond dat iedereen een eigen huis moest kunnen hebben en toen is de trend ontstaan om het lenen van hoge bedragen bereikbaar te maken voor iedereen. Dit staat technisch los van de hebzucht waardoor de helft van de Nederlanders met een schuld zit die ze niet kunnen betalen in hypotheken en consumptieve kredieten. Psychologisch is het hetzelfde verschijnsel, maar technisch dus niet.

En een aantal europese banken dacht vlug "veel" geld te verdienen :(:) aan al die amerikaanse hypotheken die geen "klap" waard waren.

De prijzen van huizen kunstmatig hoog door vraag, taxatie's etc
Dan ook nog eens de hebzucht van banken, tussenpersonen etc om de overwaarde in contanten om te zetten en het fiasco is compleet bij een overgewaardeerde huizenmarkt.

Dan de "misleiding" om de hypotheek in een beleggings-jasje te verpakken en het leed is compleet.

De zorgplicht duurde blijkbaar maar tot aan de voordeur.

Wie of wat zou nu eigenlijk toch verantwoordelijk zijn voor die "overwaardering" :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:43

Cherie78 en ze ook nog te verzekeren! Het bleek later allemaal niks meer waard dan Duckstadgeld en dat probleem zitten we nu een beetje mee. Waar eerst winst afgeroomd werd moet nu het verlies weggeschept worden en de oorzaak zit een beetje overal en daardoor kon het zich ook zo opbouwen. Nu heb ik inmiddels al een schot voor de boeg gegeven over hoe het probleem mogelijk aangepakt kan worden en ik ben benieuwd of er een politieke partij is die daar dicht bij gaat komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:08

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:47

Electra63 schreef:
Shadow0 schreef:
Voor de liefhebbers: ook Niburu komt met een politieke partij:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opm ... ails.dhtml

Wat een onzinpartij :D

De rest van de partijen zijn ook niet zinvol,het enige verschil is dat we eraan gewend zijn geraakt dat ze er zijn,maar zinvol nee!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 00:05

Paddenpad schreef:
Electra63 schreef:

Wat een onzinpartij :D

De rest van de partijen zijn ook niet zinvol,het enige verschil is dat we eraan gewend zijn geraakt dat ze er zijn,maar zinvol nee!

Ja we kunnen allemaal partijen en de politiek afzeiken, maar het land zal toch bestuurd moeten worden, anders wordt het zo'n chaos in dit land. :D
Wat betreft de hierboven genoemde partij: dat is weer zo'n-ik-roep-eens-wat-geks-partij, die totaal niet kan waarmaken wat er in het partijprogramma staat genoemd. En een partij die zich het bezit van Moeder Aarde noemt, kan ik echt niet serieus nemen, maar jij misschien wel?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 00:13

Weet je wat de pest is....als je maar gekke dingen roept,krijg je geheit stemmers.
Vroeger zocht mijn vader eens een goedkope reclame mogelijkheid....zijn naam is Piet,en van beroep behanger.....hij richtte het Harlinger behang op,en plakte alle plakplaatsen in de stad vol met posters waar op stond....stem Piet,,,die weet het ook niet,,,,en je raad het al....een raadszetel was gewonnen.......er is in al die jaren niet veel verandert.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:50

Moderatoropmerking:
Ik heb alle offtopic posts helaas moeten verwijderen. Onthoud dat dit topic op NM staat en niet in de HK. Als jullie offtopic willen kletsen mag dit natuurlijk maar dan moet er een nieuw topic worden aangemaakt in de HK of dit topic moet worden verplaatst.

Meteen even de vraag aan iedereen om in de gaten te houden dat persoonlijke aanvallen niet toegestaan zijn. Blijf op de bal spelen in een discussie en niet op de man.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:40

Heb je die gek van een rechtse politicus gezien uit Griekenland?
Slaat zo een collega (vrouw) op haar smoel in een nationale tv uitzending!

Gelukkig is hij opgepakt en voor mijn part laten ze 'm nooit meer vrij!

Als dit off-topic is dan sorry, het gaat in ieder geval over politiek, moest het effe kwijt....!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:47

Dat was van die partij die alle vreemdelingen hardhandig het land uit wil zetten en waarvan de leden ook daadwerkelijk mensen aanvallen
Ook die hebben zetels in dat parlement, daar zijn wij hier nog heilig bij

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:54

Ik kan gewoon niet geloven dat er nog kiezers zijn die op zo'n partij willen stemmen.
Hoop dat die partij nu helemaal in elkaar donderd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:58

Ach ik denk dat het moeilijk is om je verplaatsen in mensen die zo hopeloos vast zitten als daar.
Dan verlies je de redelijkheid.

Ik kan niet begrijpen dat mensen hier zo vreselijk ontevreden zijn

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:01

Is op zich wel weer heel apart,want die partij is anti arabisch,en een oud Arabisch spreekwoord zegt:

Citaat:
sla uw vrouw elke morgen,en als u niet weet waarom,weet ze het zelf wel.

of zo iets...die oude arabieren hadden in ieder geval al snel in de gaten dat 1x per dag voldoende is,en daar kan deze politicus dus nog heel wat van leren!!!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:33

Een man slaat een vrouw gewoon nooit!

Maar ik vind 'm wel leuk PPG.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 01:15

De oude arabieren zeiden de beste onder jullie zijn diegene die het beste zijn voor hun vrouw.
Valt me wel op dat je aardig wat racisten/islam haters/fascisten hebt hier. Triest om te zien.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 01:21

Mixje90 schreef:
De oude arabieren zeiden de beste onder jullie zijn diegene die het beste zijn voor hun vrouw.
Valt me wel op dat je aardig wat racisten/islam haters/fascisten hebt hier. Triest om te zien.

:oo
dat zijn toch drie heel verschillende dingen die je hier opnoemt mixje
maar gelukkig zijn hier ook nog hele normale mensen op het topic en mensen met een gezonde dosis humor :+

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:14

Die dingen kun je makkelijk combineren in 1, namelijk de pvv. Lees de eeuwige terugkeer van het fascisme door Rob Riemen, aanrader :)

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:26

ik vind het nogal een beschuldiging en een belediging naar de PVV stemmers toe ,wat je hier zegt

En er is ook een reden dat er(een redelijke hoeveelheid)mensen op de PVV stemmen, misschien moet je die eens zoeken bij de partijen die hier al tientallen jaren aan de macht zijn geweest en die altijd hun kop in het zand hebben gestoken voor het mislukken van de multiculturele samenleving en altijd alle problemen die dit mee heeft gebracht hebben weggewuifd

naast het feit dat je het triest vind zou je ook blij kunnen zijn dat de mensen nu voor hun mening uitkomen, of ben jij niet voor vrijheid van meningsuiting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:30

Redneck1, de PVV heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken en allerlei claims daaromtrent zijn daarom zinloos. Bovendien is onze samenleving niet mislukt en zou je je af kunnen vragen of die uberhaupt een kans van slagen zou hebben zonder (mensen uit) het buitenland.